Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vicky profilbild

Vicky

Kvinna ·

28 apr, 2020

Bröstförstoring maj 2020

Bröstförstoring

Nån mer som ska opereras i maj? Jag har optik 8 maj. Kan inte tänka/prata om ngt annat.

173

Sortera efter

Rose84

Kvinna ·

15 maj, 2020

Majjsan skrev:

Rose84, förstår dig till fullo! Har också funderat en del på Corona, och även om det bara är några dagar bort kan allt fortfarande hända. Håller tummarna för dig att det blir den 23/6 och att du får den info du behöver för att känna dig trygg i ditt beslut!
Hur gamla barn har du? Förstår att det kan ställa till det lite om man inte har möjlighet till hjälp, speciellt då dina ingrepp kommer bli än mer omfattande.

Tack för ditt svar Majjsan! Vi får hoppas att allt går vägen trots Covid-19. Mina barn är i förskoleåldern. Det positiva med Covid-19 är att min man inte reser nu och kan bättre ta hand om barnen och mig. I vanliga fall hade vi fått mycket hjälp av svärföräldrarna (70+). Jag försöker tänka att situationen inte blir avsevärt bättre inom kort. För mig är det enklast att ha tid för läkning på sommarlovet. Än så länge har jag någon vecka kvar att bestämma mig om det blir nu till sommaren eller ej.
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

15 maj, 2020

Vicky, vad härligt att allt gått så bra! :) Rose84, förstår att det är mycket att tänka på med lite mindre barn, mitt är större, lågstadieåldern, och hyfsat självgående. Men hon kommer inte vara hemma de första dagarna och tror inte att hon ens kommer märka något därefter :) Bra att du har lite tid att fundera och hoppas du landar i något som känns rätt! Hur lång sjukskrivning brukar det vara efter en bukplastik?
Gilla

Rose84

Kvinna ·

15 maj, 2020

Majjsan skrev:

Vicky, vad härligt att allt gått så bra! :)

Rose84, förstår att det är mycket att tänka på med lite mindre barn, mitt är större, lågstadieåldern, och hyfsat självgående. Men hon kommer inte vara hemma de första dagarna och tror inte att hon ens kommer märka något därefter :)
Bra att du har lite tid att fundera och hoppas du landar i något som känns rätt!
Hur lång sjukskrivning brukar det vara efter en bukplastik?

Det låter som att du har tänkt på allt och perfekt att ditt barn är på annat håll några dagar! Jag tror att det är 3-4 veckors sjukskrivning för bukplastik som kan förlängas. Jag tror att de första 2 månader är mycket tuffa, så min plan var att ha 8 veckor tills mina elever är tillbaka på skolan.
Gilla

Zadie

Kvinna ·

16 maj, 2020

Milla81 min väger 11 kg så jag kommer nog att undvika lyft så mycket som möjligt. Att gosa när man sitter på golvet är ju ett bra tips :). Jo mitt önskemål när jag kom till Patrik, jag gillar runda. Så runda, fylliga bröst gärna hög profil, samtidigt som det gärna får passa min kropp så att det inte ser abnormt ut. Han var helt med på det och frågade ungefär vilken kupa jag föreställde mig. Jag föreställde mig en D-kupa mest för bekvämligheten att det är lättare att köpa bh:ar sen haha. Så han kikade, mätte och kom fram till förslaget 650 cc :o motiva round corse ultrahög profil. Han förklarade att jag har breda bröst så då behöver man gå upp i cc för att fylla ut. Jag fick prova bh med inlägg och när jag tog på mig tröjan så tyckte jag ändå att det så bra ut. Visst det blir stora bröst, men det blir inte Dolly Parton. Sen gjorde vi 3D bilderna och då fick jag se med 590 cc och 650 cc. Både han och jag var överens om att 650 cc såg bäst ut. Så slutsumman är att jag kände mig så pass trygg och nöjd med hur han förklarade varför det blir så stora implantat för att uppnå önskat resultat i form så jag litar på hans expertis och omdöme :). Har du varit på din sista konsultation? Vad fick du för förslag i cc? Hur känns det nu? Vi har mindre än 2 veckor kvar ahhhh :D
Gilla

