marlin
Kvinna ·
07 sep, 2015
Bukplastik 2015
BukplastikJag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd för oss som är planerade för bukplastik i år. Om tekniken är på min sida kan man kanske lägga in alla i trådstarten så det är lättare att se och följa varandra Jag tänkte att man kan skriva vilket datum, klinik och operatör man har. Och vilket ingrepp man gör. Själv är jag bokad 12/11 på Laser och Estetik hos Mattias Elmér. Jag ska göra full bukplastik med fettsugning, sy ihop magmuskler och får en ny navel. Fram tills op vilket är ca 10 veckor ska jag träna och äta enligt konstens all regler. Måste verkligen göra mitt bästa för att optimera resultatet!! Kram på er! ***uppdatering*** Här listar jag de av oss som är med i tråden och när man har en bukplastik gjord eller planerad. • Maria BJ 10 september Akademikliniken Malmö • Nöjd 24 september Laser & Estetik, Mattias Elmér • Alba 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Marlin 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Smultronglass oktober-november Landsting • Jullis februari 2016 Citadellkliniken, Tuve Svennisdott
Sortera efter
jullis
Kvinna ·
19 okt, 2015
marlin
Kvinna ·
09 nov, 2015
marlin
Kvinna ·
09 nov, 2015
marlin
Kvinna ·
09 nov, 2015
marlin
Kvinna ·
09 nov, 2015
Sannasol
Kvinna ·
09 nov, 2015
Jag ändrade min tid till 18/12.
Så spännande, önskar er lycka till :-)
marlin
Kvinna ·
09 nov, 2015
Alba
Kvinna ·
09 nov, 2015
Cloe
Kvinna ·
09 nov, 2015
Mår förvånansvärt bra! Kan självklart inte stå upprätt men hade trott det skulle vara mycket värre....
Försöker vara uppe och röra mig så mycket jag orkar, gjorde dock misstaget att bege mig ut på promenad tillsammans med familjen...en kortis som brukar ta ca 15-20 min. Igår tog den nästan en timme och på slutet gjorde det så ont att jag nästan grät....håller mig nog till de kortare innerundorna ett tag till.
Har en mycket skön gördel som jag fick efter operationen som jag ska använda ett par veckor till dagtid. Efter återbesök imorgon får jag byta till trosgördel (från lindex) på natten, får se hur det känns, tycker som sagt att den jag fick är bekväm och ger bra stöd.
marlin
Kvinna ·
09 nov, 2015
marlin
Kvinna ·
09 nov, 2015
Cloe
Kvinna ·
09 nov, 2015
Sover på rygg med kuddar under knäna, antingen i soffan eller sängen. Får dock ganska ont i ryggen när man legar ett par timmar och måste upp och röra mig en stund innan det går att somna om....
Ja lite konstigt är det med alla olika bud ang gördlarna men jag kommer nog använda mig av sjukhusets gördel så länge det känns bekvämt, är ju skönt med ordentligt stöd....
Önskan
Kvinna ·
09 nov, 2015
marlin
Kvinna ·
09 nov, 2015
malinsofie
Kvinna ·
09 nov, 2015
marlin
Kvinna ·
10 nov, 2015
Smultronglass
Kvinna ·
10 nov, 2015
malinsofie
Kvinna ·
10 nov, 2015
Hej och tack Marlin!
Jag ska opereras den 25. Jag kan kontrollera mina magmuskler, har eg inga fysiska besvär mer än att det putar när jag är avslappnad. Men skulle jag jogga två gånger i veckan så ökar putet rejält. Min bindväv är tydligen i väldigt dåligt skick så det finns inget som håller musklerna på plats. Jag gör operationen mycket för framtidens skull, slippa ryggont mm men framför allt för att kunna träna hur och vad jag vill. Sen skadar det inte att ta bort lite hud!
Just nu är jag mest lättad att beslutet är taget, att jag ska opereras. Men när det närmar sig kommer jag nog att bli sjukt nervös...
Tack för alla tips! Jag kommer också att vänta med att duscha in i det längsta. Torrschampoo och tvättlappar gör susen (hoppas jag!)
Smultronglass, din delning låter ungefär som min. Känns det som om den värsta smärtan är över nu? Att det går på rätt håll menar jag? Fick du stanna på sjukhuset? Kämpa på så hoppas jag att du snart mår bättre!
Smultronglass
Kvinna ·
11 nov, 2015
marlin
Kvinna ·
11 nov, 2015
Lycka till...hoppas du skriver en liten op berättelse!