Vårblomma
Kvinna ·
23 mar, 2020
Operation april 2020
BröstförstoringKan inte se att någon tråd finns för oss som ska opereras i april. Jag ska opereras på Nordiska av Mattias Elmér 8/4. Var på konsultation 20/3 och kände mig så trygg med honom att jag direkt bokade operation första lediga tid trots att jag inte vet vilken storlek jag ska välja :) Han var tydlig med att jag inte behöver bestämma mig förrän operationsdagen, känns skönt att kunna vela lite fram och tillbaka ett par veckor till :D
Sortera efter
Klöverkatt
Kvinna ·
10 apr, 2020
amela88
Kvinna ·
10 apr, 2020
Hur är det med alla i läkning? Är det hanterbart? ??
Ärtan2020
Kvinna ·
10 apr, 2020
Briannah
Kvinna ·
10 apr, 2020
Vårblomma
Kvinna ·
10 apr, 2020
Hur är det med alla i läkning? Är det hanterbart? ??
Klöverkatt
Kvinna ·
10 apr, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
10 apr, 2020
Jag har OP om 13 dagar och funderar redan nu på detta med tejpning. Jag har svårt att tåla limmet i kirurgtejp. Får stora röda utslag om jag har kvar dem mer än ett dygn. ? Någon med samma problem? Undrar lite hur fort man kan byta till silicontejp och finns det någon bra sort ni rekommenderar?
Vårblomma
Kvinna ·
11 apr, 2020
Vad skönt att ni alla är okej! Det vänder snart för dig med Amela88! Jag har extremt svårt att somna på rygg har jag märkt nu innan operationen, det går nästan inte! Så är lite orolig över hur det ska gå. Men man vänjer sig kanske + morfinet kan vara till hjälp ? du verkar ju förövrigt ha dröm-återhämtningen Vårblomma!? kan man säga ngt om resultatet ännu?
Klöverkatt
Kvinna ·
11 apr, 2020
Vad skönt att ni alla är okej! Det vänder snart för dig med Amela88! Jag har extremt svårt att somna på rygg har jag märkt nu innan operationen, det går nästan inte! Så är lite orolig över hur det ska gå. Men man vänjer sig kanske + morfinet kan vara till hjälp ? du verkar ju förövrigt ha dröm-återhämtningen Vårblomma!? kan man säga ngt om resultatet ännu?
Sova på rygg är ingen hit, men man har inte så mycket val i början ?
Brösten är svullna och stenhård och har inte alls rätt form för tillfället så jag förstår att man måste ha det dryga bröstbandet för att hålla ner implantaten. Jag hoppas att mina mest ändrar form och inte krymper så mycket :)
Vårblomma
Kvinna ·
12 apr, 2020
Sova på rygg är ingen hit, men man har inte så mycket val i början ?
Brösten är svullna och stenhård och har inte alls rätt form för tillfället så jag förstår att man måste ha det dryga bröstbandet för att hålla ner implantaten. Jag hoppas att mina mest ändrar form och inte krymper så mycket :)
Haha ja det känns så otroligt stelt och onaturligt att ligga på rygg. Okej det känns inte för stort då ialf?
Briannah
Kvinna ·
12 apr, 2020
Vårblomma
Kvinna ·
12 apr, 2020
Ni som är nyopererade, har ni bra tips att dela med er av som ni inte hade tänkt på före ni opererade er? Jag har tänkt ha med lösa kläder till OP som man inte behöver kränga på sig. Färdiga matlådor i frysen och kuddar i sängen att kunna ”bulla upp med”.
Briannah
Kvinna ·
12 apr, 2020
B1234
Kvinna ·
13 apr, 2020
Vårblomma
Kvinna ·
15 apr, 2020
Inne på dag 13 efter operationen nu och allt har mer eller mindre återgått till det vanliga.
Slutade med smärtstillande helt redan efter 4-5 dagar och är i stort sett lika rörlig som vanligt nu med den enda skillnaden att jag inte kan lyfta eller bära tungt på ett bra tag. Började jobba redan dag 2 efter Op men jobbar iof hemifrån så det räknas väl knappt. Första återbesöket gick jättebra och allt läker på bra de tejpade även den gången och nu väntar jag till återbesök nr 2 om ca 10 dagar och efter det ska jag börja tejpa själv. Frågade då gällande silikontejpen och den får man börja med när ärren har läkt alltså när det inte är sår eller skorpor kvar på. Så ska inhandla den att börja med om ytterligare några veckor,
Har också beställt Kimberly stödbhn nu då jag är galet trött på de här läkbehåarna man får med. Men längtar så efter att få ha en normal bh igen. Ni som redan har opererat er, vad har ni fått för direktiv gällande bh? Vet att det är helt olika beroende på klinik och kirurg.
KSK
Kvinna ·
16 apr, 2020
Briannah
Kvinna ·
16 apr, 2020
Briannah
Kvinna ·
17 apr, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
17 apr, 2020
Hur går det för er som har opererat er i april? Jag har tid för op på torsdag den 23 april, slltså om 5 dagar. Nervöst men har läst på så mycket jag kan och med tanke på att jag fött barn för 20 år sedan, gått ner en del i vikt samt att jag närmar mig 50 år så är mina förväntningar åt det lägre hållet. Jag blir överlycklig om jag får fyllnad i de halvtomma påsar jag har idag och om lyftet gör att de kommer att sitta någorlunda högt upp. Min kirurg påstår att det kommer att bli superbra och att jag kommer att kunna ha en klänning med öppen rygg utan att behöva BH men jag är mer försiktigt positiv då jag inte ens kan tänka mig hur mina bröst kan se ut. ?
Briannah
Kvinna ·
17 apr, 2020