Max1
Kvinna ·
17 okt, 2018
Bröstförstoring november 2018
BröstförstoringHej hej!! Jag har fått tid för bröstförstoring 26 november på Nordiska kliniken. Någon fler där ute som också har bokat i november?
Sortera efter
Poolly
Kvinna ·
29 dec, 2018
Tirretirr
Kvinna ·
29 dec, 2018
Poolly
Kvinna ·
29 dec, 2018
https://www.apotea.se/bröstförband-carefix-celia-m-svart
Denna hade jag första veckan dygnet runt och nu på nätterna. Dagtid första 6 veckorna skulle jag ha en sportbh med mycket stöd, fick en från Nordicare.
Cblf89
Kvinna ·
29 dec, 2018
Glad_tjej
Kvinna ·
29 dec, 2018
Det har gått 2 1/2 vecka för mig. Är också fortfarande öm och spänd. Bröstvårtorna är väldigt ömma. Känns som om det vänstra bröstet har varit mer uppsvällt än det andra. Idag kändes det som om implantatet rör sig under huden. Väldigt obehagligt. Kanske för att svullnaden har gått ner lite, eller..? Känner ni andra nåt liknande?
Kajj, vad jobbigt med ångesten! Hoppas verkligen att det blir bättre ju mer du läker.
Tirretirr
Kvinna ·
29 dec, 2018
https://www.apotea.se/bröstförband-carefix-celia-m-svart
Denna hade jag första veckan dygnet runt och nu på nätterna. Dagtid första 6 veckorna skulle jag ha en sportbh med mycket stöd, fick en från Nordicare.
Jag har en från nordicare, mirabelle heller den. En i storlek S och jag e så osäker på om den sitter rätt, om storleken är rätt. Men jag fick den direkt efter operationen så den borde väl vara rätt?
Lini10
Kvinna ·
29 dec, 2018
Hej tjejer!
Nu har jag lagt flera timmar på att läsa alla era kommentarer i denna tråd.
Sjukt intressant att läsa om era erfarenheter och hur ni upplever operationen.
Snart är det min tur. Den 21 Januari är det min tur.
Då ska jag opereras på Nordiska Kliniken av Mattias.
Kanske lite tur i oturen att min sambo precis hat blivit arbetslös då jag annars är själv på dagarna med 3 st barn. Haha.
Jag velar mycket om jag ska välja 475cc eller 500cc. Mattias sa att jag skulle passa i båda och att han då rekommenderade den större då dom flesta ångrar att dom inte tid den större. Men han nämnde att med 500cc så borde jag hamna på en fyllig D-kupa och med min längd så känns det kanske lite stort.. Men det är ju ifs inte så stor skillnad mellan 475 och 500cc. Men när man kollade på 3d-bilden på 450 så gillande jag inte riktigt att dom hamnade så "långt" ifrån varandra och jag gillade klyftan mer på 3d-bilden på 475cc och 500cc.
Usch man är ju så nojig över att man ska välja fel..
Tirretirr
Kvinna ·
30 dec, 2018
Hej tjejer!
Nu har jag lagt flera timmar på att läsa alla era kommentarer i denna tråd.
Sjukt intressant att läsa om era erfarenheter och hur ni upplever operationen.
Snart är det min tur. Den 21 Januari är det min tur.
Då ska jag opereras på Nordiska Kliniken av Mattias.
Kanske lite tur i oturen att min sambo precis hat blivit arbetslös då jag annars är själv på dagarna med 3 st barn. Haha.
Jag velar mycket om jag ska välja 475cc eller 500cc. Mattias sa att jag skulle passa i båda och att han då rekommenderade den större då dom flesta ångrar att dom inte tid den större. Men han nämnde att med 500cc så borde jag hamna på en fyllig D-kupa och med min längd så känns det kanske lite stort.. Men det är ju ifs inte så stor skillnad mellan 475 och 500cc. Men när man kollade på 3d-bilden på 450 så gillande jag inte riktigt att dom hamnade så "långt" ifrån varandra och jag gillade klyftan mer på 3d-bilden på 475cc och 500cc.
Usch man är ju så nojig över att man ska välja fel..
Spännande! Det skiljer så pass lite mellan de storlekarna men mitt tips är att lyssna på läkaren! De vet vad de pratar om :)
Max1
Kvinna ·
31 dec, 2018
Det har gått 2 1/2 vecka för mig. Är också fortfarande öm och spänd. Bröstvårtorna är väldigt ömma. Känns som om det vänstra bröstet har varit mer uppsvällt än det andra. Idag kändes det som om implantatet rör sig under huden. Väldigt obehagligt. Kanske för att svullnaden har gått ner lite, eller..? Känner ni andra nåt liknande?
Kajj, vad jobbigt med ångesten! Hoppas verkligen att det blir bättre ju mer du läker.
Opererades du 26/11 på nordiska? Det gjorde jag med!
Pipilotti
Kvinna ·
31 dec, 2018
@Pipilotti: Jag använde bröstbandet dygnet runt i 4 v, sedan nattetid i 3 v, sport-bh hela tiden. Jag hittar ingen skriftlig info om detta och började fundera på om jag ens behövde ha sport-bhn nattetid. Så jag testade en natt utan. Det blev ingen bra natt! Nej, några veckor till!
Jag har haft stora problem med huvudvärk och även ryggont, så jag har varit tvungen att vrida på kroppen under natten. Har kunnat sova mer på höger men senaste nätterna även på vänster sida. Fast mest på rygg (tror jag).Känner samma! Blir inte att jag sover en natt utan stödbhn den närmaste tiden, dock tänkter jag att man om ett par veckor skulle kunna sova med en mjukare sport-bh bara :).
Åh men usch så jobbigt med ryggont o huvudvärk :( men det går säkert över så fort du kan börja sova normalt igen.
Vad har ni för stödbh? :)
Mimipigg
Kvinna ·
01 jan, 2019
Kajj, vad jobbigt med ångesten! Hoppas verkligen att det blir bättre ju mer du läker.Opererades du 26/11 på nordiska? Det gjorde jag med!
Ja då har vi samma dag och klinik! Hoppas att du mår bra! Har du varit i kontakt med Nordiskanån gång efter återbesöket? Hur vet man om man behöver nåt annat än Frejan? Jag har förresten snitt i armhålan.
Kajj
Kvinna ·
01 jan, 2019
Max1
Kvinna ·
01 jan, 2019
Kajj, vad jobbigt med ångesten! Hoppas verkligen att det blir bättre ju mer du läker.Opererades du 26/11 på nordiska? Det gjorde jag med!
Ja då har vi samma dag och klinik! Hoppas att du mår bra! Har du varit i kontakt med Nordiskanån gång efter återbesöket? Hur vet man om man behöver nåt annat än Frejan? Jag har förresten snitt i armhålan.
Den kan jag svara på då vi också matchar vad de gäller datum o klinik haha.. och via armhålan jag med. Har varit i kontakt med dem flera ggr via mailen efter återbesöket. Freya är de enda vi behöver men är du osäker på något om brösten så skriv till dem, svarar på bara några timmar. Har du deras email? Jag brukar skriva till nordiska ssk Mail :)
Hur går de annats för dig? Jag är själv lite orolig då jag har luft vid klyftan på brösten, när jag trycker så känns de som en luft ficka :/
linizen
Kvinna ·
05 jan, 2019
Kajj
Kvinna ·
06 jan, 2019
Allt bra här med. La upp lite bilder för några dagar sen.
Jag har bh dygnet runt, bygelbh men inte läkbh och ska ha det en månad till. Har börjat springa igen! Rejält fastspända tuttar, bröstbandet håller paketet på plats. Nu har min knöl i ena armhålan försvunnit och det gör inte int i armarna längre. Testat göra armhävningar också och det går galant känns lite konstigt men ja, inte så konstigt.det högra är fortfarande något hårdare. Sover på sidan, tror tom att jag kommer fixa massagen på jobbet liggande på mage!
Prussilusskaan
Kvinna ·
06 jan, 2019
linizen
Kvinna ·
07 jan, 2019
Lini10
Kvinna ·
07 jan, 2019
Linizen oj är det sant? Men dina är väl typ 3 månader gamla bara? Patrik höijer sa att jag inte får börja springa försen efter 6 månader och inte heller göra rena bröstövningar som tex armhävningar försen efter 6 månader! Jag kan inte sluta förundras över denna skillnad från klinik till klinik! Visst lite.. men detta är så konstigt att man kan få så olika rekommendationer. Jag skrev även till kirurgen och frågade om jag verkligen måste sova med min bygelbh jag fått därifrån och undrade ifall den första läkbh:n skulle vara okej att sova i pga att bygelbh sitter sååå spänt så jag vaknar för den gör ont efter några timmar. Men nej även bygelbh bör vara på.
Opii
Kvinna ·
12 jan, 2019
libra
Kvinna ·
12 jan, 2019
Hej tjejer!! Opererades i onsdags men har följt er tråd också för att se hur utvecklingen efteråt kan gå... :)) vet att det är väldigt individuellt men vill ändå höra vad ni säger, funderar på om brösten hinner mjukna till något efter 1 månad? Just nu är de två stenhårda kulor.... mina vänner vill att vi planerar in en tjejhelg i februari och då har det gått en månad för mig sedan op men vet inte riktigt vad man kan räkna med? Har gått hyfsat smidigt för mig efter op... tar smärtstillande så har inte ont, stramar mest längst sidorna och känns spänt. Sover än så länge bra.... kram till er alla och tack för att ni delar med er!!
Känner samma! Blir inte att jag sover en natt utan stödbhn den närmaste tiden, dock tänkter jag att man om ett par veckor skulle kunna sova med en mjukare sport-bh bara :).
Åh men usch så jobbigt med ryggont o huvudvärk :( men det går säkert över så fort du kan börja sova normalt igen.