Sandy85
Kvinna ·
15 feb, 2014
bukplastiker mars 2014
BukplastikHej tänkte skapa en tråd för oss som op mars.jag skall op 5 mars på.citadell kliniken.av göran. Här kan vi dela våra tankar innan och efter op :) Råd man fått innan osv. Har ni tänkt gå ner lite extra innan op? Har ni fått pencillin utskrivet? Hur länge får ni stanna på kliniken. Vart skall ni op :) Ha en underbar dag.
Sortera efter
aronnax
Kvinna ·
29 mar, 2014
2014
Kvinna ·
29 mar, 2014
Hej spanar in här och läser lite. På måndag är det dags för mig. Jag är mkt nervös och det känns overkligt... men men... hoppas att det går bra =)
Esmir69
Man ·
30 mar, 2014
Ketlin
Kvinna ·
30 mar, 2014
Ketlin
Kvinna ·
30 mar, 2014
Esmir69
Man ·
30 mar, 2014
Ketlin
Kvinna ·
30 mar, 2014
Esmir69
Man ·
31 mar, 2014
aronnax
Kvinna ·
01 apr, 2014
Var på återbesök idag, en vecka efter operationen. Allt såg fint ut, inga tecken på infektion.
Uppmanades att ta mitt morfin då jag har ont men mår dålig av de.Jaja, jag får försöka.
Nytt besök om en veck för att ta bort stygnen.
Nu ska jag vila, blir så fort trött.
Ha det fint/ Aronnax
2014
Kvinna ·
01 apr, 2014
aronnax
Kvinna ·
01 apr, 2014
Jag är nästan inte svullen allr, har förstått att det är ovanligt.
Antar att det kan komma men än är de ingen svullnad.:)
Visst är det skönt att det är gjort?! :)
elizela79
Kvinna ·
01 apr, 2014
Hej på er!
Vad skönt att allt har gått bra och att du inte har allt för on 2014.
Aronnax, har du så ont så att du måste ta morfin på dagen eller tar du bara det när du ska sova? Usch nej, det är inte kul att behöva må illa det är jobbigt nog att ha den där gördeln som trycker på dygnet runt. Jag undrar hur länge man ska behöva ha dubbla gördlar dygnet runt, hade varit fantastiskt skönt att slippa den yttre.
Jag ska ta min sista morfin ikväll men jag tror att jag klarar mig bra utan den, kom på nu att jag inte har tagit nåt smärtstillande sen i morse. Jag har mest ont i ryggen tycker jag, jag är rätt svullen där.
Hoppas du blir av med smärtan snart Aronnax.
ha en mysig kväll!
kulmagen
Kvinna ·
01 apr, 2014
Hej Elizela
Jag har också opererats på Citadell av Peter Cosmo. Jag fick lägga min yttre gördel efter återbesöket. Tror det 12 dagar efter op. Det var skönt att bli av med den. Kändes betydligt lättare när man bara hade en gördel.
aronnax
Kvinna ·
01 apr, 2014
Jag har så ont i musklerna, blir som riktig kramp i magen, ochAlvedon hjälper inte tyvärr.
Ärren gör inte ont alls.
kuttelisa
Kvinna ·
02 apr, 2014
elizela79
Kvinna ·
02 apr, 2014
God förmiddag!
Hur mår ni idag?
Kulmagen, jag håller tummarna för att jag oxå slipper den på måndag då. När fick du tid för nästa återbesök? Fick du träffa Peter eller en sköterska?
Aronnax, vad jobbigt. Jag tycker synd om dig, vi får verkligen hoppas att det går över snart. För mig har det nog varit tvärtom, det har svidit i såret och i magmusklerna känns det som att jag har träningsvärk när jag anstränger mig. Men ryggen är nog värst, där de fettsög, den ömmar rätt bra. Men men, vi kommer att bli så fina! Jag är verkligen så glad för att jag har gjort den här operationen.
Tack för tipsen, kuttelisa! Det är bra att höra hur ni andra gör. Är det nån här som tejpar sin navel? Man ser ju det på endel bilder och i så fall varför?
aronnax
Kvinna ·
02 apr, 2014
Elizela, har du två gördlar? Jag har bara en. MEn det räcker, hehe.
Idag ha det faktiskt varit lite bättre måste jag säga. Orkat gå lite och varit lite gladare.Smärtan tog på psyket, men nu har det vänt!
JAg är också väldigt glad att jag gjort detta måste jag säga. :)
Jag skall ha ett plåster på naveln tilltpå tisdag då stygnen tagits enligt Sahgrenska.
Kul att höra från er som är i samma fas liksom!
Hoppas ni får en fin dag!
kulmagen
Kvinna ·
02 apr, 2014
Elizela. När jag var på återbesök träffade jag bara Peters sköterska som tog stygnen i naveln. Det såg bra ut enligt henne. Nästa besök har jag inte föränn i början av augusti. Då ska jag träffa Peter.
elizela79
Kvinna ·
03 apr, 2014
Hej!
Jag måste bara fråga... Igår när jag masserade min midja hittade jag en knöl😲, jag vet att det kan bli lite knöligt efter fettsugning men den är mer som en kula. Har ni känt några sådana på er??? Usch, jag är väl bara nojjig.
Hur mår ni andra idag?
aronnax
Kvinna ·
03 apr, 2014
Hej!
Jag måste bara fråga... Igår när jag masserade min midja hittade jag en knöl😲, jag vet att det kan bli lite knöligt efter fettsugning men den är mer som en kula. Har ni känt några sådana på er??? Usch, jag är väl bara nojjig.
Hur mår ni andra idag?
Vet inte vad knölen kan vara, kan du ringa och fråga kanske?
Jag mår bättre idag, inte alls lika ont idag, Trött i musklerna men vilar jag bara emellanåt så går det bra.
Hur mår ni andra då?
Hej!
Aronnax, Gud va skönt att bli av med dränet va, gjorde det ont? Jag hade aldrig nåt, min läkare brukar tydligen inte sätta det. Man får va glad att det går framåt👍.
Igår när vi skulle dra åt gördeln så knakade det till i bröstkorgen, kan nog va så att nåt revben har fått sig en smäll vid op:n. Jag ska ringa till kliniken på måndag om det inte har blivit bättre. Jag har lite tur, min man pratade med grannen igår och hälsade från min läkare, de känner tydligen varandra, då sa han att det va bara att fråga om det va nåt jag undrade över. Det känns ju rätt tryggt, kan tänka mig att det kommer att dyka upp en o annan fråga under resans gång.
Jag kunde somna igår trots smärtan, det dumma va att jag glömde ta alvedonet och morfinet, vaknade 02 av att jag hade hyfsat ont😲.
Hur mycket rör du på dig??
Jag tror jag också ska gå ut och sätta mig på altanen och njuta lite.
Ha en skön dag!
Hej! Nja, så jätteont gjorde de inte me obehagligt var det. Drog det själv. Det var som "bulor" på dränet och när de skulle ut kändes det knäppt..
Lät ont med revbenet.. Men du har ingen feber?
Har oxå hoppat morfiet, men det var ingen braide´!
På tisdag är de återbesök, vet du vad man gör då? Det är hos en sjuksköterska i alla fall.
Jag går mest till toa och lite i huset, idag lite i tädgården men fy vad trött jag blev i magen och ryggen! :D
Satt också på altanen idag, det gjorde mig litegladare, tycker det är tungt att vara så handikappad..
Ha en fin dag!