Vindicta

Kvinna ·

17 maj, 2020

Hej! Ska oxå göra en op nu i maj, den 26e är det dags för en förstoring på strandkliniken. Plockade ut mina 12 år gamla anatomiska 345g allergan implantat i januari på samma klinik, gjorde även ett lyft då. Ville ha små bröst så därför la jag inte in nya implantat då på en gång men nu 3,5 månader senare har jag bestämt mig för att fylla ut min nya A-kupa eftersom dom känns lite väl små:) Framförallt är det överpoolen jag vill fylla ut och jag vill inte ha allt för stora bröst igen, önskar en B-kupa kanske en liten C. För att uppnå det behöver jag stoppa in 300cc lr 325cc mentor moderate enligt dr Oya på konsultationen men det låter så stort tycker jag och är rädd att de oxå blir det, har bred bröstkorg fick jag veta och 12.5cm i bröstbredd. Är det någon med samma mått som mig som lagt in någon av dom storlekarna? Det är så kul att läsa era berättelser å erfarenheter och att det har gått bra för er som redan opererat er och jag väntar lika otåligt som ni som inte opererat er ännu:)
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

17 maj, 2020

Rose84, låter som du tänkt igenom det bra också ? Vindicta, spännande, då vet du lite vad som väntar ? Tog de bort en del av din egna vävnad vi bröstlyftet eller hur funkar det? Det är trixigt det där med storlek, tycker inte det låter stort om du är en A idag, men å andra sidan är jag mycket större än dig så det är svårt, men samma bredd. Wilja, lycka till imorgon ?? Jag börjar nog bli lite nervös, skulle ljuga om jag säger att jag är oberörd inför morgondagen ??
Gilla

Vindicta

Kvinna ·

17 maj, 2020

Majjsan, jodå jag vet vad som väntar och spännande är det? bara så himla nervös att det ska bli för stort. Har i så många år nu velat ha små fasta fina bröst som jag inte behöver bh till för att dom ska sitta på plats? Ja dom tar bort en del vävnad, det gjorde dom även vid första förstoringen för 12 år sen eftersom jag gjorde ett lyft även då. Från början innan jag förstorade dom så hade jag stor C-kupa som hängde efter två barn och nu efter uttag å nytt lyft så blev det bara en A-kupa kvar? så himla skönt med liten byst men som sagt, vill gärna ha lite större med större överpool. Lycka till i morgon, det kommer gå jätte bra?
Gilla

Bonnies

Kvinna ·

18 maj, 2020

Hej! Jag är ny här:) Ska göra en bröstförstoring på onsdag 20/5 på Citadellkliniken av Peter Cosmo. Har alltid haft stora bröst men nu efter barn är det bara tomma skinnpåsar kvar. Står i valet och kvalet mellan 375cc eller 400cc, Motiva round. Nervositeten är total.. främst för nedsövning och att ev må dåligt när man vaknar :(
Gilla

Vicky

Kvinna ·

18 maj, 2020

Hej Bonnies. Spännande. Jag opererades kl 8 på morgonen, väcktes typ 9:30. Då var jag trött och sen mådde illa resten av dagen. Men det var bara den dagen och sen ingenting. Det är såååå värt att må lite dåligt. Nu e det bara roligt med nya tuttar.
Gilla

hejisj

Kvinna ·

18 maj, 2020

Vicky: du hade alltså inte superont/mådde inte jätteilla efter dag 1?
Gilla

Majjsan

Kvinna ·

19 maj, 2020

Bonnies skrev:

Hej!
Jag är ny här:)
Ska göra en bröstförstoring på onsdag 20/5 på Citadellkliniken av Peter Cosmo. Har alltid haft stora bröst men nu efter barn är det bara tomma skinnpåsar kvar. Står i valet och kvalet mellan 375cc eller 400cc, Motiva round. Nervositeten är total.. främst för nedsövning och att ev må dåligt när man vaknar :(

Hej! Jag opererade mig igår ? berätta bara att du blir lätt illamående så får du i förbyggande syfte innan de söver dig. Jag blir jättelätt illamående men har inte känt något alls, de är superduktiga här ? Ont har jag inte direkt heller, snålar absolut inte med medicin och smärtstillande, känns som träningsvärk+ och verkligen helt okej. Trodde det skulle vara så mycket värre och väntar mig att idag och imorgon kommer bli sämre. Peter och hans gäng är enastående och kliniken ett perfekt val! Lycka till imorgon!! ❤️
Gilla

Vicky

Kvinna ·

19 maj, 2020

Precis . Efter dag 1 har det gått ganska lätt. Får tänka mig för och inte vara för aktiv med armarna. Då kan jag bli lite ansträngd. Om man mår illa kan man ta åksjuketabletter. Funkar för mig.
Gilla

mandie

Kvinna ·

20 maj, 2020

Gjorde mina bröst igår, ligger på kliniken nu!! Är så spänd på att få se dem! Kan verkligen rekommendera reformkliniken, alla är helt underbara här. Känns som man bor på ett lyxhotell. Jag var nervös eftersom jag varit lite förkyld men jag hann tack & lov bli frisk. Åt extremt mycket frukt & grönt varje dag samt honungs te. :) hur mår ni andra? Detta var min andra operation.. gjorde inte alls lika ont denna gången.
Gilla

Milla81

Kvinna ·

20 maj, 2020

Zadie Det låter som en bra upplevelse. Det kommer säkert bli jättefint! Ja, var på konsultationen och han förklarade så bra och tydligt, kände lycka när jag lämnade kliniken. Och helt säker på att storlek, implantat och profil som vi tidigare bestämt är rätt val. Btw, har rensat garderoben idag och slängt alla gamla bh's ? Det var härligt!
Gilla

Lollo.h

Kvinna ·

20 maj, 2020

Kul att läsa om andra som har/ska opereras nu :D jag gjorde min första bröstoperation gör en vecka sedan
Gilla

nea_li

Kvinna ·

21 maj, 2020

Men alltså. Ni som kan se silver får gärna kika mina bilder. Senaste sen igår. Det är dock inte för känsliga. Tycker det ser ut att kunna bli fint när det väl är läkt. Men visst är lyft svårläkt va? Alltså fina ärr är väl sällan man får av ankarlyft men det ser ut att vara svårläkt också på bilder när man söker här. Jag hoppas mina vårtgårdar stannar i storlek å bara svullnaden går ner och göra att det blir plattare.
Gilla

Banna

Kvinna ·

21 maj, 2020

Kul tråd. Jag opererade mig igår på Nordiska kliniken av Patrik. Gjorde bröstlyft med ankarlyft samt bytte mina 16 år gamla 375cc implantat till nya 380cc. Hoppas på att få dom någorlunda som dom var innan barnen..
Gilla

Milla81

Kvinna ·

21 maj, 2020

Nea_li Wow så fint redan! Det kommer bli hur snyggt som helst ?? Får jag fråga varför valet blev att lägga implantatet framför muskeln istället för bakom, med tanke på tyngdlag etc?
Gilla

nea_li

Kvinna ·

21 maj, 2020

Milla81 skrev:

Nea_li Wow så fint redan! Det kommer bli hur snyggt som helst ?? Får jag fråga varför valet blev att lägga implantatet framför muskeln istället för bakom, med tanke på tyngdlag etc?

Åh tack! Hoppas det ☺. Jag hade bakom första operationen. Men fick så mkt muskelpåverkan och db. La framför och ökade strl på implantat. Har trivts jättebra med framför så ville fortsätta med den placeringen. Jag upplever brösten mer "gosvänliga" och rörliga. Mer "guppig" osv.
Gilla

Bonnies

Kvinna ·

22 maj, 2020

Nu går jag in på dag 3 efter operation. Detta är den jobbigaste dagen hittills. Opererades av Peter Cosmo på Citadell och är supernöjd med hela vistelsen där. Önskar nästan man kunde bo kvar och få all medecin iv, haha. Dem främsta smärtan sitter under bygelbhn. Växer blåmärken ner mot magen. Lite panikkänsla att inte bara få slita av den. Ärren i armhålan smärtar. Det är omöjligt att sova på nätterna. Kan knappt krama min barn. Ont i magen av all Alvedon och antibiotika. Har endast gått på Alvedon då jag vägrar morfin eller annat starkt. I övrigt såå nöjd med resultatet.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem