Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

Jublun

Kvinna ·

17 dec, 2018

Bokade en till konsultation nu för jag är så grymt nervös av valen. Det är så skumt att välja hur brösten ska se ut, inte bara nu men om fem år ska jag vara precis lika nöjd med storlek. Frågan är dock om det kommer vara lättare efter eller ännu fler funderingar när jag pratat mer med läkare :/
Gilla

SvartVitt

Kvinna ·

20 dec, 2018

Jag ska också opereras i jan den 21:a. Valde till slut Akademikliniken och kommer att lägga in 245 cc Motiva Ergonomix Mini. Känslan av att vara övertaggad blandas med oro för resultatet och komplikationer.. Men som många andra skrivit så är det något jag funderat på i många år. Nu är båda barnen färdigammade så känns som ett vra tillfälle! Nån fler som valt Mini profil för lite put och så naturligt som möjligt?
Gilla

Tagetuss

Kvinna ·

20 dec, 2018

Svartvitt, jag har valt samma sort och storlek som du. Känns lagom tyckte jag. Ville inte att folk ska se, jag vill bara ha tillbaka det barnen tagit :D Jag använder alltid bh med fyllning nu till mina egna obefintliga bröst så när jag får egna bröst och en tunn bh så kommer troligen det inte vara nån stor skillnad för ovetande.
Gilla

Opii

Kvinna ·

20 dec, 2018

Ni som opereras i början på januari... Hur tänker ni kring nyår? Avstå dricka helt eller ta ett glas till maten och sen skåla vid tolvslaget? I mina papper står det att man skall avstå från alkohol en vecka innan op (op 9/1 så det är väl på håret) o inte röka på 4 veckor.... Jag brukar feströka.... men tänker att jag får väl hoppa denna kväll? Eller.. hur stor påverkan har det av en kväll?
Gilla

Poolly

Kvinna ·

20 dec, 2018

Opii skrev:

Ni som opereras i början på januari... Hur tänker ni kring nyår? Avstå dricka helt eller ta ett glas till maten och sen skåla vid tolvslaget? I mina papper står det att man skall avstå från alkohol en vecka innan op (op 9/1 så det är väl på håret) o inte röka på 4 veckor.... Jag brukar feströka.... men tänker att jag får väl hoppa denna kväll? Eller.. hur stor påverkan har det av en kväll?

Röka skulle jag absolut inte göra, tveksamt om jag skulle dricka något med faktiskt. Det kommer fler nyårsfton men kommer du göra dina tuttar fler gånger ? ;)
Gilla

Jola111

Kvinna ·

20 dec, 2018

Jag röker inte så det kommer inte bli ett problem för mig. Alkohol är jag inte överförtjust i heller. Är det samma restriktioner för alkohol som det är för rökning, att det är totalstopp två veckor innan operationen? Som tidigare skrivit, kommer fler nyårsaftnar, men tuttarna gör man förhoppningsvis bara en gång! Man får väl ta igen firandet när tuttarna läkt något i värsta fall :P
Gilla

Poolly

Kvinna ·

20 dec, 2018

Jola111 skrev:

Jag röker inte så det kommer inte bli ett problem för mig. Alkohol är jag inte överförtjust i heller. Är det samma restriktioner för alkohol som det är för rökning, att det är totalstopp två veckor innan operationen?

Som tidigare skrivit, kommer fler nyårsaftnar, men tuttarna gör man förhoppningsvis bara en gång! Man får väl ta igen firandet när tuttarna läkt något i värsta fall :P

Där jah gjorde min operation var det totalstopp med rökning 5-6 veckor INNAN och efter
Gilla

Jola111

Kvinna ·

20 dec, 2018

Vad konstigt att det är så olika hos olika kliniker, man tycker ju att det borde vara samma restriktioner hos alla kliniker för samma ingrepp.. Nu röker ju inte jag, men vad har rökning för påverkan egentligen? Rökning försämrar ju självklart hälsan generellt men påverkar det något specifikt just vid op?
Gilla

Poolly

Kvinna ·

20 dec, 2018

Jola111 skrev:

Vad konstigt att det är så olika hos olika kliniker, man tycker ju att det borde vara samma restriktioner hos alla kliniker för samma ingrepp.. Nu röker ju inte jag, men vad har rökning för påverkan egentligen? Rökning försämrar ju självklart hälsan generellt men påverkar det något specifikt just vid op?

Jag tror de har med sårläkningen att göra
Gilla

Floppsan

Kvinna ·

21 dec, 2018

Rökning frisätter massor av fria syreradikaler, förutom allt annat skit, vilket kraftigt försämrar sårläkning. Skulle låta bli.
Jola111 skrev:

Gilla

Floppsan

Kvinna ·

21 dec, 2018

Ja du :) Jag sa att jag först sa att jag visste vad hon tyckte och vad hon hade för åsikter men att jag skulle operera mina bröst och att jag berättar det inte för att få åsikter utan för att kag skulle vilja att mina döttrar skulle berätta om de skulle sövas och genomgå en operation. Vi hade ett ganska fint samtal efter det. Hon tycker att det är totalt onödigt men att jag får göra som jag vill. Blev förvånad över att det blev så pass friktionsfritt faktiskt :) Har du berättat?
Jjj skrev:

Floppsan skrev:

Opii, jag ska lägga i motiva ergonomix 265cc demi (dvs någon slags mediumprofil, ca 4 cm projektion om man kollar måttabellerna). Mitt andra alternativ är 220cc mini (lågprofil, för mig ca 3 cm projektion). Vill ha ett så naturligt resultat som möjligt, men är rädd att mini kommer se ut som ”pec-implantats” (dvs bröstmuskelinlägg som killar kan göra) eftersom jag är rätt musklig på överkroppen :/. De flesta som valt miniprofil som jag kikat på bland bilderna har varit kring 160 cm långa, tänker att eftersom jag är 170 så borde lite mer put vara snyggare på mig...

Jag har inte berättar för min mamma än, tänkte vänta tills efter jul. Det kommer bli så sjuuuuuukt dålig stämning.

Vad sa du till din mamma? Behöver tips hur jag ska berätta för mina föräldrar... eller helst slippa det och hoppas att de inte märker något

Gilla

Opii

Kvinna ·

21 dec, 2018

I mina papper står det 4 v innan o 4 v efter för cigg och 1 vecka för alkohol. För att förtydliga så har jag inte planerat att ”festa” i den bemärkelsen utan funderade på att avstå tom skålen o bara köra all in nykter. Håller med er, det där e det minsta när man skall in o göra något så stort!
Gilla

Tjejen94

Kvinna ·

22 dec, 2018

Opii skrev:

I mina papper står det 4 v innan o 4 v efter för cigg och 1 vecka för alkohol. För att förtydliga så har jag inte planerat att ”festa” i den bemärkelsen utan funderade på att avstå tom skålen o bara köra all in nykter. Håller med er, det där e det minsta när man skall in o göra något så stort!

Står de en vecka så kan du ju ta ett glas till middagen och vid tolvslaget skulle jag tro :) i mina papper står de dock två veckor. Konstigt att de är så olika från olika kliniker! Rökt hade jag dock absolut inte gjort som andra skriver så påverkar de sårläkningen och man ska vara rökfri i ett par veckor innan op. :)
Gilla

Jjj

Kvinna ·

26 dec, 2018

Floppsan skrev:

Ja du :) Jag sa att jag först sa att jag visste vad hon tyckte och vad hon hade för åsikter men att jag skulle operera mina bröst och att jag berättar det inte för att få åsikter utan för att kag skulle vilja att mina döttrar skulle berätta om de skulle sövas och genomgå en operation. Vi hade ett ganska fint samtal efter det. Hon tycker att det är totalt onödigt men att jag får göra som jag vill. Blev förvånad över att det blev så pass friktionsfritt faktiskt :)
Har du berättat?

Jjj skrev:

Floppsan skrev:

Opii, jag ska lägga i motiva ergonomix 265cc demi (dvs någon slags mediumprofil, ca 4 cm projektion om man kollar måttabellerna). Mitt andra alternativ är 220cc mini (lågprofil, för mig ca 3 cm projektion). Vill ha ett så naturligt resultat som möjligt, men är rädd att mini kommer se ut som ”pec-implantats” (dvs bröstmuskelinlägg som killar kan göra) eftersom jag är rätt musklig på överkroppen :/. De flesta som valt miniprofil som jag kikat på bland bilderna har varit kring 160 cm långa, tänker att eftersom jag är 170 så borde lite mer put vara snyggare på mig...

Jag har inte berättar för min mamma än, tänkte vänta tills efter jul. Det kommer bli så sjuuuuuukt dålig stämning.

Vad sa du till din mamma? Behöver tips hur jag ska berätta för mina föräldrar... eller helst slippa det och hoppas att de inte märker något

Åh så fint. Vad skönt att det gick bra. Du har rätt, jag hade också velat att mina barn berättade. Jag har fortfarande inte sagt något. Jag är så osäker. Vet inte hur jag ska göra. Helst vill jag inte att någon ska se att jag har gjort det. Kanske väntar tills efter för att se hur väl det syns. Hoppas inget går snett bara. Oh, nu blir jag osäker...
Gilla

SvartVitt

Kvinna ·

27 dec, 2018

Tagetuss skrev:

Svartvitt, jag har valt samma sort och storlek som du. Känns lagom tyckte jag. Ville inte att folk ska se, jag vill bara ha tillbaka det barnen tagit :D
Jag använder alltid bh med fyllning nu till mina egna obefintliga bröst så när jag får egna bröst och en tunn bh så kommer troligen det inte vara nån stor skillnad för ovetande.

Exakt så känner jag också! Helst vill jag inte attnågon ska se. Jag gördet förmin egen skull. Längtar efter känslan att inte känna mig som en 12 åring haha.
Gilla

Opii

Kvinna ·

27 dec, 2018

Någon mer än jag som börjar bli lite nervös?! Har dessutom börjat nojja över storleken :// har kommit fram till mentors 280 cc low profile men nu börjar jag tänka om jag skall gå upp till 330.... vill inte att de blir för små men samtidigt inte för stora heller... funderar även på lägsta profilen, tänk om det blir för ”platt” o mellanrummet mellan brösten för stort... bollat detta med kirurgen men han skrev bara att mellanrummet inte kommer påverkas om jag byter till medium profilen. Blir så osäker när det e så lite tid kvar nu o vet inte vad jag skall göra... köra på det vi bestämt eller ändra.... för den som har tid, gå in och titta på min 3D bild. Vad tror ni.. kommer det bli för ”litet” om jag önskar en c-kupa?
Gilla

Floppsan

Kvinna ·

27 dec, 2018

Jjj skrev:

Floppsan skrev:

Ja du :) Jag sa att jag först sa att jag visste vad hon tyckte och vad hon hade för åsikter men att jag skulle operera mina bröst och att jag berättar det inte för att få åsikter utan för att kag skulle vilja att mina döttrar skulle berätta om de skulle sövas och genomgå en operation. Vi hade ett ganska fint samtal efter det. Hon tycker att det är totalt onödigt men att jag får göra som jag vill. Blev förvånad över att det blev så pass friktionsfritt faktiskt :)
Har du berättat?

Jjj skrev:

Floppsan skrev:

Åh så fint. Vad skönt att det gick bra. Du har rätt, jag hade också velat att mina barn berättade. Jag har fortfarande inte sagt något. Jag är så osäker. Vet inte hur jag ska göra. Helst vill jag inte att någon ska se att jag har gjort det. Kanske väntar tills efter för att se hur väl det syns. Hoppas inget går snett bara. Oh, nu blir jag osäker...

Det var helt och hållet att jag hade velat att mina barn hade berättat för mig som gjorde att kag sa något alls. Hade jag inte haft dem hade jag inte sagt nåt tror jag. Hade inte haft det perspektivet. Samtidigt kommer ju alla att få reda på det förr eller senare, tänker att det blir ett konstigt samtal om fem år när de kommer på det :) Så resonerade jag.
Gilla

Jjj

Kvinna ·

28 dec, 2018

Floppsan skrev:

Jjj skrev:

Floppsan skrev:

Har du berättat?

Jjj skrev:
Floppsan skrev:

Det var helt och hållet att jag hade velat att mina barn hade berättat för mig som gjorde att kag sa något alls. Hade jag inte haft dem hade jag inte sagt nåt tror jag. Hade inte haft det perspektivet. Samtidigt kommer ju alla att få reda på det förr eller senare, tänker att det blir ett konstigt samtal om fem år när de kommer på det :) Så resonerade jag.

Syns det på dig? Jag ser att några till i denna tråd känner som jag, dvs vill inte att det ska synas utan bara få tillbaka det som försvann. Jag velar mellan 270cc och 300cc och kan fortfarande inte bestämma mig. Vill inte att det ska synas, men samtidigt inte ångra mig att de inte fyller ut och att jag gjorde för små när jag ändå gjorde det.
Gilla

Opii

Kvinna ·

28 dec, 2018

JJJ, jag velar precis som du fast mellan 280 low height och 330 medium height. Vill inte ha bomber men vill ju ändå ångra o känna att man la i för lite när man ändå gick under kniven.... Skall på en andra utprovning den 4/1. Känner att jag måste vara helt säker... Läste någonstans att 25-30 cc knappt syns det skall vara som två teskedar. Och 50 cc är som en halv kupstorlek om jag inte uppfattat det helt fel...
Gilla

LER

Kvinna ·

29 dec, 2018

Hej tjejor! Jag kör oxå i januari! 28 hos Patrick höijer, nervös längtar efter byte!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem