Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

Skelleftebrud

Kvinna ·

19 feb, 2018

Fritiof jag har lagt in tre bilder på mina bröst du kan kolla så förstår du vad jag menar med tomma. Vill ju att det ska synas att jag har fixat till tjejerna men vill inte att de ska se ut som två bollar :p
Gilla

fritiof

Kvinna ·

19 feb, 2018

Skelleftebrud - Jag kan inte se dina bilder, kanske beror på att jag inte är silvermedlem...? Dock kan jag inte se att du är det heller...
Gilla

Skelleftebrud

Kvinna ·

19 feb, 2018

Hm okej men jag kanske kan pma en av dom? Mvh
Gilla

Skelleftebrud

Kvinna ·

19 feb, 2018

Såg nu att man inte kan skicka bild där:/
Gilla

karolean

Kvinna ·

19 feb, 2018

Tror du får kontakta admin, Marina, som får godkänna dina bilder. Jag gjorde så iaf när jag var brons och ingen kunde se mina bilder :)
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

19 feb, 2018

fritiof skrev:

Hej alla förväntansfulla!
Sf88 - Jag var på konsultation hos Jörg också, den 8/2, fick op-tid den 12/3. Så räkna med en månad cirka! Tror faktiskt det är mindre tryck på tiderna nu än på hösten, då många vill läka under hela vintern. Jörg och hans sköterska Julia är goaste människorna! Hoppas du också trivs :)

Jag håller på att flippa ut av förväntan. Mitt liv har aaaldrig gått sååå lååångsamt som nu...!

Nu när jag äntligen har bestämt mig för storlek så har jag börjat få dille på om jag ska välja Motiva Round eller Ergonomix? Någon annan som har samma dilemma?
Kram på er alla.

Jaaa här har du en till som velar ihjäl mig. Vilken profil jag ska välja och framförallt om jag ska köra på round istället flr ergonomix?? Ergonomix var det enda implantat kirurgen och jag var inne på på konsultationen...men nu efteråt när man hinner lösa på och tänka igenom allt 500 gånger så kan man ju bli tokig. Överanalysera känns inte ens som att det finns för detta beslut behöver vara genomtänkt!!
Gilla

Nacka80

Kvinna ·

19 feb, 2018

@Fritiof - Jaa!! Precis det är det vi ska prata om. Jag laddade nyss upp bilder på mig själv, du får gärna ta en titt. Tror du jag bör gå upp ännu mer i volym? Tänkte ju lägga in 350 men 400 kanske är ännu bättre? Strandkliniken ligger i Stockholm! :)
Gilla

fritiof

Kvinna ·

19 feb, 2018

Skelleftebrud - Ja, jag ser att du blivit silvermedlem nu och jag är nog snart det! Då kan jag gå in och kika :) Lovar att ge respons så fort jag kan det.
Gilla

fritiof

Kvinna ·

19 feb, 2018

En.vacker.dag - Ja, min kirurg la bara in ergonomix som att det var en självklarhet. Men jag har läst och läst och läst nu och känner mig jätteosäker. Å ena sidan vill jag ha round eftersom jag gärna vill ha riktigt fasta bröst. Å andra sidan är mina redan fasta och det är mest volymen jag vill åt, så då kanske ergonomix blir en bra balans? Jag har minsann ingen aning! Blir snart galen här, haha :D Man är ju rädd att man ska ångra sig i efterhand och med tanke på vilket stort ingrepp det är - både ekonomiskt och fysiskt - så vill man ju vara 100% säker på sitt val.
Gilla

fritiof

Kvinna ·

19 feb, 2018

Nacka80 - Tyvärr kan jag inte se dina bilder eftersom jag inte är silvermedlem :( Lovar att återkomma så snart jag når det så ska vi bolla storleken! Ah, vad roligt. Här nere känns det som att Citadell är ett givet val, men det finns ju såå många andra grymma kliniker uppåt landet. :)
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

20 feb, 2018

Ja detta med storleken kan ju göra en galen!! Velat fram o tillbaka länge nu, ska in igen på fredag men efter det så måste jag ha bestämt mig. Kan inte släppa rädslan av att få för stora..... mycket tänk om nu
Gilla

fritiof

Kvinna ·

20 feb, 2018

Gorrgan - Hur var det nu? Vilka storlekar velade du emellan? Med tanke på att vi har ungefär samma vikt och längd och jag också är inne på runt 500 i full profil så kan vi ha stora bröst tillsammans i så fall (ha ha). :D Ska också in på torsdag en sista gång. Attans, har ont i magen av allt...
Gilla

Madde95

Kvinna ·

20 feb, 2018

Den 12:e är det min tur :D Blir mer och mer taggad och samtidigt väldigt nervös/orolig. Det jobbigaste tycker jag är storleken....Jag sa till min kirurg att jag vill lägga in 400cc, tvekar dock på om det är för lite. Det är så jäkla svårt haha. Vet inte vilket som skulle vara värst. Att välja för små eller för stora.
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

20 feb, 2018

fritiof - jag va ju inne på 550cc full :) Ja magen kommer vara i uppror innan man har bestämt sig för att sen vändas ut och in igen helgen innan op (vi har ju båda op en måndag)
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

20 feb, 2018

Madde95 - tror det är lika illa, ångra sig för att man kunde ha lagt i lite till eller för att man känner sig som Dolly Parton :D
Gilla

Chiqutita

Kvinna ·

20 feb, 2018

Jag har fått klarsignal om att kunde ta implantat i samband med min bukplastik. Jag känner att jag har såå lust till att göra det oxå , men läkaren säger att det blir snyggast om jag tar et lyst oxå , hmm.. jag har ju ammat två barn , men tycker inte att dom är sååå hängig , bara lite .är det någon här som har lite häng men har tagit bröstförstoring andå och blivit nöjd och att dom har lyft sig sedan man har stoppat inn lite extra ? (Forlåt min svenska , jag är egentlig norska :P )
Gilla

Madde95

Kvinna ·

20 feb, 2018

Gorrgan skrev:

Madde95 - tror det är lika illa, ångra sig för att man kunde ha lagt i lite till eller för att man känner sig som Dolly Parton :D

Hmm då kanske 400cc räcker :) har A-kupa nu så det blir ju en skillnad. Skulle jag vilja ha större kan jag i så fall fixa det senare i livet :P Dolly Parton-looken är inget för mig haha.
Gilla

fritiof

Kvinna ·

20 feb, 2018

Madde95 - Tror definitivt att 400 kommer göra stor skillnad på dig! Jag söker nog faktiskt känslan att jag ska få ångest för att de ska vara för stora precis efter op, för då tror jag att jag kommer vara nöjd efter ett år när dom sjunkit ner sig lite och är på plats, samt att man vant sig vid dom. Man får inte heller glömma att tänka på att allt kommer vara bättre än det är nu! Gorrgan - Ja, men då stämmer allt vad jag minns då! Får hoppas det blir fint på oss båda :) Jösses, du har ju mindre än 2 v tills du ska opas... Det är hur snart som helst...! Du MÅSTE verkligen uppdatera efteråt hur du mår och hur det har gått. Ska bli så spännande att följa dig.
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

20 feb, 2018

Gorrgan skrev:

Tänk vad olika det är. För mig känns det mycket värre att få för stora. Vill bara liksom få en liten volymskillnad med fastare känsla så jag känner mig så himla rädd eftersom det minsta jag kunde få var 360 mini tyckte kirurgen... känns så mycket..
Gilla

fritiof

Kvinna ·

20 feb, 2018

En.vacker.dag - Ja, alla tänker helt olika! Jag vill ha lite fake look över mina, inte mycket. Men lite... Skelleftebrud - Jag har sett dina bilder nu! Ska också lägga upp några på mina sen. Jag tror 700 kommer fylla ut snyggt på dig. Åtminstone utifrån din längd och vikt :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem