Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Pinkroose profilbild

Pinkroose

Kvinna ·

09 dec, 2019

Operation februari 2020

Bröstförstoring

Fler som ska operera sig i februari? Tänkte det kunde va kul att dela med sig av tankar och funderingar, samt kunna följas åt efteråt?

813

Sortera efter

Pumba86

Kvinna ·

03 jan, 2020

Har oxå bara längtan även om man givetvis kommer vara jättenervös när det väl är dax??Jag håller med föregående talare om att jag mest är orolig för att det ska bli fel storlek. Placeringen är jag helt med på, bakom men så svårt att veta om storleken blir bra. Läser massa olika trådar och det verkar vara det som är folks stora fråga, har jag valt rätt storlek. Som Pinkroose säger så får man nog bara bestämma sig och gå på det...men lättare sagt än gjort. Tänker att man får lita på kirurgen men samtidigt blir jag sån att vad sa jag egentligen på konsultationen, fick jag fram vilket resultat jag önskar?
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

03 jan, 2020

zeev01 skrev:

Jag ska operera mig 13/2 på Akademikliniken hos Jonas Lundberg. Kastats senaste dagarna mellan panik ”vad har jag gett mig in i” och längtan. Är det någon annan som känner likadant?
170 cm
65 kg
Mentor high 400 cc

Panik är nog fel ord för mig, utan mer "shit ska jag verkligen göra detta, jaa de ska jag!??" Mer en nervös blixt som slår ner lite då och då? men längtar nått enormt, 4 feb är de dags?
Gilla

zeev01

Kvinna ·

05 jan, 2020

Måste säga att lite av min ”ångest” släppte igår efter att jag pratat igenom allt med mina föräldrar. Min mamma är egentligen emot det, men igår sa hon att hon verkligen ville följa med mig på operationssalen och sa att hon ville stötta mig i detta. ♥️
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

06 jan, 2020

zeev01 skrev:

Måste säga att lite av min ”ångest” släppte igår efter att jag pratat igenom allt med mina föräldrar. Min mamma är egentligen emot det, men igår sa hon att hon verkligen ville följa med mig på operationssalen och sa att hon ville stötta mig i detta. ♥️

Va skönt för dig❤
Gilla

Jesss

Kvinna ·

06 jan, 2020

Jag känner heller ingen panik utan är snarare såå taggad att jag just kastat iväg ett mejl till kliniken för att se om de kan hitta en tidigare tid haha :)
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

06 jan, 2020

Jesss skrev:

Jag känner heller ingen panik utan är snarare såå taggad att jag just kastat iväg ett mejl till kliniken för att se om de kan hitta en tidigare tid haha :)

Jesss, jag känner med dig i din iver :D Om du av någon anledning byter tid / bokar om så skulle jag bli såååå glad om du meddelar mig så att jag kan ringa in och byta till mig din tid den 6e med Mattias på direkten. Jag har tid för op med Mattias 12/2 men kommer med största sannolikhet behöva ta op med Patrik Höijer den 6/2 istället då den 6/2 passar bättre med barnpassning. Har tyvärr ingen möjlighet att lösa det på något annat sätt...
Gilla

MissMc

Kvinna ·

06 jan, 2020

Blir ännu en korr. (Töjd ficka på ena bröstet) och kommer då passa på att fettsuga kärlekshandtagen som jag ångrat att jag inte gjorde redan 2016. Dessutom görs en transplantation av fettet till övre delen av rumpan. Nordiska kliniken 12/2 :)
Gilla

Jesss

Kvinna ·

07 jan, 2020

Bytte just från 6e kl 1330 till samma dag fast kl 800. Så du vet!
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

07 jan, 2020

Jesss skrev:

Jag ringde in och lyckades byta till mig den tiden, hurra! Tack snälla du!! Nu mår magkänslan bra?
Gilla

Jesss

Kvinna ·

07 jan, 2020

Jkagdn skrev:

Jesss skrev:

Jag ringde in och lyckades byta till mig den tiden, hurra! Tack snälla du!! Nu mår magkänslan bra?

