SweetMelon
Kvinna ·
04 okt, 2014
Någon som ska operera sig december 2014?
BröstförstoringHej!
Tänkte bara höra om det är fler som ska operera sig december i år? :)
Jag har precis bokat konsultationstid 22 oktober, och en preliminär bokning av operation den 17e dec! Gud vet inte hur jag ska känna, för det känns helt ärligt så himla overkligt! Har tänkt på det i flera år, men det var först för ett par dagar sedan som ajg faktiskt bestämde mig för att göra detta. Så det hela har gått väldigt snabbt med andra ord, antagligen därför som det känns så overkligt haha :D
Försöker komma på frågor jag ska fråga min läkare.. Några tips? :D
Sortera efter
Emzzii
Kvinna ·
07 nov, 2014
SweetMelon
Kvinna ·
07 nov, 2014
Jag veet!! det ska bli så spännande :D precis en vecka innan jul också! Jag ska tänka på dig också ;) Jag sover över en natt på kliniken. Tycker det är riktigt skönt att man kan få göra det, tror inte att jag skulle orka åka hem sama dag :/ Hur ska du göra?
Eller hur, världens bästa jul! :D Jag ska sova över på ett hotell där med min pojkvän! Ska bli jättemysigt ^^ Tror inte jag kan åka hem samma dag, och ävne om jag kunde så får jag inte om det nu skulle börja blöda så måste jag ha nära till kliniken. Men det känns baaaara såå mysigt :D
novane
Kvinna ·
07 nov, 2014
Jag har operationsdag den 2 dec. var på konsultation den 4 nov så detta har gått super fort! Tänkte eventuellt fixa mina ur ammade bröst nästa år som en trettio års present. Men snål som man är så är det lika bra på att köra på nu innan priset höjs🤭
Först kände jag -HJÄLP VAD HAR JAG GETT MIG IN PÅ!!! Men nu känns det så bra. Går runt med rispåsar i bhn och vänjer mig vid stora bröst igen;)
Karin-m
Kvinna ·
08 nov, 2014
Karin-m
Kvinna ·
08 nov, 2014
Loual
Kvinna ·
08 nov, 2014
Jag har berättat för mamma som tog det hur bra som helst. Det enda hon hade att säga var: jag tycker att du är fin som du är, men om du inte trivs så är det klart du ska göra det. Jag har berättat för mina närmsta vänner som också tagit det väldigt bra, de andra får se det när dom ser det helt enkelt. En kollega vet också om det då vi kommit varandra ganska nära. Har inte sagt till pappa än, han bor inte nära så det känns lite som att det kan vänta. Vet inte alls hur han skulle reagerat!
Hoppas dina föräldrar tar det bra när du väl berättar.
Lilleskutt1
Kvinna ·
08 nov, 2014
Jag har valt att berätta för mina närmsta barndomsvänner, dom har sett mig utan kläder för många gånger för att inte förstå att jag gjort en operation framåt sommaren, haha! Men dom tog det bra, dom vet hur dåligt jag har mått och hur mycket energi jag har lagt på mina små bröst. Med andra ord tror jag att dom var lite förberedda, så deras reaktion vart inget speciellt, mer att dom förstod och stöttade.🙂Sen när det kommer till familjen.. klart det var jobbigare! Mamma var den första jag berättade för men hon vet, precis som mina vänner, hur jobbigt jag tyckt det har varit med mina bröst i alla år. Hon tyckte inte om min ide, men hon sa samtidigt att om jag verkligen tänkt igenom det här, och det betyder så mycket för mig så att jag vill genomgå en operation, så är det klart hon stöttar mig. Det kändes skönt!
Jobbigast tycker jag det är för de människor man inte känner så jätte väl, nya vänner, vänners vänner och släkten, man vet ju inte riktigt hur dem kommer reagera! Men det tar jag som det kommer!🙂
luten100
Kvinna ·
10 nov, 2014
Jag ska opereras den 16 december! är sjukt spänd men är fortfarande lite osäker på storleken. Har provat ut 400cc men känns lite förstort för min kropp.. Ska åka och prova ut implantaten igen så jag känner mig 110 % säker! :)
CherryLee
Kvinna ·
15 nov, 2014
peachpassion
Kvinna ·
15 nov, 2014
Jag ska operera mig den 4/12.. Längtar obeskrivligt mycket men nu börjar även nervositeten smyga sig på!
För att undvika ett lyft så kunde jag inte välja mindre än 500cc. Jag nämnde att jag tidigare haft en D kupa och vill gärna hamna på en D kupa efter op. Jag har försökt googla runt lite på vad jag möjligtvis kommer att hamna på för storlek men har sett allt från att 500cc kan vara en C-kupa till en G kupa. Så det verkar vara väldigt olika från person till person.
Jag får helt enkelt vänta och se hur resultatet blir och hoppas att jag inte vaknar upp med på tok för stora bröst :P
Lil
Kvinna ·
15 nov, 2014
Jag var på konsultation i går och bokade tid för op den 4 dec! Snacka om snabba ryck! Trodde att jag skulle ha ca 4-500cc mellanprofil, men slutade på 600cc, högprofil! Vill ha bröst som passar till min kropp och Örjan var väldigt tydlig med att jag behövde högprofil och när jag testade så såg 600cc naturligare ut än de mindre! Lite nervös över att det blir väldigt stort men tänker att han som jobbar med detta bord veta ganska bra vad min kropp passar i... Hur har ni gjort? Har ni blivit mycket påverkade av läkaren? Alla i min närhet verkar tro att jag blivit galen och att jag kommer att få enorma bröst. Det är inye det jag vill, jag vill bara bli proportionerlig
barbieee
Kvinna ·
15 nov, 2014
Jag ska opereras den 11e dec på citadellkliniken av tuve :)
Karin-m
Kvinna ·
15 nov, 2014
Lil
Kvinna ·
15 nov, 2014
SweetMelon
Kvinna ·
15 nov, 2014
Oj nu börjar det verkligen närma sig för en del av er :D Själv har jag exakt en månad kvar på måndag! ^^ Är ni nervösa?
Hur mycket tänkte ni förbereda innan? Har ni någon som kan ta hand om er lite? JAg har tur som har en pojkvän som kan handla osv, men tänker ändå bunkra upp med matlådor, godis, dricka, kakor, böcker, filmer... Alla julklappar klara såklart innan det är dags dessutom!
nostradamuzs
Kvinna ·
15 nov, 2014
Lil
Kvinna ·
16 nov, 2014
Jag trodde/tänkte som dig och det slutade med 600cc! Hur bred är du? Om jag mäter under brösten från där de börjar under armhålan rakt över hela bröstkorgen så är det ca 44cm, och vad jag förstått skulle därför implantat som är mindre än 500cc bli väldigt konstiga på mig. Lycka till! Har försökt att mäta min bröstbredd men blir inte klok på hur man mäter!
Nina
Kvinna ·
17 nov, 2014
Nina
Kvinna ·
17 nov, 2014
lola8
Kvinna ·
20 nov, 2014
Hej tjejer!
Jag ska också operera mig nu i december och jag börjar bli så sjukt nervös. Kunde knappt sova inatt haha! Väldigt konstigt då jag vid tidigare operationer (näsan) inte alls varit nervös!
Vad kul att jag hittade den här tråden 🙂
Jag veet!! det ska bli så spännande :D precis en vecka innan jul också! Jag ska tänka på dig också ;) Jag sover över en natt på kliniken. Tycker det är riktigt skönt att man kan få göra det, tror inte att jag skulle orka åka hem sama dag :/ Hur ska du göra?