Anonym användare
07 sep, 2011
Novembertråden 2011
BröstförstoringKunde inte hitta någon sådan tråd så tänkte att man kunde starta upp en.
Är det någon som ska opa sig under november? Var, hos vem och hur mycket ska du lägga in? :)
Själv är det den 10/11 som gäller för min del hos Helena Svensdottir på Citadellkliniken med 345 cc mellanprofil.
Sortera efter
Tusse
Kvinna ·
23 nov, 2011
Anonym användare
23 nov, 2011
Mina blir också 2 veckor imorn. Ska på mitt andra återbesök idag eftersom mitt högra hade hamnat ganska långt ner i en luftficka. Nu ska man tillbaka för att kolla så allt ser ok ut. Är dock lite bekymrad ändå, duschade igår och märkte att det började trilla ner igen... Får dock hoppas att hon säger något bra om det hela! Annars har mina med börjat mjuknat. Det vänstra känns dock lite hårdare än det andra, men stor skillnad sen från början :) Nu vågar man ju klämma lite :)
Jag känner samma sak med sömnen, vaknar ju med värsta ryggvärken. Tänkte därför höra idag när man kan få sova på sidan igen :)
Själv tog man semester en vecka så jag har en kvar :) Mycket tanke på mitt jobb, vilket innebär många o tunga lyft.
Anonym användare
23 nov, 2011
Idag är det bara en vecka kvar! Känns fortfarande helt overkligt, men ibland kommer det över en och då pirrar det till i magen. =)
Jatropha
Kvinna ·
23 nov, 2011
Smultron
Kvinna ·
23 nov, 2011
Nu har jag opat mig, eller gjorde det igår, så mina tuttar är 24 timmar weiiihoooO!!!!!
leiali
Kvinna ·
23 nov, 2011
Grattis Smultron :) och kul att det verkar gå så bra med läkningen för er andra! Själv är jag jättesur o besviken just nu, skulle ha opat mig imorgon, men kommer inte att kunna göra det pga fökylning, hosta o skit. Som man längtat å så blir de inget än :( känns inte kul, men som de sa på kliniken så är det för ens eget bästa, de vill inte riskera, inte bra med infektion i kroppen. Så nu kommer det att bli om en eller två veckor istället. Fattar inte varför man ska vara dunderförkyld just nu av alla gånger i livet, har dessutom just varit sjuk i över en månads tid, blä för det.
Jatropha
Kvinna ·
23 nov, 2011
leiali - tråkigt! Själv lyckades jag också bli lite förkyld precis dagen innan op, men det var inte särskilt allvarligt så det var inga problem att följa schemat ändå. Hade verkligen varit skitsur annars, så jag förstår dig. Tur du inte behöver vänta så mycket längre iaf!
Jag har lagt upp lite nya bilder på min utveckling nu! Tycker faktiskt man ser störst skillnad på bilderna där jag har band och bh på mig, där syns det att bröstvårtorna som i början nästan pekade mot golvet nu har börjat röra sig uppåt. :)
3lin
Kvinna ·
23 nov, 2011
I morgon är det dags för mig, börjar bli galet nervös! 😲
Hulda
Kvinna ·
23 nov, 2011
Jag sover halvt på sida.. har kurat ihop kuddar bakom mig att luta mot om det behövs.. Men jag kan även sova helt på sida, men mest blir nog på rygg även fast jag hatar det.. Tröttnade att sova på rygg efter inte allt för många dagar så då provade jag att sova lite halvt på sida, underbart :)
Tänkte försöka lägga upp lite nya bilder jag med ikväll :) Kom igen resten av er flickor med bilderna också.. Jag är nyfiken :P
Jatropha
Kvinna ·
25 nov, 2011
Smultron
Kvinna ·
25 nov, 2011
Oj, när opererade du dig? Jag vet inte om jag har hög smärttröskel för jag ahr kunnat ta mig upp ur sängen sen OP dagen och då ligger vår säng ändå på golvet, eller den ligger 1 dm ovanpå.
Kunde sätta upp håret själv i morse med så jag gör också framsteg!!!
Får duscha och ta av bandaget i morgon, ska bli så himla spännande!!!!
Jatropha
Kvinna ·
25 nov, 2011
Jag opades 9/11. Har haft rätt rejält ont, förmodligen pga min ovanligt fasta vävnad som inte direkt varit villig att anpassa sig efter operationen, och har framför allt haft väldigt ont på morgonen. Hade kanske kunnat ta mig upp om jag verkligen tvingat mig själv, men smärtan i snitten gjorde att jag inte ville riskera nåt i onödan. Så sambon har puttat upp mig om morgonen fram tills idag. Tur jag kunnat ta mig upp ur soffan på egen hand iaf, annars hade det inte gått bra! :) Håret har jag däremot kunnat fixa, så det har gått bättre.
Ska kika på mina ärr för första gången på onsdag, det är jag rätt pirrig för. :)
Smultron
Kvinna ·
25 nov, 2011
haha visst känner man sig lite som en jättebäbis blandat med valross?
Jag var tvungen att få hjäl upp ur vår fatboy, jag hade liksom gosat in mig för mycket och kom inte upp haha.
Det är lite kul på ett sätt men samtidigt lite jobbigt att man är beroende av andra :)
Jatropha
Kvinna ·
25 nov, 2011
Sambon har verkligen varit min hjälte sen op. Hade aldrig klarat mig med förståndet i behåll utan honom. Köpte blommor åt honom igår som tack. :)
Nu är iaf saker och ting bättre. Har inte ätit smärtstillande alls på fyra dagar, börjar vara piggare och rörligare, så i helgen ska jag ut och leka lite och på måndag är det dags för jobb igen. Ser verkligen fram emot onsdag när jag äntligen ska få sluta med bröstbandet också! Så himla skönt att bli av med det stramande, obekväma eländet!
Tusse
Kvinna ·
25 nov, 2011
Jatropha
Kvinna ·
25 nov, 2011
Tror nästan alla har ett bröst som är efter. Mitt vänsterbröst är fortfarande mer svullet och högre än det högra, men det börjar komma ifatt så smått. Är inget att oroa sig för, även om det är himla frustrerandet. :P Ska bli skönt att komma igång och jobba så man får annat att göra än att vandra runt hemma och hitta fel på brösten hela tiden, utan tänka på nåt annat.
knäckehäxan
Kvinna ·
26 nov, 2011
Hej! Jag är nu inne på 3dje dagen med mina nya tuttar och jag har frossat i film på datan hela dagen.
Känner mig faktiskt duktig, för trots att jag knappt har någon smärta alls, så är jag verkligen noga med att göra absolut ingenting :)
Det är ett underverk för mig, jag är enormt rastlös som person.
Men jag vill göra mitt yttersta för att kroppen ska få läka bra.
Tittade in här för att se hur länge jag kommer att känna mig svullen och förstår efter era inlägg att det dröjer ett tag innan trycket släpper.
Någon annan som känt sig svullen på och i magen? Jag ska verkligen tänka på vad jag stoppar i mig närmsta dagarna. Tappade en del vikt innan op och vill inte öka igen. Dessutom har jag slarvat med att dricka vatten och det påverkar ju också.
Så glad och lättad att allt gått bra hitills och att jag blev nöjd med 440cc.
Hoppas alla ni andra mår fint också!
Smultron
Kvinna ·
26 nov, 2011
jga har också jättesvvullen mage. Efter OP gjorde jag inte nr 2 på 3 dagar. sjutk. men jag tror det har med narkosen att göra?
Jatropha
Kvinna ·
26 nov, 2011
3lin
Kvinna ·
27 nov, 2011