Madz
Kvinna ·
13 nov, 2018
Bröstförstoring januari 2019
BröstförstoringHej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!
Sortera efter
Jjj
Kvinna ·
29 dec, 2018
Opii
Kvinna ·
30 dec, 2018
OPII, precis så har jag också förstått! 30cc märks knappt. 100cc är som en kupstorlek. Jag ska också dit igen den 9e och prova en gång till. Grejen är att när jag gör ristestet med 300cc så känns de gigantiska, vilket jag inte vill ha. Jag har läst att de blir något mindre när de väl är inne sen. Tänkte diskutera detta med min kirurg. Sist sa han ungefär "Jag tycker 300cc för att fylla ut. Efter ett år har du vant dig. Om du tar mindre så blir det säkert också bra, men då kanske du ångrar dig sen" (och jag har läst att de flesta ångrar att de inte tog större). Jag är så kluven.... Mina blir medium. Varför tar du Medium med större storlek? Bara nyfiken hur du tänker. Jag tänker att det blir stor skillnad på low och liten storlek vs medium o större storlek? (Men jag kanske tänker fel).
Cblf89
Kvinna ·
30 dec, 2018
desert
Kvinna ·
30 dec, 2018
Cblf89
Kvinna ·
30 dec, 2018
Så spännande att ni är fler som planerar operation, ska på konsultation hos Patrik H och vill gärna se eventuella storlekar i 3D, kände ni som varit på konsultation att den 3D bilden kunde hjälpa er i val av storlek och vad tyckte ni om Patriks åsikt om storlek?
fiffy78
Kvinna ·
30 dec, 2018
Apelsin
Kvinna ·
30 dec, 2018
Jjj
Kvinna ·
30 dec, 2018
OPII, precis så har jag också förstått! 30cc märks knappt. 100cc är som en kupstorlek. Jag ska också dit igen den 9e och prova en gång till. Grejen är att när jag gör ristestet med 300cc så känns de gigantiska, vilket jag inte vill ha. Jag har läst att de blir något mindre när de väl är inne sen. Tänkte diskutera detta med min kirurg. Sist sa han ungefär "Jag tycker 300cc för att fylla ut. Efter ett år har du vant dig. Om du tar mindre så blir det säkert också bra, men då kanske du ångrar dig sen" (och jag har läst att de flesta ångrar att de inte tog större). Jag är så kluven.... Mina blir medium. Varför tar du Medium med större storlek? Bara nyfiken hur du tänker. Jag tänker att det blir stor skillnad på low och liten storlek vs medium o större storlek? (Men jag kanske tänker fel).
Mitt drömläge hade vart att få större bröst men inte så pass stora så att det blir ”vulgo” i djupt urringade tröjor/klänningar. Vill ändå att det ff ser snyggt och bra ut och inte att man måste börja anpassa kläderna för att det blir too much.
Som svar på din fråga vf jag måste isf gå upp i både stl o profil så var det detta svar min kirurg gav mig. Om jag vill gå från low till medium height så måste jag lägga in 330 cc. Jag tror att det har med min bröstkorg att göra och vilka implantat det finns i 12 cm bredd (som min bröstkorg är). Jag tror inte man kan välja hur som helst utan skall det bli bäst så får man hålla sig till vad som passar ens ”ram”. Det är inte många som väljer den lägsta profilen och jag e bara rädd att jag inte ens kommer kunna få till en klyfta om jag tar den... :-//
Poolly
Kvinna ·
31 dec, 2018
Jag ska oxå OP fast den 10 jan o hos Mattias Elmer på NK, är oxå supernervös. Nojjar så med stl. Har bestämt mig för 425cc motiva round full profil, men är så rädd att det ska blir förstort då jag är superplatt innan!
Jublun
Kvinna ·
04 jan, 2019
fiffy78
Kvinna ·
04 jan, 2019
Någon mer än jag som är så sjukt nervös just nu? Sitter och kollar bilder och googlar näst intill dagligen.
Nervositeten kring att sövas, risken för infektion (som är väldigt liten) och valet av storlek går runt i huvudet.
Ibland känns det som att jag inte vill genomgå operation men så kommer jag att tänka på hur mycket och länge som jag önskat detta.
Någon mer fanns här som skulle opereras på bellakliniken. Vet ni hur det är, kan jag ändra min storlek i princip fram till operationssalen?
Kommer ringa på måndag med alla mina frågor jag samlat på mig nu över julledigheten :)
Opii
Kvinna ·
04 jan, 2019
MillaV
Kvinna ·
04 jan, 2019
Cblf89
Kvinna ·
04 jan, 2019
Vingar
Kvinna ·
04 jan, 2019
Någon mer än jag som är så sjukt nervös just nu? Sitter och kollar bilder och googlar näst intill dagligen.
Nervositeten kring att sövas, risken för infektion (som är väldigt liten) och valet av storlek går runt i huvudet.
Ibland känns det som att jag inte vill genomgå operation men så kommer jag att tänka på hur mycket och länge som jag önskat detta.
Någon mer fanns här som skulle opereras på bellakliniken. Vet ni hur det är, kan jag ändra min storlek i princip fram till operationssalen?
Kommer ringa på måndag med alla mina frågor jag samlat på mig nu över julledigheten :)
Hej Jublun,
Jag ska opereras 14/1 på Bellakliniken. Tänker på detta med storlek jämt. Jag ringde och pratade med dem, då jag inte hinner med en konsultation till innan min op. De försäkrade mig om att storlekarna som är aktuella för mig finns hemma och jag kan bestämma mig slutligen på operationsdagen. Just nu lutar jag åt 550 cc full profil Ergonomix, men det svänger dagligen...
Det jag tänker lite är att man den första tiden är så himla svullen om brösten, så när svullnaden väl går ner efter ett tag, så har man ju vant sig vid att de är så stora. Då kanske de plötsligt känns för små?
Är inte rädd för bristningar (Cblf89) då huden på mina bröst redan är rätt så töjd (efter vattenmelonerna som blev under amningen av barnen).
Vill självklart inte att de ska vara "i vägen" heller. Det är ju så himla individuellt vad som uppfattas som stort. Tänker att jag får väl helt enkelt skippa den minimala trekant-bikinin på stranden om det nu skulle kännas fel.
Jag vill känna mig snygg, kvinnlig och "hel" igen :)
Jublun
Kvinna ·
05 jan, 2019
MillaV
Kvinna ·
05 jan, 2019
Vingar
Kvinna ·
06 jan, 2019
anamaja
Kvinna ·
06 jan, 2019