Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vicky profilbild

Vicky

Kvinna ·

28 apr, 2020

Bröstförstoring maj 2020

Bröstförstoring

Nån mer som ska opereras i maj? Jag har optik 8 maj. Kan inte tänka/prata om ngt annat.

173

Sortera efter

Bröst2020

Kvinna ·

04 maj, 2020

LaceSwe skrev:

Bröst2020 skrev:

LaceSwe skrev:

Jag ska vara där klockan 9, känner mig som ett barn innan julafton ?

Hihi tänk jag är inte alls nervös (ÄN), är bara sjuuukt hungrig vilket jag aldrig brukar vara annars när jag vaknar på morgnarna ?
Lyck till idag ?? hoppas vi båda blir nöjda ?

Lycka till ❤️ Jag är inte hungrig, sovit riktigt dåligt dock ? Men nu är det snart dags att åka ??

Ush nä sova gjorde jag gott förutom de gångerna man var uppe o gav napp till minstingen 9 mån och välling till 1 1/2 åringen ? Ja nu sitter vi också i bilen påväg in till kliniken ? Nu börjar pulsen slå lite ??
Gilla

Jejsyn

Kvinna ·

04 maj, 2020

Jag har fått preliminärbokad op den 11 maj. Ska på konsultation nu på torsdag. Ska bli så spännande ! :)
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

04 maj, 2020

Jejsyn skrev:

Jag har fått preliminärbokad op den 11 maj. Ska på konsultation nu på torsdag. Ska bli så spännande ! :)

Så häftigt! :) Men väldigt tight med tid från konsultation till operationsdag. Fick rekommenderat att det är bra med ca 4 veckor mellan minst, för att kunna smälta information, känna efter etc. Och även om jag hade bilden klar för mig upplevde jag det jättebra MEN också en prövning med mitt bristande tålamod :) men just för att jag inte är bra på att tänka efter och känna efter tror jag att jag behöver det ännu mer. Är man säker på sin sak och vet vad man vill ha så behövs det säkert inte så lång tid :) Vad har du för tankar nu innan? Vet du mer eller mindre vad du vill ha?
Gilla

Jejsyn

Kvinna ·

04 maj, 2020

Jag ville ha den väldigt tight pga att jag är en person som funderar o funderar och har alltid beslutsångest oavsett och då blir det värre för mig om jag hinner tänka för mycket, då övertänker jag bara. Så för mig är det bäst utan att tänka allt för mycket och bara köra på det som känns bäst. Två av mina vänner har den storleken jag vill ha (den ena har 375 och den andra 380) sen får jag se vad kirurgen säger, kanske inte alls passar på mig. Jag vill iallafall inte ha några enorma bröst utan det ska passa min kropp helt enkelt. Har varit mammaledig och börjar jobba i slutet av maj. Så känner att det bara är att köra på. Haha! :D
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

04 maj, 2020

Jejsyn, håller helt med dig :) det är bara att köra! Och man är ju så olika och bra att man har den insikten och man ska ju välja det tidsintervallet mellan konsultation och operation som passar en bäst :) Vad spännande! Då har du kanske nya bröst om bara 1 vecka!
Gilla

Anonym användare

04 maj, 2020

Nu är jag opererade och har vaknat upp ur den värsta narkosdimman, ringde sambon precis när jag hade vaknat och kommit till rummet- har inget minne av det samtalet ? Men jag kom till op.salen vid 10.30 och var uppe på rummet vid 12.30. Hade väldigt ont då och fick morfin, somnade om och vaknade nu och knappt någon smärta alls- men det spänner. Fick ju fickorna insydda också så det gör ju också att de spänner mer. Men jag är verkligen supernöjd med resultatet, formen är redan superfin (vissa är ju lite strutiga efter op.) och storleken ångrar jag inte en sekund ? Och alla på Citadellkliniken är verkligen fantastiska, och Jörg lyssnar verkligen och gör allt för att man ska bli nöjd ?
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

04 maj, 2020

LaceSwe, vad skönt att allt gått bra och att du är nöjd!! ?? Njut av kvällen, att bli lite omhändertagen, och dina nya bröst!
Gilla

Anonym användare

04 maj, 2020

Majjsan skrev:

LaceSwe, vad skönt att allt gått bra och att du är nöjd!! ??
Njut av kvällen, att bli lite omhändertagen, och dina nya bröst!

Tack ❤️ finns en bild från sidan på min sida ?
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

04 maj, 2020

Jejsyn skrev:

Jag ville ha den väldigt tight pga att jag är en person som funderar o funderar och har alltid beslutsångest oavsett och då blir det värre för mig om jag hinner tänka för mycket, då övertänker jag bara. Så för mig är det bäst utan att tänka allt för mycket och bara köra på det som känns bäst. Två av mina vänner har den storleken jag vill ha (den ena har 375 och den andra 380) sen får jag se vad kirurgen säger, kanske inte alls passar på mig. Jag vill iallafall inte ha några enorma bröst utan det ska passa min kropp helt enkelt. Har varit mammaledig och börjar jobba i slutet av maj. Så känner att det bara är att köra på. Haha! :D

Helt rätt ???? Lycka till ❤ Idag gjorde jag mina boobs hos Jphan här på Bellaklinken och änsålänge är jag super nöjd och alla här på kliniken är super mysiga och trevliga så du har något speciellt framför dig.
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

04 maj, 2020

LaceSwe skrev:

Nu är jag opererade och har vaknat upp ur den värsta narkosdimman, ringde sambon precis när jag hade vaknat och kommit till rummet- har inget minne av det samtalet ?

Men jag kom till op.salen vid 10.30 och var uppe på rummet vid 12.30. Hade väldigt ont då och fick morfin, somnade om och vaknade nu och knappt någon smärta alls- men det spänner. Fick ju fickorna insydda också så det gör ju också att de spänner mer.

Men jag är verkligen supernöjd med resultatet, formen är redan superfin (vissa är ju lite strutiga efter op.) och storleken ångrar jag inte en sekund ?

Och alla på Citadellkliniken är verkligen fantastiska, och Jörg lyssnar verkligen och gör allt för att man ska bli nöjd ?

Vad skönt att du är nöjd ???? Jag är också super nöjd med resultatet och ser fram emot att imorgon få se brösten utan BH ?
Gilla

Anonym användare

05 maj, 2020

Så skönt att det har gått bra och att du är nöjd ??? Jag tycker natten har varit ett rent helvete, ena bröstet började svullna så de fick ge medicin och linda brösten - gjorde ju inte trycket mindre. Fick värsta blodtrycksfallet också, svartnade helt för ögonen och jag började kallsvettas. Det är så mycket tankar som går runt i huvudet, men jag fick två timmars sömn och nu på morgonen har svullnaden gått ner, hoppas det inte är en blödning och att jag slipper sövas och tömma bröstet på blod.
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

05 maj, 2020

LaceSwe skrev:

Så skönt att det har gått bra och att du är nöjd ???

Jag tycker natten har varit ett rent helvete, ena bröstet började svullna så de fick ge medicin och linda brösten - gjorde ju inte trycket mindre. Fick värsta blodtrycksfallet också, svartnade helt för ögonen och jag började kallsvettas. Det är så mycket tankar som går runt i huvudet, men jag fick två timmars sömn och nu på morgonen har svullnaden gått ner, hoppas det inte är en blödning och att jag slipper sövas och tömma bröstet på blod.

Ååh nej inte denna gången igen ? Hoppas allt lägger sig så du slippen ny op !! ✊ håller tummarna för dig ❤ Natten för mig har varit ok, dock haft väldigt svårt att sova då jag inte är hemma saknar mannen och barnen ? MEN om några timmar så har jag dem i min famn igen ?❤
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

05 maj, 2020

LaceSwe, ser jättefina ut! Usch jag håller tummarna att det är något som lägger sig snart igen! Bröst2020, vad härligt att allt gick bra och att du är nöjd! Har bara hört så mycket positivt om Bellakliniken! Härligt att snart vara hemma hos familjen igen! ❤️
Gilla

Vicky

Kvinna ·

05 maj, 2020

Jag hade sån ångest att berätta på jobbet igår att jag ska vara borta 3 veckor pga en operation. Jag sa att jag inte vill gå in på vad det är för något och hoppades att de skulle respektera det. Allt gick jättebra med chefen och sen med kollegorna. Men idag........ kom chefen och vill e pressa mig till att säga vad det är. Hon hade gått på mina kollegor oxå för att se om de visste vad det var. Usch känner mig så pressad. Är ny på jobbet och känner mig inte alls trygg med att berätta. Hade jag känt folk väl (som på min gamla arbetsplats) så hade jag berättat för då hade de förstått eftersom de kände mig....
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

05 maj, 2020

Vicky skrev:

Jag hade sån ångest att berätta på jobbet igår att jag ska vara borta 3 veckor pga en operation. Jag sa att jag inte vill gå in på vad det är för något och hoppades att de skulle respektera det. Allt gick jättebra med chefen och sen med kollegorna.
Men idag........ kom chefen och vill e pressa mig till att säga vad det är. Hon hade gått på mina kollegor oxå för att se om de visste vad det var.
Usch känner mig så pressad.
Är ny på jobbet och känner mig inte alls trygg med att berätta. Hade jag känt folk väl (som på min gamla arbetsplats) så hade jag berättat för då hade de förstått eftersom de kände mig....

Usch, förstår att det är jobbigt, men folk kommer såklart fortsätta att undra tyvärr. Säg att det är en gammal förlossningsskada :) bör ta död på alla följdfrågor om ni inte känner varandra så bra ;) jag opererades för en sådan för ett antal år sedan och av alla som frågade så fick jag inte en enda följdfråga, folk ser mest ut som att kraftigt ångra att de frågade haha
Gilla

Emmet83

Kvinna ·

05 maj, 2020

Kul med en maj-tråd, fanns inte sist jag var här inne. Jag opererades igår 4/5 på citadell av Helena. Jag måste varit där samtligt som dig LaceSwe, jag kom upp på mitt rum 11:50.
Gilla

Bröst2020

Kvinna ·

05 maj, 2020

LaceSwe skrev:

Så skönt att det har gått bra och att du är nöjd ???

Jag tycker natten har varit ett rent helvete, ena bröstet började svullna så de fick ge medicin och linda brösten - gjorde ju inte trycket mindre. Fick värsta blodtrycksfallet också, svartnade helt för ögonen och jag började kallsvettas. Det är så mycket tankar som går runt i huvudet, men jag fick två timmars sömn och nu på morgonen har svullnaden gått ner, hoppas det inte är en blödning och att jag slipper sövas och tömma bröstet på blod.

Hur har det gått för dig ?
Gilla

Issy

Kvinna ·

05 maj, 2020

Hej majbönor!!! Jag har precis gjort en diskret bröstoperation hos Patrik på Nordiska Kliniken och jag är så himla nöjd! Har inte vågat titta på mina nya brön än men formen känns super! Är öm och stel men mår än så länge bra? Lycka till allihop!
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

07 maj, 2020

Issy, Emmet, vad roligt! Hur må ni? LaceSwe, hur är det med dig? Känns allt bra såhär några dagar efter? Bröst2020, hur mår du? Var det skönt att få komma hem? Vicky, är du spänd inför imorgon? Hur känns det?
Gilla

Vicky

Kvinna ·

07 maj, 2020

Tack för du håller koll på oss Majjsan! Jag längtar tills imorgon. Ska jobba lång dag idag och sen blir det hem o förbereda. Ska vara på plats kl 7:00 på fredag. Perfekt med en tidig tid.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem