Gorrgan
Kvinna ·
11 feb, 2018
Bröstförstoring Mars 2018
BröstförstoringEfter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.
Sortera efter
Madde95
Kvinna ·
31 mar, 2018
fritiof
Kvinna ·
31 mar, 2018
Hej, såg att vi hade op av samma kirurg och ungefär samma tid. Fråga, markeringarna under brösten där bygeln ska sitta, hur sitter den på dig? På mig så sitter den en bit förbi så att man ser strecket. Känns som om att när svullnaden gick ner så hamnade strecket mer på implantat än under. Bara nyfiken hur noga det är eller hur den egentligen ska sitta. Blir ju nervös att det blir fel när den är förbi.
fritiof
Kvinna ·
31 mar, 2018
Hej allihopa!
La precis upp en bild på dryga 2 veckor gamla 425 demi motiva. Fortfarande bolliga, men de börjar mjukna nu och guppar faktiskt när jag går! Jättekul att läsa era erfarenheter, som alltid.
Herregud vad fina! Dem ser dessutom väldigt äkta ut. :)
Tack söta, söta du! Så himla glad jag blir :) Dina ser också JÄTTEfina ut! Ja, det tycker jag med. Det har gått fort för mig. Min kirurg var förvånad över hur fort dom gått ner och läkt. Hoppas nu inte det gör att jag får någon komplikation, är skiträdd för det haha...
Önskar det kunde gå lika fort för mig haha. Mina sitter fortfarande uppe vid hakan :/. Jag är med jätterädd för komplikationer! Rädd att implantaten ska växa fast där uppe och inte kunna åka ner i sina fickor :P.
fritiof
Kvinna ·
31 mar, 2018
SÅÅÅ SNYGGA!
Madde95
Kvinna ·
31 mar, 2018
Hej allihopa!
La precis upp en bild på dryga 2 veckor gamla 425 demi motiva. Fortfarande bolliga, men de börjar mjukna nu och guppar faktiskt när jag går! Jättekul att läsa era erfarenheter, som alltid.
Herregud vad fina! Dem ser dessutom väldigt äkta ut. :)
Tack söta, söta du! Så himla glad jag blir :) Dina ser också JÄTTEfina ut! Ja, det tycker jag med. Det har gått fort för mig. Min kirurg var förvånad över hur fort dom gått ner och läkt. Hoppas nu inte det gör att jag får någon komplikation, är skiträdd för det haha...
Önskar det kunde gå lika fort för mig haha. Mina sitter fortfarande uppe vid hakan :/. Jag är med jätterädd för komplikationer! Rädd att implantaten ska växa fast där uppe och inte kunna åka ner i sina fickor :P.
Man får bara ha tålamod! Det lovar jag att de inte kommer göra! Kommer sjunka fint på dig :D Det är jag övertygad om.
Det är så roligt. För innan operationen nojade man inte alls, utan ville bara ha nya bröst. Precis innan op så började man och noja... Sen efter är det som värst! Haha, helt sjukt att man inte bara kan vara nöjd och glad. Hjärnspöken alltså...
karolean
Kvinna ·
31 mar, 2018
Madde95
Kvinna ·
31 mar, 2018
Har inte laddar upp någon bild på efter operationen men mina bröst är väldigt lika dina Madde95 just nu! Längtar till dom kommer åka ner lite.. Ska ladda upp bild i morgon tänkte jag!
karolean
Kvinna ·
01 apr, 2018
Miss.s
Kvinna ·
02 apr, 2018
Madde95
Kvinna ·
02 apr, 2018
Idag är det 3 veckor exakt. Ska skicka bilder till kliniken och jag hoppas verkligen jag blir av med bandet nu så jag kan bära bh och vanliga kläder. Är det någon som vet hur dom ska se ut för att man ska få bli av med bandet?
Rock_a
Kvinna ·
02 apr, 2018
annaatheresee
Kvinna ·
02 apr, 2018
Skill
Kvinna ·
02 apr, 2018
Här är en till som opererades i mars! Nu är det 1,5 vecka sedan och jag upplever att höger bröst är på ”plats” och knappt svullet medan vänster är högra upp och mer svullet, har inte samma fina form. Det bröstet är större, men var också marginellt större från början men nu känns det nästan en storlek större. Jag är lite nervös att det ska fortsätta vara såpass mycket större...
Hur uppelever ni skillnaden mellan brösten, är de lika stora eller skiljer det sig?
Rock_a
Kvinna ·
02 apr, 2018
Här är en till som opererades i mars! Nu är det 1,5 vecka sedan och jag upplever att höger bröst är på ”plats” och knappt svullet medan vänster är högra upp och mer svullet, har inte samma fina form. Det bröstet är större, men var också marginellt större från början men nu känns det nästan en storlek större. Jag är lite nervös att det ska fortsätta vara såpass mycket större...
Hur uppelever ni skillnaden mellan brösten, är de lika stora eller skiljer det sig?
Hej!
Jag ser att vi båda har gjort förstoring och vårtgårdslyft
Mitt högra bröst låg efter det vänstra... tills det tillslut ramlade ned i denna v (v3)
Så det kommer :)
Upplever du dina bröst lite platta pga lyftet?
vad skönt att läsa att du upplevt skillnad men att det rättat till sig :-) då får jag fortsätta ha tålamod. Om brösten är platta, ja lite runt bröstvårtan och så vaden hela brösten en lite konstig form i början men jag tycker brösten får bättre form dag för dag.
Upplevde brösten groteskt stora första veckan och ville typ byta ut implantaten men nu tycker jag det känns bättre dag för dag :-)
Skill
Kvinna ·
02 apr, 2018
Rock_a skrev:Här är en till som opererades i mars! Nu är det 1,5 vecka sedan och jag upplever att höger bröst är på ”plats” och knappt svullet medan vänster är högra upp och mer svullet, har inte samma fina form. Det bröstet är större, men var också marginellt större från början men nu känns det nästan en storlek större. Jag är lite nervös att det ska fortsätta vara såpass mycket större...
Hej!
Jag ser att vi båda har gjort förstoring och vårtgårdslyft
Mitt högra bröst låg efter det vänstra... tills det tillslut ramlade ned i denna v (v3)
Så det kommer :)
Upplever du dina bröst lite platta pga lyftet?
vad skönt att läsa att du upplevt skillnad men att det rättat till sig :-) då får jag fortsätta ha tålamod. Om brösten är platta, ja lite runt bröstvårtan och så vaden hela brösten en lite konstig form i början men jag tycker brösten får bättre form dag för dag.
Upplevde brösten groteskt stora första veckan och ville typ byta ut implantaten men nu tycker jag det känns bättre dag för dag :-)
Miss.s
Kvinna ·
02 apr, 2018
Idag är det 3 veckor exakt. Ska skicka bilder till kliniken och jag hoppas verkligen jag blir av med bandet nu så jag kan bära bh och vanliga kläder. Är det någon som vet hur dom ska se ut för att man ska få bli av med bandet?
3 veckor idag för mig med! Jag måste ha mitt bröstband tills den 12:e :/ Kolla mitt galleri. Mina bröst har inte förändrats mycket sedan förra veckan tyvärr :/
rosen1995
Kvinna ·
02 apr, 2018
Madde95
Kvinna ·
03 apr, 2018
annaatheresee
Kvinna ·
03 apr, 2018
Usch jag har sån fruktansvärt ångest. Idag är det 3 veckor och en dag sedan jag förstorade brösten. Var på återbesök i torsdags och tog bort resterande stygn. Sedan dess har ett av mina ärr inte velat dra ihop sig. Kommer var blandat med blod får ärret. Har sp klart kontaktat kliniken. Blev rådd att badda med alsollösning morgon och kväll. Och att använda kompress istället för plåster. Är även rätt öm i det bröstet några centimeter från ärret.
Idag när jag bytte kompress var det mer blod än var. Men jag är ändå så oerhört orolig. Någon som varit med om liknande? Jag börjar jobba på måndag och vill gärna att det är läkt tills dess. Kliniken sa att om det inte blir bättre måste jag höra av mig.
Som sagt, någon som varit med om samma sak och kan lugna ner mig?
Madde95
Kvinna ·
03 apr, 2018
Usch jag har sån fruktansvärt ångest. Idag är det 3 veckor och en dag sedan jag förstorade brösten. Var på återbesök i torsdags och tog bort resterande stygn. Sedan dess har ett av mina ärr inte velat dra ihop sig. Kommer var blandat med blod får ärret. Har sp klart kontaktat kliniken. Blev rådd att badda med alsollösning morgon och kväll. Och att använda kompress istället för plåster. Är även rätt öm i det bröstet några centimeter från ärret.
Idag när jag bytte kompress var det mer blod än var. Men jag är ändå så oerhört orolig. Någon som varit med om liknande? Jag börjar jobba på måndag och vill gärna att det är läkt tills dess. Kliniken sa att om det inte blir bättre måste jag höra av mig.
Som sagt, någon som varit med om samma sak och kan lugna ner mig?
Ja har haft nästan samma problem. Jag va på mitt första återbesök för en vecka sedan och då så visade det sig att i snittet under min bröstvårta så va jag sydd med stärkande stygn, och där blödde det lite när vi kollade. Jag vart också jätte orolig då jag hade haft hög feber dagen innan. De valde att inte ta bort mina stygn då. Men jag skulle ha kompress och jelonet tror jag att det heter - (som ett litet nät som är blött) och byta det var annan dag. Men det var också viktigt att det fick lufta också. Så efter några dagar började jag sova utan själva jelonet. Jag ska tillbaka på återbesök i morgon igen, då får vi se vad de säger och om de tar bort stygnen eller om de får sitta kvar ytterligare. Jag mår i alla fall bättre och jag kan tycka att såret har blivit lite bättre, febern har inte varit som den va men har hela tiden en liten förhöjd temp och jag gjorde min första arbetsdag idag.
Jag kan tycka att det är bra att det kommer blod ur ditt sår, de kommer nog att läka fint tror jag. Men förstår absolut din oro, jag kände det samma. Man hamnar i något typ av "katastrof tänk". Hör av dig till din klinik och hör vad som är bra och dåligt för att stilla din oro också :)
Hoppas att de jag skrev det hjälpte lite i alla fall :)
Jag fick instruktioner att ej träna på 4-6 veckor efter operationen. Både muntligt och på pappret. Så jag väntar tills det gått 4 veckor sen kommer jag börja träna. Promenader är däremot okej. Jag tänker att det är onödigt och riskera något med läkningen för min del. 1 vecka går fort så tycker det är bättre att vänta, även om det kliar i kroppen att få träna. Va fick du för rekommendationer?