Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandy85 profilbild

Sandy85

Kvinna ·

15 feb, 2014

bukplastiker mars 2014

Bukplastik

Hej tänkte skapa en tråd för oss som op mars.jag skall op 5 mars på.citadell kliniken.av göran. Här kan vi dela våra tankar innan och efter op :) Råd man fått innan osv. Har ni tänkt gå ner lite extra innan op? Har ni fått pencillin utskrivet? Hur länge får ni stanna på kliniken. Vart skall ni op :) Ha en underbar dag.

95

Sortera efter

Sandy85

Kvinna ·

16 feb, 2014

:)
Gilla

aronnax

Kvinna ·

21 feb, 2014

Kul med en tråd för oss!

Ska göra min 25:e mars, inskrivning den 5:e.

Gått ner 60 kg mha en gastric bypass för 3 år sedan så hänget är eeeeeehh, långt! :D

Är det någon om vet vad dom gör på inskrivninsdagen, det kunde ta ett par timmar sa dom??

Ska man ha med något?

Ska opas på Sahlgrenska

Gilla

elizela79

Kvinna ·

21 feb, 2014

Hej!

Äntligen börjar det dyka upp lite fler personer som ska operera sig i mars 👍. Jag ska operera mig den 23 mars på Citadellkliniken, Peter ska utföra den. 

Gilla

kuttelisa

Kvinna ·

05 mar, 2014

hej! ska opereras den 18e mars på akademikliniken i malmö. är inte så nervös men det kommer väl med tiden. är mest nervös för resultatet, att det inte blir någon skillnad. varför jag är orolig över det vet jag inte .

😕

Gilla

kuttelisa

Kvinna ·

05 mar, 2014

Nu ligger säker Sandy85 på uppvaket och har fått en platt mage. Hur går det för sig?

Gilla

Sandy85

Kvinna ·

06 mar, 2014

Ja nu e jag hemma lägger upp bild direkt
Gilla

aronnax

Kvinna ·

06 mar, 2014

Men Sandy, är du hemma redan?? Hur mår du? ont? Vad fick du som smärtstillare?

Gilla

Sandy85

Kvinna ·

06 mar, 2014

Jag op igår å hemskickad imorse fick Alvedon och 2 andra smärtstillandeed mig ett med morfin Som jag skall ta ikväll. Jo hade förberett mig på extremsmärta men än så länge e det under kontroll. Men tar smartlindring var 4 timma.jobbigt att gå å kissa:()
Gilla

kuttelisa

Kvinna ·

06 mar, 2014

Vad skönt att du mår bra :) själv börjar jag bli lite skakis
Gilla

Sandy85

Kvinna ·

07 mar, 2014

Kommer gå så bra :)
Gilla

kuttelisa

Kvinna ·

07 mar, 2014

Tackar. Det hoppas hag att det gör
Gilla

aronnax

Kvinna ·

07 mar, 2014

Jag har pratat med ena kirurgen och får antibioika utskrivet då jag efter mi canceroperation fick svår sepsis, han var förstående och lyssnade på mej. känns bra. Vill ha det gjort nuuuu!

Gilla

kuttelisa

Kvinna ·

08 mar, 2014

Sandy85 hur mår du?
Gilla

Sandy85

Kvinna ·

09 mar, 2014

Hej jag mår kanon skall ej klaga,hade ställt in sig på det värsta man kan göra i livet,men är så lycklig att det inte gör så ont. Självklart är det jobbigt att ta sig upp ur säng och lite svårt på natten då jag känner ibland att gördeln e så hård att jag inte får luft ;)men annars känns det bra,resultatet ver jag inte riktigt än då jag tycker jag e svullen och blå på snippan men hoppas det lägger sig om någon vecka.:)
Gilla

zuperzero

Kvinna ·

09 mar, 2014

TS. Bör man gå ner i vikt innan op? Eller missuppfattade jag ditt inlägg?

Gilla

Wendela

Kvinna ·

10 mar, 2014

Jag opererades på Akademikliniken i Malmö den 25 Februari 2014, helt underbara läkare och personal 👍

Jag är redan supernöjd med resultatet, fast jag fortfarande är svullen. Lycka till!

Gilla

kuttelisa

Kvinna ·

10 mar, 2014

Wendela skrev:

Jag opererades på Akademikliniken i Malmö den 25 Februari 2014, helt underbara läkare och personal 👍

Jag är redan supernöjd med resultatet, fast jag fortfarande är svullen. Lycka till!

Får jag fråga vem som gjorde operationen? Har du några före och efter bilder? Ska göra min om 7 dar på AK i malmö
Gilla

Wendela

Kvinna ·

10 mar, 2014

kuttelisa skrev:
Wendela skrev:

Jag opererades på Akademikliniken i Malmö den 25 Februari 2014, helt underbara läkare och personal👍

Får jag fråga vem som gjorde operationen? Har du några före och efter bilder? Ska göra min om 7 dar på AK i malmö

Jag vet fortfarande inte hur man lägger upp bilder, blev precis medlem.

Jag har förebilder, men inga efterbilder än....

tycker min mage ser ut som en luftballong, men "hänget" är borta,så då gör det inte så mycket med en "putmage"🙂

Men jag skall ta bilder för att kunna jämföra, i alla fall vecka för vecka, skall ta reda på hur man lägger upp.

Min operationsläkare var Christen Krag

Gilla

kuttelisa

Kvinna ·

10 mar, 2014

Hade varit kul i se bilder för jag är lite "större" än dig så det är roligt att jämföra. Ska själv bli opad av Christer Bonde. De har ju varit kollegor länge, även i Danmark så jag hoppas min blir lika bra :)
Gilla

Wendela

Kvinna ·

10 mar, 2014

kuttelisa skrev:
Hade varit kul i se bilder för jag är lite "större" än dig så det är roligt att jämföra. Ska själv bli opad av Christer Bonde. De har ju varit kollegor länge, även i Danmark så jag hoppas min blir lika bra :)

Jag tänkte så här, och var inte alls orolig: det är deras arbete, det är för dem en rutinoperation

Alla var helt underbara, lungt och fint ingen stress, och de förklarade allt de gjorde och varför.

Jag har inte haft några komplikationer, men jag har varit lika noga med hygienen som de sa att jag skulle vara, tror det är A o O

Skall försöka ta efterblider imorgon, då jag äntligen får börja tänja lite på gränserna och sträcka lite på mig,

och ÄNTLIGEN få ligga lite på sidan i sängen 🙂

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem