Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vicky profilbild

Vicky

Kvinna ·

28 apr, 2020

Bröstförstoring maj 2020

Bröstförstoring

Nån mer som ska opereras i maj? Jag har optik 8 maj. Kan inte tänka/prata om ngt annat.

173

Sortera efter

Majjsan

Kvinna ·

03 maj, 2020

LaceSwe skrev:

Majjsan skrev:

LaceSwe skrev:

När är det dags för dig Majjsan? Vilken kirurg?
Jag har ju haft mina 450cc i 7 år nu, ångrar att jag inte tog större från början- och nu vet jag att 1050 är störst (utan att behöva specialbeställa) ?

Den 18/5 ? Peter Cosmo
Har du ingen bild på dina 450cc, jättenyfiken!

Jo men jag kan fixa det under dagen ? Vi är ju nästan lika långa så då får du ju en hyfsat bra bild av hur det ser ut storleksmässigt.

Ja! Det hade varit toppen! ? tusen tack!! Väger lite mer än dig men kan kanske ge en bra bild ändå! Vad hade du för kupa innan dina 450cc?
Gilla

Anonym användare

03 maj, 2020

Bild ligger uppe nu ? Jag hade c kupa, så ca 2 storlekar gick jag upp. Men somsagt med 450cc så syns det ju inte med kläder att man har gjort dem, möjligtvis med bikini. Så man måste fundera på vilket resultat man vill ha ?
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

03 maj, 2020

LaceSwe skrev:

Bild ligger uppe nu ?
Jag hade c kupa, så ca 2 storlekar gick jag upp.
Men somsagt med 450cc så syns det ju inte med kläder att man har gjort dem, möjligtvis med bikini. Så man måste fundera på vilket resultat man vill ha ?

Jättefina ? Är ute efter ett rejält men ändå diskret resultat (låter ju väldigt motsägelsefullt ?) så hoppas de blir ungefär som dina! Superfina! För mig är det viktigt att kunna välja om jag kan klä bort dom eller framhäva men gör inget om man kan ana att de är fejk i bikini.
Gilla

Anonym användare

03 maj, 2020

Tack, jag gillar dem inte alls längre dock ? Men man vänjer ju sig somsagt, tycker de är alldeles för små. Ska sy in fickorna denna gången också och öppna upp lite i mitten av bröstet för att få mindre avstånd där och mer klyfta ? Men velar du mellan storlekar så ta större, tror du kommer ångra dig annars- kroppen ”sväljer” som sagt mkt av storleken på oss som är längre.
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

03 maj, 2020

LaceSwe, men nu är det snart åtgärdat för dig ? du får gärna uppdatera här sen när du orkar! Jag provade 400 och kändes jättebra så har tagit höjd för ”svinn” ? har ett jobb som gör att det absolut måste gå att klä ner brösten så mer orolig att det blir för stort ? Stort lycka till imorgon!!
Gilla

Anonym användare

03 maj, 2020

Majjsan skrev:

LaceSwe, men nu är det snart åtgärdat för dig ? du får gärna uppdatera här sen när du orkar!
Jag provade 400 och kändes jättebra så har tagit höjd för ”svinn” ? har ett jobb som gör att det absolut måste gå att klä ner brösten så mer orolig att det blir för stort ?
Stort lycka till imorgon!!

Såklart det viktigaste är att man själv är nöjd och magkänslan känns bra? Var ny på jobbet (jobbar inom juridik statligt) när jag hade gjort mina förra gången, inte helt accepterat men nu har jag varit så öppen med det, men jag inser att kläder kanske kommer bli lite mer problematiskt, men det löser sig säkert ? Längtar så till imorgon, uppdaterar såklart när jag kan ?
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

03 maj, 2020

Vicky skrev:

Förstår dig bröst2020. Jag har operation på fredag 8:e. Ibland tänker jag att det blir för lite jag lägger in och inland för mycket.
Man tänker ju inte på något annat nu. Är mest rädd för att bli sjuk så det inte blir av....
Jag litar på att kirurgen vet vad han gör när han visade vad som passar bäst för det resultat jag är ute efter.

Snart dags för dig också ? kul kul Jag har bestämt mig för att jag ska testa igen innan op imorgon känns det som det gjorde sist så gör jag den storleken annars får jag bara byta imorgon. Tog ju bilder på mig både med tröja o utan när jag gjorde konsulationen så har studerat dem i veckor nu och tycker ändå det ser bra ut .. Men .. Vi får se imorgon vad man vaknar upp med ?
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

03 maj, 2020

Teddy skrev:

Bröst2020 skrev:

Kul att det fanns en aktiv tråd här för Maj op ..

Idag är det bara 2 dagar kvar för mig innan det är dags ?
Fy satan vad nervös jag är .. är sååå rädd att det ska vara för mycket :/

Gjorde ristestet här hemma i sådär 1 vecka innan konsulationen och kom då fram till 600 ungefär verkade bra .. väl på konsulationen så sa Johan aldrig vilken storlek det var utan jag fick testa mig fram själv utan siffror, vilket egentligen är bra, men sen när jag fick reda på siffrorna på implantatet jag sedan valde fick jag en chock 725cc /825cc (pgr av skillnad på brösten har en knappt 75A idag)
Och det är just den sistnämnda siffran som ekar i huvudet :/ blir det för mycket ? Ska jag verkligen göra operationen ? Kommer jag verkligen trivas i bröst ? Jag kommer aldrig kunna ligga på mage såhär gott som man kan när man ibte har något som tar emot o får en att svanka.
Gaaaah så jäkla jobbigt det kan vara haha
Har sedan jag var 15 dvs nästan 20 år sagt att jag vill höra op o nu när man väl ska göra det så tänker man istället på Om man verkligen ska göra det ? så jäkla korkad man är haha

Någon annan som har /haft hjärnspöke ?

Hej! Jorå hjärnspöken finns det gott om.. Jag är som dig, har haft det på hjärnan 15-20 år men aldrig blivit av. Jag har aldrig ens kommit till konsultation, är för feg helt enkelt. Mina tankar har alltid varit på 400 cc så jag förstår att du grunnar på din storlek. Låter liiite stort från akupa. Hoppas det löser sig för dig och att du blir nöjd. ❤️

Kan ju säga att mina tankar ALLTID varit på 350-400 cc och när jag testade det så såg det bara litet ut och inte alls så jag tänkt mig (på min kropp) Har nu iallafall bestämt mig att jag ska testa igen imorgon innan Op o se om det känns bra annars byter jag helt enkelt storlek bara. Klart att det "låter stort" från en A kupa.. men drt är ju också därför jag gör operationen för att det ska bli större ? Jag tycker absolut du ska gå på en konsulation och testa dig fram .. speciellt med tanke på att du inte ritkigt vet vilken klinik du vill göra på så tycker jag du ska boka upp en tid till båda .. och testa dig fram till de du tycker känns bra .. sen kan du ju "suga" på karamellen tills du bestämt dig om/vart du ska göra och med hur mycket ? Lycka till för dig ?
Gilla

Vicky

Kvinna ·

03 maj, 2020

Å vad spännande. Det blir dusch med specialtvål ikväll då. Längtar så till fredag. Berättade idag för min dotter 15 år. Hon tog det ganska bra. Imorgon ska jag meddela jobbet att jag ska vara borta 3 veckor. Usch har ångest för det. Känner mig som en svikare.
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

03 maj, 2020

Majjsan skrev:

Bröst2020 skrev:

Kul att det fanns en aktiv tråd här för Maj op ..

Idag är det bara 2 dagar kvar för mig innan det är dags ?
Fy satan vad nervös jag är .. är sååå rädd att det ska vara för mycket :/

Gjorde ristestet här hemma i sådär 1 vecka innan konsulationen och kom då fram till 600 ungefär verkade bra .. väl på konsulationen så sa Johan aldrig vilken storlek det var utan jag fick testa mig fram själv utan siffror, vilket egentligen är bra, men sen när jag fick reda på siffrorna på implantatet jag sedan valde fick jag en chock 725cc /825cc (pgr av skillnad på brösten har en knappt 75A idag)
Och det är just den sistnämnda siffran som ekar i huvudet :/ blir det för mycket ? Ska jag verkligen göra operationen ? Kommer jag verkligen trivas i bröst ? Jag kommer aldrig kunna ligga på mage såhär gott som man kan när man ibte har något som tar emot o får en att svanka.
Gaaaah så jäkla jobbigt det kan vara haha
Har sedan jag var 15 dvs nästan 20 år sagt att jag vill höra op o nu när man väl ska göra det så tänker man istället på Om man verkligen ska göra det ? så jäkla korkad man är haha

Någon annan som har /haft hjärnspöke ?

Wow så spännande!! Det är ju jättesnart! ???
Vad roligt!
Jag har också velat fram och tillbaka sen konsultationen och tror att det är bäst att gå på den känslan man hade när kan gick ut därifrån bara. Har gett mig själv förbud att googla/söka här på saker som har med det att göra men det går sådär ?

Wiiie ja nu är det snart exakt 12 timmar kvar tills jag ska vara på plats ? Ja men jag tror också det blir så .. men nu har jag bestämt mig för att testa igen imorgon innan op om det känns lika bra imorgon med den storleken annars blir det bara att byta då .. Hahaha ja det där med att googla efter liknande är ju inte speciellt lätt sen är det ju så olika .. det som ser lite ut på mig kanske ser stort ut på dig o vise versa så det är svårt att googla .. tog iallafall bilder med den storleken jag valde både med tröja och utan så jag har suttit o tittat Massor på dem och jag tycker det ser bra ut .. men så tänker jag på siffran så blir det kalops i hjärnan ? haha Så förösker tänka bort just siffran.. men lättare sagt än gjort ? När ska du opereras ?
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

