Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emma86 profilbild

Emma86

Kvinna ·

04 sep, 2016

Bukplastik hösten 2016

Bukplastik

Med inspiration från tjejerna i "bröstforumet" så tänkte jag kolla ifall det finns intresse för en liknande tråd här.. Om det finns några mer som ska göra bukplastik nu under hösten och vill utbyta tankar och erfarenheter allt eftersom tiden går.. Jag själv op:as om 11 dagar och känner mig än så länge rätt lugn, hade en period med rejäl ångest i samband med att operationen skulle betalas men den gick över..

278

Sortera efter

panpan

Kvinna ·

26 nov, 2016

EbbaKebba: så härligt att det har gått bra för dig. Jag har tänkt på dig. Hoppas din smärta släpper snart. Skönt att du inte hade några komplikationer. Men tänk vilken fin mage du kommer få. Jag tror det är bra när de gör det tajt. Sov gott i natt.
Gilla

Mamma20112014

Kvinna ·

26 nov, 2016

EbbaKebba: Men alltså tog han i så hårt så att din hud sprack?? Hur länge kommer du behöva gå böjd? Kommer det ta längre tid för dig än för någon som inte fick det så sträckt?
Gilla

Ebbakebba

Kvinna ·

26 nov, 2016

Mamma, ja det blev ett litet hål men det syns knappt nu. Gå böjd i en vecka sa kirurgen, men jag är tveksam till det. Känns som om det kan ta längre tid, men det kanske går fort när det väl vänder. Jag vet inte om det tar längre tid för mig att återhämta mig. Jag hoppas inte det!
Gilla

Mamma20112014

Kvinna ·

26 nov, 2016

Ebbakebba: Ok, en vecka låter inte så farligt, men kanske lite tidigt än att säga. Jag kommer be min kirurg att dra extra hårt nämligen. Sen om han går med på det är en annan fråga haha! Är du nöjd än så länge?
Gilla

milen

Kvinna ·

26 nov, 2016

Härligt Ebbakebba. Jag var tänkt på dig skönt att allt verkar gått bra. Ta en dag i taget och vila. Styrkekram
Gilla

Ebbakebba

Kvinna ·

26 nov, 2016

Mamma, jag får uppdatera dig om läget efter en vecka så får vi se. Jag har inte vågat ta bort gördeln än, tänkte vänta till återbesöket. Men kirurgen sa att resultatet blev bra och att han trodde jag skulle bli nöjd. Milen, tack! :-)
Gilla

milen

Kvinna ·

27 nov, 2016

Hej på er! Idag betalade jag min kommande operation :) Pengarna dras imorgon från mitt konto. Nu känns det mer verkligt. Längtar!
Gilla

LolloS

Kvinna ·

27 nov, 2016

Härligt att det gått bra Ebbakebba, men det verkar göra riktigt ont! Börjar känna mig nervös nu! Imorgon är det dags för descutan dusch! Vad hade ni med er till sjukhuset? Räknar med att bli kvar där en natt!
Gilla

Ebbakebba

Kvinna ·

28 nov, 2016

LolloS, jag hade inte mycket med mig. iPad, mobil, tandborste/tandkräm, hårborste och deodorant. Sen hade jag med mig kvarg, müsli, proteinbars och frukt. Är lite kräsen med mat, så jag tog med mig lite eget. Men det hade jag inte behövt egentligen, hade ingen vidare matlust. Däremot skulle jag ha tagit med mig alla mediciner som läkaren bad mig hämta innan operationen (antibiotika, smärtstillande, fragminsprutor etc). Nu fick min man göra en utryckning på fredagkvällen vilket gick bra. Men det är ett tips att kolla upp om eventuella mediciner ska tas med eller om kliniken står för detta.
Gilla

LolloS

Kvinna ·

28 nov, 2016

Tack Ebbakebba. Tänkte väl att det inte ska behövas så mycket. Kanske lite mjuka kläder att åka hem i. Långt linne och stödstrumpor har jag fått information om. Recept har jag inte fått några så det får väl lösa sig sen.
Gilla

panpan

Kvinna ·

28 nov, 2016

LolloS: Lycka till imorgon. Ska tänka på dig när jag vaknar. Själv ska jag vara på operation kl 9:30 så förhoppningsvis tar de mig före lunch. Det känns lite nervöst nu - men det är fantastiskt att man har haft möjligheten att läsa allas berättelser här så man ändå har en liten aning om vad som väntar. Men det ska bli väldigt skönt när det är över.
Gilla

Ebbakebba

Kvinna ·

28 nov, 2016

Stort lycka till imorgon LolloS och panpan!! Det har nu gått 3,5 dygn sedan min operation och det blir hela tiden allt bättre. Första dygnet var jättetufft, men idag har jag faktiskt promenerat långsamt en kilometer, så det går framåt. Har även trappat ned på smärtstillande ganska rejält. Det som är värst nu är ländryggen som tar rejält med stryk av att gå böjd. Och jag som trodde att jag var vältränad...
Gilla

panpan

Kvinna ·

28 nov, 2016

EbbaKebba: tack för omtanken. 1 km redan -låter fantastiskt. Jag ska ha det i tankarna när det är som värst. Återkommer med rapport imorgon.
Gilla

LolloS

Kvinna ·

28 nov, 2016

panpan skrev:

EbbaKebba: tack för omtanken. 1 km redan -låter fantastiskt. Jag ska ha det i tankarna när det är som värst. Återkommer med rapport imorgon.

Lycka till du med panpan! Ska tänka på dig jag med. Ska var där kl 07 imorgon men vet inte hur lång väntan det blir! Håller med om att det ska bli skönt att ha detta klart! Nu dags för dusch!
Gilla

milen

Kvinna ·

28 nov, 2016

Lycka till imorgon LolloS och panpan. Ska tänka på er.
Gilla

Mamma20112014

Kvinna ·

29 nov, 2016

Lycka till LolloS och Panpan!! Det kommer gå så bra så!
Gilla

LolloS

Kvinna ·

30 nov, 2016

Hej på er! Tack för alla lyckönskningar! Då är man opererad och klar! Var väldigt trött igår men känner mig bättre idag. Har ännu inte träffat kirurgen så vet inte så mycket vad han gjort. Känner mig rätt bra smärtlindrad! Hur har det gått för dig panpan? Och hur mår du nu Ebbakebba?
Gilla

Mamma20112014

Kvinna ·

30 nov, 2016

LolloS: Skönt att du mår bättre. Har du fått sova något? Hur mycket fick dom bort? Glöm nu inte att ta bilder när dom tittar till dig. Så spännande!
Gilla

Ebbakebba

Kvinna ·

30 nov, 2016

LolloS, vad skönt att höra från dig!! :-) Bra med smärtlindringen! Där hade jag själv haft mer att önska känner jag. Det är först nu dag 4 som jag känner att jag troligtvis kommer att sova utan att vakna av att jag har ont. De två första dygnen var hemska. Spännande att få se bilder på din mage sen! Jag har inte fått se resultatet än, men imorgon ska jag ÄNTLIGEN få ta bort dränagen så då ska jag be att få se magen och ta bilder.
Gilla

LolloS

Kvinna ·

30 nov, 2016

Jag fick en snabbtitt idag men det är svårt att se. Det ser platt ut i alla fall. 2 kg tog han bort och magmusklerna behövdes inte sys ihop. Ska på återbesök på fredag men har inga drän. På st Göran har du slutat med det sen 2 år tillbaka tydligen. Glömde ju ta kort på magen i måndags innan op, hur knäpp och förvirrad får man bli!! Mår rätt ok med smärtlindring men tror jag kommer få sova sittandes i soffa eller säng.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem