Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Trainwreck profilbild

Trainwreck

Kvinna ·

17 jul, 2023

Operation augusti 2023

Bröstförstoring

Hej! Jag ska operera mig för först gången nu i augusti, brösten, och tänkte kolla om det är fler som har operationstid då? Börjar närma sig nu, och jag börjar bli lite nervös

203

Sortera efter

Fräken

Kvinna ·

20 aug, 2023

Tack snälla Cassiopeja! Idag är det tre dagar sen min operation och kände inte att jag behövde börja dagen med morfin. Tog en ibumetin i natt och tog Alvedon nu. Jag har tagit korta promenader varje dag. Dagen efter bara två vändor på Ica med sällskap. Igår en promenad till och från fika hos mamma (total 1,5 km) och idag blir det lite längre med en kompis. Skönt att det gick snabbt för dig med!
Gilla

Emma Emma

Kvinna ·

20 aug, 2023

Åh, vad skönt att höra att det blir så pass mycket bättre varje dag för er båda! Skönt att Marie ringde upp direkt, man ska våga använda kirurgen om man undrar över något oavsett helg o så <3
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

21 aug, 2023

Grattis till er som fått nya tuttar :) En fråga om duschningen innan OP med tvålen från apoteket. Ska man tvätta sig från topp till tå inkl håret?
Gilla

Trainwreck

Kvinna ·

21 aug, 2023

@booobie23 det där är olika beroende på klinik. Jag op. på plastikkirurgen och vi skulle tvätta hela kroppen, topp till tå 2 gånger. Men behövde inte ha det i håret, då kunde vi ha shampoo. Jag valde att tvätta håret med descutan sista gången ändå bara för att haha :) Nu har det gått 1 vecka sedan operationen. Jag mår kanon och har inte märkt av några komplikationer. Imorgon ska jag börja gå topless under dagarna i en vecka. Hoppas att brösten ska droppa lite mer då, än så länge sitter dem ca 4fingrar söder om nyckelbenen, från början ca 2.5/3 fingrar så dem har ju sjunkit liite iallafall.
Gilla

Fräken

Kvinna ·

21 aug, 2023

Jag fick instruktioner att tvåla in hela kroppen men använda vanligt schampo kvällen innan. Sen på morgonen fick jag tvätta hela kroppen inklusive håret med descutan. Balsam, lotions och annat förbjudet båda duscharna.
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

21 aug, 2023

Tack Trainwreck och Fräken :). Åhh va spännande, längtar tills min tur.
Gilla

girlypie01

Kvinna ·

21 aug, 2023

Imorgon är det min tur! Var på kliniken idag och bestämde storlek, blir 395 cc. Känns bra. :) Så taggad och nervös på samma gång!
Gilla

Trainwreck

Kvinna ·

21 aug, 2023

girlypie01 skrev:

Imorgon är det min tur! Var på kliniken idag och bestämde storlek, blir 395 cc. Känns bra. :) Så taggad och nervös på samma gång!

Lycka till! Kommer gå kanon och det kommer bli så snyggt! :) Va skönt med en konsultation dagen innan så du har allt klart inför imorn! Igen, Lycka till!!
Gilla

girlypie01

Kvinna ·

21 aug, 2023

Trainwreck skrev:

girlypie01 wrote:

Lycka till! Kommer gå kanon och det kommer bli så snyggt! :)
Va skönt med en konsultation dagen innan så du har allt klart inför imorn! Igen, Lycka till!!

Tusen tack fina du! <3 och vad roligt att allt gått så bra för dig! :)
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

21 aug, 2023

Lycka till girlypie01 :) Kommer gå såå bra och snart får du fina titties
Gilla

Rose1984

Kvinna ·

22 aug, 2023

Hej! Jag opererades igår 21 aug i Linköping. Hur har ni andra mått efteråt? Jag får ingen direkt smärtlindring av mina mediciner ? Mvh
Gilla

girlypie01

Kvinna ·

22 aug, 2023

Booobie23 skrev:

Lycka till girlypie01 :) Kommer gå såå bra och snart får du fina titties

Tack snälla! <3 Snart är det dags!! :)
Gilla

girlypie01

Kvinna ·

22 aug, 2023

En liten uppdatering tjejer! Jag ligger på uppvaket nu, väldigt groggy men allt verkar ha gått bra och känner mig redan så nöjd över storleken! Skulle inte ha tagit mindre! Men då vet ni att jag lever ?
Gilla

Escan

Kvinna ·

22 aug, 2023

girlypie01 skrev:

En liten uppdatering tjejer! Jag ligger på uppvaket nu, väldigt groggy men allt verkar ha gått bra och känner mig redan så nöjd över storleken! Skulle inte ha tagit mindre! Men då vet ni att jag lever ?

Ooh grattis!! Vad skönt att höra att allting har gått bra och att du är nöjd!
Gilla

Escan

Kvinna ·

22 aug, 2023

Rose1984 skrev:

Hej! Jag opererades igår 21 aug i Linköping. Hur har ni andra mått efteråt? Jag får ingen direkt smärtlindring av mina mediciner ?
Mvh

Oh vad jobbigt för dig. Vad är det för smärtlindring du äter och inte upplever hjälper? Har du försökt röra på dig? Har förstått av de andra härinne att det lindrar smärtan väldigt mycket.
Gilla

Trainwreck

Kvinna ·

22 aug, 2023

girlypie01 skrev:

Men va skönt! Kul att du är så nöjd och att allt gått bra! :) hoppas du får en lätt återhämtning nu! Njut av nya bröst!! :D
Gilla

Trainwreck

Kvinna ·

22 aug, 2023

Rose1984 skrev:

Hej! Jag opererades igår 21 aug i Linköping. Hur har ni andra mått efteråt? Jag får ingen direkt smärtlindring av mina mediciner ?
Mvh

Va spännande! Det verkar vara väldigt olika det där. Själv mådde jag bra från det att jag vaknade princip.. inte haft problem med smärta alls.. Har det blivit bättre nu när det gått en dag?? Har du fått starkare medicin?
Gilla

girlypie01

Kvinna ·

22 aug, 2023

Tack alla! :) Dock började jag må väldigt illa på hemresan, kommer i vågor (som varar länge), mår just nu fruktansvärt illa.. usch det är det värsta. Försöker sova men så fort jag sluter ögonen blir jag yr och mår illa. Har ni andra mått illa?
Gilla

Trainwreck

Kvinna ·

22 aug, 2023

girlypie01 skrev:

Tack alla! :)

Dock började jag må väldigt illa på hemresan, kommer i vågor (som varar länge), mår just nu fruktansvärt illa.. usch det är det värsta. Försöker sova men så fort jag sluter ögonen blir jag yr och mår illa. Har ni andra mått illa?

Ok, kan kanske vara medicinen? Jag vet att vi fick hem tramadol och en biverkning kan vara just illamående på de tabletterna samt yrsel. Jag har som sagt haft tur och sluppit illamående på kliniken och op dagen, sen tog jag bara en tramadol första natten för att jag var rädd att inte få sova, men fick ingen bieffekt alls som tur var.. Jag hoppas det bara är en bieffekt för dig så det slutar när du slutar med medicinen. Hur har du annars mått?
Gilla

Lorelai

Kvinna ·

22 aug, 2023

Har du fått oxy? Det smärtlindrar bra men det finns en risk att man blir illamående med. Jag blir lätt åksjuk och blir illamående av narkosen så jag fick postafen utskriver. Går att köpa receptfritt på apotek. Men jag tycker du ska ringa din klink och berätta hur du mår så kan säkert kirurgen skriva ut rätt läkemedel till dig. Jag hade väldigt ont de första dagarna men det lättade successivt. Efter en vecka kunde jag sluta med smärtlindring. Idag har det gått två veckor och det spänner lite i brösten och kan göra lite ont om jag har suttit upp eller stått upp och jobbat hela dagen. Men annars är det bra. Håll ut! Varje minut är ett steg närmare tillfrisknande brukar jag försök tänka.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem