Anonym användare
07 sep, 2011
Novembertråden 2011
BröstförstoringKunde inte hitta någon sådan tråd så tänkte att man kunde starta upp en.
Är det någon som ska opa sig under november? Var, hos vem och hur mycket ska du lägga in? :)
Själv är det den 10/11 som gäller för min del hos Helena Svensdottir på Citadellkliniken med 345 cc mellanprofil.
Sortera efter
tutti
Kvinna ·
27 nov, 2011
Smultron
Kvinna ·
27 nov, 2011
4 dagen kan du duscha på, OPade mig i tisdags duschade igår!!
Smultron
Kvinna ·
27 nov, 2011
Anonym användare
27 nov, 2011
Jag opades också på en torsdag och duschade på lördagen. Dock var jag yr och dan så jag satte in en pall och fick hjälp med att duscha av mig. Skrupade ju inte direkt utan tog det lugnt. Fick ta den tid det tog helt enkelt.
Hulda
Kvinna ·
27 nov, 2011
Jag fick duscha redan dagen efter.. Så jag duschade på kvällen då när jag kommit hem.. Var lite vingligt att blunda och luta huvudet bakåt men det gick bra :)
3lin
Kvinna ·
27 nov, 2011
Jatropha
Kvinna ·
27 nov, 2011
Jag opades en onsdag och fick duscha på lördagen, men jag väntade till söndagen. Trodde jag skulle behöva hjälp, men det gick bra tom att tvätta håret själv faktiskt.
zzofia
Kvinna ·
28 nov, 2011
I MORGON E DE MIN TUR! känner mig som ett litet barn på jul afton :D:D:D i dag börjar jag min resa i alla fall tar tåget upp till stockholm sover där över natten. är så nervös så vet inte riktigt vart jag ska ta vägen! :D så antar att den här dan kommer gå riktigt seegt....
Smultron
Kvinna ·
28 nov, 2011
Ååh lycka till!! Det kommer gå jättebra. Har du fixat i ordnong allting hemma inför OP?
Ska du åka hem direkt efter eller ska du ligga kvar (får man det på proforma?)
zzofia
Kvinna ·
28 nov, 2011
Jag bor hemma fortfarande så jag behöver inte fixa så mycket;), bäddat nytt i sängen bara :) Jag sover kvar på clinicen en natt med, sedan på onsdag tar jag tåget hem till göteborg :) har du op? tänkte om du visste om man får borsta tänderna på morgonen innan op...? tänkte man kanske inte ska få i sig något alls?
Smultron
Kvinna ·
28 nov, 2011
Skönt!
OCh sjukt skönt för dig att sova där, hoppas alla tåg kör i tid så du slipper sitta och stressa över att det tar för lång tid, det är jättebra om man är avslappnad och inte spänner sig innan OP, då får man inte lika ont när man vaknar :)
Ja jag OPade moig i tisdags på strandkliniken, har mitt första återbesök i morgon.
Klart du kan borsta tänderna :) men få inte i dig ngt vatten och försök att undvika att svälja tandkräm. Jag borstade mina tänder innan utan problem. Man kan ju svälja sitt saliv men inte vatten, du kommer ju få svälja ner några tabletter med ett halvt glas vatten innan OP, det är så lockande att dricka mer jag var skit törstig och frågade narkos läkaren om jag kunde få mer, det fick jag inte hahaha.
Så drick mycket vatten idag och innan du går och lägger dig så du inte törstar ihjäl i morgon :)
zzofia
Kvinna ·
28 nov, 2011
A ska försöka tänka på att slappna av och dricka mycket vatten i dag då :) kommer nog få panik i mon när jag ska lägga mig på op bordet. och e med lite stressad över att jag ska ha min konsultation i mon och att jag ska vara för nervös för att säga hur jag verkligen vill ha det... :S men men de går nog bra förhoppnigs vis har pratat lite med han innan så han vet ju ungefär hur jag vill ha det :)
Åhh! va roligt hur känns det nu har du fortfarande ont? är du nöjd med allt? :)
Smultron
Kvinna ·
28 nov, 2011
Ska du köra 1:a konsultation och OP på samma dag?
Det känns skit bra :D Har inte alls haft så ont som jag tordde, var pigg redan när jag vaknade från narkosen, helt sjukt! Tar inga smärtstillande längre heller. Men fick strikta order om att ändå ta det riktigt lugnt, då man kan röra på sig för mycket och riskera skador när man inte känner att det gör ont!
Nu sticker det bara lite i bland i vänster bröstvårta, men det är bara nervtrådar som letar tillbaka till varandra så det är vanligt :) och vågar fortfarande inte ströcka armarna över huvudet, men det sitter nog bara i huvudet för jag vet att det inte gör ont, men man är lite småfeg och stel ändå haha.
Jag är sjukt nöjd, de har inte alls varit så svullna och hårda som jag trodde och de hade en fin form redan från början, de blir bara snyggare och snyggare för var dag som går.
Ska bli kul att höra vad Oya säger i morgon när vi tar bort stygnen.
Hur ska du göra dina? Storlek, coh profil? :D
3lin
Kvinna ·
28 nov, 2011
zzofia
Kvinna ·
28 nov, 2011
3lin
Kvinna ·
28 nov, 2011
zzofia
Kvinna ·
28 nov, 2011
3lin
Kvinna ·
28 nov, 2011
Smultron
Kvinna ·
28 nov, 2011
man får torka med hårfön, inga produkter i bara!
zzofia
Kvinna ·
28 nov, 2011
gjorde min op den 24/11, plastikhuset, Linköping..
Trodde dock att det skulle vara värre smärta än vad det är....Dock är det jobbigt att prommenera...när jag blir lite annfådd, så är det svårt att ta djupa andetag....
samt något nytt idag- Magen är som en ballong o kramp i högerarmen???
Nån mera som fått detta?