Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
exotiic profilbild

exotiic

Kvinna ·

21 dec, 2012

Dr Gerlee, bröstförstoring 2013

Bröstförstoring
Tjejer hjälp!
Köpte just Groupon Dealen, bröst operation hos Dr Gerlee och jag är så otroligt nervös. 
Är han duktig, snälla ni med erfarenhet skriv. Och gärna ni som ska operera er hos honom?
Var väntetiden till konsultation lång? ÅH SKRIV BARA ALLT SOM NI TROR JAG BEHÖVER VETA!
Är sjukt nervös !
Är det någon från stockholm som ska operera sig? 
Kraaaam
95

Sortera efter

Cakepop

Kvinna ·

06 maj, 2013

Hahah ok :)
Gilla

Daniii

Kvinna ·

30 maj, 2013

Någon som vet gerlees direkt mail? :) har frågor till honom
Gilla

Spero

Kvinna ·

04 jun, 2013

Hej Alla!
Nu har jag följt med och läst era inlägg de sista månaderna.
Jag har fått konsultationstid 6/6, (jätte konstigt med tanke på att det är röd dag).
Jag ska träffa Dr Knudsen, vad har ni som träffat henne att säga. Någon som har opererats och är villig att dela med sig lite info.

Gilla

Soffan94

Kvinna ·

05 jun, 2013

Hej! Jag har opererats av Mary. Opererades den 1 maj vilket jag också tyckte var lite konstigt. Fick först ett dåligt intryck för att jag trodde jag skulle träffa gerlee på konsultationen. Efteråt när jag sedan fick veta att Mary var ny och massa annat så kändes det mycket bättre! Mary är jätte trevlig och duktig och lyssnar precis på hur du vill ha det. Jag är jätte nöjd med allt och speciellt med mina bröst!
Gilla

Spero

Kvinna ·

06 jun, 2013

Tack Soffan94, kändes faktiskt jätte bra idag. Blev bestämt att jag ska ha HP 450cc under muskeln. Op 25 sept. De skulle tydligen operera hela sommaren men jag vågade mig inte på att ligga med operationssår under rötmånaderna. Haha.
Gilla

Daniii

Kvinna ·

18 jun, 2013

Hej tjejer ! Vad har ni köpt för första bh efter de 3 första veckorna med toppen från kliniken ? Tips?
Gilla

Soffan94

Kvinna ·

19 jun, 2013

Jag köpte två bygellösa bh:ar från lindex, jätte sköna och funkar utmärkt!
Gilla

Twist

Kvinna ·

11 jul, 2013

Hej alla ni som har köpt Gerlee Dealen.

Jag köpte min deal på groupon för ungefär 1 år sen. Eftersom jag bor utomlands så var det en väldigt kort tid mellan min konsultation och själva operationen, ca. 5 dagar. 

Jag har tidigare haft enorma bröst, men gjorde en bröstförminskning hos Dr. Cosmo år 2004. Måste säga att jag alltid fått beröm efter den operationen för hur fina mina bröst blev o vilka minimala ärr jag hade kvar efter förminskningen. Det var något som oroade mig otroligt mycket innan OP och något som Dr. Cosmo lovade att vara extra försiktig med. Han lovade fina ärr och jag fick super fina (nästan osynliga) ärr.

Under konsultationen hos Dr. Gerlee stog det helt still i mitt huvud. Jag fick testa 3 olika storlekar, valde 330cc com som var mellan storleken. Dr. Gerlee berättade att han kommer testa sig fram med plantat mellan 320cc - 375cc och välja storleken som får brösten att se bäst ut. Jag har alltid haft en positiv inställning till mina läkare, jag anser de som konstnärer. Det må vara min kropp han ska operera på men det kommer vara hans konstverk som andra sen ska titta på, tror på så sätt alla seriösa kirurger som jobbat flera år gör sitt allra bästa när de opererar för det är DU som kommer representera HANS konstverk i all framtid, därmed föra vidare hans rykte och namn.

Jag ställde knappt några frågor under min konsultation, men Dr. Gerlee berätta det mesta kändes det som. Jag va inte minsta orolig när jag lämnade kliniken den dagen.

Kvällen innan OP ringde en kompis och ställde massa frågor som: vad valde du för material? Vilken model? Anatomisk el. runda? Är läkaren bra? Är han med i den Svensk Plastikkirurgisk Förening eller inte? Och jag antar att alla som ska operera sig går och ältar på samma frågor. I mitt fall så överlämnade jag alla svar till Dr. Gerlee. Han fick helt enkelt bestämma helt och det spelade ingen större roll för mig vare sig han var medlem eller icke i den Svensk Plastikkirurgisk Förening. För mig spelade det bara roll att han var en känd läkare som gjorde mycket reklam för sin klinik vilket i stort sätt bara är smart av honom.

På OP dagen gick allt helt underbart. Bemötandet var suverän av alla på kliniken, specielt Johan. Jag fick först träffa Dr. Gerlee för att gå igenom allt en sista gång, därefter blev jag trevligt inlagd i ett mysigt rum där en annan flicka låg. Hon var nyopererad och väldigt pigg. Att ha träffat henne där på rummet precis innan ens egen operation gjorde mig super lugn. För hon satt upp och vart hur pigg som helst. 

Först inne på operationssalen fick jag träffa nakos läkaren, som är helt underbar. Han strök mig på kinden, skojade och pratade lungt till mig tills jag tuppade av. Minns inte ens att jag behövde räkna baklänges.

Gilla

Twist

Kvinna ·

11 jul, 2013

Idag har det gått 17 dagar sen min operation. Ville bara dela med mig av min korta erfarenhet än så länge.

Första dagen efter operationen gick supert. Som tur är jag inte den som blir illa mående av narkos och smärtstillande medel så det gick super fint för mig. Jag antar väl att första dagen känner man inte mycket just för att man fortfarande har lite av narkos och de starka smärtstillande preparat fått. Ville ha detta sagt för jag kan tänka mig att många kanske blir oroliga när smärtan blir värre andra och tredje dagen. 
Själv var det så för mig iaf. Den andra dagen borjade det spanna mer i brosten och det gjorde llite ont. Eftersom jag gjorde mina snitt under brösten så hade jag inte lika ont som min vän, hon gjorde sina snitt i armhålorna och tydligen kapar man av bröst muskeln för att komma åt. Det säger ju sig själv att det måste göra mer ont när det ska läka. 
För mig kändes det mer som otroliga träningsverk i hela bröstet, riktig grymma träningsverk.. och precis som träningsverk så gjorde det inte så ont bara man satt still. 
Något som varit lite jobbigt och som jag har haft som svårast med är ställningen man ska ligga i, lite halvt sittande och lite halvt sovande. Rumpan börjar ju säga ifrån efter ett tag och man vill ju rulla på sidan. Det är kanske någonting man ska fråga läkaren under sin konsultaion - ställningar som man kan sova i.

På min sjunde dag, så vaknade jag och var helt mirakulöst kvitt alla mina verker. Det va precis som Dr. Gerlee hade sagt, sjunde dagen mår man helt plötsligt super bra. Visst, man är fortfarande inte fritt rörlig men det verker inte på samma sätt alls. Sen är det också väldigt individuellt, vill inte göra någon orolig om det skulle ta längre tid för er. 

När det hade gått åtta, nio dagar då började jag märka att svullnaden av mitt högra bröst har blivit mindre medans den andra fortfarande sitter lite högre upp och har kvar svullnaden. Det gjorde även väldigt ont precis vid underarmen på mitt vänstra bröst. Min första tanken var att det har börjat bildas kapsel och att det var start på en illa kapsel bildining. Jag fick panik och jag tror jag googlade sönder min laptop om kapsel bildning. Men tjejer oroa er inte. Det sitter oftast i huvet på oss. Precis som Johan sa, så gick verken och svullnaden från även den vänstra bröstet bort. Och det gick bara på 3 dagar. Oroa er inte i onödan, själv låg jag somnlös så det är lättare sagt än gjort.

Idag mår jag super bra och trors att jag fortfarande har på mig både sports bh och förbandet som trycker ner brösten, så glömmer jag bort ibalnd att jag har gjort en operation. Slutade med smärtstillande eftersom jag inte har ont längre. Längtar bara nu till jag får ta bort förbandet.

Vill bara även tacka alla er för den här underbara forumet. Det har varit till stor hjälp. Att googla information är en sak, men att kunna läsa om patienter som har gjort sin operation på samma klinik, av samma läkare, blivit omhändertagen av samma personal gör hela läsandet mycket mer personlig. STORT TACK TILL ALLA SOM SKRIVER HÄR!

Gilla

jessica86

Kvinna ·

11 jul, 2013

Känns betryggande att höra att folk har så positiva erfarenheter av Gerlee, det gör mig lite lugnare inför min operation nästa onsdag!
Gilla

Anonym användare

11 jul, 2013

Vad är det jag har missat? Låter helt fantastiskt! Googlade och fick se att "dealen" kostar 27 800? Vill absolut inte låta negativ, men det låter nästan förbra för att vara sant! Snälla berätta mer! :D

Hur ofta kommer detta fantastiska erbjudande?
Gilla

Cakepop

Kvinna ·

27 jul, 2013

TWIST, så fantastiskt roligt att höra din berättelse! Nuser jag fram emot min op ÄNNU mer om möjligt!! Din berättelse lugnade mig Tack!
Gilla

Chleah

Kvinna ·

06 aug, 2013

"Twist" tack så mycket för dina inlägg, det får mig att känna mig lite mindre nervös, jag ska på konsultation i September.
Gilla

Galijana

Kvinna ·

17 jan, 2014

Hela personalen på Gerlee kliniken är helt underbara. Dr Gerlee är en otroligt duktig kirurg och tar det säkra föra det osäkra. Hade konsultation den 4 dec och OP igår 16/2. Ömmar lite men mår otroligt bra. Brösten blev helt fantastiska, drömbröst. Jag hade i början av året beställt till hos de omtalade Citykliniken i Landskrona och var på konsultation hos Dr Cosmo. Mycket oproffesionellt uppförande. Han kastade upp en bh jag skulle ta på mig och prova olika inlägg. Sedan stod jag där och provade inlägg och han satt vid sitt bord och skrev nått på datan. Sen frågade jag honom hur det såg ut, men då fick jag det besvarat med en fråga,... Jag fattade ingenting.... Sen ville jag se hur långt detta skulle gå så jag la in 700 cc i bh och frågade honom om det var för mycket VILKET DET VAR och han säger nej, vill du det så så får det bli 700 cc.... Vid det tillfället hade jag redan betalt 45 000 kr men tog tillbaka dem lika snabbt. Så nu har jag fått mina drömbröst hos Gerlee och 20 000kr billigare..... Så jag rekommenderar Gerlee till 100%. Låt er i te avskräckas att det säljs som deal på Groupon för det är bara dumt att betala 20 000kr mer för något dåligare,...
Gilla

Marina

Kvinna ·

20 jan, 2014

Galijana skrev:
Hela personalen på Gerlee kliniken är helt underbara. Dr Gerlee är en otroligt duktig kirurg och tar det säkra föra det osäkra. Hade konsultation den 4 dec och OP igår 16/2. Ömmar lite men mår otroligt bra. Brösten blev helt fantastiska, drömbröst. Jag hade i början av året beställt till hos de omtalade Citykliniken i Landskrona och var på konsultation hos Dr Cosmo. Mycket oproffesionellt uppförande. Han kastade upp en bh jag skulle ta på mig och prova olika inlägg. Sedan stod jag där och provade inlägg och han satt vid sitt bord och skrev nått på datan. Sen frågade jag honom hur det såg ut, men då fick jag det besvarat med en fråga,... Jag fattade ingenting.... Sen ville jag se hur långt detta skulle gå så jag la in 700 cc i bh och frågade honom om det var för mycket VILKET DET VAR och han säger nej, vill du det så så får det bli 700 cc.... Vid det tillfället hade jag redan betalt 45 000 kr men tog tillbaka dem lika snabbt. Så nu har jag fått mina drömbröst hos Gerlee och 20 000kr billigare..... Så jag rekommenderar Gerlee till 100%. Låt er i te avskräckas att det säljs som deal på Groupon för det är bara dumt att betala 20 000kr mer för något dåligare,...

Någon annan skulle i samma sits ha kunnat uttrycka det att det var skönt att i lugn och ro få välja storlek och inte känna att kirurgen satte stopp långt innan man själv var nöjd med storleken. ;) Bara för att väga upp din åsikt lite. F ö heter Cosmos klinik inte Citykliniken utan Citadell.

Men du gjorde rätt som väljer en kirurg du tycker passar dig och din magkänsla!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem