Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
lilla profilbild

lilla

Kvinna ·

05 jul, 2012

Fler som ska op i oktober 2012?

Bröstförstoring

Nu är min operation inbokad :) *hjälp*

Jag är både spänd, förväntansfull, nervös och allt där till...

Tänkte om det är fler som vill följas åt tills oktober och prata erfarenheter och känslor fram tills och op och kanske till och med efteråt??

När i oktober är din operation? Och var? Vi kanske är fler som ska opereras på samma dag/klinik osv...

Min är på Improva den 17 oktober

Lyckliga lilla jag

:)

84

Sortera efter

kaffemissbrukare

Kvinna ·

05 jul, 2012

Jag har op bokad till 22 oktober, hoppas nu bara att kirurgen vill/vågar genomföra op.

Ska i så fall göra ett bröstlyft och lägga in 400cc HP 🙂

Gilla

lilla

Kvinna ·

06 jul, 2012

Så kul att vi är fler i oktober :)

Vågar göra operationen? Är det något som är extrariskabelt eller så?

Hur känner du? Är du nervös? Hur gamla barn har du?

Många frågor 🙂

Gilla

kaffemissbrukare

Kvinna ·

11 jul, 2012

Jag är mest nervös för att kirurgen inte ska vilja genomföra operationen (både förstoring och ankarlyft blir det i så fall) 😉

Jag är född med hydrocephalus (vattenskalle) och har därför en shunt inopererad, vars silikonslang löper längs med ena bröstet.

Så kirurgen är rädd att implantatet på den sidan eventuellt kan störa shunten. Därför vill han att jag ska genomgå en kontroll hos neurokirurgerna innan han beslutar sig för att genomföra ingreppet eller ej.

Barnen är 8, 5 ch 3 🙂 Nu har jag gjort mitt när det gäller att befolka världen, så nu vill jag ha tillbaka mina tuttar 😉

Gilla

Pinklady

Kvinna ·

11 jul, 2012

Hej tjejer! Jag har också bokat op tid i okt ;) 23/10 på Proforma! Läääängtar så! Försöker läsa på och kolla bilder så jag är 100 på det jag gör. Inte så nervös än, mer orolig hur folk ska reagera på mitt nya jobb som jag börjar på i augusti. Jag ska inte göra sp stora, så förhoppnigsvist syns det inte för mkt. Ska bli kul att följa er!
Gilla

cathlyn

Kvinna ·

11 jul, 2012

Jag ska operara mig den 30 oktober hos Örjan på proforma om allt går som det ska. Än så länge är jag bara glad över att äntligen ha ett datum! :D 

Gilla

kaffemissbrukare

Kvinna ·

27 aug, 2012

Wohooo!

Nu har jag fått klartecken. Kirurgen är beredd att genomföra operationen 😀

SÅ glad!

Gilla

Emmsan86

Kvinna ·

27 aug, 2012

Den 29 oktober ska jag äntligen förstora dom :D

Gjorde ju lyftet i maj för jag inte kunde göra både lyft å förstoring samtidigt då jag har så mycket egen bröstvävnad. Tråkigt när man väntat på å förstora å endast får göra ett lyft vilket man annars hoppas på å få slippa å göra, så är såå glad över att äntligen få ett datum när jag får drömbrösten :) Jag kommer opereras av Ivan på Kosmetisk Kirurgi i Falköping

Gilla

Lava90

Kvinna ·

28 aug, 2012

Den 2 oktober är det min tur! 345cc MP bakomplacering... Velade mellan 305, 320 och 345. Men känns bra med mitt va. Ska opas av Peter Cosmo citadellkliniken! Någon mer som ska dit den 2a??? Håller tummarna för oss alla :)
Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

28 aug, 2012

Jag ska på konsultation den 30/8, och jag har också en shunt. Tänkte bara fråga hur de tänker göra på dig? kommer slangen gå "innanför bröstet"? jag är rädd för att slangen ska spännas eller bli mer synlig än vad den redan är... :(

Gilla

lilla

Kvinna ·

13 sep, 2012

Hej tjejer!! Vad kul att det är fler som har joinat :) Har tyvärr inte haft tid att titta in här på länge, men nu är jag tillbaka :) Hur känns det nu för er alla?? Inte många sagt kvar till oktober, jihooooo!! Kaffemissbrukare: grattis!! Vad glad jag blir för sin skull :)) Lava 90: 2 oktober... Åh, så spännande det är ju verkligen inte så lång tid kvar... Hur går dina tankar? Emmsan86: hur har det gått för dig? Känns det bra? Berätta... Hur gick det till? Cathlyn: samma frågor till dig, hur gick det? Är du nöjd? Berätta gärna :) Pinklady: 23 oktober är inte heller så långt borta... Varje dag son hår blir en dag närmare. Känner du dig lugn eller nervös eller hur känns det? Kram på er :)
Gilla

Mickis78

Man ·

13 sep, 2012

Hej! 15e okt på art Clinic är det dags för mig:) ska byta implantat och för hoppningsvis på mina drömbröst! Är mer nervös denna gång, då jag sist fick en blödning i högra bröst och blev väldigt rädd:( hade kapsel på båda brösten som orsakade blödningen.
Gilla

Jhalie

Kvinna ·

13 sep, 2012

Hakar på här. Ska göra bröstförstoring och stor bukplastik den 6e oktober! Har väntat så länge och äntligen börjar det närma sig!Det värsta just nu är att sluta röka, phu men det ordnar sig!!
Gilla

lilla

Kvinna ·

13 sep, 2012

Välkomna :) Alltid kul att fler vill hänga på!! Verkar som nervositet är en stor del... Med all rätt kan jag tycka :) Mickis78: hur gick det för dig första gången med sövning o själva opertationen? När fick du problem? Tråkigt att det blev så :( håller tummarna denna gång! Jhalie: bukplastik och bröstförstoring. Oj... Starkt av dig!! Hur gamla är dina barn? Hur länge tror du att du blir "liggandes" efteråt? Kram
Gilla

rosa barbie

Kvinna ·

13 sep, 2012

Jag hakar också på här!

Den 18 oktober är det dags för min operation.

För mig blev det 500 cc, hög profil, bakom muskeln.

Konstigt nog är jag inte ens nervös, jag längtar bara så otroligt mycket att dagarna går lååååångsamt.

Även om det inte är långt kvar nu så känns det så långt borta haha.

Gilla

Mickis78

Man ·

13 sep, 2012

Första gången gick jättebra! Inte alls nervös, hade önskat mig bröst i 10 år:) så bara förväntansfull! Op 2006 pip implantat, fick kapsel efter två barn och ville byta ut dom samtidigt som dom tog bort kapslarna! Fick en blödning! Blev dock ej nöjd med dom nya implantatet , fyllde inte ut mitt bröst och var för platta! Så nu ska jag byta och hoppas på att bli nöjd!
Gilla

lilla

Kvinna ·

13 sep, 2012

Mickis78: det låter som mig, jag har också funderat på det i 10 års tid... Ok, då vet du lite vad du ska gå igenom igen. Tycker det är så nervöst med ovissheten... Men jag vill verkligen :)! Jag håller tummarna för att du blir nöjd denna gången :) Rosa Barbie: välkommen! Ja visst, håller med dig... Konstigt att tiden går långsamt när man vill att den ska gå fort... O tvärtom!! Önskar att det hela var över redan :) Kram
Gilla

Mickis78

Man ·

13 sep, 2012

Tack detsamma! :)
Gilla

cathlyn

Kvinna ·

13 sep, 2012

lilla skrev:
Hej tjejer!! Vad kul att det är fler som har joinat :) Har tyvärr inte haft tid att titta in här på länge, men nu är jag tillbaka :) Hur känns det nu för er alla?? Inte många sagt kvar till oktober, jihooooo!! Kaffemissbrukare: grattis!! Vad glad jag blir för sin skull :)) Lava 90: 2 oktober... Åh, så spännande det är ju verkligen inte så lång tid kvar... Hur går dina tankar? Emmsan86: hur har det gått för dig? Känns det bra? Berätta... Hur gick det till? Cathlyn: samma frågor till dig, hur gick det? Är du nöjd? Berätta gärna :) Pinklady: 23 oktober är inte heller så långt borta... Varje dag son hår blir en dag närmare. Känner du dig lugn eller nervös eller hur känns det? Kram på er :)

Har ju inte opererat mig än, men konsultationen gick super! Bestämde oss för 400cc, HP, bakom muskeln. Nu vill jag bara att det ska vara den 30 oktober!

Gilla

Lava90

Kvinna ·

14 sep, 2012

18 dagar kvar och jag kan knappt bärga mig!!! Ihhhh! Är ledig nu 2 dagar, sen kommer jag jobba konstant fram till opdagen. Så nu ska jag stäta, planera, åka till Ullared och handla bra å ha saker... Har en sån där nerräkningsapp på mobilen, men den går inte snabbt nog ;) är inte så nervös, mest förväntansfull och det känns liksom overkligt. Hur går det för er andra???? Jag har lite storleksångest också, som alla andra verkar detsom. Hmmm men blir nog bra med 345cc .
Gilla

mssmith

Kvinna ·

14 sep, 2012

Opar mig den 22 oktober hos Cosmo på citadell. Är sjukt nervös och rädd att det ska bli för stort med 400 cc bakom. Är rätt lång iofs 176 cm och väger 74 kg. har liten A nu men vill ha en fyllig C. Helst inte D. Vad tror ni, ska jag gå ned i storlek till 375 eller 350?

Supersnällt om ni svarar, känner mig helt vilse och orolig.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem