Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gorrgan profilbild

Gorrgan

Kvinna ·

11 feb, 2018

Bröstförstoring Mars 2018

Bröstförstoring

Efter att ha läst tråden för alla förväntansfulla februarioperationer så är det dax för en även för oss med marsoperationer. Jag är 43 och lever med min sambo och vår stora familj med ett gäng barn samt hund i Stockholm. Mått dåligt över mina bröst i över tio år, yngsta barnet är 15, så att nu äntligen ta steget till förändring känns än så länge overkligt. Efter att ha läst och jämfört bland en mängd olika kliniker så fastnade jag tillslut för Nordiska Kliniken och var där på en första konsultation den 3/2 hos Mattias Elmer (spännande med 3D fotografering) det kändes så rätt och bra. Behövde inget lyft utan endast förstoring och det blir Motiva full 550cc. Ska dit på en andra konsultation den 13/2 för att vara helt säker på storleken, min oro är att dem ska bli lite för stora..... Operationen är bokad till den 5/3.

386

Sortera efter

Madde95

Kvinna ·

21 feb, 2018

fritiof skrev:

Madde95 - Tror definitivt att 400 kommer göra stor skillnad på dig! Jag söker nog faktiskt känslan att jag ska få ångest för att de ska vara för stora precis efter op, för då tror jag att jag kommer vara nöjd efter ett år när dom sjunkit ner sig lite och är på plats, samt att man vant sig vid dom. Man får inte heller glömma att tänka på att allt kommer vara bättre än det är nu!

Gorrgan - Ja, men då stämmer allt vad jag minns då! Får hoppas det blir fint på oss båda :) Jösses, du har ju mindre än 2 v tills du ska opas... Det är hur snart som helst...! Du MÅSTE verkligen uppdatera efteråt hur du mår och hur det har gått. Ska bli så spännande att följa dig.

Smart tänkt! :)
Gilla

fritiof

Kvinna ·

21 feb, 2018

Madde95 - Kanske är det så. Man blir ju galen av det här med storlekar. På vissa kan ett par 400 se gigantiska ut och på andra kan ett par 400 se ganska små och nätta ut, trots att de kan ha i princip samma utgångsläge... Jag tror man får tänka tillbaka på feelingen man hade när man provade implantaten på kliniken och gå på magkänslan.
Gilla

Skelleftebrud

Kvinna ·

21 feb, 2018

Fritiof tack! Ja jag hoppas det :) jag vill ju som att det ska synas att jag har gjort dom större men vill inte ha två spräng fyllda bollar :p Ja gör gärna det!
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

21 feb, 2018

fritiof - men verkligen, så spännande att få se hur slutresultatet kommet att bli hos alla!! Men extra spännande att följa dig eftersom vi ligger väldigt lika i storlek :D
Gilla

fritiof

Kvinna ·

21 feb, 2018

Gorrgan - Ja! Jag tänkte smälla upp nån förebild här inom kort. Mest för jag nu upptäckt att många bara har efterbilder på sina bröst. Det kan ju vara kul för andra att se skillnaden och inte bara ett par snygga sillisar :)
Gilla

Leno

Kvinna ·

21 feb, 2018

8/3 är det min tur, äntligen! Konsultation nu på fredag 23/2 :D Har velat fram och tillbaka och väntat i en evighet. Har varit 'blessed' med en snygg hylla i perioder pga preventivmedel. Slutade med allt som har med hormoner att göra för snart 1,5 år sedan och mår så himla mycket bättre men brösten försvann tyvärr. På sista tiden, senaste året, efter att ha gått upp och ner i vikt (pendlat mellan 56-60kg) så känns det inte som att tuttarna har hängt med utan de bara hänger istället.. Är rätt slank i kroppen, så hoppas att 400-450 inte blir alldeles för stort? Tycker att ristestet är ju lite missvisande men får ändå en hyfsad bild av var jag kommer hamna. Hur som haver, är det någon mer som ska opas samma dag som mig, på Proforma? :)
Gilla

fritiof

Kvinna ·

21 feb, 2018

Leno - Det låter som jag! Preventivmedel för mig har också "skapat" mina tuttar, så fort jag slutade så försvann dom också. Tror inte 400-450 behöver bli för stort. Men det ska bli kul att se vad du säger efter konsultationen! Man har nämligen ofta en bild där hemma och sen när man kommer dit förändras :) Lycka till!
Gilla

Jesniv

Kvinna ·

21 feb, 2018

Jag ska också opereras 8/3. Fast på nordiska. Ska lägga in 450 + lyft. Galet nervöst! Så snart! Lycka till
Gilla

Leno

Kvinna ·

22 feb, 2018

fritiof skrev:

Leno - Det låter som jag! Preventivmedel för mig har också "skapat" mina tuttar, så fort jag slutade så försvann dom också. Tror inte 400-450 behöver bli för stort. Men det ska bli kul att se vad du säger efter konsultationen! Man har nämligen ofta en bild där hemma och sen när man kommer dit förändras :) Lycka till!

Vem vet, kanske hamnar över 600 om jag blir girig på konsultationen *Jag ska ha allt!!* :'D Ser att du har op bokad snart, lycka till! :)
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

22 feb, 2018

Jesniv - kul, samma klinik som mig, synd att det är några dagar efter bara. Vi har valt nästan samma storlek också. Har inte sett att det är någon mer samma dag som mig ännu, hade varit toppen att ha någon att vara nervös tillsammans med där. Tio dagar kvar nu :O
Gilla

Minimums

Kvinna ·

23 feb, 2018

Gorrgan skrev:

Ja verkligen Minimums. Spännande att följa varandra nu och få höra hur det går för alla. Allt är betalt och klart så nu är det nedräkning....men usch så mycket tankar som snurrar. Storlek, värk, komplikationer mm.

[/ Ja helt sjukt hur man kan ha så blandade känslor inför nått. Blir nervös så jag mår illa ibland å längtar ihjäl mig i nästa stund... Är mest orolig för att smärtan ska göra att jag inte kan ta hand om bebisen på 11 mån. Pappan e dock hemma i 3 V efter op. Så det bör ju fungera...
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

23 feb, 2018

Jag känner mig så osäker på storlek. Fick dessutom avboka 2:a konsultationen nu eftersom vi är sjuka. Jag velar mellan 360 mini och 380 demi... vill inte ha för stora men vill inte att de ska bli för platta för då tänker jag typ att mina egna bara kommer hänga framför implantaten... så svårt. Jag har 13 cm o bröstbredd så high profile är helt uteslutet..
Gilla

fritiof

Kvinna ·

23 feb, 2018

En.vacker.dag - Så länge du inte är storleksrädd i stor utsträckning (vissa får panik av tanken på att få lite större bröst) så tycker jag du ska gå på de större. Det skiljer 20cc, vilket absolut inte syns för ögat och om jag gissar rätt så har du kanske 13 cm i bröstbredd och att de har gått ner 0.5 cm för du ska kunna välja ett par demi som ej är 425. I så fall så ser jag att det skiljer 1cm i put, vilket inte är särskilt mycket. Tror faktiskt ingen kommer se någon skillnad. De allra flesta jag bollat storlek med säger att man ska gå på den större för att man vänjer sig galet snabbt. DOCK finns det några få som får panik av större bröst och då ska du självfallet välja de mindre.
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

23 feb, 2018

Ok, då har man varit på en andra konsultation. Kändes lika bra med Mattias idag som första gången. Är nu helt bestämd och klar över storleken, blir absolut 500cc full, kommer bli toppen :D Medicinerna kommer finnas att hämta ut nu i helgen eftersom det är sportlov nästa vecka, dessutom har Mattias kollat över de smärtstillande för att se vad jag ska ha då jag inte mår bra av morfin. Alltså det är bara en vecka kvar, shit vad snabbt det har gått!!!!! Nervös, tankspridd, pirrig, förväntansfull, snurrig mm. Typ alla känslor samtidigt...
Gilla

ElaH

Kvinna ·

23 feb, 2018

Hej tjejer! Härlig tråd, jag opererar mig nästa vecka. Allt är betalt och klart så nu börjar jag bli lite nervös över torsdag.. men ändå förväntansfull.. det är ju detta med strl, är rädd att det blir för stort. Har valt 350 high profile mentor.. men är så osäker.. är rätt liten..
Gilla

Madde95

Kvinna ·

24 feb, 2018

Vad kul att det närmar sig för många av er :D är lika taggad på era operationer som på min egen haha. Fan vad grymma vi är som vågat ta steget och inte nöjer oss med att må dåligt över våra bröst. Snacka om girl power! :) jag har bestämt mig för 450 cc och betalade operationen igår! No turning back now:D
Gilla

En.vacker.dag

Kvinna ·

24 feb, 2018

fritiof skrev:

En.vacker.dag - Så länge du inte är storleksrädd i stor utsträckning (vissa får panik av tanken på att få lite större bröst) så tycker jag du ska gå på de större. Det skiljer 20cc, vilket absolut inte syns för ögat och om jag gissar rätt så har du kanske 13 cm i bröstbredd och att de har gått ner 0.5 cm för du ska kunna välja ett par demi som ej är 425. I så fall så ser jag att det skiljer 1cm i put, vilket inte är särskilt mycket. Tror faktiskt ingen kommer se någon skillnad. De allra flesta jag bollat storlek med säger att man ska gå på den större för att man vänjer sig galet snabbt. DOCK finns det några få som får panik av större bröst och då ska du självfallet välja de mindre.

Tack för ditt svar fritiof. Jag har lite svårt att förklara men jag gillar bröst som har fyllig bas men jag vill absolut inte inte att de ska komma ut från kroppen för mycket och peka framåt...som strutar... Jag antar att jag gillar sideboobs? Jag var och testade kläder igår och i provhytten så trillade polletten ner: jag gillar passar i nättare men ändå fylliga bröst. Haha låter så himla oklarr men jag kommer köra på 360 round mini.. Min överkropp är väldigt kort lite bredare över axlarna och min hållning är att jag svankar så brösten kommer definitivt se snyggast ut i en mer timglas-form med plattare mer fokus på sideboobsen. Det följer min naturliga kropp bäst! Känns riktigt skönt att ha bestämt mig!!! Det ska bli såå kul att få följa er alla. Vem är först ut av oss i mars?
Gilla

Skelleftebrud

Kvinna ·

24 feb, 2018

Jätte spännande! Är redan nervös och känns kul att få se allas resultat och tankar och så efteråt, jag har operations dag den 20e :-)
Gilla

Gorrgan

Kvinna ·

24 feb, 2018

Tror jag är först ut...... 5/3 är det dax. En vecka kvar och hittills har tiden gått galet fort.
Gilla

Fjlsa

Kvinna ·

25 feb, 2018

Hej allihop! Jag har bokad operation den 27:e mars på Nordiska hos Patrik. Min bröstbredd låg på 13,5-14 och blev rekommenderad 550cc runda & hög profil för att få det resultatet jag är ute efter. Det låter ju såå stort. Är 163 cm och väger 56 kg. Min största skräck är att tuttarna kommer först och sen kommer jag nånstans där bakom! Men även att storleken ska göra att jag upplevs väldigt chubby då jag inte är så lång. Litar dock på vad Patrik rekommenderar men just den här oron och velandet! Blir knäpp! ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem