exotiic
Kvinna ·
21 dec, 2012
Dr Gerlee, bröstförstoring 2013
BröstförstoringTjejer hjälp!
Köpte just Groupon Dealen, bröst operation hos Dr Gerlee och jag är så otroligt nervös.
Är han duktig, snälla ni med erfarenhet skriv. Och gärna ni som ska operera er hos honom?
Var väntetiden till konsultation lång? ÅH SKRIV BARA ALLT SOM NI TROR JAG BEHÖVER VETA!
Är sjukt nervös !
Är det någon från stockholm som ska operera sig?
Kraaaam
Sortera efter
Sweedie
Kvinna ·
21 dec, 2012
Det finns hur många som helst trådar om Gerlee... sök under forum så kan Du läsa hur mycket som helst om honom!
Gilla
exotiic
Kvinna ·
22 dec, 2012
Tack för svar. Har läst allt som går. Vill dock höra om någon ska göra operation nu i januari och om de har träffat honom och så :)
Gjorde du din operation hos honom den 12 dec? Hur gick det? När du gick på konultation gick du då och träffade Markus?
<3<3<3
Gilla
Fluff
Kvinna ·
22 dec, 2012
Jag köpte dealen i september, var på konsultation i oktober och fick operationstid 26/2. Så han är ju rätt upptagen om man säger så..
Gilla
exotiic
Kvinna ·
22 dec, 2012
Oj då vissa säger att de får tid jätte fort. Gick du på konsultation just hos dr Marcus? Någon skrev att han är otålig under konsultation och jag hoppas verkligen inte det för att jag kommer få panik i sånt fall det här är ju enda jätte viktigt.
Jag bor i Stockholm så att det är en bit för mig att åka tycker du att jag ska boka konultation och operation dagen efter (om det ens går)?
Tack för svar!!!!
Gilla
Fluff
Kvinna ·
22 dec, 2012
Jag tyckte inte alls att han var otålig. Det var snarare jag som var det då jag tyckte att han gick igenom en massa saker som jag redan visste. Jag var nog inne hos honom i mer än en timme.
Jag bokade inte operationen direkt men debatten första tid som fanns när jag var där den 8/10 var den 19/1-13 så det hör nog till vanligheterna att man får vänta ganska länge på operation.
Gilla
Sweedie
Kvinna ·
22 dec, 2012
Jag kan nog känna att det går undan på konsultationerna och att jag båda gångerna efter konsultation kommit på en massa frågor i efterhand för det har känts som om det inte finns tid. Det är bra om man verkligen förbereder sig och skriver ner alla frågor man har - dom är väldigt upptagna.
Däremot kan jag varmt rekommendera dom just för att Dr Gerlee är väldigt kunnig och erfaren och kan svara på alla frågor man har.
Jag ville själv göra konsultationen först, så nu har jag varit nere i H-borg 4 gånger (bor också i Stockholm). Om Du vet vad Du vill och inte vill ha konsultationen först och sen fundera på saken så kanske det går att göra så. Det jag kan tipsa om som är urdåligt - om Du bokar tåg ner - och vill ändra hemresan, så går inte det... för där nere finns bara Skånetrafik, och dom samarbetar inte! Så det är ingen idé att betala för ombokningsbar biljett i så fall.
Gilla
Fluff
Kvinna ·
22 dec, 2012
Jag försökte boka operation innan jag varit på konsultationen se det gick inte.. de vill gärna att man kommer dit på konsultationen. Men testa du det kanske funkar!
Gilla
aussie1
Kvinna ·
22 dec, 2012
exotiic, tycker absolut inte att han var otålig, han är dock mycket noga med att säga va som är rätt och fel enligt honom, o va han tycker om vissa grejer, det värsta han vet, som han sa till mig va att när en patient tror att man kan välja bland implantat hur som helst som om det vore smink, godis eller liknande, och säga : min vänn har de, jag vill ha exakt samma... för det är inte riktigt så, alla har olika utgångslägen, han vet ju va han gör så man borde lita på honom, kan tänka mig att han då kan bli otålig om man inte lyssnar på vad han har att säga, men han var väldigt tillmötesgående och förstående :)
Gilla
exotiic
Kvinna ·
22 dec, 2012
Fluff; Jaha är det sant, en timme det är jätte bra då verkar han inte alls stressad´och så som någon hade skrivit i en tidigare tråd. Förstår jag rätt nu, du gick på konsultation den 8/10 och fick operationstid den 19/1? Förlåt en fråga bara, när du bokade konsultation gjorde du det via deras mail eller ringde du dem?
Sweedie; Tack för rådet om att skriva upp det var riktigt smart! Har du några tips på avgörande/viktiga frågor för att jag känner mig helt tom just nu vet inte vart jag ska börja. Jag vet inte ens vad jag ska ha för storlek eller jag vet på ett ungefär men är inte helt 100 än. Som tur så åker jag ner dit med bil min pojkvän ska skjutsa mig men tack för rådet verkligen!
Aussie1; Vad bra!! Var så orolig från början men det känns mycket bättre nu efter att ni delat med er av era erfarenheter.
Förresten, visste ni vilken storlek ni ville ha innan ni kom på konsultation eller får man prova sig fram till storlekar där?
<3
Gilla
Sweedie
Kvinna ·
22 dec, 2012
Börja med att själv göra ristest hemma. Om Du mot all förmodan inte vet vad det är så lägger Du ris i en plastpåse och stoppar i en BH. Har Du inga större så kanske en sportbh kan funka, eller så köper Du en lite större sportbh eller något. Ett riktigt tajt linne kan fungera också.
I dl ris = 100 cc. Då vet Du ungefär hur stort Du vill ha redan innan operation, så har Du en utgångspunkt för diskussionen. Kan säga att deras normala konsultationstider är 30 minuter... så om alla stannar där inne en timme så lär dom som kommer sent på dagen inte hinna med sina.
Gilla
exotiic
Kvinna ·
22 dec, 2012
Tack för rådet Sweedie! Ska göra det nu!
Du jag fick mail nyss från Johan och han säger att jag ska skicka bilder på mina bröst från sidan och framifrån och så mått och längd för att sedan boka en telefonkonsultation och alltså jag vet inte om jag vill ha en telefonkonsultation. Jag vill att de ska mäta och jag vill prova storlekar där, jag menar hur mycket kan man se på en bild. Han har inte ens bett mig om mina mått :/
vad säger ni?
Gilla
Sweedie
Kvinna ·
22 dec, 2012
Dom låter Dig prova med anatomiska (det fick jag i alla fall göra) och jag fick ingen känsla alls av storleken vid provningen där. Ristestet ger mycket mer fingervisning om själva storleken. Beroende på Ditt utgångsläge så behöver Du mer eller mindre av konsultationen. Har Du t ex markerade egna bröstveck, eller lite häng.... då måste Du prata med kirurgen om ifall Du riskerar DB, eller behöver lyft... men annars skulle jag kunna tänka mig att telefon fungerar.
Gilla
exotiic
Kvinna ·
22 dec, 2012
Mina bröst ser ut typ exakt såhär som på förebilden.
http://www.kissies.se/wp-content/uploads/2012/10/br%C3%B6st.jpg
Har jag markerade Väck. Lite häng har jag ju..
Vad är DB?
Gilla
exotiic
Kvinna ·
22 dec, 2012
Tack för ris tipset prövade det nu och tror att jag vill ha någonstans mellan 300-400! Jätte bra tips verkligen! Tack!!!
Gilla
Sweedie
Kvinna ·
23 dec, 2012
exotiic skrev:
Mina bröst ser ut typ exakt såhär som på förebilden. http://www.kissies.se/wp-content/uploads/2012/10/br%C3%B6st.jpg Har jag markerade Väck. Lite häng har jag ju.. Vad är DB?Det där ser inte ut som häng i mina ögon :) DB är när Din egen vävnad syns utanpå implantaten så att det blir en extra linje. Under rubrikerna här ovanför finns en massa info under "av intresse"... bland annat om komplikationer. Du kan läsa där. Och nu är jag ju ingen expert, men med så pass mycket egen vävnad kanske det finns risk. Men läs på i trådar som handlar om framför vs bakom placering, läs på under "av intresse" ovan... där får Du massor av input till Dina frågor :)
Gilla
Minna22
Kvinna ·
31 dec, 2012
Hej!
Jag bor i Gnesta, utanför sthlm och ska operera mig den 4 april hos Gerlee. Jag får vänta 6 månader på min operation, var hos honom i början på nov på konsultation
Gilla
Nyabröst 2013
Kvinna ·
29 jan, 2013
Jag köpte dealen idag och ska inte på konsultation förens den 24 April, en evighets väntan och sedan får man vänta länge för operation med kan jag tro.
Jaja dens om väntar på något gott :)
Gilla
starshine
Kvinna ·
29 jan, 2013
Jag opade mig hos honom för 6 dagar sen :) älskar all underbara personal som jobbar där, guldvärda!
Gilla
Nyabröst 2013
Kvinna ·
29 jan, 2013
Tog det lång tid att få operationstid efter konsultationen?
Gilla
starshine
Kvinna ·
29 jan, 2013
Det är helt olika. Jag fick vänta i 3 månader på op.
Gilla