Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tj123 profilbild

Tj123

Kvinna ·

04 mar, 2013

Någon mer som opereras 14/3 på Proforma

Bröstförstoring

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ska göra en bröstförstoring 14/3 på Proforma? Har någon koll på om man måste sova kvar eller kan välja att åka hem senare på dagen?

317

Sortera efter

Ljubi

Kvinna ·

08 apr, 2013

Då ses vi där? :)
Gilla

Tj123

Kvinna ·

08 apr, 2013

Haha ja det lär vi göra! :)
Gilla

Ljubi

Kvinna ·

08 apr, 2013

Sitter där nere och väntar på min ansiktsbehandling som börjar 14.00 Kom förbi och säg hej om du är klar innan :)
Gilla

limpan93

Kvinna ·

08 apr, 2013

Ljubi: Så skönt för dig, vet faktiskt inte riktigt vad jag ska välja för presentkortet så jag väntar lite med det. Vet ni om det finns något "utgångsdatum" eller kan man använda det när som helst? :)
Gilla

malla

Kvinna ·

08 apr, 2013

Jag valde ansiktbehandlingen o den var superskön så den rekomenderar jag :)
Allt hade läkt och såg fint ut för min del, men ena bröstet har sjunkit ihop lite mer än det andra.
Gilla

Tj123

Kvinna ·

08 apr, 2013

Ljubi: mitt återbesök drog ut på tiden så jag var inte klar innan :( annars hade jag såklart kommit och sagt hej! Det var synd :( Hur gick det för dig? Malla: skönt att det gick bra, dom jämnar nog till sig snart! Jag har lite svullnad kvar på ena men det lägger sig det med! Limpan93: inom ett halvår bar jag för mig att det var! Jag ska nog ta massage så väntar tills jag kan ligga på mage. Haha Mitt återbesök gick bra! Örjan och sköterskan tyckte att det såg riktigt bra ut redan! Kommer få lite mer underpol men dom tyckte båda att dom såg jättefina ut i formen redan nu. Vi fick vänta på Örjan lite och sköterskan sa flera gånger att dom verkligen var jättefina så det var ju skönt att inte bara jag var nöjd. Haha :) Rullen hade också gjort det jobb den skulle så det var skönt. Älskar sköterskan jag träffade (samma som skrev ut mig), så himla härlig! Återbesöket tog ganska lång tid då sköterskan satt och gick igenom lite annat med mig som jag undrade. Härligt att dom tar sig tid :)
Gilla

booblady

Kvinna ·

08 apr, 2013

flickor, när ja va på återbesöket så sa han till mig att allt såg bra ut osv, men har nu helt glömt bort när ja får börja använda bygel!! va sa han till er? träna va ju 5-6 veckor, men minns fan inte va han sa om bygel, haha!
Gilla

Tj123

Kvinna ·

08 apr, 2013

Minns inte heller! Glömde helt bort för vi pratade om så mycket annat. Haha. Funderar på att maila och fråga :p
Gilla

4an

Kvinna ·

08 apr, 2013

underbart att få bli av med både tejp och kliande stygn. bokade ni era tre månaders tidrr idag? glömde de. får ringa dom sen. hade mkt frågor när jag skulle dit. när sa dom man kunde börja med träning typ spinning.??
Gilla

Tj123

Kvinna ·

09 apr, 2013

Jag bokade min på en gång! Spinning efter 5-6 veckor och så kan man börja träna ben och mage lite lätt också. Huvudsaken är att brösten inte skumpar. Så nästa vecka är det 5 veckor så då jäklar! Ska man fortsätta sova i bhn? Glömde fråga. Haha
Gilla

booblady

Kvinna ·

09 apr, 2013

hahah, älska oss XD vi har huvudet fullt me bröst så vi glömmer lyssna på va de säger ;D
amen ja mailar örjan tror ja! :)
Gilla

limpan93

Kvinna ·

09 apr, 2013

Malla: Åh så härligt för dig, samma för mig! Min vänstra sitter lite högre upp men det var bara att vänta ut tiden :) Jag bokade även mitt återbesök till mitten av juni, tycker ni även som jag att den här tiden har gått otroligt fort sen man opades? :D
Gilla

4an

Kvinna ·

09 apr, 2013

sjukt fort har det gått.....skönt.längtar efter att börja träna så jag blir tokig snar de kliar i hela kroppen. känner ni av era inre stygn( som jag fick veta att det var) någor sitter djupate än dom andra. och dom försvinner av sig självt. men jag kan känna på nättrrna när man sträker sig el så vaknar man till för att de gör ont o stramar mkt. annars allt bra. lite öm i ärren bara.
Gilla

booblady

Kvinna ·

10 apr, 2013

Blöö, fick svar av Örjan nu o han sa att de e bra o vänta 1-2 månader TILL innan vi börjar använda bygel :(
JA VILL INTE HA ALLA HIMLA TRÄNINGSBHAR haha XD har vit skjorta på jobbet o är fan skitsvårt att hitta nån snygg bh som ska vara bygellös..
Gilla

Baylis

Kvinna ·

10 apr, 2013

booblady skrev:
Blöö, fick svar av Örjan nu o han sa att de e bra o vänta 1-2 månader TILL innan vi börjar använda bygel :(
JA VILL INTE HA ALLA HIMLA TRÄNINGSBHAR haha XD har vit skjorta på jobbet o är fan skitsvårt att hitta nån snygg bh som ska vara bygellös..

Är ingen proforma tjej, men vill tipsa om Freya Decon, jätte skön och helt okey utseende mässigt, Och man får en schysst klyfta ;)

Gilla

malla

Kvinna ·

10 apr, 2013

Ja till mig sa Örjan att jag får vänta med bygel till nästa återbesök i mitten av Juni..
Jag blev skickad till Gustaf Mellbin där får man 15% rabatt om man kommer från proforma.. köpte en svart bygellös bh som känns bra :) vill ju inte gå runt med sportbh...

Hur göra ni på nätterna? Jag sover fortfarande med bh:n från proforma, men funderar på om man ska ha nåt annat snart.. typ en träningsbh eller tajt linne..
Gilla

limpan93

Kvinna ·

11 apr, 2013

På nätterna sover jag alltid med bh:n från proforma. Vill inte att brösten glider åt sidan eller töjer ut fickorna och dessutom är det skönt med bra stöd tycker jag :)
Gilla

4an

Kvinna ·

13 apr, 2013

jag skrev till örjan å frågade för min bh från dom går upp på nätterna å då sa han att man kunde ha en bra kupad sportbh på natten i sället. känns det som vanligt för er nu med tuttarna jag tycker fft att mitt vä bröst bråkar och gör ont ibland det känns mkt under ärret å på utsidan.
Gilla

limpan93

Kvinna ·

13 apr, 2013

Ja men vilken tur då, fast jag tycker att bh:n från proforma är så skön så jag använder den alltid när jag sover, ingen annan. På morgonen när jag reser mig upp så känner jag av brösten och även i ärren men så fort jag börjar röra på mig så känns allt som vanligt igen. Jag kan göra allt som jag kunde innan i princip förutom det man inte får som sagt. Känseln i brösten är fortfarande lite skum men det tar väl sin lilla tid :)
Gilla

malla

Kvinna ·

15 apr, 2013

4an: jag känner som du.. vänster bråkar lite o gör ont ibland men Örjan sa att det högra hade läkt bättre.. De har blivit mjukare men det går inte att klämma så mkt på dom :P annars känns det bra!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem