Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vårblomma profilbild

Vårblomma

Kvinna ·

23 mar, 2020

Operation april 2020

Bröstförstoring

Kan inte se att någon tråd finns för oss som ska opereras i april. Jag ska opereras på Nordiska av Mattias Elmér 8/4. Var på konsultation 20/3 och kände mig så trygg med honom att jag direkt bokade operation första lediga tid trots att jag inte vet vilken storlek jag ska välja :) Han var tydlig med att jag inte behöver bestämma mig förrän operationsdagen, känns skönt att kunna vela lite fram och tillbaka ett par veckor till :D

247

Sortera efter

Eva74

Kvinna ·

27 apr, 2020

Tack Teddy och Klöverkatt, det är verkligen guld att detta forum finns där man kan stötta varandra :) jag har problemrygg och känner redan av den nu när jag ligger upphöjd, vet ni hur länge man bör ligga så? Hoppas tyngdkänslan som ni känner går över snart, det är säkert muskeln som stramar. Jag är lite orolig för att mina kommer att se tok för stora ut men enligt måttabellen så skulle jag ha 700cc men vi tar 650cc, måttbandet som kirurgen hade när han mätte bredden på brösten räckte inte till. Det är så otroligt korkat att ligga och grubbla kvällen innan op... gjorde ni det också? Vi hörs på andra sidan op, allt kommer att bli toppen :)
Gilla

Briannah

Kvinna ·

28 apr, 2020

Eva74: Stort lycka till! Det kommer att gå så bra. Jag har högre kuddar under ryggen under natten då det känns svårt att andas annars samt att man inte kan vända på sig under natten gör att jag känner mig helt ledbruten på morgonen. Jobbar redan idag och det är nog bra med tanke på att jag har svårt att låta bli att göra saker hemma. På jobbet kan jag prata led mina anställda istället för att vanka runt hemma. Hör av dig sen när du orkar så vi får veta hur det gått för dig.
Gilla

KSK

Kvinna ·

28 apr, 2020

Ligger hemma å väntar på att bli hämtad å körd till op. Så trött å nervös. Förra gången ville jag detta denna gången måste jag. Mina implantatet ju väldigt gamla å det ena har gått sönder. Så rädd för smärtan
Gilla

Briannah

Kvinna ·

28 apr, 2020

Jag är mer rädd för återbesöket än jag var för operationen. Håller tummarna för att din smärta blir hanterbar. Jag har lågt blodtryck idag och känner mig lite yr. Ska gå lite mer under dagen så trycket stabiliseras. Hoppas nervositeten släpper när du kommer fram.
Gilla

Klöverkatt

Kvinna ·

28 apr, 2020

KSK det kommer gå bra! Smärtan kommer säkert inte vara lika jobbig denna gången eftersom din kropp redan är anpassad till att ha implantat i kroppen. I värsta fall får du proppa dig full med värktabletter de första dagarna. Önskar dig lycka till! Briannah varför känner du dig nervös inför återbesöket? ❤️
Gilla

Briannah

Kvinna ·

28 apr, 2020

Klöverkatt: Jag vet faktiskt inte. :) Längtar efter att få ta bort förbanden och kompresserna men det känns fortfarande så overkligt på något vis.
Gilla

Snuttan

Kvinna ·

28 apr, 2020

Hej! Op mig igår på Art Clinic. Har oxå varit orolig inför allt de där med Coronan. Väntat på de här i så många år på att få göra det här och när man väl tar tag i det kommer pandemin. MEN man klarade det, tack och lov. Är så glad för min operation.
Gilla

Snuttan

Kvinna ·

28 apr, 2020

Lycka till! Försök njut ?
Gilla

Klöverkatt

Kvinna ·

28 apr, 2020

Briannah okej ja men visst känns det overkligt! Får hoppas våra snitt ser fina ut därunder tejpen och att allt ser bra ut! Snuttan ja nu äntligen är det gjort! Hur mår du och hur var dagen igår?
Gilla

Snuttan

Kvinna ·

28 apr, 2020

Jo det känns bra idag, brösten spänns och är ömma idag. Men är överlycklig för att fått detta gjort! Har väntat alldeles för länge på den här dagen!
Gilla

Frippen

Man ·

28 apr, 2020

Ska in på bukplastikop i morgon kl 10. Känns mycket bra och förväntansfullt. Är lite svårt att tänka hur det kommer se ut och bli efter att 40 cm hud är borta.
Gilla

Briannah

Kvinna ·

28 apr, 2020

Frippen: Åh vad härligt! Förstår precis den overkliga känslan. Efter min bröstförstoring och lyft så har jag varit så inpaketerad att det är rätt omöjligt att se hur jag ser ut. Och känns overkligt att hängbrösten skulle vara borta.
Gilla

Klöverkatt

Kvinna ·

28 apr, 2020

Spännande!! Jag kunde inte heller föreställa mig hur jag skulle se ut efter min operation, men herregud vilken känsla att se sig i spegeln första gången. Var beredd på att det skulle se hemskt ut men är redan så nöjd. Lycka till imorgon Frippen!
Gilla

Teddy

Kvinna ·

28 apr, 2020

Frippen skrev:

Ska in på bukplastikop i morgon kl 10. Känns mycket bra och förväntansfullt. Är lite svårt att tänka hur det kommer se ut och bli efter att 40 cm hud är borta.

Åh herregud! Tänk vilken förvandling du kommer att få, som ett nytt liv. Heja dig och stor lyckospark! ? ?
Gilla

Arikra

Kvinna ·

28 apr, 2020

Sorry för trådkapning... Har bokat konsultation som jag ska gå på nu i veckan, får man reda på priset för operationen då? :) Tacksam för svar:)
Gilla

Briannah

Kvinna ·

28 apr, 2020

Jag fick i alla fall veta priset då. Och konsultationen kostade 500kr som de drog av på slutpriset sedan. Vet inte hur andra kliniker gör.
Gilla

Briannah

Kvinna ·

28 apr, 2020

Jösses vilket blodtrycksfall jag fick idag. Ligger visserligen ofta lågt i tryck men detta kom lite oväntat. Fler som haft det efter op?
Gilla

Frippen

Man ·

28 apr, 2020

Arikra skrev:

Sorry för trådkapning... Har bokat konsultation som jag ska gå på nu i veckan, får man reda på priset för operationen då? :)

Tacksam för svar:)

Hallå, jag fick mitt pris på konsultationen, så det borde du få.
Gilla

Klöverkatt

Kvinna ·

28 apr, 2020

Briannah skrev:

Jösses vilket blodtrycksfall jag fick idag. Ligger visserligen ofta lågt i tryck men detta kom lite oväntat. Fler som haft det efter op?

Stackars dig Briannah! Jag kände mig lite yr i början men inte så som du beskriver. Ät mycket och hoppas du får klarhet i det på återbesöket imorgon. Det är säkert en vanlig biverkning efter allt kroppen varit med om.
Gilla

Frippen

Man ·

28 apr, 2020

Teddy skrev:

Frippen skrev:

Åh herregud! Tänk vilken förvandling du kommer att få, som ett nytt liv. Heja dig och stor lyckospark! ? ?

Tusen tack! Ja det ska bli så fantastiskt. ??
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem