Madz
Kvinna ·
13 nov, 2018
Bröstförstoring januari 2019
BröstförstoringHej! Någon mer som ska göra en bröstförstoring i januari 2019? Jag ska opa mig hos Patrik Höijer på Nordiska Kliniken den 8 januari. Har 75A (knappt) idag och ska lägga in motiva 425cc round full. Så nervös!!
Sortera efter
fiffy78
Kvinna ·
14 jan, 2019
LouLouLou
Kvinna ·
14 jan, 2019
Solros11
Kvinna ·
14 jan, 2019
Ojojoj, i morrn e det dax! Hämtat ut medicinerna å packat väskan å lagt descutanen redo!
Varit bra att läsa här om hur ni mått efter era op, om smärtan å alla tips att tänka på, man har kunnat förbereda sig lite mentalt, men nervositeten blir starkare haha
Åh vad spännande! Samma här! Blir din direkt imorgon bitti? Jag har ställt in mig på att det kommer bli svårt att somna ikväll, lite som dagen innan julafton när man var liten haha!
Skrattade åt mig själv när jag stod och fundera på vilken bh jag skulle packa med, man är lite fjantig just nu ;)
Taxöra
Kvinna ·
14 jan, 2019
Anna-Ulrika-K
Kvinna ·
14 jan, 2019
Ojojoj, i morrn e det dax! Hämtat ut medicinerna å packat väskan å lagt descutanen redo!
Varit bra att läsa här om hur ni mått efter era op, om smärtan å alla tips att tänka på, man har kunnat förbereda sig lite mentalt, men nervositeten blir starkare hahaÅh vad spännande! Samma här! Blir din direkt imorgon bitti? Jag har ställt in mig på att det kommer bli svårt att somna ikväll, lite som dagen innan julafton när man var liten haha!
Skrattade åt mig själv när jag stod och fundera på vilken bh jag skulle packa med, man är lite fjantig just nu ;)
Hejsan sorry för sent svar haha gjort allt för försöka sova igår! Hahah ja de där med bhn gjorde jag med, vad dum man kände sig! Men jag hade min op direkt på morgonen, var där kl åtta på morgonen och kl nio låg jag på op bordet å kl tio var jag vaken å blev ompysslad av dom fantastiska sköterskorna på nordiska kliniken!! Fick träffa Patrik innan op för fotografering och mäta å rita, jag berättade för honom om min oro för att få mer häng, har ett litet naturligt häng och en del egen vävnad, vi skulle ha lagt in 500cc full round, men de blev 590cc extra hige profil, för att minska risken för mer häng, kände verkligen att han lyssnade på mig och ville ge mig de resultatet jag vill ha!
Hur gick de för dig å din op? :)
fiffy78
Kvinna ·
14 jan, 2019
Hej på er!
Jag e ny här:) vet inte riktigt hur detta forum fungerar än men försöker sätta mig in.
Jag e 33år har tre barn som ammats så där va inte mycket vävnad kvar. 4cm häng samt 3cm överhäng. Jag gjorde min efterlängtade operation den 9/1-19. Bröstlyft med implantat. Motiva 265cc demi. Gjord på Citadell kliniken av Peter Cosmo. Har fullt förtroende för honom då jag har flera i bekanta som opererats av honom å varit nöjda.
Operationen va inte alls så ”farlig” som ja trodde. Smärtan va inga problem. De jobbiga tycker ja e att sova på rygg:/ men snart får jag ligga på sidan igen.
Ni andra sommopererats. Hur har de gått för er? Jag upplever just nu att brösten e större än jag tänkt mig. Men de tar ju också tid för svullnaden att lägga sig. Så jag hoppas de blir precis så små å fast som jag önskade.
Solros11
Kvinna ·
14 jan, 2019
Varit bra att läsa här om hur ni mått efter era op, om smärtan å alla tips att tänka på, man har kunnat förbereda sig lite mentalt, men nervositeten blir starkare hahaÅh vad spännande! Samma här! Blir din direkt imorgon bitti? Jag har ställt in mig på att det kommer bli svårt att somna ikväll, lite som dagen innan julafton när man var liten haha!
Skrattade åt mig själv när jag stod och fundera på vilken bh jag skulle packa med, man är lite fjantig just nu ;)Hejsan sorry för sent svar haha gjort allt för försöka sova igår! Hahah ja de där med bhn gjorde jag med, vad dum man kände sig! Men jag hade min op direkt på morgonen, var där kl åtta på morgonen och kl nio låg jag på op bordet å kl tio var jag vaken å blev ompysslad av dom fantastiska sköterskorna på nordiska kliniken!! Fick träffa Patrik innan op för fotografering och mäta å rita, jag berättade för honom om min oro för att få mer häng, har ett litet naturligt häng och en del egen vävnad, vi skulle ha lagt in 500cc full round, men de blev 590cc extra hige profil, för att minska risken för mer häng, kände verkligen att han lyssnade på mig och ville ge mig de resultatet jag vill ha!
Hur gick de för dig å din op? :)
Ingen fara alls, förstår dig helt haha!
Då blev din förmiddag ganska exakt likt ni, allt gixk snabbt och smidigt. Det enda jag bad kirurgen om innan var att inte gör allt för små vårtgårdar men kände mig nöjd med allt annat vi bestämt! :)
Hade inga smärtor alls direkt när jag vaknade och har inte heller haft hittills mer än träningsvärk och det berömda trycket över brösten.
Känns galet bra allting, träffat min kirurg 3 gånger efter op och fått höra nyheter varje gång. Tydligen slipper jag tortyren och behöver endast deras bh på natten eftersom bröstlyftet blivit så bra och implantaten nu gärna ska falla ner. Känner mig helt lyrisk åh har en enorm hemlängtan!
Solros11
Kvinna ·
14 jan, 2019
Hej på er!
Jag e ny här:) vet inte riktigt hur detta forum fungerar än men försöker sätta mig in.
Jag e 33år har tre barn som ammats så där va inte mycket vävnad kvar. 4cm häng samt 3cm överhäng. Jag gjorde min efterlängtade operation den 9/1-19. Bröstlyft med implantat. Motiva 265cc demi. Gjord på Citadell kliniken av Peter Cosmo. Har fullt förtroende för honom då jag har flera i bekanta som opererats av honom å varit nöjda.
Operationen va inte alls så ”farlig” som ja trodde. Smärtan va inga problem. De jobbiga tycker ja e att sova på rygg:/ men snart får jag ligga på sidan igen.Ni andra sommopererats. Hur har de gått för er? Jag upplever just nu att brösten e större än jag tänkt mig. Men de tar ju också tid för svullnaden att lägga sig. Så jag hoppas de blir precis så små å fast som jag önskade.
Jag op den 10 jan o jag tycker det gått bra. Dock sover jag mycket, måste vara morfinet!
Jag somnar hela hela tiden. :)
Jag sliter dock med uppblåst mage o sår på ena bröstvårtan. Funderar på om jag kan snörja in den med ngt? Sen så tycker jag att läkbehån blivit lite uttäjmd, hur hårt ska den sitta?
Jag tycker att brösten är väldigt bra i stl nu, jag är nästan lite orolig att jag ska tycka de blir för ”små” när svullnanden lagt sig!!! Dock är de svullna o sitter fortfarande högt upp så det hoppas jag försvinner snart.
vet någon hur länge man ska bära bröstband?
Taxöra
Kvinna ·
14 jan, 2019
Hej på er!
Operationen va inte alls så ”farlig” som ja trodde. Smärtan va inga problem. De jobbiga tycker ja e att sova på rygg:/ men snart får jag ligga på sidan igen.Ni andra sommopererats. Hur har de gått för er? Jag upplever just nu att brösten e större än jag tänkt mig. Men de tar ju också tid för svullnaden att lägga sig. Så jag hoppas de blir precis så små å fast som jag önskade.
Jag op den 10 jan o jag tycker det gått bra. Dock sover jag mycket, måste vara morfinet!
Jag sliter dock med uppblåst mage o sår på ena bröstvårtan. Funderar på om jag kan snörja in den med ngt? Sen så tycker jag att läkbehån blivit lite uttäjmd, hur hårt ska den sitta?
Jag tycker att brösten är väldigt bra i stl nu, jag är nästan lite orolig att jag ska tycka de blir för ”små” när svullnanden lagt sig!!! Dock är de svullna o sitter fortfarande högt upp så det hoppas jag försvinner snart.
fiffy78
Kvinna ·
14 jan, 2019
Hej på er!
Jag sliter dock med uppblåst mage o sår på ena bröstvårtan. Funderar på om jag kan snörja in den med ngt? Sen så tycker jag att läkbehån blivit lite uttäjmd, hur hårt ska den sitta?Jag tycker att brösten är väldigt bra i stl nu, jag är nästan lite orolig att jag ska tycka de blir för ”små” när svullnanden lagt sig!!! Dock är de svullna o sitter fortfarande högt upp så det hoppas jag försvinner snart.
Om de inte är öppet sår så kan du smörja med hudkräm för å hålla huden mjuk :) bröstbanden får du fråga din läkare som opade dig om hur länge den ska sitta :) de e olika beroende vad dom tycker :)
Tagetuss
Kvinna ·
14 jan, 2019
fiffy78
Kvinna ·
14 jan, 2019
Kroppen reagerar på operationen också med att bli trött. Jag sover också mycket men tar inte morfin då jag e allergisk mot de. Har fått muskelavslappnande istället sedan tror jag att penicillin också gör en trött. :)
Usch ja denna svullna mage:( jag blev förstoppad så tog laktuslos . Nu e det mycket bättre! Kanske något och prova? medicinerna e inte så snälla mot magen:/
Vet tyvärr inte hur Bh:n ska sitta. Min e också lösare än innan men då de inte sagt något väntar jag till stygnen ska tas och frågar då...
hoppas vi båda blir nöjda med våra storlekar tillslut:)
Hej på er!
Jag sliter dock med uppblåst mage o sår på ena bröstvårtan. Funderar på om jag kan snörja in den med ngt? Sen så tycker jag att läkbehån blivit lite uttäjmd, hur hårt ska den sitta?Jag tycker att brösten är väldigt bra i stl nu, jag är nästan lite orolig att jag ska tycka de blir för ”små” när svullnanden lagt sig!!! Dock är de svullna o sitter fortfarande högt upp så det hoppas jag försvinner snart.
Opii
Kvinna ·
15 jan, 2019
Opii
Kvinna ·
15 jan, 2019
Taxöra
Kvinna ·
15 jan, 2019
En till fråga, ni med små barn... hur fasiken skall man klara av vardagen nu framöver med de? Jag har två st och är ft hemma med 1 åringen... känns orimligt att undvika lyft på 8 veckor och kan liksom inte få hjälp av någon varje dag.... nu i början e mannen hemma också men hur gör man sen för att undvika att ”förstöra” något :-//
Opii
Kvinna ·
15 jan, 2019
Jag har flyttat ner till golvet. Allt hörs på golvet nu. Då kan hon sitta i knä, kramas å leka med mig utan att de blir jobbigt. Byta blöja blir också på golvet. Mina e 5,4 å 1,5år. Å där e de minstingen som har de tuffast. Hon vill ha mycket närhet å bäras mycket. Blir ibland arg på mig men tänker att de e övergående:) någon gång måste man ju ändå lära dem att man inte kan gå runt å bära dem hela tiden. Så jag tar den fighten nu:)
En till fråga, ni med små barn... hur fasiken skall man klara av vardagen nu framöver med de? Jag har två st och är ft hemma med 1 åringen... känns orimligt att undvika lyft på 8 veckor och kan liksom inte få hjälp av någon varje dag.... nu i början e mannen hemma också men hur gör man sen för att undvika att ”förstöra” något :-//
Solros11
Kvinna ·
15 jan, 2019
Hur har det gått Tagetuss??!
Har någon av er ont i sidorna av brösten? Nästan typ under armhålorna.... har från start känt mig väldigt stel o det stramar just där.. (snitt under bröst) o hur e känslan för er när ni går/promenerar? För mig känns det som att jag har två stenhårda kulor fastspända på mig.. går stel som en pinne... o kan man göra något åt ballongmagen??
Tagetuss
Kvinna ·
15 jan, 2019
fiffy78
Kvinna ·
15 jan, 2019
LouLouLou
Kvinna ·
15 jan, 2019
Vad för försäkring menar du? Inget någon nämnde för mig på kliniken.. dock läste jag att mentor har någon slags ”livstidsgarant” att om något skulle hända o implantatet måste bytas ut så står de för kostnaden.... så tänkte inte mer på det..