Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandy85 profilbild

Sandy85

Kvinna ·

15 feb, 2014

bukplastiker mars 2014

Bukplastik

Hej tänkte skapa en tråd för oss som op mars.jag skall op 5 mars på.citadell kliniken.av göran. Här kan vi dela våra tankar innan och efter op :) Råd man fått innan osv. Har ni tänkt gå ner lite extra innan op? Har ni fått pencillin utskrivet? Hur länge får ni stanna på kliniken. Vart skall ni op :) Ha en underbar dag.

95

Sortera efter

aronnax

Kvinna ·

08 apr, 2014

Tack!

Jag körde första gången igår 13 dagar efter operationen.

Har inte känt mej mobil nog innan och åt morfin.

Ja var nu hemma i fyra veckor och vila!

Det är en stor operation.

Gilla

2014

Kvinna ·

08 apr, 2014

Sandy85 var in och kollade dina bilder sååå fin mage du har fått. Bara tanken på att min ärr ska bli sådär fina känns omöjlig! Jag är på dag 8 och fick se ärret för första ggn igår på återbesöket. Läkare och sköterska var nöjda sa de men jag tyckte det såg HENSKT ut! Knöligt och ihopdraget och svullet.... Någon som känner igen sig?
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

08 apr, 2014

2014 skrev:
Sandy85 var in och kollade dina bilder sååå fin mage du har fått. Bara tanken på att min ärr ska bli sådär fina känns omöjlig! Jag är på dag 8 och fick se ärret för första ggn igår på återbesöket. Läkare och sköterska var nöjda sa de men jag tyckte det såg HENSKT ut! Knöligt och ihopdraget och svullet.... Någon som känner igen sig?
Jag är beredd på att ärret ska se korvit och dragit ut i början. Det ser ut så på de allra flesta bilder jag sett.
Gilla

Moneypenny

Kvinna ·

09 apr, 2014

Då borde det inte vara några problem att köra idag till kliniken. det har gått 15 dagar. Jag provar och ser :-). Överväger stort att säga att jag inte kommer nästa vecka, utan är hemma även sista sjukskrivningsveckan, känner mig inte särskilt stor och stark. Ha en bra dag

Gilla

Ketlin

Kvinna ·

09 apr, 2014

Om man inte tar någonting starkt då borde inte vara någon problem att köra bil. Har varit på återbesök igår och tagit ut sista stygnen, allt såg bra ut och har läkt väldigt fint. Min nya navel ser jättefin ut
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

09 apr, 2014

Ketlin skrev:
Om man inte tar någonting starkt då borde inte vara någon problem att köra bil. Har varit på återbesök igår och tagit ut sista stygnen, allt såg bra ut och har läkt väldigt fint. Min nya navel ser jättefin ut
Din mage är jättefin. Vad har ni haft för kläder på er vid hemgång från kliniken? Jag funderar på om det funkar med leggings och tunika. Kommat man i ett par leggings med förband och kardborregördel? Eller är det bättre med pösiga joggingbyxor?
Gilla

2014

Kvinna ·

09 apr, 2014

Så bra för dig miss boob! Du verkar redo :) Jag har fått komplikationer i form av infektion. Hoppa antibiotikan hjälper! (Snabbt) Mår inte bra just nu!
Gilla

Ketlin

Kvinna ·

10 apr, 2014

Hoppas 2014 att du blir bra snabbt och Miss Boob ta med klädersom sitter rätt så lös, man vill inte att det trycket någonstans.
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

10 apr, 2014

Ketlin skrev:
Hoppas 2014 att du blir bra snabbt och Miss Boob ta med klädersom sitter rätt så lös, man vill inte att det trycket någonstans.
Tack för tipset.
Gilla

2014

Kvinna ·

10 apr, 2014

Tack Ketlin! Det hoppas jag också! Ev blir jag inlagd imorgon på sjukhus och får intravenöst dropp.
Gilla

2014

Kvinna ·

10 apr, 2014

Ha ha... Jag är virrig jag menar antibiotika intravenöst... Då kanske det vänder :)
Gilla

Ketlin

Kvinna ·

10 apr, 2014

Lycka till 2014, hoppas du blir bra snabbt :)

Gilla

elizela79

Kvinna ·

11 apr, 2014

Hej allihop!!

oj, vad tiden har gått fort, både positivt och negativt. Det bästa är ju att man känner sig bättre och bättre men det tråkiga är ju att man snart ska börja jobba igen;). Nu är det bara 9 dagar kvar till jag börjar jobba igen, helt tråkigt är det ju inte, det ska bli kul att träffa alla kollegor igen men det har varit himla skönt att va hemma.

Hur mår ni?

Jag var på återbesök i måndags och allt såg bra ut. Jag frågade om mina knölar men det va helt normalt, bara att massera.

Precis när man var nyopererad kändes magen så platt men nu har jag en valk över ärret när jag sitter ner:(. Tror ni det är vätska eller kan man ha hunnit gå upp så mycket i vikt på 2 1/2 vecka när man har varit stilla?

Hur mycket rör ni på er nu?

Gilla

Sandy85

Kvinna ·

11 apr, 2014

Man känner sig platt i början, sen när man sitter och kollar på magen är den ju svullen ett bra tag till,man får ju tänka på hur man såg ut innan,man glömmer lätt av ;) Jag har båda gördlarna kvar på dagen,fick tips om att när man anstränger sig är det bra,sen inga alls på natten,så skönt!, Jag har definitivt gått upp då man ej kan börja träna än,sen var man ju sugen på allt när man bara gick hemma :) Har som små hugg på kanten där ärret startar som jag börjar irritera mig på har fått lite var/blod som fastnat i tejpen så tagit bort den på området där det var irriterat, men nu är det som en grop in istället,korrigerar dom sådana saker om dom ej försvinner? Kram på er
Gilla

Miss Boob

Kvinna ·

27 apr, 2014

Hur mår ni? Jag är inne på min 16:e dag och är i stort sett som mitt vanliga ja igen :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem