Vicky
Kvinna ·
28 apr, 2020
Bröstförstoring maj 2020
BröstförstoringNån mer som ska opereras i maj? Jag har optik 8 maj. Kan inte tänka/prata om ngt annat.
Sortera efter
hejisj
Kvinna ·
13 maj, 2020
Jag skulle egentligen gjort bröstförstoring 17/4 men pga Corona fick det ställas in. Fick precis veta att de fått en ny op-dag redan 25/5 ? är så taggad men SÅ NERVÖS!! Någon som är relativt "platt" här och som kört 250cc bakom muskeln som kan säga hur resultatet blev? ? Mvh nervös
Gilla
Vicky
Kvinna ·
13 maj, 2020
Hejisj, jag var platt och satte in 265 och 245 i fredags. Iofs framför muskeln. Just nu står de rakt ut...haha men de ska väl ordna sig. Är ute efter naturligt utseende.
Man får ha lite tålamod.
Gilla
hejisj
Kvinna ·
13 maj, 2020
Vad kul Vicky! Hur känns det? Ja jag kan tänka mig att man får vänta ett litet tag innan allt "har lagt sig" och man ser rätt resultat. Ja precis, är också ute efter ett naturligt resultat, tror jag har blivit lite blind efter att ha sökt upp resultatbilder på olika hemsidor, under konsultationen tyckte jag att 250 såg så stort ut men nu känns det nästan litet haha.
Gilla
Vicky
Kvinna ·
13 maj, 2020
Jo jag tror det blir lagom när det blir lite lösare.
Det känns redan mkt bättre. Kan röra armarna ganska fritt. Det var inte jätteskönt att köra bil men det gick.
Gilla
Majjsan
Kvinna ·
14 maj, 2020
Nea_li, hur mår du nu? Fy sjutton för din hemresa, bra jobbat!
Hejisj, vad pännande! Det är ju jättesnart! ?
Vicky, så skönt att det börjar kännas bättre!! ?
Gilla
nea_li
Kvinna ·
14 maj, 2020
Hej ! Dag 3 efter operation. Börjar bli jobbigt att ligga på rygg med massa kuddar upphöjt bakom. Det är skönt för stygnen att ligga så för det spänner inte i dom då men ryggen tar stryk så ibland är det svårt att somna i bekväma positioner och humöret går upp och ner. Jag började grina för jag tyckte min läkare på njurmottagningen där jag går var otrevlig ?. Känner hopplöshet och förtvivlan blandat med lycka om vart annat. Det är en riktig bergochdalbana detta ?.
Ni ska få en liten operationsberättelse här?
Vi hade 60 mil till kliniken. Bodde på ett hotell ca 10 minuter gångväg,6 minuter bilväg från kliniken och kom dit dagen innan operation. Duschade på hotellrummet med Descutan på kvällen och på morgonen igen. Missade frukostkaffet på hotellet men hade operationstid kl 11 så det kändes endå inte så långt bort. Min Sambo var med mig hela tiden. Vi åkte till kliniken vid kl 10.00 och fick vänta ca 4 minuter innan jag blev hänvisad till ett omklädningsrum av en trevlig sköterska som visade mig ett skåp med egen nyckel där jag skulle lägga alla kläder i och mobiltelefon. Fick byta om till en morgonrock,tofflor och en fin nätmössa ?. Sen kom en sköterska med morfin och alvedon i en liten kopp som jag skulle ta medans jag väntade på Patrik. Efter en liten stund kom Patrik och hämtade mig och tog före bilder ,han ritade på mig och vi disskuterade implantat och storlek. Han var väldigt lyhörd och jag upplevde han som väldigt skicklig i hur han förklarade och ritade . Jag sa att jag vill få ett mindre avstånd mellan brösten än jag hade nu med dom gamla implantaten men jag vill inte att volymen försvinner från sidorna och vill behålla putet . Han sa att Vi kan ta ett bredare implantat men då får vi gå upp i volym så du behåller volymen framtill. Det kändes som han lyssnade och förstod hur jag ville ha direkt.
När vi hade ritat och fixat klart så kom en narkosläkare in och pratade med mig. Sen fick jag pussa min sambo Hej då och gick in på operationrummet. Narkosläkaren visade vart jag skulle lägga mig, vilken arm som skulle få narkosmedlet osv. Allt gick väldigt smidigt och fort. Jag minns inte alls när jag somnade eller när jag vaknade sen. Jag fick en tjej brevid mig med skynke emellan. Jag hörde henne så jag drog upp gardinen och hälsade nyvaken och halvt drogad. Kunde inte fokusera på hur hon såg ut riktigt men vi hälsade på varandra och jag frågade om allt gått bra. Sen vilade jag ett tag till. Vaknade och var lite me fokuserad i blicken andra gången och kunde fortsätta konversationen lite bättre?. Hon hade också gjort ett lyft med implantat. Var så mysigt att kunna prata med varandra. Sköterskorna som kom till vår säng undrade om det var dom som hade råkat öppnat gardinen eller om vi kände varandra men nej vi ville bara byta erfarenheter och lycka ? så mysigt!
Vi fick underbart gott fika också efter.
Godaste kaffet nånsin kan jag lova ?. Å alla är supertrevliga. Du får all info innan du åker hem och dom släpper iväg dig när du själv känner dig redo såklart!
Gilla
hejisj
Kvinna ·
14 maj, 2020
Nea_li, ååååh nu blir jag taggad på min op-dag!! Det där lät ju verkligen så bra ? kul att det gick så bra! Kan tänka mig att humöret går upp och ner nu, men snart kommer det nog kännas bättre och mindre ont!!
Gilla
Zadie
Kvinna ·
14 maj, 2020
Milla81 Jag har op dagen efter dig 28/5 hos Patrik Höijer också. Jag är så nervös och förväntansfull.
Har också haft liknande fundering som du, jag har 1 barn på 10 mån och har tänkt mycket på hur det ska gå med lyft osv. Men Patrik lugnade mig med att så länge det känns bra för mig så kan jag lyfta han stundvis efter redan 1 vecka. Så det kändes skönt att höra :)
Gilla
Rose84
Kvinna ·
14 maj, 2020
Hej, jag följer tråden eftersom min OP i juni närmar sig. Så spännande att läsa hur ni upplevde operationsdagen och den första läkningen. Jag kan inte se silver-bilder än, men börjar funderar mer och mer på implantatsstorlek. Kul att det har gått bra för er som redan har opererats! Lycka till för er andra :)
Gilla
Frökensol
Kvinna ·
14 maj, 2020
Hänger också på här i maj-tråden ?
Ska opereras 26/5 av Helena Sveinsdottir på Citadellkliniken. Redan nervös men samtidigt svintaggad, så kul att få läsa andras upplevelser! ☺️
Gilla
Wilja
Kvinna ·
14 maj, 2020
Jag ska göra både bröstlyft och förstoring på mån den 18/5, även en stor bukplastik.
Ska lägga i 550 cc ERSF( ergonomi, round, smoothie, full.
58 år
166 cm
59 kg
75 D innan op
Gilla
hejisj
Kvinna ·
14 maj, 2020
Åh wow, hur känns det Helene? Inte långt kvar alls nu ?
Gilla
Wilja
Kvinna ·
14 maj, 2020
Lite pirrigt, men är sååå nyfiken på hur det blir.
Gilla
Rose84
Kvinna ·
14 maj, 2020
Lycka till med din operation Helene! :) Förstår att det känns pirrigt. Jag har en månad kvar att förbereda mig. Jag kan nog inte riktigt föreställa mig hur det känns när det är så nära.
Gilla
Majjsan
Kvinna ·
14 maj, 2020
Rose84, vad spännande! När i juni ska du opereras?
Frökensol, ska också opereras på Citadell, 450 cc ? på måndag är det dags för mig!
Wilja, det är jättesnart! ? jag ska också på måndag
Börjar du bli nervös eller hur känner du?
Var ska du operera dig, vilken klinik?
Gilla
Milla81
Kvinna ·
14 maj, 2020
Zadie Skönt att inte vara ensam i sin iver :) Min son väger 13,5kg och är ett kraftpaket så kanske bör vänta iaf två veckor med lyft. Fick fina tips här att man kan gosa i golvhöjd. Bara man tar det lugnt så..
Men en nyfiken fråga. Vad hade du för önskemål om resultat/storlek och vad rekommenderade sedan Patrik till dig? Jag är lite osäker på min storlek, och ergonomix verkar snyggare än full, så har bokat in en sista konsultation imorgon för att bli säker på saken. Men så vill man ju inte förolämpa honom med tvek på hans erfarna öga ;) Vill gärna ha två fina fasta bröst och gillar den tunga underpoolen med höga, lite perky bröstvårtor. Det vore en dröm!
Gilla
Milla81
Kvinna ·
14 maj, 2020
Nea_li Tack för din berättelse och att du delar med dig till oss. Kan tänka mig att det var skönt att prata av sig lite efter operationen ? Lycka till med läkningen!
Gilla
Rose84
Kvinna ·
14 maj, 2020
Om inte Corona kommer emellan, är min OP planerad den 23:e juni, Majjsan.
Tyvärr känns allt lite krångligare nu, när vi inte har barnvakt som vanligt.
Jag har tänkt länge på min OP och funderat en massa på för- och nackdelar och om det är värt det ifall det blir komplikationer. Nu vill jag främst läsa ännu mer för att försäkra mig att jag har valt rätt ingrepp och blir säkrare på implantatstorlek.
Det är otroligt värdefullt att få utbyte med er som har gjort eller planerat för liknande operationer.
Gilla
Majjsan
Kvinna ·
15 maj, 2020
Rose84, förstår dig till fullo! Har också funderat en del på Corona, och även om det bara är några dagar bort kan allt fortfarande hända. Håller tummarna för dig att det blir den 23/6 och att du får den info du behöver för att känna dig trygg i ditt beslut!
Hur gamla barn har du? Förstår att det kan ställa till det lite om man inte har möjlighet till hjälp, speciellt då dina ingrepp kommer bli än mer omfattande.
Gilla
Vicky
Kvinna ·
15 maj, 2020
Återbesök gjort.
Allt ser bra ut
Nu har jag endast en lite tejp på snitten.
Och bh:n då.
Känner mig jätteglad att allt funkat så bra.
Gilla