03 maj, 2020

Bröst2020, jättestort lycka till imorgon! ? Uppdatera gärna när du orkar! Vicky, grymt! Skönt att ha det gjort kan jag tänka! Förstår att det är lite ångest, håller tummarna att det går bra!
Gilla

Vicky

Kvinna ·

03 maj, 2020

Lycka till bröst2020.
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

03 maj, 2020

LaceSwe skrev:

Majjsan skrev:

Vicky skrev:

Förstår dig bröst2020. Jag har operation på fredag 8:e. Ibland tänker jag att det blir för lite jag lägger in och inland för mycket.
Man tänker ju inte på något annat nu. Är mest rädd för att bli sjuk så det inte blir av....
Jag litar på att kirurgen vet vad han gör när han visade vad som passar bäst för det resultat jag är ute efter.

Mindre än en vecka kvar! ? och den veckan kommer gå fort! Vad roligt att det är så snart!
Nervös eller hur känns det inför själva operationen?
Håller helt med dig, valt att lita på kirurgen! Men inte alltid helt lätt även om jag vet att det är smartast och att jag eller vi i forumet inte kan detta bättre ?

Jag har gått fram nervös till att bara vara förväntansfull ? På måndag är det dags, ska köra ett långt pass på gymmet imorgon- för sen lär det ju dröja ?

Jag nojjar lite över storleken, när man kollar på bilder så ser 1050 superstort ut på vissa och nästan litet ut på andra. Men när jag var på konsultationen och testade så kändes det perfekt, så jag litar på mig magkänsla (och min kirurg såklart). Känns också betryggande med en övernattning på kliniken, både med tanke på komplikationer som kan uppstå och smärtlindring. Hur har ni andra det? Åker ni hem samma dag?

Wow vad spännande .. vilken tid ska du operaras imorgon ? Ja men precis .. så är det ..har ju alltid sagt att jag ALDRIG skulle lägga in mer än 400 cc men så testa man det och det såg bara litet ut (på mig). Jag tror nog att mina 725/825 blir bra .. ska testa imorgon igen innan op. Tog ju bild när jag var på konsultationen både i bara bhn och även med tröja så har tittat massor på dem ? Jag stannar också över en natt .. känns lite sådär då jag aldrig varit ifrån minstingen (9 månader) men men någon gång ska vara den första ??
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

03 maj, 2020

Majjsan skrev:

Bröst2020, jättestort lycka till imorgon! ?
Uppdatera gärna när du orkar!

Vicky, grymt! Skönt att ha det gjort kan jag tänka!
Förstår att det är lite ångest, håller tummarna att det går bra!

?? det ska jag göra ????
Gilla

Zadie

Kvinna ·

03 maj, 2020

Hej på er! Kul med en maj 2020 tråd jag ska också opereras i maj, har tid den 28/5 och kan knappt tänka på något annat. Efter konsultationen kom vi fram till att det blir Motiva round corse med 650cc. Tyckte att det lät så sjukt stort, men jag litar på min kirurgs expertis och så tyckte jag heller inte att det såg abnormt ut när jag fick prova ut det i bhn. Har ju både breda och tomma bröst efter graviditet så det finns en del att fylla ut. Ska bli så spännande att se resultatet sen :)
Gilla

Anonym användare

03 maj, 2020

Jag ska vara där klockan 9, känner mig som ett barn innan julafton ?
Gilla

Teddy

Kvinna ·

03 maj, 2020

Stort lycka till allihopa som op närmaste dagarna! Någon ska väl op av jörg bohn? Uppdatera, jag vill se massor av bilder, är glad om jag slipper se ärren.. Har haft funderingar på cosmo och helena men blivit mer intresserad av jörg senaste tiden. Bamsekramar till er alla! ?❤️
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

04 maj, 2020

LaceSwe skrev:

Hihi tänk jag är inte alls nervös (ÄN), är bara sjuuukt hungrig vilket jag aldrig brukar vara annars när jag vaknar på morgnarna ? Lyck till idag ?? hoppas vi båda blir nöjda ?
Gilla

Anonym användare

04 maj, 2020

Bröst2020 skrev:

LaceSwe skrev:

Hihi tänk jag är inte alls nervös (ÄN), är bara sjuuukt hungrig vilket jag aldrig brukar vara annars när jag vaknar på morgnarna ?
Lyck till idag ?? hoppas vi båda blir nöjda ?

Lycka till ❤️ Jag är inte hungrig, sovit riktigt dåligt dock ? Men nu är det snart dags att åka ??
Gilla

Anonym användare

04 maj, 2020

Teddy skrev:

Stort lycka till allihopa som op närmaste dagarna! Någon ska väl op av jörg bohn? Uppdatera, jag vill se massor av bilder, är glad om jag slipper se ärren.. Har haft funderingar på cosmo och helena men blivit mer intresserad av jörg senaste tiden. Bamsekramar till er alla!
?❤️

Ja jag opereras av Jörg idag, lovar att uppdatera och ta bilder ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem