Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madz profilbild

Madz

Kvinna ·

13 nov, 2018

Bröstförstoring januari 2019

Bröstförstoring

Hej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!

320

Sortera efter

Jjj

Kvinna ·

29 dec, 2018

OPII, precis så har jag också förstått! 30cc märks knappt. 100cc är som en kupstorlek. Jag ska också dit igen den 9e och prova en gång till. Grejen är att när jag gör ristestet med 300cc så känns de gigantiska, vilket jag inte vill ha. Jag har läst att de blir något mindre när de väl är inne sen. Tänkte diskutera detta med min kirurg. Sist sa han ungefär "Jag tycker 300cc för att fylla ut. Efter ett år har du vant dig. Om du tar mindre så blir det säkert också bra, men då kanske du ångrar dig sen" (och jag har läst att de flesta ångrar att de inte tog större). Jag är så kluven.... Mina blir medium. Varför tar du Medium med större storlek? Bara nyfiken hur du tänker. Jag tänker att det blir stor skillnad på low och liten storlek vs medium o större storlek? (Men jag kanske tänker fel).
Gilla

Opii

Kvinna ·

30 dec, 2018

Jjj skrev:

OPII, precis så har jag också förstått! 30cc märks knappt. 100cc är som en kupstorlek. Jag ska också dit igen den 9e och prova en gång till. Grejen är att när jag gör ristestet med 300cc så känns de gigantiska, vilket jag inte vill ha. Jag har läst att de blir något mindre när de väl är inne sen. Tänkte diskutera detta med min kirurg. Sist sa han ungefär "Jag tycker 300cc för att fylla ut. Efter ett år har du vant dig. Om du tar mindre så blir det säkert också bra, men då kanske du ångrar dig sen" (och jag har läst att de flesta ångrar att de inte tog större). Jag är så kluven.... Mina blir medium. Varför tar du Medium med större storlek? Bara nyfiken hur du tänker. Jag tänker att det blir stor skillnad på low och liten storlek vs medium o större storlek? (Men jag kanske tänker fel).

Mitt drömläge hade vart att få större bröst men inte så pass stora så att det blir ”vulgo” i djupt urringade tröjor/klänningar. Vill ändå att det ff ser snyggt och bra ut och inte att man måste börja anpassa kläderna för att det blir too much. Som svar på din fråga vf jag måste isf gå upp i både stl o profil så var det detta svar min kirurg gav mig. Om jag vill gå från low till medium height så måste jag lägga in 330 cc. Jag tror att det har med min bröstkorg att göra och vilka implantat det finns i 12 cm bredd (som min bröstkorg är). Jag tror inte man kan välja hur som helst utan skall det bli bäst så får man hålla sig till vad som passar ens ”ram”. Det är inte många som väljer den lägsta profilen och jag e bara rädd att jag inte ens kommer kunna få till en klyfta om jag tar den... :-//
Gilla

Cblf89

Kvinna ·

30 dec, 2018

Jag ska opereras den 21 januari av Mattias på Nordiska Kliniken. Börjar bli galet nervös men längtar samtidigt då jag har velat detta läääänge! Velar mellan 475 cc eller 500cc round hög profil med motiva inlägg. Kul med en januaritråd!
Gilla

desert

Kvinna ·

30 dec, 2018

Så spännande att ni är fler som planerar operation, ska på konsultation hos Patrik H och vill gärna se eventuella storlekar i 3D, kände ni som varit på konsultation att den 3D bilden kunde hjälpa er i val av storlek och vad tyckte ni om Patriks åsikt om storlek?
Gilla

Cblf89

Kvinna ·

30 dec, 2018

desert skrev:

Så spännande att ni är fler som planerar operation, ska på konsultation hos Patrik H och vill gärna se eventuella storlekar i 3D, kände ni som varit på konsultation att den 3D bilden kunde hjälpa er i val av storlek och vad tyckte ni om Patriks åsikt om storlek?

Jag tyckte det var väldigt bra med 3d, då jag inte hade en aning om hur mycket cc jag ville ha. Mattias kunde ju då lätt visa mig hur det skulle se ut och jämföra dom olika storlekarna.
Gilla

fiffy78

Kvinna ·

30 dec, 2018

Jag ska oxå OP fast den 10 jan o hos Mattias Elmer på NK, är oxå supernervös. Nojjar så med stl. Har bestämt mig för 425cc motiva round full profil, men är så rädd att det ska blir förstort då jag är superplatt innan!
Gilla

Apelsin

Kvinna ·

30 dec, 2018

Hej Opii! Hur länge fick du vänta hos Tuve? Så avundsjuk på er alla här som tagit beslut och snart ska genomföra operationen! :-)
Gilla

Jjj

Kvinna ·

30 dec, 2018

Opii skrev:

Jjj skrev:

Mitt drömläge hade vart att få större bröst men inte så pass stora så att det blir ”vulgo” i djupt urringade tröjor/klänningar. Vill ändå att det ff ser snyggt och bra ut och inte att man måste börja anpassa kläderna för att det blir too much.

Som svar på din fråga vf jag måste isf gå upp i både stl o profil så var det detta svar min kirurg gav mig. Om jag vill gå från low till medium height så måste jag lägga in 330 cc. Jag tror att det har med min bröstkorg att göra och vilka implantat det finns i 12 cm bredd (som min bröstkorg är). Jag tror inte man kan välja hur som helst utan skall det bli bäst så får man hålla sig till vad som passar ens ”ram”. Det är inte många som väljer den lägsta profilen och jag e bara rädd att jag inte ens kommer kunna få till en klyfta om jag tar den... :-//

Ja men nu hänger jag med. Det låter väsentligt som du säger med profil o storlek. Hoppas det går bra! Du får gärna höra av dig sen vad du bestämde dig för (om du vill såklart).
Gilla

Poolly

Kvinna ·

31 dec, 2018

fiffy78 skrev:

Jag ska oxå OP fast den 10 jan o hos Mattias Elmer på NK, är oxå supernervös. Nojjar så med stl. Har bestämt mig för 425cc motiva round full profil, men är så rädd att det ska blir förstort då jag är superplatt innan!

Jag var superplatt innan op. Jag tog motiva corse 510cc. Känns lagom! Har bild från sidan som Du kan kika på :)
Gilla

Jublun

Kvinna ·

04 jan, 2019

Någon mer än jag som är så sjukt nervös just nu? Sitter och kollar bilder och googlar näst intill dagligen. Nervositeten kring att sövas, risken för infektion (som är väldigt liten) och valet av storlek går runt i huvudet. Ibland känns det som att jag inte vill genomgå operation men så kommer jag att tänka på hur mycket och länge som jag önskat detta. Någon mer fanns här som skulle opereras på bellakliniken. Vet ni hur det är, kan jag ändra min storlek i princip fram till operationssalen? Kommer ringa på måndag med alla mina frågor jag samlat på mig nu över julledigheten :)
Gilla

fiffy78

Kvinna ·

04 jan, 2019

Jublun skrev:

Någon mer än jag som är så sjukt nervös just nu? Sitter och kollar bilder och googlar näst intill dagligen.
Nervositeten kring att sövas, risken för infektion (som är väldigt liten) och valet av storlek går runt i huvudet.
Ibland känns det som att jag inte vill genomgå operation men så kommer jag att tänka på hur mycket och länge som jag önskat detta.
Någon mer fanns här som skulle opereras på bellakliniken. Vet ni hur det är, kan jag ändra min storlek i princip fram till operationssalen?
Kommer ringa på måndag med alla mina frågor jag samlat på mig nu över julledigheten :)

Hej! Jag instämmer, på tors är det dags för mig fast på Nordiska... ja kag tror man kan ändra sig fram till OP dag min läkare sa i allafall att det hade alla inplantat hemma o att jag kunde prova en sista gång på OP dagen om jag fortfarande är osäker... Velar också så med stl!!! Men jag tror jag bestämt mig till 425cc motiva, full profil... men det är så svårt när man tittar på bilder o jämför. Ibland ser det jättestort o ibland nästan litet!!! Är bara rädd för att det ska bli tungt då jag älskar att träna av olika slag... sen vill jag ha det naturligt o inte bara två meloner men å andra sidan vill jag heller inte ha för litet när jag ändå ska få bröst som jag suktat efter i flera år!!!
Gilla

Opii

Kvinna ·

04 jan, 2019

Här är det också skitnervöst och alla tankar har snurrat fram till dagens tredje konsultation. Har velat fram o tillbaka ang stl, kommer det bli för litet kommer det bli för stort... har gått från 180 till 330 cc hahaha men nu äntligen har jag landat i det och bestämt mig. Eg sa vi anatomiska 280 cc low profile sist men jag började tvivla ifall det skulle kännas för platt så nu blir det 330 cc medium profile. När jag testade i provbhn kändes det inte som någon större skillnad och gick på känslan att det säkert kommer bli bra och lagom såhär...
Gilla

MillaV

Kvinna ·

04 jan, 2019

Kan jag också hoppa in i denna tråden? Jag ska göra brösten och full buk 21 januari.. när jag var på konsultation kom vi fram till 450 cc. Jag har 75 b nu men efter 2 barn så är de lite slappa Nu känns det som man stirrar sig blind på storlek å jag är rädd att jag kommer tycka det blir "för lite".. Så svårt att få en ordentlig bild av hur stora de kommer bli. Jag ska göra dom på Clinic Strömstad och han sa inget om 3d bild...
Gilla

Cblf89

Kvinna ·

04 jan, 2019

Asså usch vad jobbigt det är att bestämma sig vilken storlek man ska välja.. velar som bara den mellan 450cc eller 500cc motiva round hög. Mattias på Nordiska som ska operera mig rekommenderar mig att välja 500cc och så kommer jag att troligtvis landa på en fyllig D-kupa.. Och absolut att det låter väl bra. Men är nojig över att det kanske blir lite stort till min längd.. så då kanske man ändå ska ta 450cc men då kanske man ångrar sig att man inte tog 500cc när man har blivit storleksblind som dom flesta verkar bli.. Usch vad svårt detta är! Är även så orolig över att få bristningar över att stoppa in så stora inplantat eftersom jag endast har 100cc i egen vävnad.. Men visst jag har inte fått några bristningar av graviditeterna varken på magen eller brösten när dom var fyllda med mjölk. Alla dessa val.. Absolut att jag litar fullt på vad min kirurg tycker och anser men är så nojig att man skulle ha valt den andra storleken på inplantatet trots att det endast skiljer en halv dl. Och snart är det den 21 januari..
Gilla

Vingar

Kvinna ·

04 jan, 2019

Jublun skrev:

Någon mer än jag som är så sjukt nervös just nu? Sitter och kollar bilder och googlar näst intill dagligen.
Nervositeten kring att sövas, risken för infektion (som är väldigt liten) och valet av storlek går runt i huvudet.
Ibland känns det som att jag inte vill genomgå operation men så kommer jag att tänka på hur mycket och länge som jag önskat detta.
Någon mer fanns här som skulle opereras på bellakliniken. Vet ni hur det är, kan jag ändra min storlek i princip fram till operationssalen?
Kommer ringa på måndag med alla mina frågor jag samlat på mig nu över julledigheten :)

Hej Jublun, 
Jag ska opereras 14/1 på Bellakliniken. Tänker på detta med storlek jämt. Jag ringde och pratade med dem, då jag inte hinner med en konsultation till innan min op. De försäkrade mig om att storlekarna som är aktuella för mig finns hemma och jag kan bestämma mig slutligen på operationsdagen. Just nu lutar jag åt 550 cc full profil Ergonomix, men det svänger dagligen...
Det jag tänker lite är att man den första tiden är så himla svullen om brösten, så när svullnaden väl går ner efter ett tag, så har man ju vant sig vid att de är så stora. Då kanske de plötsligt känns för små? 

Är inte rädd för bristningar (Cblf89) då huden på mina bröst redan är rätt så töjd (efter vattenmelonerna som blev under amningen av barnen).
Vill självklart inte att de ska vara "i vägen" heller. Det är ju så himla individuellt vad som uppfattas som stort. Tänker att jag får väl helt enkelt skippa den minimala trekant-bikinin på stranden om det nu skulle kännas fel.
Jag vill känna mig snygg, kvinnlig och "hel" igen :)
Gilla

Jublun

Kvinna ·

05 jan, 2019

Jag själv har inte fått någon rekommendation kring storlek. För er som fick rekomendation, vad var den baserad på. Hela kroppen eller hur era bröst/bröstkorg ser ut? Känns bra att det är fler än jag som velar i storlek även om jag vet hur jobbigt det är. Har läst artiklar med statistik, den allra vanligaste anledningen till att göra en omoperation är att man inte blev nöjd med storleken och näst intill alla av dessa vill ha större. Så där förstår jag varför min kirurg sa att jag skulle ta den största storleken som jag känner mig bekväm i :) På måndag ska betalning läggas och på fredag ska jag på konsultation nr 2, 10 dagar innan OP Igår var jag så osäker så bokade in en konsultation även med Helena på citadellkliniken på måndag vid lunchtid!
Gilla

MillaV

Kvinna ·

05 jan, 2019

Cblf89 Ååå känner likadant som dig, ska opereras 21 jan å jag kan inte bestämma mig. Min läkare sa att 450 cc är det största jag borde ta till min kropp men man stirrar sig blind på storlekar. Jag är 157 lång och ska göra en bukplastik samtidigt å det kommer också göra att brösten kommer fram mer sa de.. men tänker ändå om man skulle gå upp till 500.. vill inte sitta med den känslan att man skulle gjort lite till..
Gilla

Vingar

Kvinna ·

06 jan, 2019

Jublun, Jag hade med min man på konsultationen och testade alla möjliga storlekar. När jag sedan kom in till läkaren så hade jag två storlekar som jag kunde tänka mig, dom var ju baserade på min längd, storlek och till viss del sköterskans erfarenhet/åsikt. 600cc som kändes lagom och 650cc som jag tyckte var snyggt men som kändes lite på gränsen. Jag hade inte koll på tabellerna men fick då rekommendationen av läkaren att jag skulle ta 625cc ergonomix eftersom jag vill ha ett så naturligt resultat som möjligt. Nu lutar jag ändå lite åt 550cc men har som sagt inte bestämt mig än. Det som jag tycker gör det så svårt är att man uppfattar storleken så olika beroende på om man tittar i spegeln eller om man t.ex. tar en bild.
Gilla

anamaja

Kvinna ·

06 jan, 2019

Jag opererades av Johan Nordquist på Bellakliniken 4/12. Gjorde ankarlyft och Motiva ergonomix 310 cc. Visste redan innan konsultationen att jag ville lägga in minsta möjliga, för att få ett (för mig) så naturligt resultat som möjligt. Johan tyckte att jag skulle ha större implantat, vilket jag också provade, men jag tyckte att 310 kändes lagom. Det är ju tycke och smak det handlar om och jag är supernöjd:) Kliniken och Johan kan varmt rekommenderas! Stort lycka till:)
Gilla

Vingar

Kvinna ·

06 jan, 2019

Vad skönt att du är nöjd anamaja! Det låter förtroendeingivande. Utifrån din profilbild ser det väldigt bra ut!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem