Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mintur2014 profilbild

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Bröstoperation i maj 2014

Andra bröstoperationer

Någon mer som ska göra bröstlyft och förstoring i maj? Vi kan väl dela med oss av våra funderingar och förhoppningar. Kanske också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt :)

432

Sortera efter

Tezla

Kvinna ·

24 apr, 2014

Åh jag med. Tiden går så himla långsamt och jag kan knappt minnas sist jag längtade så mycket.. Vem är först ut nu i maj igen? :)
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

24 apr, 2014

Har 27 dagar kvar och betalar imorgon, nerverna börjar komma ;) hur är de med era nerver tjejer?
Gilla

mintur2014

Kvinna ·

24 apr, 2014

Tezla skrev:
Åh jag med. Tiden går så himla långsamt och jag kan knappt minnas sist jag längtade så mycket.. Vem är först ut nu i maj igen? :)
Vet inte om jag är först ut, men den 7/5 är det ÄNTLIGEN min tur!!!
Gilla

Marängen

Kvinna ·

24 apr, 2014

Ingrida skrev:
Hej, Jag ska till Calle på konsultation nu i maj och har trötta 75C efter 2 barn. Vad skönt att läsa att det finns hopp om att inte behöva lyfta. Sa han något om fördel/nackdel med att inte lyfta?
Jag var oxå hos Calle och jag sa rakt ut att jag ville undvika lyft, dels på grund av ekonomi och dels att jag tycker att ärren blir så fula och även på grund av risken för känselbortfall... Han frågade hur mycket jag vill lägga i och då sa jag så mycket det krävs för att slippa lyftet! Då var det inga problem enligt honom, mitt utgångsläge funkade bra för att hänget var på gränsen och bröstvårtorna inte är vinklade nedåt. Så han sa 500 cc och då drog jag till med 550 :) Lyckat till
Gilla

Frisor87

Kvinna ·

25 apr, 2014

Marängen skrev:
Ingrida skrev:
Hej, Jag ska till Calle på konsultation nu i maj och har trötta 75C efter 2 barn. Vad skönt att läsa att det finns hopp om att inte behöva lyfta. Sa han något om fördel/nackdel med att inte lyfta?
Jag var oxå hos Calle och jag sa rakt ut att jag ville undvika lyft, dels på grund av ekonomi och dels att jag tycker att ärren blir så fula och även på grund av risken för känselbortfall... Han frågade hur mycket jag vill lägga i och då sa jag så mycket det krävs för att slippa lyftet! Då var det inga problem enligt honom, mitt utgångsläge funkade bra för att hänget var på gränsen och bröstvårtorna inte är vinklade nedåt. Så han sa 500 cc och då drog jag till med 550 :) Lyckat till
Skönt att slippa lyft. Det gör dessvärre inte jag och ärren är ju det man oroar sig över mest :( Fast å andra sidan är dom inte så snygga nu heller, hehe. Såg att vi har ungefär samma längd och vikt. Spännande att se bilder sen, jag ska lägga 550 bakom :)
Gilla

Toker

Kvinna ·

25 apr, 2014

Jag börjar tveka på storleken ! Om 375 är för litet, för tog mellan profil. Kanske ska ta högprofil istället. Eller ska man ha det som vi bestämde på konsulationen. Kan inte bestämma mig :)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

25 apr, 2014

Tezla skrev:
Nu har jag träffat Tuve! Sjukt skön och avslappnad man. Kom överens om att lägga det framför vilket känns rätt då jag ha en del egen vävnad plus vill få upp dom lite utan lyft... Bestämde mig för 590 cc mentor uhp (visste inte strl när jag prova dock). Börjar fundera på om det blir för stort :-/ Tuve sa "det märks att du gillar stora bröst" och det har han ju iofs rätt i haha... Annars kändes allt skitbra och jag längtar ännu mer nu!

Ja, visst är han cool! Inte alls dryg eller överspänd, bara proffsig och nice. Efter att jag träffat honom blev jag säker på att jag vill göra operationen, och jag litar på hans kunskap och omdöme. Han snackar inte heller nedlåtande om andra kliniker, vilket känns seriöst.

Tror nog att det blir alldeles lagom om du vill ha stora ;-) I alla fall kände jag mig trygg med Tuves rekommendationer, han kan nog sin grej och vill att man ska bli nöjd. Framför muskeln blir de kanske lite större än om de hade varit bakom, och har du en del egen vävnad så kommer det att bli stora grejer ;-)

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

25 apr, 2014

Toker skrev:
Jag börjar tveka på storleken ! Om 375 är för litet, för tog mellan profil. Kanske ska ta högprofil istället. Eller ska man ha det som vi bestämde på konsulationen. Kan inte bestämma mig :)

Jag har också funderat över att fråga om en högre profil... Vi snackade om det på konsultationen, men Tuve sa att det blir ett mer naturligt resultat med MP... Naturligt är jag ute efter, men tror inte att det direkt blir "onaturligt" bara för att man tar en högre projektion?

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

25 apr, 2014

mintur2014 skrev:
Tezla skrev:
Vet inte om jag är först ut, men den 7/5 är det ÄNTLIGEN min tur!!!

Jag ska opereras den 6 maj!! Längtar så mycket nu! Får snart ta bilder av mina "gamla" bröst så att jag inte glömmer hur de var, hihi!

Gilla

Sockerdockan

Kvinna ·

25 apr, 2014

Jag med den 6 Maj! :) Fast nu börjar jag snart bli mer nervös än uppspelt..:s Här ju inget bestämt än, annat ändatum i princip.
Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

25 apr, 2014

Jag ska också opas den sjätte, börjar också bli mer nervös än uppspelt... Rädd och orolig.. Oro för narkosen speciellt och att man inte vaknar eller är vid medvetande fast man inte ska va det ooooh men även orolig för illamående, smärta etc. De där glädjefnattet har som bytts ut nu mot mer oro:P men så är det väl bara, går nog över:) Sen har jag börja noja över att jag kommer öka jättemkt i vikt efter open pga att man är lite handikappad och kanske inte så mobil
Gilla

Boobiees

Kvinna ·

25 apr, 2014

Va kul m så många här som ska op 6 maj som jag!!! Jag börjar också bli så uppspelt o glad! Tänk, snart är det vår tur att vakna upp o ha tuttar äntligen! Hurra!! Jag köpte en 75d bh igår o gjorde ristestet! Vilken känsla!! Så härligt m former! Jag har också börjat fundera på om de ska vara större, men efter ristestet hemma blev jag mer säker på att 325 mx är rätt för mig! Så om ni i te gjort det testet kan jag rekommendera det!!
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

28 apr, 2014

Sockerdockan skrev:
Jag med den 6 Maj! :) Fast nu börjar jag snart bli mer nervös än uppspelt..:s Här ju inget bestämt än, annat ändatum i princip.

Då är vi ju ganska många den sjätte :-) Så spännande nu! Tycker att tiden har gått fort sedan jag bokade, och det var ändå fem veckor sedan...

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

28 apr, 2014

Boobiees skrev:
Va kul m så många här som ska op 6 maj som jag!!! Jag börjar också bli så uppspelt o glad! Tänk, snart är det vår tur att vakna upp o ha tuttar äntligen! Hurra!! Jag köpte en 75d bh igår o gjorde ristestet! Vilken känsla!! Så härligt m former! Jag har också börjat fundera på om de ska vara större, men efter ristestet hemma blev jag mer säker på att 325 mx är rätt för mig! Så om ni i te gjort det testet kan jag rekommendera det!!

Håller verkligen med, det kommer att bli så coolt att få vakna upp och få se resultatet! Skönt att det känns som om du har hittat rätt cc :-)

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

28 apr, 2014

Hängis o slängis skrev:
Jag ska också opas den sjätte, börjar också bli mer nervös än uppspelt... Rädd och orolig.. Oro för narkosen speciellt och att man inte vaknar eller är vid medvetande fast man inte ska va det ooooh men även orolig för illamående, smärta etc. De där glädjefnattet har som bytts ut nu mot mer oro:P men så är det väl bara, går nog över:) Sen har jag börja noja över att jag kommer öka jättemkt i vikt efter open pga att man är lite handikappad och kanske inte så mobil

Ja, jättekul att vi är flera som kommer att kunna skriva från klinikerna den sjätte ;-)

Jag har också känt mig uppspelt och positiv fram tills nu... Har sett det lite som en semester att få sova borta en natt, köpt böcker och tidningar att ta med och verkligen laddat. Nu märks det att det snart är dax, och jag är orolig för hur det kommer att kännas att ligga där själv och bli söva, vakna upp och ha ont...

Narkosen känner jag mig lugn med, och jag ska få extra medicin mot illamåendet. Men smärtan blir nog inte kul. Well, vill man vara fin, eller hur ;-)

När ska ni komma in till kliniken? Jag ska vara där klockan 10, kommer att ha superlågt blodsocker ;-)

Gilla

Boobiees

Kvinna ·

28 apr, 2014

Ja lyckostar som får sova kvar där...jag får åka hem samma dag...får nog sova på soffan de första dagarna, har en 2 & en 3 åring hemma...mannen får verkligen ta hand om de första nätterna...räknar m att ligga på soffan m ömma bröst... Ja jättekul att vi alla kan höras här efteråt samma dag el dagen efter..!! Jag ser fortfarande fram emot att bli sövd...kanske lite knäpp...men har haft sån positiv erfarenhet av det! Jag ska vara där redan 07.30...zzz...dags att hämta ut den smärtstillande medicinen för oss snart...!! Imorgon är det bara 1 v kvar!! Nästan overkligt!!
Gilla

Hängis o slängis

Kvinna ·

28 apr, 2014

Jag har tid kl 12.00, undra hur lång tid det tar innan man är sövd från att man kommer dit:P Tur att denna vecka är kortvecka på jobbet så jag hinner förbereda massor innan open, se till så jag har allt jag behöver i närheten osv, kompresssorer och tejpar och sånt:)
Gilla

Maj2014

Kvinna ·

28 apr, 2014

Idag fick jag besked om lån BEVILJAT. :)). Har haft lite små ångest och inte kunnat låta bli att tänka - Tänk om jag inte får lån, vad gör jag då. Hualigen. Så skönt att ha det bekräftat nu :). Mindre roligt med en skuld på 30 000 men jag tror det kommer vara värt. Om två är är det avbetalt och klart :)

Gilla

candycane89

Kvinna ·

28 apr, 2014

Jag hakar på här! Ska operaras på Bellakliniken den 6/5 10.00 och ska sätta in 375cc mp, hoppas veckan går fort :)

Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

28 apr, 2014

Jag ser så fram emot min op, känns som om jag skukke kunnat göra den nu direkt utan att ens blinka. Har inte ens bestämt storlek, velar mellan 600-700cc fortfarande och jag opereras den 21/5 :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem