Madz
Kvinna ·
13 nov, 2018
Bröstförstoring januari 2019
BröstförstoringHej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!
Sortera efter
Cblf89
Kvinna ·
11 jan, 2019
Intesimpson
Kvinna ·
11 jan, 2019
Jag hänger på här! Jag ska operera mig 16/1 på Nordiska Kliniken hos Patrik Höijer. Motiva Ergonomix Mini 310 eller 360 väljer jag mellan. Snitt i armhåla.
Funderar också lite mellan mini eller demi. Tycker mini såg mycket bättre ut på 3D på mig, men tvekar ändå liiite då de flesta verkar välja demi. Usch, alla dessa val alltså haha!
Annikalisa
Kvinna ·
12 jan, 2019
Opii
Kvinna ·
12 jan, 2019
fiffy78
Kvinna ·
12 jan, 2019
Hej! Jag opererades igår, helt otroligt att jag äntligen gjort detta! Blev Mentor CPG 331 265cc och är nöjd över storleken, tror jag. Lite svårt att se ännu.
Är jätte spänd över och under brösten och känner mig smått svag i kroppen. Försöker ta det lugnt så bra det går men svårt med en 2-åring i huset...
Hur länge tänker ni vara borta från jobbet? Min läkare rekommenderade 2 veckor men hade bara tänkt ta 1 vecka.
LouLouLou
Kvinna ·
12 jan, 2019
Anna-Ulrika-K
Kvinna ·
12 jan, 2019
Floppsan
Kvinna ·
12 jan, 2019
Hejhej!
Hänger på er tråd här.
Min operation är på måndag och nu börjar nervositeten komma sakta men säkert. Mest nervös är jag nog ändå för att man ska ha valt fel storlek eller att ärren inte ska läka som dom ska. Är det någon här som nyligen gjort på Citadellkliniken i Landskrona? Funderar över vad man behöver packa med sig och vad som finns i rummet osv.
Opii
Kvinna ·
12 jan, 2019
Anna-Ulrika-K
Kvinna ·
12 jan, 2019
Tror Reformkliniken och Citadell kör liknande upplägg, du behöver bara ha med dig lite underhållning innan och evt efter op beroende på när du opereras (tänk Netflix eller bok). Tandborste. Annars inte så mycket.
Ni som har opererats, hur har det gått att tvätta håret? Jag är rätt sugen men svårt när man inte får lyfta armarna..?
Hejhej!
Hänger på er tråd här.
Min operation är på måndag och nu börjar nervositeten komma sakta men säkert. Mest nervös är jag nog ändå för att man ska ha valt fel storlek eller att ärren inte ska läka som dom ska. Är det någon här som nyligen gjort på Citadellkliniken i Landskrona? Funderar över vad man behöver packa med sig och vad som finns i rummet osv.
Anna-Ulrika-K
Kvinna ·
12 jan, 2019
Lycka till till er alla som snart skall in på op!! Jag hade lång väntetid (totalt 4 mån) så hann känna allt möjligt och var såå nervös två veckor innan en vecka innan osv... till slut blev jag trött på alla tankar o känslor o bestämde mig för en annan taktik. Förnekelse. De sista 2-3 dagarna lådsades jag som ingenting. Onsdagen då jag skulle in var bara en vanlig dag. På så sätt kunde jag ta det lugnt och faktiskt sova natten innan. Såhär i efterhand känner jag att jag slösade så mkt tid och oro o hade så mkt ångest i onödan eg... för något som tar 30 min! Visst var jag orolig för om stl skulle bli bra för komplikationer o allt möjligt men tillslut gick jag på magkänslan o kirurgens råd.
Jag opades i onsdags och har från start vart ganska smärtfri. Sovit bra. Mest vart stel o öm längst med sidorna vid skuldrorna typ.. o groggy av medicinen. Idag är dag 3 post op o jag har varit ute i friska luften i över en timme... grejat lite hemma o lekt med dottern. Nu e jag föräldraledig men om jag hade jobbat så hade jag nog klarat av att gå till jobbet på måndag. Man tar det lugnare så klart o gör allt i snigelfart men för min del funkade det.
Jag övernattade inte så hade med mig mobilen, AirPods ansiktskräm o lypsyl. Fick dock bara min mobil på uppvaket så det andra använde jag inte...
Solros11
Kvinna ·
13 jan, 2019
Anna-Ulrika-K
Kvinna ·
13 jan, 2019
Ojojoj, i morrn e det dax! Hämtat ut medicinerna å packat väskan å lagt descutanen redo!
Varit bra att läsa här om hur ni mått efter era op, om smärtan å alla tips att tänka på, man har kunnat förbereda sig lite mentalt, men nervositeten blir starkare haha
Viccy
Kvinna ·
13 jan, 2019
Intesimpson
Kvinna ·
13 jan, 2019
Lycka till till alla er vars op dag börjar närma sig!!
Jag är inne på dag 3 post op och känner mig faktiskt rätt ok. Är bara väldigt yr, men det kan ha med morfinet att göra? Sov lite extra mkt idag och vid lunch kände jag mig pigg nog att gå ut en promenix... Tänker att det är bättre att röra på sig så länge man lyssnar på kroppen? Det står ju att man skalm vila första veckan så att inga onödiga blödningar uppstår eller svullnad... men svulllna/hårda är ju brösten ändå? Kommer få krupp om jag bara skall ligga i soffan o kolla Netflix
Intesimpson, min kirurg rekommenderade att gå upp en stl om jag tvekade mellan två. Jag gjorde detta o nu i efterhand är jag väldigt glad med mitt val. Ang 3D så är inte min läkare så förtjust i det verktyget och sa att man inte skall förlita sig för mkt på de bilderna då det ändå inte kommer se ut så sen. Gå mer på känslan när du testar med inläggen. Lycka till!
Cblf89
Kvinna ·
14 jan, 2019
Opii
Kvinna ·
14 jan, 2019
Anna-Ulrika-K
Kvinna ·
14 jan, 2019
Vad för försäkring menar du? Inget någon nämnde för mig på kliniken.. dock läste jag att mentor har någon slags ”livstidsgarant” att om något skulle hända o implantatet måste bytas ut så står de för kostnaden.... så tänkte inte mer på det..
Anna-Ulrika-K
Kvinna ·
14 jan, 2019
Billan
Kvinna ·
14 jan, 2019