Sandy85
Kvinna ·
15 feb, 2014
bukplastiker mars 2014
BukplastikHej tänkte skapa en tråd för oss som op mars.jag skall op 5 mars på.citadell kliniken.av göran. Här kan vi dela våra tankar innan och efter op :) Råd man fått innan osv. Har ni tänkt gå ner lite extra innan op? Har ni fått pencillin utskrivet? Hur länge får ni stanna på kliniken. Vart skall ni op :) Ha en underbar dag.
Sortera efter
elizela79
Kvinna ·
03 apr, 2014
oroan
Kvinna ·
03 apr, 2014
Hej!
Jag måste bara fråga... Igår när jag masserade min midja hittade jag en knöl😲, jag vet att det kan bli lite knöligt efter fettsugning men den är mer som en kula. Har ni känt några sådana på er??? Usch, jag är väl bara nojjig.
Hur mår ni andra idag?
Hej! var inne och smygkikade i er tråd och måste bara lugna dig om knölen! Jag hade ett par stycken sådana där jag fettsugits, och speciellt en var kvar envist. Jag frågade om det och de sa att det kan bli lite så och att jag skulle massera. Jag använde en billig sån där mojäng med tre bollar som går på batteri. Körde runt den på knutsidan när jag låg vid teven på kvällarna, masserade med hudsalva rejält när jag la mig på kvällen. De har varit envisa men nu efter 6 veckor är den helt borta :)
Så noja inte, inget farligt :)!
elizela79
Kvinna ·
03 apr, 2014
Hej Oroan!
Tack, det känns lite bättre nu :). Usch, min första tanke va: Det är en tumör!!!!!! Jag ska göra som dig, massera den morgon och kväll och hoppas på att den försvinner.
Moneypenny
Kvinna ·
03 apr, 2014
aronnax
Kvinna ·
04 apr, 2014
Nej tumör tänkt jag inte på, mer så det inte är en infektion, men vad jag kunnat läsa mig till här kan det bli knölar
vid fettsugning som försvinner. :)
Ketlin
Kvinna ·
04 apr, 2014
Nu har det gått 16 dagar för mig och allting har gott så bra tack och lov, har jobbat 2 dagar extra redan ons, tor, skulle ha börjat nästa torsdag igentligen men det gick bra ändå och kört bilen själv till jobbet. Med smärtstillande kunde sluta redan 1 vecka sen. Ska på återbesök nästa vecka då har det gått 3 veckor, måste vara lyckligt lottad :) har inga besvär alls. Tipsen med kuddar under knäna när man ska sova är bra gjorde själv likadant. Önskar alla riktigt bra vår och lycka till med nya magen, jag är så glad att jag gjorde det annars såg man ut som man är gravid hela tiden.
Ketlin
Kvinna ·
04 apr, 2014
Har lagt upp före och efterbilder om någon är intresserad, på bilden har det gått 1,5 vecka från op.
2014
Kvinna ·
04 apr, 2014
Ketlin
Kvinna ·
04 apr, 2014
Moneypenny
Kvinna ·
05 apr, 2014
Ketlin
Kvinna ·
05 apr, 2014
Hej Moneypenny! När gjorde du op, det är jobbigt i början, men det blir bättre rätt så snabbt 🙂
Moneypenny
Kvinna ·
05 apr, 2014
2014
Kvinna ·
05 apr, 2014
Ketlin
Kvinna ·
05 apr, 2014
aronnax
Kvinna ·
06 apr, 2014
Hur går det för er?
Jag har mycket mindre ont, inget vidrigt morfin längre, bara alvedon, men jag måste ta dom punktligt, annars!
Går nästan rakt, någon dag till bara tror jag.
Ska på återbesök och ta stygnen i¨naveln på tisdag.
Har ett stygn på musen är det någon som vet varför??
Ont i ryggen när jag inte kan vila, nöjd att det går åt rätt håll är jag!
Moneypenny
Kvinna ·
07 apr, 2014
aronnax
Kvinna ·
07 apr, 2014
Sandy85
Kvinna ·
07 apr, 2014
aronnax
Kvinna ·
08 apr, 2014
Besiktigad och klar idag.
Stygnen runt naveln borttagna.
Det ser så fint ut, är så glad. Svullnar mest över gördeln, me det är inte konstigt, som hon måste ha dragit.
Resterna av mitt gallär sitter numer vid naveln :O
Inget mer återbesök om inget inträffar.
Lägger ut bilder om ni bortser från oredan,har inte riktigt orkat städa..
Moneypenny
Kvinna ·
08 apr, 2014
Kikade på bilderna och det såg jättefint ut, 🙂 5 veckor ? ahh då kanske jag kan vara hemma mina fyra, så himla jobbigt med att känna pressen att komma tillbaka till jobbet... Kör du bil? iså flall när vågade du köra? Längtar tills min mage är 5 veckor.
Jag ska fråga när jag är på återbesöket, det är ju nu på måndag.
Vad skönt att du mår lite bättre idag :)Ja, man orkar inte va uppe länge innan blir trött.
Igår jag svalde jag fel när jag drack te så jag fick ett hostanfall, det gjorde skiiiitont!!! Men det ska väl stygnen tåla?
Jag har inte varit speciellt svullen på magen mest på ryggen men igår vilade jag inte så mycket och då var jag ganska svullen på kvällen. Men jag hade ju inte ansträngt mig nåt överdrivet, det enda va väl att jag inte låg i sängen så mycket, satt mest.
Nu har jag lagt in lite före- och efterbilder, väntar bara på att de ska bli godkända. Hoppas på att jag får bli silvermedlem idag så man kan få se lite fler bilder på magar.