Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
raventear profilbild

raventear

Kvinna ·

18 apr, 2014

Bröstoperationer - Augusti 2014

Andra bröstoperationer

Hej!

Efter en första konsultation hos Jesper Bergdahl, så har jag bokat tid för operation på Akademikliniken, den 26:e augusti. Jag ska göra ett ankarlyft samt bröstförstoring, vilket är välbehövligt efter min stora viktnedgång. 

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra som också planerar att operera sig i augusti!

158

Sortera efter

raventear

Kvinna ·

09 jul, 2014

Nu har jag skickat in min låneansökan! 🙂 Det bör inte vara något problem men jag är ändå rädd för avslag.. Jag planerar att betala närmare hälften ur egen ficka och låna resten. Hur planerar ni andra att finansiera era operationer? 🙂

Gilla

raventear

Kvinna ·

09 jul, 2014

Min ansökan har beviljats! 👍

Gilla

Lyser

Kvinna ·

09 jul, 2014

Jag skickar in min ansökan idag. Kommer göra ungefär som du, betala en del själv och låna resten.

känns helt sjukt att det är så nära nu :)

Gilla

raventear

Kvinna ·

09 jul, 2014

Vilka har du ansökt hos?
Gilla

Delilah

Kvinna ·

13 jul, 2014

En månad kvar! Gud vad jag längtar! Är nervös och pirrig, men blir bara mer och mer sugen varje dag! Ser snygga bröst överallt, på,stranden, på gymmet, i Ica kön... Vill också ha! :)
Gilla

smultronia

Kvinna ·

16 jul, 2014

Velaren skrev:
Samma dag och kirurg som mig smultronia! Vi kanske ses ;)

Vad roligt!! De kanske vi gör! :)) Börjar bli smått nervös nu, haha!! Men längtar som tuuusan!!

Gilla

Tallen24

Kvinna ·

16 jul, 2014

Hej!:) Jag ska också operera mig i augusti, den 28:de på polarkliniken i Umeå. Nervisiteten börjar onekligen göra sig påmind! 

Gilla

Tallen24

Kvinna ·

16 jul, 2014

Haha Delilah känner igen mig! Just nu ser man ju snygga silikonbröst exakt överallt ;P 

Gilla

Lyser

Kvinna ·

25 jul, 2014

Jag sökte via freedom finance och då var det sevendays som hade bäst villkor. Lånade 30 000..

Känns helt overkligt att ha betalt operationen. Köpte descutan idag med. Lite drygt en vecka kvar. blir overkligt att titta i kalendern på grejer typ 10/8 och veta att då har jag opererats... :D

Gilla

raventear

Kvinna ·

25 jul, 2014

Åh, jag förstår det! Har du tänkt ta med dig något speciellt till kliniken?
Gilla

smultronia

Kvinna ·

28 jul, 2014

Nu börjar de närma sig tjejer!! Är ni nervösa?? Jag opereras inte förens den 18, så några av er är säkert före!! :) känns tryggt att jag inte är först ut, haha!! Är de några mer som opas av Tuve samma dag som mig? ;)
Gilla

kalasbyxan

Kvinna ·

28 jul, 2014

Hej! Jag ska på konsultation den 11/8 och preliminär op den 25/8. Ser så sjukt mycket fram emot det! Min konsultation är hos lars wetter på plastikkirurgi ab i Hässleholm, och känns det bra så ska jag som sagt operera mig den 25e. Känns helt sjukt att det bara är 4 veckor kvar! Har ni några tips på vad man ska ha med sig? Vet inte om jag får bh och sånt där, brukar man få det?
Gilla

raventear

Kvinna ·

29 jul, 2014

Ja, nu är det "bara" fyra veckor kvar till min operation. Har semester nu men börjar jobba igen om en vecka, hoppas att tiden ska gå fortare då! 🙂

Gilla

raventear

Kvinna ·

29 jul, 2014

Du borde få prova ut en sporttop, som du har runt magen under operationen, så de bara kan dra upp den när de är färdiga. Det är ju som ett stödbandage, så det borde ingå men ring och fråga! 🙂

Gilla

raventear

Kvinna ·

29 jul, 2014

Gilla

feliicia

Kvinna ·

29 jul, 2014

Hej alla, hänger på här! Har fått min operation flyttad till den 8/8 istället för den 3/10 :D 1.5 vecka kvar alltså, känns overkligt! Jag ska till bästa Patrik på L&E!
Gilla

Johanna-Banana

Kvinna ·

29 jul, 2014

Hakar också på här! Jag ska till dr Oya på strandkliniken den 12e augusti. Jag är så jävla nervös!!!!!
Gilla

smultronia

Kvinna ·

29 jul, 2014

Ska bli kul att få följa er tjejer!! :) tiden går såå sakta just nu känner jag... Längtar som tusan!! :))
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

29 jul, 2014

Kvällarna börjar bli långa nu, har så svårt att sova! Är exalterad men ändå lite nervös.. På fredag är det dax för mig!!!!
Gilla

raventear

Kvinna ·

30 jul, 2014

Åh, jag skulle gärna byta med dig! 😉 Hur förbereder du dig?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem