Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
lilla profilbild

lilla

Kvinna ·

05 jul, 2012

Fler som ska op i oktober 2012?

Bröstförstoring

Nu är min operation inbokad :) *hjälp*

Jag är både spänd, förväntansfull, nervös och allt där till...

Tänkte om det är fler som vill följas åt tills oktober och prata erfarenheter och känslor fram tills och op och kanske till och med efteråt??

När i oktober är din operation? Och var? Vi kanske är fler som ska opereras på samma dag/klinik osv...

Min är på Improva den 17 oktober

Lyckliga lilla jag

:)

84

Sortera efter

Troja10

Kvinna ·

14 sep, 2012

Hänger på här oxå. Operation 24/10 på Cidadellkliniken hos Dr. Jörg Bohn i Landskrona. Längtar SÅÅÅÅÅ och räknar ner dagarna i kallendern på jobbet.

Har gått ner 40 kg och har inget av mina 85D kvar. Så de blir ankarlyft med 550 i inlägg.

Vet att de kommer bli ärr för livet (men de bleknar ju). Men så som jag ser ut nu, med häng som en 80-åring& sompåminner om jello (haha) vägrar jag att se ut som.

Vet i tusan om jag vågar lägga ut för och efterbilder. Men man behöver ju inte ha ansiktbilder, haha.

Två månader efter op så åker jag till London i mellandagarna. Då blir de fins tub-klänningar när man ska göra stan på kvällen. Där känner ju ingen mig och då har man chans att "visa upp sig lite". Haha. Tänk vad skönt att kunna gå utan bh en kväll och slippa tänka på bh.

Kram och lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gilla

Jhalie

Kvinna ·

14 sep, 2012

Tack. Ja det blir nog lite kämpigt första tiden. Kommer vara hos min mamma första veckan sen hoppas jag på att sakta och försiktigt kunna gå med barnen till dagis som ligger.jättenära. Barnen är 8, 4 och 1. Kommer bli tufft att inte få lyfta lillan men med två duktiga storebröder löser det sig nog ändå. Börjar bli pirrigt nu:-)
Gilla

kaffemissbrukare

Kvinna ·

14 sep, 2012

Mssmith, då ses vi kanske ;-)
Gilla

Tristessen

Kvinna ·

14 sep, 2012

Hej allesammans, jag har äntligen fått min op-tid till den 10:e oktober hos Gunnar Kratz på Plastikakademin. Sjukt taggad och än så länge inte det minsta nervös. Ägnar varenda kväll åt att kolla på tuttar och fnurla på vilken storlek jag vill ha på mina egna. Lutar åt 300 cc.

Gilla

ssn0511

Kvinna ·

15 sep, 2012

Hej tjejer! Jag ska också opas i oktober, 22 oktober närmre bestämt, på Reformedica i Örebro. Ska lägga in 425cc bakom bröstmuckeln, är sååå förväntansfull! :D

Gilla

VadSkaManHeta

Kvinna ·

15 sep, 2012

Å en till på reformedica :) Var där på konsultation för 2-3veckor sedan :)

Gilla

ssn0511

Kvinna ·

20 sep, 2012

Åh toppen! De är riktigt duktiga där, har två kvinnor i släkten som gjort där innan och resultatet är superfint så det känns som om jag är i trygga händer där! :D 
Gilla

lilla

Kvinna ·

01 okt, 2012

Nu är det oktober!!! :)) Äntligen!! Lycka till alla oktobertjejer :))
Gilla

lillafjäril

Kvinna ·

01 okt, 2012

Hejsan tjejer!
Jag är helt ny här .. ska genomföra min OP den 17 oktober vet ej tid ännu .. också nervös men mest på resultatet vet ju inte alls hur det kommer att se ut!!! Kommer att ha moderate plus 325 cc ..
fast det säger mig inte så mycket hoppas bara att det är som jag tror å inte som jag inte vill haha .. man har ju alltid en bild på hur önsketuttarna ska se ut ... när jag varit på konsultationen så var jag nervös för att det skulle blir för stort nu är jag mer att det ska blir för litet ... jag har 3 barn så mina tuttar är urammade .. men har väl aldrig haft så stor byst utan typ 75B men fyller inte ut den nu .. undra vad det blir för storlek sen? Har noll koll känner jag det är en djungel :-)
Men ser framemot detta nu !!!
Gilla

jentzi

Kvinna ·

01 okt, 2012

Om 2 veckor och 1 dag, alltså 16 oktober.. Lägtaaaaaaar så :D:D:D:D
Gilla

Limerixx

Man ·

01 okt, 2012

Ska op mig den 11 okt, inte ett dugg nervös utan bara förväntasfull. Är mest orolig över om jag kommer missa nåt i skolan haha :)
Ska lägga in 450 cc, Mentor hp hos KKAB i Jönköping, det blir ett minilyft i samband med bröstförstoringen.
Gilla

MissPrincess

Kvinna ·

01 okt, 2012

Jag ska opereras den 4:e oktober av Marcus Gerlee på Gerlee Plastikkirurgi i Helsingborg. 450 cc HP bakom muskeln, runda implantat Mentor :) Jag längtar så :D
Gilla

cathlyn

Kvinna ·

01 okt, 2012

Inte ens en månad kvar nu, 29 dagar!! :D
Gilla

petsod

Kvinna ·

01 okt, 2012

Jag ska operera mig den 4/10 så om 3 dagar typ, jippi.
Det blir på Plastikhuset här i Linköping hos Johann.
350 cc Mentors, mellanprofil bakom muskeln.
Är inte så nervös då jag varit sövd förrut men det pirrar alltid lite i magen på morgonen då det gäller.

Gilla

petsod

Kvinna ·

01 okt, 2012

Vi är lika långa och jag har bestämt mig för 350 cc. Svårt att säga vad som passar just på dig då resultatet blir så olika trots att man har samma strl. Valde själv mellan 325 eller 350 och det blev den större storleken, skiljer egentligen inte så mkt men det kändes bra.

Lycka till med ditt val.
Gilla

petsod

Kvinna ·

01 okt, 2012

mssmith skrev:

Opar mig den 22 oktober hos Cosmo på citadell. Är sjukt nervös och rädd att det ska bli för stort med 400 cc bakom. Är rätt lång iofs 176 cm och väger 74 kg. har liten A nu men vill ha en fyllig C. Helst inte D. Vad tror ni, ska jag gå ned i storlek till 375 eller 350? 

Supersnällt om ni svarar, känner mig helt vilse och orolig. 

Sorry, glömde att citera. Se mitt svar här ovan.
Gilla

Jhalie

Kvinna ·

02 okt, 2012

Nu börjar det verkligen dra ihop sig för mig, och många andra här. Än så länge är jag inte nervös, kommer väl på op-dagen. Tur jag har tid kl 9.00 Det ska bli så spännande att se resultaten sen! Hur går tankarna hos er andra? Just nu är det tvätt, städ och matlagning och alla förberedelser som tar upp min tid!
Gilla

Sockersöt

Kvinna ·

02 okt, 2012

hej tjejer =) jag är oxå ny här o ska opas den 4:e oktober på läkarhuset i uppsala.
börjar bli ganska nervös nu men de ska nog gå bra, är mera nervös hur det ska gå efteråt med en liten son på 20 månader ;)
Gilla

petsod

Kvinna ·

02 okt, 2012

Jhalie skrev:
Nu börjar det verkligen dra ihop sig för mig, och många andra här. Än så länge är jag inte nervös, kommer väl på op-dagen. Tur jag har tid kl 9.00 Det ska bli så spännande att se resultaten sen! Hur går tankarna hos er andra? Just nu är det tvätt, städ och matlagning och alla förberedelser som tar upp min tid!

Såg att du ska opereras den 6/10, på lördag alltså??
I övermorgon är det min tur så i dag är det fix som gäller, städa mm. Imorgon ska jag inhadla allt på Apoteket och packa till dottern som ska vara hos mormor och morfar några dagar.
Lär vara nervös på torsdag men just nu känns det lugnt.
Gilla

Muppi

Kvinna ·

02 okt, 2012

Hej allihopa!

Jag gör lyft+förstoring och överarmsplastik 8/10 på citadellkliniken i Landskrona! Jag är så förväntasfull!
Jag kommer sätta in 650cc HP. Jag börjar bli galet nervös med, men det är mest över smärtan tror jag.
Är det någon mer som gör sin OP på citadell 8/10?

Lycka till alla som ska opereras!:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem