Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mintur2014 profilbild

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Bröstoperation i maj 2014

Andra bröstoperationer

Någon mer som ska göra bröstlyft och förstoring i maj? Vi kan väl dela med oss av våra funderingar och förhoppningar. Kanske också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt :)

432

Sortera efter

candycane89

Kvinna ·

07 maj, 2014

Var inte alls nervös när jag kom till kliniken, det förvånade mig! Allt gick jättebra och Johan sa att de ser perfekta ut och att jag såg oförskämt pigg ut trots att jag tyckte att det kändes som att jag blivit överkörd av en ångvält. Det kluckar ordentligt i armhålorna. Har dock inte sovit nåt alls inatt:/ väntar på att bli utskriven nu och är än så länge jättenöjd!!! Men blev lite nervös när läkningsbhn hade en storlek på 70F hehe
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

07 maj, 2014

Hängis o slängis skrev:
Ok härligt att sova hela natten, jag har nog bara lyckats sova i små omgångar inatt, typ på 30 min sen vaken 30 osv.. Har inte haft något ont men känns att operationsbedövningen släppt, jag känner liksom min bröstkorg nu och den är väldigt stel, ömt i revbenen på båda sidorna. Nu har det börjat klucka i mina inlägg också:P jag kommer lägga upp bilder när jag kommer hem igen till helgen:)
Jag är också väldigt stel! Kluckandet är tydligen luft o vätska som samlars kring brösten, kroppen tar hand om det :-) Ska snart hem nu!
Gilla

Boobiees

Kvinna ·

07 maj, 2014

Sommarflickan_86 skrev:
Hängis o slängis skrev:
Tjenare alla! Jag är också parkerad med min ipad, vaken och klar i huvudet. Allt gick sååå bra, inte för att jag har fått se dom än mrn;) de får jag se imorgonbitti:) narkosen gick såååå snabbt, dom pilla och dona fast ekg och gav illamående-medel, smärstillande och dropp sen ba "tänk på nåt trevligt nu får du liten mask här med syrgas" sen är de svart, vaknade när dom tog på mig bh på opbordet:) Ser rätt stort ut!! Blev framför och 495cc :) Mår oförskämt bra just nu, opades klart till kl halv fem.. Lite stel bara och har ont i rygg och där venkatetern sitter.. Hoppas det gått bra för er andra och lycka till imorrn Mintur:)
Låter underbart! Kul att följas åt tycker jag :-) Nu är jag pigg efter att ha sovit halva dagen, haha! Hann med en snooze redan innan operationen också. Jag har inte heller sett mitt resultat, längtar till i morgon! "Knäpper" och knakar det runt dina bröst också?
Godmorgon tjejer! Härligt att höra att ni mår bra, själv har jag sovit på soffan hemma o kramat o pussat barnen lite försiktigt, gick bättre än jag trott att sova, men hua va illamående o yr jag var eft op igår...jag har också det där knakljudet i brösten när jag rör på armarna, läste på detta forum att det är vanligt, inget farligt, det är tydligen luftbubblor som försvinner m tiden...! Hur mår ni idag? Jag är så förvånad att jag mår så bra o inte alls ont! Tog lite Alvedon o ngn antiinflammatorisk tablett jag ska ta varje morgon.
Gilla

Frisor87

Kvinna ·

07 maj, 2014

Är så avis på alla er som redan opererat er och som har tid nu i maj. Jag hade ju en tid den 21:a men avbokade då jag inte vågar gå till Eija i Ockelbo efter att ha sett mer bilder och hört skräckhistorier från hennes resultat. Så nu står jag på reservkö för att få tid hos Patrik Höijer nästa vecka och veckan därpå. Håll tummarna, han verkar så himla duktig!!!

Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

07 maj, 2014

Håller tummarn för dig Frida87:) Nu har jag varit på omplåstring och fick se brösten, shiiit vilka bomber, står rakt ut men är nog ganska svullna:) ser ut att kunna bli riktigt bra:) de va som blåa och blodiga så jag vart svimfärdig av att se dom.. Ska ut på något apotek här nu så jag får i mig antibiotikan plus citodon.. Ja har inte ont idag mer än i revbenen:S
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

07 maj, 2014

Hej alla! Jag känner mig också helt ok idag, lite trött bara och spänd i musklerna. Fick se mina boobs innan jag åkte hem, och jag är så nöjd! Tog precis två alvedon och en Celebra, och ett glas Proviva för min mage ser ut som en ballong, hihi! Idag ska jag chilla tills barnen kommer hem från förskolan, sedan blir det nog full rulle ;-)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

07 maj, 2014

Frisor87 skrev:

Är så avis på alla er som redan opererat er och som har tid nu i maj. Jag hade ju en tid den 21:a men avbokade då jag inte vågar gå till Eija i Ockelbo efter att ha sett mer bilder och hört skräckhistorier från hennes resultat. Så nu står jag på reservkö för att få tid hos Patrik Höijer nästa vecka och veckan därpå. Håll tummarna, han verkar så himla duktig!!!

Hoppas att du får tid snart! Men du har iaf allt framför dig, jag tycker att det var så spännande att bli opererad och få uppleva det jag längtat efter, haha!
Gilla

Sjis

Kvinna ·

07 maj, 2014

Nu har jag opererat mig! Känner mig lite groggig, men annars inte så ont. Men dom säger att det kommer bli värre ikväll. Har inte fått sett mina bröst än. Men det känns bra iaf :)
Gilla

Maj2014

Kvinna ·

07 maj, 2014

Frisor87 skrev:

Vad tråkigt att du avbokade i Ockelbo:-/. Kunde du inte lägga i 650 där den 21a för att slippa lyft? Det var väl lyft eija var mindre bra på? En kompis till mig har flera vänner som opererat sig i ockelbo och ingen har blivit missnöjd. Fast dom kanske inte har gjort lyft då.
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

07 maj, 2014

Sjis skrev:
Nu har jag opererat mig! Känner mig lite groggig, men annars inte så ont. Men dom säger att det kommer bli värre ikväll. Har inte fått sett mina bröst än. Men det känns bra iaf :)
Grattis till de nya brösten! Så skönt att allt gått bra! Det gör kanske lite mer ont när narkosmedlen är ur kroppen... Men jag tycker att det mest stramar, typ som tung träningsvärk ;-)
Gilla

Sjis

Kvinna ·

07 maj, 2014

Ja får hoppas det inte gör allt för ont, men det börjar ju kännas mer o mer. Om jag visste att det skulle gå så här bra så skulle jag ha opererat mig för länge sen. Så jag känner nu iaf ;p
Gilla

Sjis

Kvinna ·

07 maj, 2014

Hur mår ni som opererade er igår?
Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

07 maj, 2014

Sjis skrev:
Grattis till att det gått bra!:) Jag känner mig mer och mer överkörd, räknar ner tills jag får ta nästa värktablett. Spänner otroligt över brösten och har som ont i revbenen, nån annan som har ont i revbenen? Dom sa att de fick kämpa lite för att få implantaten på plats så de kanske har tryckt mkt på bröstkorgen..
Gilla

Frisor87

Kvinna ·

07 maj, 2014

Maj2014 skrev:
Frisor87 skrev:

Vad tråkigt att du avbokade i Ockelbo:-/. Kunde du inte lägga i 650 där den 21a för att slippa lyft? Det var väl lyft eija var mindre bra på? En kompis till mig har flera vänner som opererat sig i ockelbo och ingen har blivit missnöjd. Fast dom kanske inte har gjort lyft då.
Kände inger förtroende för henne efter att ha spanat in bilder här samt läst några trådar. Vill inte skrämma upp dig och din OP blir säkert bra, ska bli kul att höra hur du tyckte sen :)
Gilla

mintur2014

Kvinna ·

07 maj, 2014

Nu har jag kommit hem efter operationen :) väldigt trött och öm såklart. Allt gick bra och jag har bara sett brösten ovanifrån, och vad jag kan se så är jag nöjd med resultatet än så länge :) Kan varmt rekommendera GPC, helt underbara människor som jobbar där! :)
Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

07 maj, 2014

Härligt att allt gått bra Mintur2014:) Jaså du ska inte stanna över natten? Måste du tillbaka nåt dit imorgon då?

Gilla

Tezla

Kvinna ·

07 maj, 2014

Skönt att höra att det har gått bra för alla och att ni mår relativt bra.. Spännande det där med kluckandet, får se om mina också gör det när det blir min tur på måndag. Jösses vad jag längtar! Sommarflickan_86 hur är tortyren? :)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

07 maj, 2014

Sjis skrev:
Jag är öm i armhålorna, har stora blåmärken där. Känner lite smärta över revbenen också, men mest som kraftig träningsvärk. Det som är "värst" är att jag är trött, hihi!
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

07 maj, 2014

mintur2014 skrev:
Nu har jag kommit hem efter operationen :) väldigt trött och öm såklart. Allt gick bra och jag har bara sett brösten ovanifrån, och vad jag kan se så är jag nöjd med resultatet än så länge :) Kan varmt rekommendera GPC, helt underbara människor som jobbar där! :)
Så skönt att allt har gått bra!! Är säker på att dina boobs blir fantastiska ;-)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

07 maj, 2014

Tezla skrev:
Skönt att höra att det har gått bra för alla och att ni mår relativt bra.. Spännande det där med kluckandet, får se om mina också gör det när det blir min tur på måndag. Jösses vad jag längtar! Sommarflickan_86 hur är tortyren? :)
Tortyren gör skäl för sitt namn ;-) Nej, det var faktiskt värst direkt efter operationen för då spänner de bandet jättehårt. Idag innan jag åkte hem satte Tuve bandet lite lösare. Nu har jag precis duschat utan bh och band, det var skönt! Sved bara lite i armhålorna... Man är lite mörbultad, annars är det fint ;-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem