Vårblomma
Kvinna ·
23 mar, 2020
Operation april 2020
BröstförstoringKan inte se att någon tråd finns för oss som ska opereras i april. Jag ska opereras på Nordiska av Mattias Elmér 8/4. Var på konsultation 20/3 och kände mig så trygg med honom att jag direkt bokade operation första lediga tid trots att jag inte vet vilken storlek jag ska välja :) Han var tydlig med att jag inte behöver bestämma mig förrän operationsdagen, känns skönt att kunna vela lite fram och tillbaka ett par veckor till :D
Sortera efter
Briannah
Kvinna ·
25 apr, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
25 apr, 2020
Briannah
Kvinna ·
25 apr, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
25 apr, 2020
Jag får inte duscha förrän efter mitt första återbesök på onsdag kväll. Jag känner mig lite mer rörlig idag, vilket känns fantastiskt.
Luna17
Kvinna ·
25 apr, 2020
Eva74
Kvinna ·
25 apr, 2020
Briannah
Kvinna ·
26 apr, 2020
Eva74
Kvinna ·
26 apr, 2020
Oh, du kommer att bli så bra omhändertagen av Chris och hans team. Han satt kvar efter operationen och tog hand om mig när de andra gick hem för dagen.
Jag tålde inte morfintabletterna men eftersom jag kände att jag klarade mig på bara Alvedon så bad jag inte om tabletter mot illamåendet. Du kommer att klara det fint med hjälp av smärtstillande och tabletter mot eventuellt illamående. Det viktiga är att komma upp och röra på dig snabbt för att gynna läkningen men även att äta för att ge kroppen energi och minska illamåendet.
Briannah
Kvinna ·
26 apr, 2020
Eva74
Kvinna ·
26 apr, 2020
Briannah
Kvinna ·
26 apr, 2020
Briannah
Kvinna ·
27 apr, 2020
Snodden
Kvinna ·
27 apr, 2020
Briannah
Kvinna ·
27 apr, 2020
Klöverkatt
Kvinna ·
27 apr, 2020
Teddy
Kvinna ·
27 apr, 2020
Mina bröst känns också som två cementklumpar, riktigt tungt och stygnen stramar och svider till ibland. Har återbesök på onsdag - längtar då jag kan byta från operationsbh till något mer mer stöd. Slutade helt med de starka tabletterna igår och går nu bara på Alvedon. Så överlag väldigt bra men längtar tills kroppen vant sig vid den extra tyngden:)
Klöverkatt
Kvinna ·
27 apr, 2020
Mina bröst känns också som två cementklumpar, riktigt tungt och stygnen stramar och svider till ibland. Har återbesök på onsdag - längtar då jag kan byta från operationsbh till något mer mer stöd. Slutade helt med de starka tabletterna igår och går nu bara på Alvedon. Så överlag väldigt bra men längtar tills kroppen vant sig vid den extra tyngden:)
Kanske dum fråga men har du vägt dig? Många säger att dom går upp i vikt efteråt. Inplantaten väger väl litegrann men just att man känner sig så tung?
Eva74
Kvinna ·
27 apr, 2020
Teddy
Kvinna ·
27 apr, 2020
Hej på er, nu har jag gjort min dubbeldusch med descutan och tar mig en sista latte. Sängen är nybäddad och uppbullad med kuddar, ska testa att sova liggsittandes i natt för att känna efter att det blev bra. Har tyvärr inte tillgång till soffa som jag har förstått att de flesta föredrar den första tiden.
Väskan är packad, dock svårt att veta vad men ska ha med sig för två övernattningar. Har ca 5-7 minuter gångavstånd till kliniken så jag går imorgon bitti, lite typiskt att det regnar men det finns ju paraply ;) Jag har ställt saker i midjehöjd och fyllt på med protein och vitamin snacks/dryck vid sängen samt salta kex om jag blir illamående.
Svårt att föreställa sig att denna slappa kropp är imorgon ett minne blott, fick min son när jag var 21 år och efter amningen tog det mig flera år innan jag klara av att titta på brösten. Nu 25 år senare så ska dom hamna på rätt plats igen och magen ska bli platt. Overkligt!! Har gått upp 2 kg på 3 dagar, känns mindre kul att komma till operationen helt uppsvälld. Måste vara stress och ägglossning.
Är nog lite spänd så det kändes bra att få skriva av sig lite :)
Klöverkatt
Kvinna ·
27 apr, 2020
Hej på er, nu har jag gjort min dubbeldusch med descutan och tar mig en sista latte. Sängen är nybäddad och uppbullad med kuddar, ska testa att sova liggsittandes i natt för att känna efter att det blev bra. Har tyvärr inte tillgång till soffa som jag har förstått att de flesta föredrar den första tiden.
Väskan är packad, dock svårt att veta vad men ska ha med sig för två övernattningar. Har ca 5-7 minuter gångavstånd till kliniken så jag går imorgon bitti, lite typiskt att det regnar men det finns ju paraply ;) Jag har ställt saker i midjehöjd och fyllt på med protein och vitamin snacks/dryck vid sängen samt salta kex om jag blir illamående.
Svårt att föreställa sig att denna slappa kropp är imorgon ett minne blott, fick min son när jag var 21 år och efter amningen tog det mig flera år innan jag klara av att titta på brösten. Nu 25 år senare så ska dom hamna på rätt plats igen och magen ska bli platt. Overkligt!! Har gått upp 2 kg på 3 dagar, känns mindre kul att komma till operationen helt uppsvälld. Måste vara stress och ägglossning.
Är nog lite spänd så det kändes bra att få skriva av sig lite :)