Woho vilket flax!! Kanske vi ses i korridorerna :))
Gilla

Ellas

Kvinna ·

08 jan, 2020

Hej! Ska på konsultation på fredag (Patrik/Nordiska) så har inte fått op-tid ännu, men följer den här tråden med spänning! :) Är så nervös att jag nästan mår illa av bara tanken på en op men om jag vågar och det känns bra hoppas jag på att få en tid så snart som möjligt, och då blir det förmodligen i februari! Min partner är egenföretagare och jobbar hemifrån så han kan ta över föräldraledigheten med vår yngsta när som :)
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

08 jan, 2020

Ellas skrev:

Hej! Ska på konsultation på fredag (Patrik/Nordiska) så har inte fått op-tid ännu, men följer den här tråden med spänning! :) Är så nervös att jag nästan mår illa av bara tanken på en op men om jag vågar och det känns bra hoppas jag på att få en tid så snart som möjligt, och då blir det förmodligen i februari! Min partner är egenföretagare och jobbar hemifrån så han kan ta över föräldraledigheten med vår yngsta när som :)

Va kul!? Ja visst är de nervöst, men samtidigt extremt spännande och kul?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

08 jan, 2020

Pinkroose skrev:

Ellas skrev:

Va kul!?

Ja visst är de nervöst, men samtidigt extremt spännande och kul?

Verkligen! :) Ser att du har 5 barn, hur gammal är din yngsta? Hur går tankarna kring vardagen och att vara ny-opad med flera små hemma? Jag är nästan mest nervös över hur det skall fungera med min yngsta (16 mån) som är extremt mammig. Jag slutade amma i december och sedan dess är det bara jag som duger när hen är ledsen, trött eller har gjort illa sig
Gilla

ViljaK

Kvinna ·

08 jan, 2020

??‍♀️ Ska genomgå min andra operation den 20 feb hos Patrik på Nordiska Kliniken. Jag påbörjade denna resa i slutet av november -19 med ett bröstlyft. Detta då Patrik inte ville utföra ingreppet under ett och samma operationstillfälle. Jag ser verkligen framemot att få lägga in implantaten och kunna fokusera på återhämtningen.
Gilla

Jkagdn

Kvinna ·

08 jan, 2020

Ellas skrev:

Spännande! Det kommer gå bra:) Min yngsta är 1år och 10mån och vill mer än gärna bli buren fortf. Lägger sig annars raklång och ger ifrån sig väldigt öronbedövande ljud hehe Jag kommer att vara barnfri första 6dagarna efter op så förhoppningsvis så har jag återhämtat mig tillräckligt efter 1v för att klara av vardagen med barn minus lyft av dem då
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

09 jan, 2020

Ellas skrev:

Pinkroose skrev:

Ellas skrev:

Va kul!?

Verkligen! :) Ser att du har 5 barn, hur gammal är din yngsta? Hur går tankarna kring vardagen och att vara ny-opad med flera små hemma? Jag är nästan mest nervös över hur det skall fungera med min yngsta (16 mån) som är extremt mammig. Jag slutade amma i december och sedan dess är det bara jag som duger när hen är ledsen, trött eller har gjort illa sig

Hon fyllde precis 5? så är ju ingen liten liten? barnen är, räknat från i år 5,7,11,12,14 så den biten är jag inte så orolig över. Är väl mer reaktionen ifrån de äldsta, 3 grabbar, om att morsan ska göra tuttar haha? Valde att vänta tills minsta blivit lite äldre? Men hon är fortfarande väldigt mammig, vill ligga nära och gosa osv? Men de kommer gå bra för dig, du hittar nya sätt att få den tillfälliga vardagen att fungera?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

09 jan, 2020

Jkagdn skrev:

Ellas skrev:

Spännande! Det kommer gå bra:)
Min yngsta är 1år och 10mån och vill mer än gärna bli buren fortf. Lägger sig annars raklång och ger ifrån sig väldigt öronbedövande ljud hehe
Jag kommer att vara barnfri första 6dagarna efter op så förhoppningsvis så har jag återhämtat mig tillräckligt efter 1v för att klara av vardagen med barn minus lyft av dem då

Tack, ja jag hoppas det! :) Min syster opererade sig hos Patrik för några veckor sedan så det känns väldigt skönt att ha någon att bolla med som gått igenom exakt samma sak. Vad skönt att vara barnfri de första dagarna! Min fästman tar den första veckan själv och vecka två får jag nog försöka ligga i soffan och hantera all logistik genom att hojta på honom när det behövs matas, bytas blöja osv och vakta bebisen så gott jag kan i liggläge när de andra två är i skolan. Vecka tre kommer ha att behöva ta några frilansjobb som han har återkommande så då får jag försöka klara mig själv så gott det går, känns lite läskigt men tänker att det löser sig. Man får vara lite kreativ bara och sänka ribban :)
Gilla

Ellas

Kvinna ·

09 jan, 2020

Pinkroose skrev:

Ellas skrev:

Pinkroose skrev:

Ellas skrev:

Va kul!?

Hon fyllde precis 5? så är ju ingen liten liten? barnen är, räknat från i år 5,7,11,12,14 så den biten är jag inte så orolig över. Är väl mer reaktionen ifrån de äldsta, 3 grabbar, om att morsan ska göra tuttar haha?
Valde att vänta tills minsta blivit lite äldre?
Men hon är fortfarande väldigt mammig, vill ligga nära och gosa osv?

Men de kommer gå bra för dig, du hittar nya sätt att få den tillfälliga vardagen att fungera?

Men åh så skönt, då är hon ju i princip självgående med lite hjälp från sina storasyskon! Förstår att du oroar dig över reaktionen, vet faktiskt inte om jag ens kommer att berätta för mina barn men äldsta är bara 7 år så jag kan nog komma undan med någon vit lögn. Ska göra så små implantat så tror faktiskt inte ens att barnen kommer att se någon skillnad, men de är just de första veckorna när man har så ont som vi behöver ha någon annan förklaring. Får nog åka på någon långvarig influensa eller något, haha
Gilla

Pinkroose

Kvinna ·

09 jan, 2020

Ellas skrev:

Pinkroose skrev:

Ellas skrev:

Pinkroose skrev:
Ellas skrev:

Va kul!?

Hon fyllde precis 5? så är ju ingen liten liten? barnen är, räknat från i år 5,7,11,12,14 så den biten är jag inte så orolig över. Är väl mer reaktionen ifrån de äldsta, 3 grabbar, om att morsan ska göra tuttar haha?

Men de kommer gå bra för dig, du hittar nya sätt att få den tillfälliga vardagen att fungera?

Men åh så skönt, då är hon ju i princip självgående med lite hjälp från sina storasyskon! Förstår att du oroar dig över reaktionen, vet faktiskt inte om jag ens kommer att berätta för mina barn men äldsta är bara 7 år så jag kan nog komma undan med någon vit lögn. Ska göra så små implantat så tror faktiskt inte ens att barnen kommer att se någon skillnad, men de är just de första veckorna när man har så ont som vi behöver ha någon annan förklaring. Får nog åka på någon långvarig influensa eller något, haha

Ja precis, inget bärande eller sånt? Haha, ja mina grabbar, speciellt han som snart fyller 14 lär nog höja på ögonbrynen? vet inte när jag ska berätta, kliniken ligger 7 mil bort så dom kommer ju märka att jag åker iväg, plus att mamma ska sova dagen innan för att skicka iväg till skolan. Och jag lär ju komma hem i ett annorlunda skick än va dom är van vid? Men men, jag får väl bli veckans snackis bland kompisgänget?
Gilla

Ellas

Kvinna ·

09 jan, 2020

Pinkroose skrev:

Ellas skrev:

Pinkroose skrev:

Ellas skrev:
Pinkroose skrev:
Ellas skrev:

Va kul!?

Ja precis, inget bärande eller sånt?

Haha, ja mina grabbar, speciellt han som snart fyller 14 lär nog höja på ögonbrynen? vet inte när jag ska berätta, kliniken ligger 7 mil bort så dom kommer ju märka att jag åker iväg, plus att mamma ska sova dagen innan för att skicka iväg till skolan. Och jag lär ju komma hem i ett annorlunda skick än va dom är van vid?
Men men, jag får väl bli veckans snackis bland kompisgänget?

Haha ja man får väl bjuda på det i värsta fall! Vilka implantat och cc har du valt? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem