Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
1xxx1 profilbild

1xxx1

Kvinna ·

04 mar, 2023

Operation april/maj/juni 2023

Bröstförstoring

Hej. Tänker att vi startar en tråd för oss som har OP i april/maj/juni. Ju fler vi är ju mer pepp kan vi ge. Vad ska ni göra? Byte? Förstoring? cc? Profil? Märke? Mm Jag ska byta mina 260cc mot 425/450cc Motiva ergonomix Full Profil. Här snurrar bröst, strl, implantat mm 24h/dygn.. Så mycket tankar och funderingar... vill bara att tiden ska gå och 24/4 är här :) Vad har ni för tankar och funderingar?

318

Sortera efter

Saltis

Kvinna ·

26 mar, 2023

Känns som fylliga upptill? Hur mycket egen vävnad hade du själv innan op?
Gilla

Saltis

Kvinna ·

26 mar, 2023

Toni skrev:

Hej!

Jag ar 350 CC i vardera - Mentor Round Moderate Plus Profile.

Än så länge är jag bara med den vi mätte ut. Stödbh från Abecita som är en 70 E eller 75 E, båda mätte ut bra.

Det som är intressant är att min vän som har 420, det ser lika stort ut på henne som mina gör på mig. Så det handlar så mkt om ens egna kropp innan. Har en vän som har 320 och hennes ser mkt mindre ut än mina istället.

Så allt är så himla individuellt.
Hoppas att Infon hjälper.

Känns som fylliga upptill? Hur mycket vävnad hade du innan op?
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

26 mar, 2023

Vad skoj att fler hittar hit, april/maj nästan samma sak, jag uppdatera rubriken så kanske fler hittar hit ? snart är april här, och pepp på topp ? @Jeq Vi har nästan samma utgångsläge, jag byter fr 260 till 425/450, så många gånger jag fundera på om de blir för stort, men nu känns de bra, de är inte en så stor ökning ändå, blir ca 2cm i profil, vilket blir snyggt (hoppas jag?) @Nocki Nervöst, absolut, mest för hur jag ska funka som mamma efter. Smärtan stålsätter jag mig mot, så tänker worste case men hoppas på de bättre. Min tankegång har även varit, vill jag verkligen detta, jag har ändå fina men små bröst idag och de är ändå en narkos. Men nu är jag pepp, längtar efter mina fina större bröst. @Toni Smart med saker för magen även, tillagda på shoppinglistan samt canesten. ? @Elli67 Jag ska prata med chefen i veckan, sen struntar jag nog i mina kollegor som jag inte är tajt med, iaf vad jag kommit fram till just nu, men jag har några veckor kvar till OP så kanske hinner ändra mig. Och ja, april/maj, nästan samma, uppdatera rubriken även så vi är flera som samlas här ? @Saltis Avsaknaden av just överpoolen är en av de anledningarna jag vill byta mina, men med fortsatt naturligt fall. Så Ergonomix blev bäst för mig och lite större implantat.
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

27 mar, 2023

Hej allihopa! Har föjt era inlägg ett tag och tänkte att nu fixar jag ett eget konto så jag kan vara med :) Jag ska operera mig på nordiska kliniken den 20 april. ÄR SÅ JÄVLA NERVÖS!! sover och drömmer så konstiga drömmar. Har aldrig opererat mig förut så därav min skräckblandade förtjusning.
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

27 mar, 2023

Fått min OP framflyttad.. 4w to go Nya datumet är 24april ?
Gilla

1xxx1

Kvinna ·

27 mar, 2023

Kul att du hitta hit även. Vi alla har nog en släng av nervositet emellanåt blandat med spänning och förväntan.
Hejjhejj skrev:

Hej allihopa! Har föjt era inlägg ett tag och tänkte att nu fixar jag ett eget konto så jag kan vara med :)
Jag ska operera mig på nordiska kliniken den 20 april. ÄR SÅ JÄVLA NERVÖS!! sover och drömmer så konstiga drömmar. Har aldrig opererat mig förut så därav min skräckblandade förtjusning.

Gilla

Elli67

Kvinna ·

27 mar, 2023

Förstår nervositeten. Det finns så många saker som snurrar runt i huvudet. Om du inte opererats alls förut kan jag iaf säga att narkosen för min bröst op uppvak osv upplevdes av mig väldigt lättsam jämfört med att ha opererats för annat. Har opererats mig tre ggr för medicinska grejer och det känns som att vakna upp efter att ha blivit överkörd av ett tåg. När jag vaknade upp efter min bröstop var det som att ha sovit en skönhetssömn. Allt är säkert individuellt men jag vet att jag undrade mycket över detta men själva narkos och ingrepp behöver väl vara olika djup beroende på vad man gör. Tänker mig ändå att en bröstop är mer ytlig på kroppen. Hoppas min kommentar stillar oron och inte förstärker den. Det kommer gå fint.
Gilla

Elli67

Kvinna ·

27 mar, 2023

Hejjhejj skrev:

Hej allihopa! Har föjt era inlägg ett tag och tänkte att nu fixar jag ett eget konto så jag kan vara med :)
Jag ska operera mig på nordiska kliniken den 20 april. ÄR SÅ JÄVLA NERVÖS!! sover och drömmer så konstiga drömmar. Har aldrig opererat mig förut så därav min skräckblandade förtjusning.

Förstår nervositeten. Det finns så många saker som snurrar runt i huvudet. Om du inte opererats alls förut kan jag iaf säga att narkosen för min bröst op uppvak osv upplevdes av mig väldigt lättsam jämfört med att ha opererats för annat. Har opererats mig tre ggr för medicinska grejer och det känns som att vakna upp efter att ha blivit överkörd av ett tåg. När jag vaknade upp efter min bröstop var det som att ha sovit en skönhetssömn. Allt är säkert individuellt men jag vet att jag undrade mycket över detta men själva narkos och ingrepp behöver väl vara olika djup beroende på vad man gör. Tänker mig ändå att en bröstop är mer ytlig på kroppen. Hoppas min kommentar stillar oron och inte förstärker den. Det kommer gå fint.
Gilla

Stinadosan

Kvinna ·

27 mar, 2023

Om jag förstått rätt så lägger man bakom om man inte har så mkt bröstvävnad…. Jag har alltid fått framför inte för jag haft några bröst och ännu mindre efter 3 barn. Läkningsprocessen blir längre och mer smärtsamt om man lägger bakom sägs de men jag vet inte… Gjorde operation 23/3 så ganska svullen fortfarande och spänner lite när man ska resa sig från liggande och på mitt vänstra inplantat hade jag fått läckage och de högra kapselbindning så mitt högra är mkt högre och hårdare nu men kommer lägga sig, så hoppas dom blir bra.
Gilla

Sofiatia

Kvinna ·

27 mar, 2023

Flyttar hit mitt inlägg från tråden för maj, verkade inte vara något vidare intresse för den tråden. Jag har äntligen fått bekräftat att jag kommer bli bokad för operation under andra halvan av maj. Det blir andra steget av (förhoppningsvis) två i min bröstförstoring. 400cc HP cohesive 1 ska bli 600cc HP cohesive 2, både före och efter är framför muskeln. Den här gången beställde han även 550cc bara för att vara på säkra sidan. Han hade nämligen sönder de implantat jag skulle haft från början, vilket han var rätt skamsen över, fastän de inte heller fick plats. Nu ska jag ändå få större än jag fick okej till från början, så det känns helt okej. Hade han satt in moderate plus första operationen så hade jag nog varit nöjd nu eftersom bredden hade varit rätt, men hans kompetens kring val av implantat är bristande (och större implantat som plåster på såren kändes inte mer än rätt.)
Gilla

Lusie

Kvinna ·

29 mar, 2023

Haha alltsååå jag börjar tveka på storleken nu… gjorde ristestet igår efter 14 dagar och ba SHIT VAD STORT??? Så nu har jag stress över om det kommer bli för stort för min kropp haha… (har varit på 2 konsultationer senaste där jag kommit fram till 400 på båda..) vet inte om jag ska köra ytterligare en konsultation ?
Gilla

Elli67

Kvinna ·

29 mar, 2023

Lusie skrev:

Haha alltsååå jag börjar tveka på storleken nu… gjorde ristestet igår efter 14 dagar och ba SHIT VAD STORT??? Så nu har jag stress över om det kommer bli för stort för min kropp haha… (har varit på 2 konsultationer senaste där jag kommit fram till 400 på båda..) vet inte om jag ska köra ytterligare en konsultation ?

Har du provat i många olika kläder? Tycker mina (som jag tycker är väldigt små) kan bli gigantiska om jag bara klär dom så. Och tvärt om..
Gilla

Lusie

Kvinna ·

29 mar, 2023

Haha ja alltså i en tight tröja blir det ”BOOOM här kommer jag med med två sillisar” ? i en vanlig t-shirt som inte smiter åt runt kroppen skulle nog ingen som inte känner mig se att jag gjort något ? Men jag undrar hur väl ristestet stämmer med resultatet sen ?
Gilla

Elli67

Kvinna ·

29 mar, 2023

Lusie skrev:

Haha ja alltså i en tight tröja blir det ”BOOOM här kommer jag med med två sillisar” ? i en vanlig t-shirt som inte smiter åt runt kroppen skulle nog ingen som inte känner mig se att jag gjort något ? Men jag undrar hur väl ristestet stämmer med resultatet sen ?

Det brukar ju se mer naturligt ut när de volymen är under huden. Och även fördela sig bättre. Ska du ha anatomiska eller runda? Efter ganska kort tid kommer implantaten vara en del av din kropp. Tycker inte att det är konstigt att brösten framhävs mer i vissa kläder. Och de flesta tänker nog inte att det är sillisar när man har tighta kläder. Berättade för min bästa vän efter 7 år och hon hade aldrig tänkt på det, och jag har väldigt lite egen vävnad, ingen kan ha sånna bröst naturligt som jag har även om de verkligen har en naturlig look. Förstår oron hos många som jag själv hade när jag skulle gå från ett nuläge till större.. att man känner sig som centrum av allas blockar, men som med mycket har andra ganska fullt upp med sig. De kanske bara reflekterar över att det ser bra ut också? Med tiden sjunker ju brösten tillrätta mer och kan se mer naturliga ut bara av det Hoppas det peppade dej lite
Gilla

Lusie

Kvinna ·

29 mar, 2023

Åh ja tack för peppen ? jag är ju ganska lång och alla kirurger (3 st) har sagt att min långa kropp kommer svälja en hel del av storleken. Alla har rekommenderat ca 380 om dom skulle får fria tyglar till att göra i proportion till min kropp. Jag ska ha ergonomix full. Såg att du har ergonomix nu. Vet du vilken projektion du har?
Gilla

Elli67

Kvinna ·

29 mar, 2023

Lusie skrev:

Åh ja tack för peppen ? jag är ju ganska lång och alla kirurger (3 st) har sagt att min långa kropp kommer svälja en hel del av storleken. Alla har rekommenderat ca 380 om dom skulle får fria tyglar till att göra i proportion till min kropp. Jag ska ha ergonomix full. Såg att du har ergonomix nu. Vet du vilken projektion du har?

Jag har Motiva Ergonomix Round 355 cc, bredd 11,5 projektion 4,7 cm.
Gilla

Lusie

Kvinna ·

30 mar, 2023

Är det några andra som gjort ristestet här? När jag läste på om det igårkväll ska man enligt vissa ta bort 10% av riset om man ska ha bakom placering. Enligt vissa skulle man ta bort 50cc och enligt andra 35 haha.. hur har ni andra gjort om någon annan gjort Ristest eller liknande? ?
Gilla

sys1234

Kvinna ·

30 mar, 2023

Jag sällar mig till skaran här då jag idag har varit på konsultation hos Tuve Mårtensson och bokat in min bröstförstoring den 16/5! Jag längtar så - samtidigt som jag undrar vad jag gett mig in på. Jag har varit sövd en gång tidigare vid op av ett benbrott men har sedan dess själv blivit läkare och det känns nästan värre att veta hur det går till vid sövning och operation nu! Också nervös över smärtan i efterförloppet då jag tolererar morfin dåligt... Ser framemot att höra från/om er andra här!
Gilla

Presley

Kvinna ·

30 mar, 2023

Hej! Hänger på här med trots att jag inte fått op tid än utan bara återbesök 26 april, hade konsultation förra året och skulle opereras i maj då men fick avboka. Men nu ska jag dit igen för att gå igenom vad vi bestämde förra gången. Ska byta implantat. Opererades 2013 sist och har 450 mentor mp. Ammat två barn sen dess och för att fyllas ut ska jag ha 625 motiva. Redan sjukt nervös. Konsekvenstänket har ökat en aning sen barnen kom.. haha. Hopps på att få tid i maj/juni senast!!
Gilla

Hejjhejj

Kvinna ·

31 mar, 2023

Presley skrev:

Hej! Hänger på här med trots att jag inte fått op tid än utan bara återbesök 26 april, hade konsultation förra året och skulle opereras i maj då men fick avboka. Men nu ska jag dit igen för att gå igenom vad vi bestämde förra gången. Ska byta implantat. Opererades 2013 sist och har 450 mentor mp. Ammat två barn sen dess och för att fyllas ut ska jag ha 625 motiva.
Redan sjukt nervös. Konsekvenstänket har ökat en aning sen barnen kom.. haha. Hopps på att få tid i maj/juni senast!!

Konsekvens tänket känner jag igen:D första gången för mig.. var lite nervös då jag oxå ska ha 625 cc då de flesta ska i med mindre men jag hade mycket som behövdes fylla ut så jag tror att det blir bra!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem