Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
marlin profilbild

marlin

Kvinna ·

07 sep, 2015

Bukplastik 2015

Bukplastik

Jag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd för oss som är planerade för bukplastik i år. Om tekniken är på min sida kan man kanske lägga in alla i trådstarten så det är lättare att se och följa varandra Jag tänkte att man kan skriva vilket datum, klinik och operatör man har. Och vilket ingrepp man gör. Själv är jag bokad 12/11 på Laser och Estetik hos Mattias Elmér. Jag ska göra full bukplastik med fettsugning, sy ihop magmuskler och får en ny navel. Fram tills op vilket är ca 10 veckor ska jag träna och äta enligt konstens all regler. Måste verkligen göra mitt bästa för att optimera resultatet!! Kram på er! ***uppdatering*** Här listar jag de av oss som är med i tråden och när man har en bukplastik gjord eller planerad. • Maria BJ 10 september Akademikliniken Malmö • Nöjd 24 september Laser & Estetik, Mattias Elmér • Alba 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Marlin 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér • Smultronglass oktober-november Landsting • Jullis februari 2016 Citadellkliniken, Tuve Svennisdott

218

Sortera efter

marlin

Kvinna ·

11 nov, 2015

Maria BJ 10 september Akademikliniken Malmö **** Nöjd 24 september Laser & Estetik, Mattias Elmér **** Ina22 19 oktober Art Clinic Uppsala **** Smultronglass 2 november Landsting **** Cloe 5 november St Görans sjukhus **** Alba 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér **** Marlin 12 november Laser & Estetik, Mattias Elmér **** Sannasol 18 december Clinic Strömstad **** Malinsofie 25 januari Citadellkliniken, Helena Sveinsdottir **** Jullis 2016, januari-februari ****
Gilla

marlin

Kvinna ·

11 nov, 2015

Malinsofie vad tråkigt med din delning, men skönt att den kan åtgärdas :) Jag har nog en rätt stor delning med. Ska bli väldigt spännande att höra detaljerna kring den imorgon när dom öppnar och ser efter. Sen efter op får man på sig gördel och sen ska den vara på tills jag åker tilbaka på återbesök. Hur ska jag klara mig utan att titta!! Hahaha, det får ju gå, men ändå, vad jobbigt!!!
Gilla

Smultronglass

Kvinna ·

11 nov, 2015

Lycka till imorn Marlin och ni andra som är på g! Kommer att gå toppen!
Gilla

marlin

Kvinna ·

11 nov, 2015

Tack snälla!! Jag laddar inför descutandusch.. Hihi. Imorn ska jag ta en frukost med barnen innan förskola. Sen blir det städning och lite fix innan jag behöver tänka på att vila en liten stund innan jag åker in. Ganska lägligt med en senare tid ändå! Hör av mig här så snart jag orkar!
Gilla

Heffaklumpen1983

Kvinna ·

11 nov, 2015

Hej allihopa. Är inte så aktiv här men följer er då och då. Marlin läste om några droppar du köpt för magen så man inte blir hård. Vad heter dem? Lycka till nu imorgon Marlin, ska bli så spännade att följa dig eftersom jag kommer göra på samma klinik
Gilla

Smultronglass

Kvinna ·

11 nov, 2015

Jag fick lactulos för magen både på sjukhuset och på recept med mig hem.
Gilla

marlin

Kvinna ·

11 nov, 2015

Jag köpte Laxoberal på Apotea. Det lät som lagom smidigt och billigt med rätt funktion. Hehe, återstår att se ;-)
Gilla

Önskan

Kvinna ·

11 nov, 2015

Jag fick aldrig problem med magen men kan ju vara bra att köpa ifall att ;-) Lycka till!!
Gilla

malinsofie

Kvinna ·

12 nov, 2015

Lycka till Marlin och ni andra som snart ska opereras! Håller tummarna för er!

KRAM!

Gilla

Sannasol

Kvinna ·

12 nov, 2015

Stort lycka till idag Marlin och även till er andra som är på G!

Gilla

marlin

Kvinna ·

12 nov, 2015

Jar opererad och vaken. Allt gick bra. Skriver mer imorn när jag vet lite mer om vad jag skriver. Hahah
Gilla

marlin

Kvinna ·

13 nov, 2015

Dags för hemgång. Gördeln ger ett rejält tryck över de nedre revbenen. Magmusklerna värker. Men det är nog ungefär som jag förväntat mig. I övrigt är jag relativt pigg och fräsch och hr ätit och varit uppe på toa. Känns smalt ibbanför gördeln. Tjoho!!
Gilla

malinsofie

Kvinna ·

13 nov, 2015

Skönt att höra Marlin!! Ska bli spännande att höra hur du upplever det hela. Kram!
Gilla

marlin

Kvinna ·

14 nov, 2015

Första natten hemma.. Jag sov i sängen med stora kuddar under knäna. Blir enormt stelt att ligga så still. Jag sover alltid på sidan annars. Så jag har vaknst flera ggr och försökt vicka lite på mig och sträcka på mig. Hjälper dock inte så bra. Dränaget är stort men det funkar helt ok att dra runt på. Min treåriga dotter är helt fantastisk och kommer och vill klappa på mig och hämta, hålla, bära etc. Så otroligt förstående och hjälpsam. Jag har inte särskilt ont. Känns stelt såklart och det stramar ju rejält över hela framsidan av magen. Jobbigast är nog faktiskt att gördeln är så tajt. Ett djupt andetag känns trångt. Jag läste att det skulle bli såhär men trodde inte alls det skulle kännas såhär trångt... Nu ska gördeln sitta där i två veckor konstant så det är bara att bita ihop! 5.45 vaknade barnen, det gör inte mig nåt för jag behövde ändå ta min medicin och kunde byta till soffläge istället.
Gilla

Sannasol

Kvinna ·

14 nov, 2015

Härligt att höra att allt verkar gått bra! Vad har du för gördel? Hur länge ska du ha dränet? Önskar dig en bra lördag och var rädd om dig. Kram
Gilla

Alba

Kvinna ·

14 nov, 2015

Gördeln dödar mig haha! Så bubblar det på i magen.. Hur ofta ska man upp och röra på sig egentligen? Känner mig väldigt trött och vill bara sova men samtidigt är man så stel i kroppen av att ligga så länge..
Gilla

marlin

Kvinna ·

14 nov, 2015

Jag har en från Veronique, som kliniken sålde till mig. Nästan knälånga brn och upp till bysten med dragkedja på båda sidor. Är helt ok skön än så länge men tajt!! Kan ju knappt andas, speciellt när man just lagt sig ner. Dränet ska jag ha ca 2 veckor eller tills det inte kommer mer än 25 ml per dygn , två dygn i sträck. Nu ligger jag på 100ml per dygn så det lär säkert dröja.. Min mage hsr också börjar bubbla en massa. Man ska ligga rätt still 3 dagar innan man får komma upp lite mer. Sa dom till mig iaf. Så bit ihop, jag vet att ryggen blir galet stel!!
Gilla

marlin

Kvinna ·

14 nov, 2015

Min magmuskeldelning var 11-12 cm, det var mycket. Iallafall för vad jag har hört talas om!!
Gilla

Alba

Kvinna ·

14 nov, 2015

Jag minns att Mattias sa att vi båda hade kraftigt delade magmuskler. Hade också ca 10 cm. Blev väldigt chockad, trodde inte att det var så pass mycket. Ska kolla detaljer på återbesöket. Glömde fråga hur mycket hud som togs bort och hur mycket som fettsögs.
Gilla

malinsofie

Kvinna ·

14 nov, 2015

Kul att höra från dig Marlin! Har du gjort nåt "mer" än sytt ihop magmusklernaoch tagit bort överflödig hud? Tänke mest på dränet, trodde de tog det på kliniken innan man åkte hem. 

Jag ska opereras i januari och på konsultationen sa Helena att man ska upp och röra sig varje timme... Men det kanske inte gäller de första dagarna. Det är med tanke på blodproppar.

Kämpa på Marlin!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem