Sandy85
Kvinna ·
15 feb, 2014
bukplastiker mars 2014
BukplastikHej tänkte skapa en tråd för oss som op mars.jag skall op 5 mars på.citadell kliniken.av göran. Här kan vi dela våra tankar innan och efter op :) Råd man fått innan osv. Har ni tänkt gå ner lite extra innan op? Har ni fått pencillin utskrivet? Hur länge får ni stanna på kliniken. Vart skall ni op :) Ha en underbar dag.
Sortera efter
kuttelisa
Kvinna ·
10 mar, 2014
Sandy85
Kvinna ·
17 mar, 2014
kuttelisa
Kvinna ·
18 mar, 2014
kuttelisa
Kvinna ·
19 mar, 2014
aronnax
Kvinna ·
21 mar, 2014
OOOO, NU känns det nervöst på riktigt!
Operation på Sahlgrenska på Tisdag..
Ska packa Har med två mjuuuka ombyten, behövs fler?
dator, laddare, mobil, tidning- ska väl inte behöva stanna såååå länge tänker jag
Lypsyl o balsam samt e hudlotion har jag. Lite smink. Något mer?
Är orolig att inte så ut med smärtan, narkosen har jag överlevt föru så tskall nog gå bra..
elizela79
Kvinna ·
22 mar, 2014
Hej!
Vad kul att höra att det har gått så bra för er andra :).
Det va verkligen så länge sedan jag va här inne på sidan, har haft fullspäckat schema. Men det är väl tur det, jag har inte hunnit bli så nervös men och andra sidan har jag inte förberett nånting heller. På måndag är det dags för mig, har ni några tips på vad som kan va bra att ha fixat innan?? Ska man köpa hem smärtstillande, grejer till såret, hudlotion.....? det har låst sig fullständigt. Vad behöver man ha med sig till kliniken?
Oj, vad många frågor det blev.
Nu när man ska va hemma så länge så kommer man någ hänga här inne rätt mycket :)
aronnax
Kvinna ·
22 mar, 2014
Så kul, och skönt att vi snart är klara!
Har köpt hem tape till såret och sårtvätt. En extra gördel om man vill ducha med den ena.
Ha Lypsyl, balsam o lotion med ej till kiniken för hibiskruben gör allt på kroppen snustorrt.
Mobil, laddr och nåt att läsa.
Alvedon och laktulos är bra att ha hemma och lättlagad mat.
elizela79
Kvinna ·
25 mar, 2014
kuttelisa
Kvinna ·
25 mar, 2014
aronnax
Kvinna ·
26 mar, 2014
Klar nu!
Opades igår, åker hem ikväll.
Fantastik personal på Sahlgrenska.
Är lite morfinrusig så jag återkommer men det serfinut. Öppnd från höft till höft vertukalt mot brlstkorgen. ONT javisst, men de går att hantera.
Tack för stödet när jag höll på att bryta ihop av nervositet alla fina här!
elizela79
Kvinna ·
26 mar, 2014
hej!
vad skönt att allt har gått bra aronnax :). Det jobbiga nu är ju att man får så förbaskat ont i ryggen. hur mycket va ni andra uppe o gick de första dagarna? Är det normalt att det bränner i såret?
aronnax
Kvinna ·
27 mar, 2014
Tack, ja ochså skönt att komma hem!
Ja ryggen känner jag av, MASSOR! Och det svidande o brännande. Göront ibland!.
aronnax
Kvinna ·
27 mar, 2014
Har lagt in lite bilder nu.
FY,fick ett sånt riktigt smärtgenombrott förut, onti rygg och muskler, o som kramp ajajaj.
nästan panik!
Fick ta först femma och sedan e till av Oxynorm. NU hjälpte de, skööönt!
Vill ju inte ta så mycket men det måstma ju när det görså ont.
aronnax
Kvinna ·
28 mar, 2014
Försökte vara utan morfinet idag men fy vad ont jag fick.
Får fortsätta lite till, Det ser fint ut i alla fall, kan dra dränet imorgon om det fortsätter såhär.
Det blir smärtgenombrott ibland och så är de AAAJ men dessemellan går det riktigt bra.
Fick hjälp av mannen att duscha idag, det var skönt det!
Har mått lite illa idag men det är nog morfinet, ska väl inte behöva äta det så länge.
Kikar på magen och kan inte riktigt tro att det är jag!
elizela79
Kvinna ·
28 mar, 2014
aronnax
Kvinna ·
28 mar, 2014
Elizela, du måste hosta massor och djupandas så att det inte blir lunginflammation.
Får du feber ringer du sjukvårdsupplysnngen eller åker in.
Har du antibiotika? Du kanske behöver det?
Jag har mått illa till och från, tror det´ har med smärtan att göra.
Får du ondare bör du nog söka.
aronnax
Kvinna ·
29 mar, 2014
Elizela, hu har det gått med mej?
Drog mitt drän imorse, skönt att bli av med det. Mrn lite läskig känsla faktiskt.
Sladdfri, jippie!! Ska försöka sitta lite ute i solen sedan,
Ha en underbar dag alla bukisar!
Esmir69
Man ·
29 mar, 2014
elizela79
Kvinna ·
29 mar, 2014
Hej!
Aronnax, Gud va skönt att bli av med dränet va, gjorde det ont? Jag hade aldrig nåt, min läkare brukar tydligen inte sätta det. Man får va glad att det går framåt👍.
Igår när vi skulle dra åt gördeln så knakade det till i bröstkorgen, kan nog va så att nåt revben har fått sig en smäll vid op:n. Jag ska ringa till kliniken på måndag om det inte har blivit bättre. Jag har lite tur, min man pratade med grannen igår och hälsade från min läkare, de känner tydligen varandra, då sa han att det va bara att fråga om det va nåt jag undrade över. Det känns ju rätt tryggt, kan tänka mig att det kommer att dyka upp en o annan fråga under resans gång.
Jag kunde somna igår trots smärtan, det dumma va att jag glömde ta alvedonet och morfinet, vaknade 02 av att jag hade hyfsat ont😲.
Hur mycket rör du på dig??
Jag tror jag också ska gå ut och sätta mig på altanen och njuta lite.
Ha en skön dag!
elizela79
Kvinna ·
29 mar, 2014
Hej Esmir69!
Välkommen, ja det är många frågor man vill ha svar på innan man bestämmer sig....
Jag gjorde min op i måndags, full bukplastik inkl. ihopsydda magmuskler och fettsugning av midja/höfter, Peter Cosmo på Citadellkliniken, 57 000:-.
Jag hade bokat en tid tidigare men fick inte ihop det på jobbet men ca. 1 1/2 månads väntetid hade de. Jag hade bestämt för att gå på konsultation hos en läkare åt gången eftersom jag är så velig. Jag har velat göra den här operationen i flera år men har nog varit för rädd och i höstas bestämde jag mig för att gå på en konsultation för att se hur det skulle kännas. Jag träffade rätt direkt, Peter fick mig att känna mig så trygg och säker, så när jag lämnade kliniken var det bestämt.
Nu har ju jag inte kommit så långt i min läkningsprocess men än så länge så tycker jag nog det har varit lättare än vad jag hade väntat mig. Man är ju inte jätterörlig de första dagarna men jag har en man som har tagit semester. Men det blir bättre för var dag som går. Man får ju inte lyfta, min läkare sa åt mig att vila mycket första veckan. Jag trodde såret skulle göra mest ont men tycker nog det är de områdena som har fettsugits.
Så här långt kan jag säga att jag ångrar verkligen inte att jag har gjort operationen, valet av läkare och klinik. Allt var verkligen superbra på Citadellkliniken.
Hoppas du har fått några frågetecken uträtade.