Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

anamaja

Kvinna ·

06 jan, 2019

Tack! På bilden sitter ena bröstet lite högre, men bara ett par dagar senare har det sjunkit lite till. Ska ladda upp ny bild senare så man ser att de är mer symmetriska redan nu:)
Gilla

Annie96

Kvinna ·

06 jan, 2019

Hej tjejer! Har läst hela tråder och följer med spänning er som ska opereras nu i januari! Ska själv boka konsultation någon gång i januari är tanken och funderar i nuläget på mellan 250cc-300cc, då jag vill ha ett naturligt resultat. Skulle verkligen uppskatta om ni som opas nu snart kan lägga upp lite före- och efterbilder så man kan få lite inspiration :) Stort lycka till och hoppas ni får grymma tuttar! :D
Gilla

Opii

Kvinna ·

06 jan, 2019

Annie96 skrev:

Hej tjejer! Har läst hela tråder och följer med spänning er som ska opereras nu i januari! Ska själv boka konsultation någon gång i januari är tanken och funderar i nuläget på mellan 250cc-300cc, då jag vill ha ett naturligt resultat. Skulle verkligen uppskatta om ni som opas nu snart kan lägga upp lite före- och efterbilder så man kan få lite inspiration :) Stort lycka till och hoppas ni får grymma tuttar! :D

Så kul att du bokat konsultation! Ser att vi har typ samma mått, jag e 2 cm längre bara.... o jag själv funderade på samma cc som du. Har till slut landat i 330. Eg skulle jag kört på 280 som var kirurgens första förslag men la på lite extra för att inte ångra och känna att jag borde lagt in lite till... op om två dagar :O :D
Gilla

Annie96

Kvinna ·

06 jan, 2019

Opii skrev:

Annie96 skrev:

Så kul att du bokat konsultation! Ser att vi har typ samma mått, jag e 2 cm längre bara.... o jag själv funderade på samma cc som du. Har till slut landat i 330. Eg skulle jag kört på 280 som var kirurgens första förslag men la på lite extra för att inte ångra och känna att jag borde lagt in lite till... op om två dagar :O :D

Har inte bokat än utan tänkte ta mod till mig och boka i kommande vecka, funderar på nordiska kliniken eller proforma, kanske blir på båda två :) Åh blir nästan lite nervös för din skull! Kommer hålla utkik efter bilder och inlägg från dig framöver för att se resultatet! :D
Gilla

Floppsan

Kvinna ·

06 jan, 2019

Ååååå Opii! Snart är det dags! 9:e ftw :D Kul att se att du bestämt strl, är det demi? Jag håller fast vid mitt val 265 demi men sååååå nervös att det blir för stort!
Gilla

Opii

Kvinna ·

07 jan, 2019

Floppsan skrev:

Ååååå Opii! Snart är det dags! 9:e ftw :D

Kul att se att du bestämt strl, är det demi? Jag håller fast vid mitt val 265 demi men sååååå nervös att det blir för stort!

Ja så himla nervöst!!!! Imon skall det skrubbas haha... jag kanske e töntig men tycker det e lite jobbigt att inte få smörja in ansiktet efter första duschen :// är en riktig torris med eksem. Vilken tid har du fått? Jag skall in redan kl 7.00!! Skönt att få det gjort... Ja, mina e mentor så profilen heter medium men tror det motsvarar demi? E också lite nojig att det blir för stort eftersom jag valde att gå upp både i cc o profil men samtidigt tänker jag att det är 9 mm skillnad mellan profilerna.. tror inte det är avgörande... skräckblandad förtjusning just nu!! Känns som att jag snart skall packa BB väskan :D
Gilla

Jublun

Kvinna ·

07 jan, 2019

NU har jag äntligen bestämt mig! Jag har bokat tid för OP på citadellkliniken den 24/1. Det blir inte bellakliniken Skall operera mig hos Helena och jag har valt 500 respektive 550 i storlek för att jag ska få samma storlek på båda tjejerna! Känns så bra att äntligen ha landat i mitt val! Jag hejar på er andra som fortfarande funderar, känslan att ha bestämt sig och bara se fram emot operation är så toppen!
Gilla

Floppsan

Kvinna ·

07 jan, 2019

Omg ja! EXAKT så känns det, fast nu är det inte blöjor och nån liten body utan tröja med dragkedja och mjukisbyxor. Har också torr hud, och det är alltid jobbigt när det blir stramt och fnasigt men det är ju bara en dag. Får köra en dundermask när man ändå bara ligger hemma sen :) Tror du kommer bli nöjd m mediumprofilen, jag kommer säkert bli nöjd m mina med. Känns bara som så stort nu, om ett år kommer det vara vant :) Jg ska in kl 08, hade gärna fått vara 07 för min del, kommer nog inte sova så bra ändå. Vad ska du ha med dig? Och ni andra såklart :) Tänker bekväma kläder, laddare till mobilen. Necessär. Sen blankt? Vad tar man med sig?
Opii skrev:

Floppsan skrev:

Kul att se att du bestämt strl, är det demi? Jag håller fast vid mitt val 265 demi men sååååå nervös att det blir för stort!

Ja så himla nervöst!!!! Imon skall det skrubbas haha... jag kanske e töntig men tycker det e lite jobbigt att inte få smörja in ansiktet efter första duschen :// är en riktig torris med eksem. Vilken tid har du fått? Jag skall in redan kl 7.00!! Skönt att få det gjort... Ja, mina e mentor så profilen heter medium men tror det motsvarar demi? E också lite nojig att det blir för stort eftersom jag valde att gå upp både i cc o profil men samtidigt tänker jag att det är 9 mm skillnad mellan profilerna.. tror inte det är avgörande... skräckblandad förtjusning just nu!! Känns som att jag snart skall packa BB väskan :D

Gilla

fiffy78

Kvinna ·

07 jan, 2019

Annie96 skrev:

Jag kör på torsdag! Har bestämt mig för 425cc Motiva full profil! Är supernervös... ska försöka ladda bilder!
Gilla

Opii

Kvinna ·

08 jan, 2019

Floppsan skrev:

Omg ja! EXAKT så känns det, fast nu är det inte blöjor och nån liten body utan tröja med dragkedja och mjukisbyxor.
Har också torr hud, och det är alltid jobbigt när det blir stramt och fnasigt men det är ju bara en dag. Får köra en dundermask när man ändå bara ligger hemma sen :)

Tror du kommer bli nöjd m mediumprofilen, jag kommer säkert bli nöjd m mina med. Känns bara som så stort nu, om ett år kommer det vara vant :)
Jg ska in kl 08, hade gärna fått vara 07 för min del, kommer nog inte sova så bra ändå.

Vad ska du ha med dig? Och ni andra såklart :) Tänker bekväma kläder, laddare till mobilen. Necessär. Sen blankt? Vad tar man med sig?

Opii skrev:

Floppsan skrev:

Jag skall inte ha med mig mkt mer än så.. kräm till ansiktet, lypsyl.. laddare. Men jag kommer ha mens :-// e det ok att ha tampong eller binda.. måste ju vara det?!
Gilla

Floppsan

Kvinna ·

08 jan, 2019

Tänker att tampong ändå medför en liiiiiiten liiiiten infektionsrisk. Hade nog satsat på bindan. Men du kan ju fråga imorgon :) jäkla otajmat ändå! Lycka till imorgon!
Gilla

Opii

Kvinna ·

08 jan, 2019

Floppsan skrev:

Tänker att tampong ändå medför en liiiiiiten liiiiten infektionsrisk. Hade nog satsat på bindan. Men du kan ju fråga imorgon :) jäkla otajmat ändå!
Lycka till imorgon!

Jag tänkte samma! Kör på trosskydd, sista dagen typ ändå men meddelar ändå nån sköterska för mig att man skall göra det. Ja sikken tajming! U cant have it all hahaha. Nu sitter jag har skrubbad för andra gången... sån torris alltså och håret som svinto hahahaha. Nu längtar jag tills det är gjort!! Lycka till du med imon :D
Gilla

Annie96

Kvinna ·

08 jan, 2019

fiffy78 skrev:

Annie96 skrev:

Hej tjejer! Har läst hela tråder och följer med spänning er som ska opereras nu i januari! Ska själv boka konsultation någon gång i januari är tanken och funderar i nuläget på mellan 250cc-300cc, då jag vill ha ett naturligt resultat. Skulle verkligen uppskatta om ni som opas nu snart kan lägga upp lite före- och efterbilder så
man kan få lite inspiration :) Stort lycka till och hoppas ni får grymma tuttar! :D

Jag kör på torsdag! Har bestämt mig för 425cc Motiva full profil! Är supernervös... ska försöka ladda bilder!

Åh va kul!! :D bara en dag kvar nu då! STORT LYCKA TILL! Kör du bakom eller framför muskeln förresten? :)
Gilla

Jola111

Kvinna ·

08 jan, 2019

Herregud vad den sista månaden gått fort! På torsdag är det dags för mig med.. har lite smått panik vad man ska ha med sig.. har packat med det viktigaste, känns ändå som man glömt något. Vad har/ska ni packa med?!
Gilla

fiffy78

Kvinna ·

09 jan, 2019

Annie96 skrev:

fiffy78 skrev:

Annie96 skrev:

Hej tjejer! Har läst hela tråder och följer med spänning er som ska opereras nu i januari! Ska själv boka konsultation någon gång i januari är tanken och funderar i nuläget på mellan 250cc-300cc, då jag vill ha ett naturligt resultat. Skulle verkligen uppskatta om ni som opas nu snart kan lägga upp lite före- och efterbilder så
man kan få lite inspiration :) Stort lycka till och hoppas ni får grymma tuttar! :D

Åh va kul!! :D bara en dag kvar nu då! STORT LYCKA TILL! Kör du bakom eller framför muskeln förresten? :)

Tack!!!! Jag kör bakom....
Gilla

fiffy78

Kvinna ·

09 jan, 2019

Ja vad ska man ha med sig???? Jag kommer ju inte sova kvar utan åker ju hem. Men jag funderar på kläder.. antar att man behöver ha någon sorts kofta el öppen tröja för man är nog inte så pigg på att krångla på sig någon tröja över huvudet, eller?
Gilla

Opii

Kvinna ·

09 jan, 2019

Hej tjejer!!! Nu är tvillingarna här :D :D Herregud så fort allt gick!!! När jag la mig på operationsbordet hej, nu andas du in 1,2,3 och så nästa sekund goood morgon!! Allt gick strålande säger de och jag mår faktiskt BRA!! Fick en snabb titt på tjejerna och första tanken var: woooww!!! Tur att jag gick upp en stl!! Hahaha. Har fått bra med smärtlindring så har inte så ont. Det stramar mest längst sidorna och självklart gör det lite ont om jag skall flytta upp mig i sängen eller resa mig upp... men är överlycklig!! Jag borde inte bara ägnat så mkt tid åt att oroa mig... Jag körde en annan taktik de sista två dagarna och särskilt igårkväll, förnekelse. Hahaha. Men ärligt, jag lådsades som att det var en vanlig dag idag och inget mer än så. På så sätt slappnade jag av och sov faktiskt gott inatt. Jag tog med mig AirPods och krämer för ansiktet och händerna men det har jag inte fått här på uppvaket. Jag fick min mobil. O det andra kan vänta. Ligger och vilar och kikar lite då o då på flickorna :D kram på alla och hoppas att det gått bra för dig med Floppsan!!!
Gilla

Jjj

Kvinna ·

09 jan, 2019

Opii, woooow! Vad glad jag blir att det har gått så bra och att du är nöjd o mår bra! Tack för uppdateringen. Jag ska precis på sista konsultationen om en timma. Ditt val av storlek var alltså bra? Vilken bh-storlek gissar du att det blir nu? (Jag försöker jämföra inför mitt val :) Känns de som ristestet eller mindre? Hoppas läkningen fortsatt går bra <3
Gilla

Opii

Kvinna ·

09 jan, 2019

Jjj skrev:

Opii, woooow! Vad glad jag blir att det har gått så bra och att du är nöjd o mår bra! Tack för uppdateringen. Jag ska precis på sista konsultationen om en timma. Ditt val av storlek var alltså bra? Vilken bh-storlek gissar du att det blir nu? (Jag försöker jämföra inför mitt val :) Känns de som ristestet eller mindre? Hoppas läkningen fortsatt går bra

Tack fina!!!! Nu är jag hemma och kurerar.. trycket över bröstet är tillbaka men inte mer än så. Är positiv, tror detta kommer bli kanon. Hur gick det på din konsultation? Jag la in anatomiska mentor 330 cc och mellanprofilen. Svårt att säga stl men såhär uppifrån ser de ut och vara en C? Är så glad att jag vågade ta liiite större! Detta blev en fin skillnad på min platta bröstkorg (kolla min förebild la upp en idag) men inte alls för stort eller iögonfallande. Och de är väl svullna nu dessutom kommer bli mindre när allt lägger sig. När har du bokat op? Förhoppningvis hinner jag lägga upp något kort innan dess så du får se och få ett hum <3
Gilla

Annie96

Kvinna ·

09 jan, 2019

Grattis till lyckad operation Opii! Skönt att du är så nöjd! Vet inte om du skrivit det tidigare men har du bakom eller framför placering på dina implantat? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem