Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
raventear profilbild

raventear

Kvinna ·

18 apr, 2014

Bröstoperationer - Augusti 2014

Andra bröstoperationer

Hej!

Efter en första konsultation hos Jesper Bergdahl, så har jag bokat tid för operation på Akademikliniken, den 26:e augusti. Jag ska göra ett ankarlyft samt bröstförstoring, vilket är välbehövligt efter min stora viktnedgång. 

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra som också planerar att operera sig i augusti!

158

Sortera efter

coyote

Kvinna ·

14 aug, 2014

Delilah! Grattis till dina nya!:) Har du nån efterbildar utan bandage? Vore kul å se :) å tack förresten. Hoppas dom blir fina sen när man haft tortyr bh-n klart i 2 v! Den är jobbigast tycker jag,,, svider och spänner å känns inte alls bra. Har du oxå bh eller bara bröstbandet? Är du oxå lila och blå och har luft under huden ända mer å magen? Å ingen känsel i armarna? Låter hemskt det här ellervhur?:) men fantastisk känsla att ha stora bröst :)
Gilla

Delilah

Kvinna ·

14 aug, 2014

coyote skrev:
Delilah! Grattis till dina nya!:) Har du nån efterbildar utan bandage? Vore kul å se :) å tack förresten. Hoppas dom blir fina sen när man haft tortyr bh-n klart i 2 v! Den är jobbigast tycker jag,,, svider och spänner å känns inte alls bra. Har du oxå bh eller bara bröstbandet? Är du oxå lila och blå och har luft under huden ända mer å magen? Å ingen känsel i armarna? Låter hemskt det här ellervhur?:) men fantastisk känsla att ha stora bröst :)
Ska ta bilder när jag ska duscha imorgon :) har ju gjort ett lyft, så jag har ju både stora ärr och en massa tejp, men bild kommer absolut :) jag tror att tortyrbh:n kommer vara värd all pina, de kommer bli jättefina när de formats färdigt! :) vet inte riktigt hur det ser ut med blåmärke och luft under huden än, ska se efter imorgon :) känseln i Armarna är helt tillbaka idag, men det härliga trycket öve bröstet är kvar :) Min mage däremot är uppblåst som en ballong, känner mig gravid!
Gilla

coyote

Kvinna ·

14 aug, 2014

Ok får kolla dina bilder igen sedan :) Vad skönt med känsel tillbaka redan! Min mage är oxå uppsvälld!! Vad lustigt! Undrar om det är alla mediciner man proppat i sig
Gilla

Mamzzy

Kvinna ·

14 aug, 2014

Åh, grattis till alla som opererats! Vad skönt att allt verkat gå bra ^^ Det var ett tag sen jag var inne.. inte velat tänka för mycket på operationen antagligen. .. men imorgon är det dag för mig med! Guuuud vad nervös jag är just nu! ! Haha kan inte sova.. skall upp 6:45 imon... Uppdaterar er mer imorgon!
Gilla

raventear

Kvinna ·

15 aug, 2014

Lycka till Mamzzy! :)
Gilla

Mamzzy

Kvinna ·

16 aug, 2014

Tack! Allt gick bra o nu har jag ett par helt nya boobs! Haha. Lite svullen nu o det gör rätt ont i ena bröstet när jag rör armen på den sidan.. sådär lite skärande o svidande smärta.. men antar att det är normalt? Hur som så blir det nog en extra smärtlindring nu, och sova lite till. Skriver en berättelse senare o lägger upp bilder när jag kan ta av mig kompresserna.
Gilla

Morgonkaffet

Kvinna ·

16 aug, 2014

Jag hade skärande och brännande på ena sidan ett tag i början med :) helt normalt! Kan bero på stygnen, att de spänner åt vid vissa rörelser sa de till mig. Grattis till de nya brösten, ser fram emot bilder!
Gilla

Delilah

Kvinna ·

16 aug, 2014

Hej allihopa! Nu är jag inne på min 3e dag efter op. Har fortfarande rejält ont, inte läge att dra ned på smärtlindringen än på ett tag... Har lite känningar av yrsel och är väldigt trött, men tycker ändå att det går ganska bra :) fick hjälp att duscha idag och det var ljuvligt! Studerade även de nya vännerna. Än så länge är det väldigt svullna och lustiga i formen. Bolliga upptill, strutiga nertill och bröstvårtorna pekar lite ner. Tog bilder och mailade till min kirurg, han lugnade mig snabbt, allt var normalt, de kommer ta flera månader innan vävnaden töjt sig och brösten antar sin slutgiltiga form. Egentligen inga nyheter, men ändå skönt att höra! Hur har det gått för er andra som gjort lyft, börjar ni få form på era bröst? Kram!
Gilla

smultronia

Kvinna ·

16 aug, 2014

Skönt att de går så bra för dig delilah!! :) på måndag är det min tur, är sååå nervös!!!! :O någon mer som ska OP:as på måndag? :)
Gilla

coyote

Kvinna ·

16 aug, 2014

Delilah skrev:
Hej allihopa! Nu är jag inne på min 3e dag efter op. Har fortfarande rejält ont, inte läge att dra ned på smärtlindringen än på ett tag... Har lite känningar av yrsel och är väldigt trött, men tycker ändå att det går ganska bra :) fick hjälp att duscha idag och det var ljuvligt! Studerade även de nya vännerna. Än så länge är det väldigt svullna och lustiga i formen. Bolliga upptill, strutiga nertill och bröstvårtorna pekar lite ner. Tog bilder och mailade till min kirurg, han lugnade mig snabbt, allt var normalt, de kommer ta flera månader innan vävnaden töjt sig och brösten antar sin slutgiltiga form. Egentligen inga nyheter, men ändå skönt att höra! Hur har det gått för er andra som gjort lyft, börjar ni få form på era bröst? Kram!
Kul å höra lite hur det gått :) Jag är inne på min 5e dag efter op, å känner mig jötte trött ftf!:/ Tror de kan vara medicinerna oxå faktiskt Undrar hur länge man ska/behöver käka dom? Skönt oxå å höra att brösten ser ut så på fler! Man blir ju lite orolig men det är ju så nytt för kroppen så verkar ju rimligt att det tar någon månad att anpassa kroppen. Du får lägga upp bilder snart!:)
Gilla

Mamzzy

Kvinna ·

16 aug, 2014

Åh va bra att det verkar gå bra för er med! :) jag är bara inne på min amdra dag. Tänkte nog ta av mig kompresserna i övermorgon :) smärtan är bättre nu när jag tar tabletterna mer regelbundet :) jobbigt att göra saker bara så rädd när det sträcker o drar i brösen, man känner ju sog väldigt handlingsförlamad. . Behöver hjälp hela tiden nästan :p
Gilla

Delilah

Kvinna ·

16 aug, 2014

Mamzzy skrev:
Åh va bra att det verkar gå bra för er med! :) jag är bara inne på min amdra dag. Tänkte nog ta av mig kompresserna i övermorgon :) smärtan är bättre nu när jag tar tabletterna mer regelbundet :) jobbigt att göra saker bara så rädd när det sträcker o drar i brösen, man känner ju sog väldigt handlingsförlamad. . Behöver hjälp hela tiden nästan :p
Jag tog bort mina kompresser idag, mentalt kändes det bättre med bara tejp och bh :) jag behöver oxå hjälp med nästan allt, hade inte klarat detta utan min man ( och idag har svärfar hjälpt till med barnen hela dagen, fantastiskt!). Nu ska jag få ta mer smärtstillande om 1h, haha, räknar verkligen timmar här :)
Gilla

Velaren

Kvinna ·

17 aug, 2014

Ja imorgon är det dags för oss! Hur är det med dina nerver? Jag försöker dämpa min nervositet genom att skriva listor på packning osv här hemma haha!
Gilla

smultronia

Kvinna ·

17 aug, 2014

Jag är skiiiitnervös!! Kommer aldrig kunna sova ikväll haha!! Vaa smaart!! Vad står det på din lista?? :))
Gilla

Velaren

Kvinna ·

17 aug, 2014

smultronia skrev:
Jag är skiiiitnervös!! Kommer aldrig kunna sova ikväll haha!! Vaa smaart!! Vad står det på din lista?? :))
Då är vi två! Det står typ underkläder, tandborste, medicinen, mobilladdare, bok, hörlurar och sånt :) Lycka till nu så hoppas vi att Tuve har en riktigt bra dag imorgon ;)
Gilla

smultronia

Kvinna ·

17 aug, 2014

Tack detsamma!! :) det får vi verkligen hoppas! :)
Gilla

Delilah

Kvinna ·

18 aug, 2014

Hoppas allt går väl för er idag tjejer! :) igår slutade jag med morfinet, så himla trött på att känna mig illamående och yr, har hellre ont. Och peppar peppar har det gått bra! Visst, det spänner, bränner och svider i såren än, men det är helt hanterbart och så himla skönt att jag äntligen kan äta lite igen och känna mig som mig själv :)
Gilla

klarisb

Kvinna ·

18 aug, 2014

Imorgon är det dags för mig :) inte så nervös nu, känner mig coollugn, längtar men samtidigt orolig att något ska gå fel eller att det inte blir som jag vill. Hur mår ni? Någon annan som ska opereras imorgon?

Gilla

smultronia

Kvinna ·

19 aug, 2014

Hej tjejer! När jag precis hemkommen från citadellkliniken med ett par bröst!!! :))) smärtan är näst intill outhärdlig, ligger i princip cg gråter för jag har så ont :( men vill man vara fin får man lida pin! :) hur ont har ni haft som blivit opererade??
Gilla

smultronia

Kvinna ·

19 aug, 2014

Nu är jag precis hemkommen* ska de ju stå :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem