Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mintur2014 profilbild

mintur2014

Kvinna ·

24 mar, 2014

Bröstoperation i maj 2014

Andra bröstoperationer

Någon mer som ska göra bröstlyft och förstoring i maj? Vi kan väl dela med oss av våra funderingar och förhoppningar. Kanske också skriva vilken klinik och kirurg ni har valt :)

432

Sortera efter

Hängis o slängis

Kvinna ·

19 apr, 2014

Har börjat räkna ner dagarna nu för att motivera mig själv att inte äta något ohälsosamt innan operationen (typ snabbmat och godis). 17 dagar kvar! Känns så hiiimla lite. Drömmer om operationen nästintill varje natt, drömmer att jag ena stunden har perfekta bröst och nästa stund är de assymmetriska och det hänger tunn hud under dom haha.. Återspeglar ens oro ganska bra =) Shit vad jag längtar! Det blir ingen avskedsfest för mina nuvarande pattar iallafall! =D

Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

19 apr, 2014

Ja vad kul! Åh så spännande :) Vart ska du göra och vad ska du göra om man får vara nyfiken och fråga? :)

Klart att du får veta det :-) Det verkar som om signaturen bara syns ibland...

Jag ska göra min op på Citadellkliniken i Landskrona med Tuve Mårtensson som håller i kniven, det blir Perthese 305 cc bakom muskeln.

Jag är så förväntansfull!

Hur vill du att dina ska bli?

Gilla

Frisor87

Kvinna ·

19 apr, 2014

Maj2014 skrev:

Frisor87 skrev:

Maj2014 skrev:

Här är ennu en som ska göra bröstförstoring i maj. Den 21a är det dags :). Längtar hur mycket som helst. Det ända som skrämmer mig (tror jag) är att kunna sova sen. Jag somnar i regel på mage och det verkar inte vara så lätt med 550cc sillisar har jag läst och kan även förstå det:P. Så får se hur det blir efteråt. Ska bli så skönt att få riktiga bröst, slippa ha extra inlägg och till och med två bhar ibland för att kunna "bära upp" klänningar och fina tröjor/linnen.

Hej!

Jag skrev till dig i en annan tråd men jag tror att du missade det. Vi ska opereras på samma dag i Ockelbo och lägga i lika mycket med HP=) Jag ska dock göra lyft också. Jag brukar också bära dubbla bh-ar, hahaha =D

Jag svarade på det :). Riktigt kul att du ska göra samma dag:). Vilken tid har du? Kl 08 ska jag vara där :). Haha jaså, skönt att inte vara ensam om den saken :D. Kläderna sitter ju mycket finare när man fyller ut dem med boobs :))

Klockan 10 har jag, då är du säkert först ut. Nu är det inte långt kvar
Gilla

Tezla

Kvinna ·

19 apr, 2014

Är det bara min klocka som gått himla långsamt sedan jag bestämde mig för detta? :) längtar otroligt mycket. Hur känner ni andra?
Gilla

LindaStockholm

Kvinna ·

19 apr, 2014

Jo verkligen! Räknar dagarna.. Glad att det bara är 30 dagar i april ;-)
Gilla

Maj2014

Kvinna ·

19 apr, 2014

Frisor87 skrev:
Maj2014 skrev:

Frisor87 skrev:

Maj2014 skrev:

Här är ennu en som ska göra bröstförstoring i maj. Den 21a är det dags :). Längtar hur mycket som helst. Det ända som skrämmer mig (tror jag) är att kunna sova sen. Jag somnar i regel på mage och det verkar inte vara så lätt med 550cc sillisar har jag läst och kan även förstå det:P. Så får se hur det blir efteråt. Ska bli så skönt att få riktiga bröst, slippa ha extra inlägg och till och med två bhar ibland för att kunna "bära upp" klänningar och fina tröjor/linnen.

Hej!

Jag skrev till dig i en annan tråd men jag tror att du missade det. Vi ska opereras på samma dag i Ockelbo och lägga i lika mycket med HP=) Jag ska dock göra lyft också. Jag brukar också bära dubbla bh-ar, hahaha =D

Jag svarade på det :). Riktigt kul att du ska göra samma dag:). Vilken tid har du? Kl 08 ska jag vara där :). Haha jaså, skönt att inte vara ensam om den saken :D. Kläderna sitter ju mycket finare när man fyller ut dem med boobs :))

Oki :). Ja jag är nog det :). Nä egentligen är det inte långt kvar fast samtidigt känns det som en hel evighet. En månad och två dagar kvar.

Gilla

Frisor87

Kvinna ·

20 apr, 2014

Maj2014 skrev:

Frisor87 skrev:
Maj2014 skrev:

Frisor87 skrev:

Maj2014 skrev:

Hej!

Oki :). Ja jag är nog det :). Nä egentligen är det inte långt kvar fast samtidigt känns det som en hel evighet. En månad och två dagar kvar.

Själv har jag några fler kilon att tappa så jag är ändå glad att jag har en månad till på mig. Hoppas vi slipper smärtan och kan njuta direkt av våra bröst istället. Du behövde inte göra något lyft va? :)
Gilla

Maj2014

Kvinna ·

20 apr, 2014

Frisor87 skrev:
Maj2014 skrev:

Frisor87 skrev:
Maj2014 skrev:

Frisor87 skrev:

Maj2014 skrev:

Hej!

Själv har jag några fler kilon att tappa så jag är ändå glad att jag har en månad till på mig. Hoppas vi slipper smärtan och kan njuta direkt av våra bröst istället. Du behövde inte göra något lyft va? :)

Ja men då kan det vara skönt med lite tid på sig :). Ja det vore ju gudomligt om man slapp den, men det tror jag inte, jag väntar mig det värsta :P.. Kan vara bra det med för då kan man väl inte bli annat än positivt överaskad :D. Nä jag behövde inte göra något lyft så det var skönt. Jag hoppas verkligen att man blir nöjd efteråt. Mina bröst är olika stora men Eija ville inte sätta i mer i det mindre eftersom det inte skiljer sån stor skillnad på dom. Hon var rädd att det mindre bröstet då skulle bli markant större än det andra istället.

Jag hoppas att det inte blir en markant skillnad bara efteråt, lite som nu gör inget.
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

20 apr, 2014

Tezla skrev:
Är det bara min klocka som gått himla långsamt sedan jag bestämde mig för detta? :) längtar otroligt mycket. Hur känner ni andra?

Längtar också massor! Drömde om operationen i natt :-)

Gilla

Tezla

Kvinna ·

20 apr, 2014

Hoppas det var en glad dröm :) Många verkar ha mardrömmar, har inte haft några varken bra eller dålig än men det kommer väl :)
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

22 apr, 2014

Tezla skrev:
Hoppas det var en glad dröm :) Många verkar ha mardrömmar, har inte haft några varken bra eller dålig än men det kommer väl :)

Haha, det var en helt surrealistisk dröm :-) Allt gick bra, förutom att vi tydligen bara hade betalat halva summan, så kirurgen gjorde bara det ena bröstet, haha!

Nu har jag precis två veckor kvar och längtar massor!

Undrar om man kommer saknar sina gamla bröst...?

Gilla

Ingrida

Kvinna ·

22 apr, 2014

Hej, Jag ska till Calle på konsultation nu i maj och har trötta 75C efter 2 barn. Vad skönt att läsa att det finns hopp om att inte behöva lyfta. Sa han något om fördel/nackdel med att inte lyfta?
Gilla

Babybaby

Kvinna ·

22 apr, 2014

Följer
Gilla

Sockerdockan

Kvinna ·

22 apr, 2014

Sommarflickan_86 skrev:

Ja vad kul! Åh så spännande :) Vart ska du göra och vad ska du göra om man får vara nyfiken och fråga? :)

Klart att du får veta det :-) Det verkar som om signaturen bara syns ibland...

Jag ska göra min op på Citadellkliniken i Landskrona med Tuve Mårtensson som håller i kniven, det blir Perthese 305 cc bakom muskeln.

Jag är så förväntansfull!

Hur vill du att dina ska bli?

Okej :) Folk verkar överlag nöjda med det stället :) Men inget ställe har ju bara nöjda patienter heller. Oj...inte för uppenbart opererade iaf. Sådär lite lagom :p Dom får gärna se lite naturligare ut. Är rädd att jag väljer för stort..eller för litet. :s Har helatiden vart inne på bakom muskeln men nu är jag lite osäker..Jah tränar ju och så, vill inte få sån såhär...muskel påverkan eller vad det nu heter.. Misstänker dock att läkaren kommer föreslå bakom. Och jag kommer nog lyssna mycket på honom, han kan ju betydligt mer än jag iaf :p
Gilla

Babybaby

Kvinna ·

22 apr, 2014

Förmodligen operation i slutet på maj. Ankarlyft samt nytt inlägg. Jonas Lundgren på akademikliniken gtb får äran att fixa mig! 400 hög profil Hur har era läkare sagt om att kunna bada? Och sporta efter er operation?
Gilla

Sommarflickan_86

Kvinna ·

22 apr, 2014

Okej :) Folk verkar överlag nöjda med det stället :) Men inget ställe har ju bara nöjda patienter heller. Oj...inte för uppenbart opererade iaf. Sådär lite lagom :p Dom får gärna se lite naturligare ut. Är rädd att jag väljer för stort..eller för litet. :s Har helatiden vart inne på bakom muskeln men nu är jag lite osäker..Jah tränar ju och så, vill inte få sån såhär...muskel påverkan eller vad det nu heter.. Misstänker dock att läkaren kommer föreslå bakom. Och jag kommer nog lyssna mycket på honom, han kan ju betydligt mer än jag iaf :p

Nä, det är en djungel att välja klinik :-) Det viktigaste är väl att kirurgen verkar bra, för som du säger finns det alltid de som blivit missnöjda.

Tänker precis som du att jag vill ha naturliga bröst, att folk inte ska se dem och direkt tänka att jag har opererat dem... Hoppas att det blir som jag har tänkt mig!

Gilla

Tezla

Kvinna ·

23 apr, 2014

Nu har jag träffat Tuve! Sjukt skön och avslappnad man. Kom överens om att lägga det framför vilket känns rätt då jag ha en del egen vävnad plus vill få upp dom lite utan lyft... Bestämde mig för 590 cc mentor uhp (visste inte strl när jag prova dock). Börjar fundera på om det blir för stort :-/ Tuve sa "det märks att du gillar stora bröst" och det har han ju iofs rätt i haha... Annars kändes allt skitbra och jag längtar ännu mer nu!
Gilla

lolaramona

Kvinna ·

24 apr, 2014

Då var operationen betald! Känns mer verkligt nu att man faktiskt ska få boobies...👍 nu får tiden gå undan tycker jag....

Gilla

Sockerdockan

Kvinna ·

24 apr, 2014

Betalade min igår! :D
Gilla

Maj2014

Kvinna ·

24 apr, 2014

Snart är det våran månad! Längtar som en tok

Gilla
Community