Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emma86 profilbild

Emma86

Kvinna ·

04 sep, 2016

Bukplastik hösten 2016

Bukplastik

Med inspiration från tjejerna i "bröstforumet" så tänkte jag kolla ifall det finns intresse för en liknande tråd här.. Om det finns några mer som ska göra bukplastik nu under hösten och vill utbyta tankar och erfarenheter allt eftersom tiden går.. Jag själv op:as om 11 dagar och känner mig än så länge rätt lugn, hade en period med rejäl ångest i samband med att operationen skulle betalas men den gick över..

278

Sortera efter

EBG

Kvinna ·

17 nov, 2016

Åh, vad snabbt du fick tid Mamma20112014! Spännande! Hur mycket kostar det att lägga till fettsugning?
Gilla

EBG

Kvinna ·

17 nov, 2016

Passar på att fråga er här i tråden, hur är det med momsen? Bestämmer kliniken det helt och hållet? Vad gäller när man har fött barn?
Gilla

Mamma20112014

Kvinna ·

17 nov, 2016

EBG: Ja visst gick det fort! Fick till en början en tid den 29/11 men det gick inte ihop med mitt schema :) Så det fick bli veckan efter. Endast bukplastik kostar 46.000 och jag fick fettsugningen för 14.000, alltså halva priset. Vilket jag tycker är en win-win för då slipper jag även en till sövning.
Gilla

Mamma20112014

Kvinna ·

17 nov, 2016

Mejlade kliniken och frågade om riskerna för komplikationer ökar om man lägger till en fettsugning. Svaret jag fick va: nej, det ökar inte riskerna. Så nu kör jag på det! iiiihhhh!
Gilla

EBG

Kvinna ·

17 nov, 2016

Det var ju inte så farligt! Är det utan moms då?
Gilla

Mamma20112014

Kvinna ·

17 nov, 2016

EBG, det tror jag. Hoppas det för jag har precis betalat in pengarna hahaha
Gilla

3skatter

Kvinna ·

17 nov, 2016

LolloS: Låter som att jag har en kombination av din och Ebbakebbas mage, överskottshud, en del fett och dessutom delade magmuskler :P Jag ser också fram emot att kunna ha tightare tröjor och kanske till och med en bikini framöver :)
Gilla

milen

Kvinna ·

17 nov, 2016

Vilket sjukt bra pris mamma (om det räcker att jag kallar dig så ;) ) Vad kommer de fettsuga då? Själv betalar jag typ 35t för det, aj aj mycket pengar! Blir ju orolig om det ska vara riskfyllt men jag tänker att det är så många som kombinerar dessa två ingrepp. Bättre sövas en gång och göra direkt, så resonera iaf jag.
Gilla

LolloS

Kvinna ·

17 nov, 2016

Mamma2011 jag ska opereras den 29/11, det känns väldigt snart! Min man planerar att jobba hemifrån den veckan det känns skönt! Är det bara jag som ska opereras via landstinget? Blir ju ingen fettsugning för min del men får väl fixa det senare om jag inte är helt nöjd!
Gilla

LolloS

Kvinna ·

17 nov, 2016

3skatter, ja tightare tröjor kommer kännas bra! Min kirurg kollade aldrig min bukmuskulatur, skulle verkligen vilja fråga honom om det men får väl göra det när jag är där på operationsbordet! ;)
Gilla

Lysa

Kvinna ·

18 nov, 2016

Min nya mage och bröst är upplagda som nya bilder. Det är ca 6-8 tim efter op. Till en början tyckte jag ärret var lite högt lagt när jag kollar på bilden men när jag kollar på helheten känner jag mig nöjd. Nu får tiden läka såret så får tiden utvärdera resultatet :)
Gilla

Lysa

Kvinna ·

18 nov, 2016

Min nya mage och bröst är upplagda som nya bilder. Det är ca 6-8 tim efter op. Till en början tyckte jag ärret var lite högt lagt när jag kollar på bilden men när jag kollar på helheten känner jag mig nöjd. Nu får tiden läka såret så får tiden utvärdera resultatet :)
Gilla

LolloS

Kvinna ·

18 nov, 2016

Va kul Lysa! Hoppas jag blir silvermedlem snart så att jag kan se bilderna!
Gilla

Ebbakebba

Kvinna ·

18 nov, 2016

Wow!! Jag tycker att det ser jättebra ut! =) Kul! Nästa fredag är det min tur. Är nervös för själva operationen men även för hur resultatet blir. Lysa, hur mådde du efteråt? Mådde du illa? Hade du någon aptit första dygnet? Det ingår en macka efter operationen (som är på morgonen). Men sen tror jag inte att jag får nån mer mat den dagen, så jag funderar på vad jag ska ta med mig. Antar att man inte direkt har lust att ge sig ut på stan och köpa med sig "take away" ;-) så det blir väl till att göra matlådor i så fall.
Gilla

Lysa

Kvinna ·

18 nov, 2016

Ebbakebba det tillkom lite komplikationer kring op. Jag blödde mycket. På kvällen åt jag iallafall soppa. Det var gott. Man är lite sträv i halsen efter narkosen å vill då ha nått som slinker lätt ner. Sats på att ha matiga soppor att värma. Det är bra att du äter lite även fast du inte är hungrig. Jag har inte haft så ont när jag tagit smärtstillande efter ordination och varit mycket rörligare än jag skulle kunna tänka mig. Läkaren klaga gick för rakt två och ett halvt dygn efter operationen. Hade ett extra besök med henne då. Hon ville att jag skulle gå mer böjd men det gjorde inte ont. Kramar
Gilla

Whatever

Kvinna ·

18 nov, 2016

Jag har också mitt snitt högt upp Lysa. Sitter ovabför troskanten men det stör mig inte så farligt. Hade ju kejsarsnitt som satt där innan men nu är ju iaf magen slät. :)
Gilla

Mamma20112014

Kvinna ·

18 nov, 2016

Milen, klart du får kalla mig för mamma hihi. Han kommer fettsuga sidorna. Är ganska bred på höfterna (allt onyttigt sätter sig alltid runt min mage haha) kommer bli så skönt att vi av med allt. Oj betalar du 35 för allt? Det är ju superbilligt!! LolloS, oj det är ju snart!! Så spännande! Min man kommer också jobba hemifrån första veckan (om han kommer orka med allt mitt gnäll haha) och han är känslig när det gäller blod så vi får se hur det går... Har ni berättat för era barn att ni ska operera er? Vad har ni sagt då?
Gilla

milen

Kvinna ·

18 nov, 2016

Kul att höra från dig Lysa. Det ser ju fantastiskt bra ut
Gilla

milen

Kvinna ·

18 nov, 2016

Ok, råkade skicka oväg... Verkligen fint resultat hittills. Skönt att du är på benen. Ebbakebba, visst måste du få mer än en smörgås. Du åker väl hem dagen efter. Klart du får måltider under dagen, tror du inte? Mamma ;) Nej, själva fettsugningen 35t, totalt blir kalaset 104t Då fettsuguger de mage, kärlekshandtag samt nedre rygg. Jag har än inte berättar för barnen. Känner att de inte behöver veta mer än 1 vecka innan. Tänker inte göra någon stor grej av det. Säga att jag bara ska laga magen efter att jag burit barn. Försöka vara likgiltig i det. Barn har annat tidsperspektiv så jag tror inte de behöver veta så långt innan. Förresten är det någon av er som kommer få ta blodförtunnande sprutor hemma efter op?
Gilla

LolloS

Kvinna ·

18 nov, 2016

Mamma2011, ja supersnart! Har inte sagt något tillbarnen. Har en 10 åring och henne är svårt att dölja något för men till 5 åringarna kommer jag nog inte vara så detaljerad.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem