Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 feb, 2014
Bröstförstoring på Laser & Estetik mars 2014
BröstförstoringTänkte att alla vi som ska operera oss på Laser & Estetik nästa månad kan dela med oss av tankar och funderingar i en egen tråd! :)
Sortera efter
Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 mar, 2014
Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 mar, 2014
va bra :) att d kliar är nästan värre än smärta i vissa lägen i alf psykiskt :P
ja ska ringa dom direkt på morgonen tänker typ att dom glömt mig eller nått :P å att inte opn kommer bli av hah jag får alltid sånna tankar när de e något jag sett fram emot längre:P
tack så mycket :) jag är 98% säker på att jag kommer ta allergan 485 cc ...fast börjar nästan fundera på 520 lite smått men de e nog för att jag är nervös och vill inte ångra mig efter att jag valde för små :S.. men patrik sa även att jag har väldigt djupt bröst ben så dom kommer se mycket större ut än på vissa andra med samma storlek för att klyftan blir djupare eller något sånt fattade inte allt till 100% så då tänker jag att de kankse är bäst att hålla mig till 485
hur känner du ? ångrar du att du inte tog lite större eller tycker du att dom är perfekta? :)
precis som du säger så har man ju verkligen läst om att väldigt många ångrar att dom inte valde större så de är verkligen de som går igenom huvudet helatiden
Idag dag 6 kliar det inte lika mycket, bara ibland kliar det men inte så mycket :) Däremot får jag som hugg där snitten är i bröstvecket. Det liksom sticker till ibland, känns nästan som att ett stygn liksom fastnat i bhn och slits till men jag har lyft lite försiktigt på den där nere och det är inget som sitter fast, så det är väl när det läker :P Lite obehagligt.. men det går väl också över snart :) Ja det beror på vad du är ute för resultat :) Jag är supernöjd med min storlek och tycker den är perfekt (men då trodde jag nästan att de skulle bli liiite för stora innan men jag tänkte att hellre det än att jag ångrar att de är för små, man vänjer sig väl) Jag valde mellan 445 och 505 och Patrik sade att mellan dem skiljer det sig bara några millimeter i put, det som skiljer sig mest är bredden på dem och det är det jag tycker är snyggt så då blev beslutet enkelt :) Hoppas du blir nöjd! Patrik är jättebra att bolla med så ta upp det med honom om du är osäker och säg hur du tänker :) Jag tog i alla fall det största men om jag ska göra om min operation i framtiden så kan jag lätt tänka mig att lägga i ännu mer (men det är jag det) :P
Boobisar30
Kvinna ·
19 mar, 2014
Jag fick övningar av Patrik att göra. Ska sträcka ut armarna åt sidorna uppåt sakta så långt jag kan 10ggr 3ggr om dagen. Men jag tror absolut inte att man måste göra det. Han sa att det är bra för det sträcker ut bröstmusklerna och påskyndar återhämtningen. Känner mig mycket smidigare efteråt :) Men jag har lagt delvis bakom, har du också gjort det? Annars kanske det har med det att göra.
Aaa jäklar det drar i bröstmusklerna när man är strax ovanför axlarna! Tänker mig också att det borde gå fortare om man får igång cirkulationen så länge det inte gör ont det man gör. Men det är ju lätt att glömma bort sig när man ska dra upp en dörr eller tar emot nåt i bara farten. Dom där musklerna används ju fasiken till alllt! :) Längtar så himla mkt tills jag får börja träna! Vad har du fått för rekommendationer där från Patrick?
hallon90
Kvinna ·
19 mar, 2014
Annaas: Åh va roligt att höra :) Jag hoppas verkligen att man väljer rätt och blir nöjd, än så länge lutar det åt Perthese!
Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 mar, 2014
Boobisar30: Ja precis :) Längtar också till träningen! Tills man återhämtat sig överhuvudtaget och allra helst till slutresultatet! Jag har inte varit på återbesök ännu, inte fått några rekommendationer annat än det som står i pappren. Undvika att få pulsen att höja sig de första 2 veckorna. Lugna promenader är okej. Lättare motion efter 2 veckor och träna som vanligt efter 4-6 veckor om jag inte minns fel :) Sedan känner man väl efter vad som är okej och inte. Jag styrketränar så har tänkt börja med att träna ben till en början. Har du fått några speciella restriktioner?
anonym88
Kvinna ·
19 mar, 2014
Annaas, vad är Perthese? Det har jag aldrig hört om förut? :)
anonym88
Kvinna ·
19 mar, 2014
Vad har ni fått betala för operationerna tjejer? Laser och estetik har ju 34 000:- som startpris men vad har ni landat på? Undrar främst för anatomiska implantat som jag vill ha.
Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 mar, 2014
Jag la i 505cc och det gick på 38 000:- men det är runda.
linaK
Kvinna ·
19 mar, 2014
har ni tagit kapselförsäkringen? :) blir 38.000 för mig utan den, så vet verkligen inte om jag ska ta den, då landar jag på typ 42.000, men kanske är mest värt...3-4% får kapselkontraktur skrev patrik...inte så vanligt alltså, men ändå....hur har ni gjort?? :)
Körsbärsblomma
Kvinna ·
19 mar, 2014
linaK
Kvinna ·
20 mar, 2014
nej alltså jag förstår verkligen dom som tar lån, då hade jag också tagit försäkring direkt, men jag gör detta kontant...har egentligen bara 40.000 så då måste jag fixa fram resterande 2 :P det löser jag säkert, men ändå...:s vet inte hur jag ska göra
Imagination
Kvinna ·
20 mar, 2014
Imagination
Kvinna ·
20 mar, 2014
Annaas
Kvinna ·
20 mar, 2014
hallon90
Kvinna ·
20 mar, 2014
När jag var på konsultation hos Patrik sa han att Mentor anatomiska med kapselförsäkring skulle gå på 43 000:-
hallon90
Kvinna ·
20 mar, 2014
Annaas: Hur känns storleken? stor, liten, normal? såg att vi är nästan lika långa. Jag funderar på mellan 350 - 400cc. vet inte än vilka exakta storlekar som fnns med Perthese. Jag vill inte ha jätte stora bröst, bara normala :)
Anonym användare
20 mar, 2014
linaK, jag hade tagit försäkring om jag vore du (ifall du har möjlighet till det), har man redan lagt så mycket pengar på en operation så blir det ju en trygghet att veta att man får korrigera exempelvis kapselkontraktur gratis istället för att behöva betala för en eventuellt omoperation och nya implantat.
Körsbärsblomma
Kvinna ·
20 mar, 2014
Det har gått över till idag :) Mailade Patrik och han sade att jag har fått tillbaks så pass mycket känsel nu att det är stygnen på djupet jag känner men att jag kan lätta på stödbandet och spänna åt axelbanden på stödbhn för att lätta på trycket i väcket liksom och det var det som behövdes :) Lycka till nu!! Jag tyckte det var jättejobbigt att inte äta på så många timmar, jag satt och höll på att somna när jag väntade på Patrik. Men tänk på att snart får du somna skönt och när du vaknar får du äta :D
Boobisar30
Kvinna ·
20 mar, 2014
Jag fick övningar av Patrik att göra. Ska sträcka ut armarna åt sidorna uppåt sakta så långt jag kan 10ggr 3ggr om dagen. Men jag tror absolut inte att man måste göra det. Han sa att det är bra för det sträcker ut bröstmusklerna och påskyndar återhämtningen. Känner mig mycket smidigare efteråt :) Men jag har lagt delvis bakom, har du också gjort det? Annars kanske det har med det att göra.
Ja jag fick också 2 månader innan höja pulsen, men gjorde en op på livmoderhalstappen för en vecka sen, så det blev två till efter den som jag inte får höja pulsen. *suck* Men täkte att det är lika bra att ta alla smällar på en gång :)
6 månader innan jag får träna bröst musklerna. kommer inte ihåg hur länge jag skulle vänta för att göra övningar där bröstmusklerna ändå är inblandade. Men tror det var typ 2 månader. Och 3 månader innan jag fick springa....den känns mest jobbigt!! Frågade du om löpningen?
Ja jag har också delvis bakom. Är lite rädd för utveckligen gillar dom nu, så är rädd att det ska bli för stor underpol under de närmsta 6 månaderna. Ska lägga upp bilder lite mer bilder, nu när det inte är så sjukt spända längre :)
Körsbärsblomma
Kvinna ·
20 mar, 2014
Förstår att du menar 2 veckor också, inte månader ;) Jasså vad jobbigt men ja, är nog lika bra med allt på en gång så är det över snabbare :) Oj jag trodde inte det var sååå länge innan man fick springa. Den har jag faktiskt inte frågat om. Tänkte ta allt sånt på återbesöket på tisdag. Ja det är svårt att veta hur de kommer utvecklas. Hoppas inte de blir större och större nedtill, mina är redan det så då får jag väl bottom out i så fall. Näe då det tror jag inte :) Lite svårt för mig att avgöra formen då jag inte tagit av mig stödbhn och bröstbandet ännu i och för sig. Har bara bild på dem nakna framifrån när de var precis nygjorda. Bröstbandet gör väl att de ser mindre fylliga ut upptill. Dock så är det ganska spetsiga fortfarande så det ger väl illusionen av att de pekar lite uppåt. Det högra bröstet börjar dock bli mycket rundare nu :) Jobbigt att vänta ju! Ja ta mer bilder, det är lättare att jämföra utifrån dem :)