Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

LT123 skrev:

Ketlin skrev:

LT123 skrev:

Blev opererad klockan 12, vaknade klockan 14 och har i princip sovit sedan dess, är så himla trött. Men allt har gått bra och alla är så trevliga och snälla!! Är så lycklig :D

Va härligt att allt har gått bra för dig :). Här har också gått bra, min op tog längre tid pga lyft ocksåoch hade ont i början när jag vaknade men nu efter att ha sovit mycket och fått massa smärtstillande så känns bättre! Svårt med den tortyrbh bara ;)haha!

Vad kul att höra att allt gick bra för dig med! Har också sovit hela dagen i princip. Känt mig så utslagen och inte haft någon aptit dock är jag så jävla Kissig hela tiden. Någon annan som också är jätte Kissig? Fick också tortyren men än så länge känns det helt ok, gör den ont för dig? :)

Har inte varit så kissig, som vanligt eller mindre faktiskt :). Det gör inte så ont, mera tungt tryck över bröstet och väldigt svullen. Hur känns det för dig idag?
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Ketlin skrev:

LT123 skrev:

Ketlin skrev:

LT123 skrev:

Blev opererad klockan 12, vaknade klockan 14 och har i princip sovit sedan dess, är så himla trött. Men allt har gått bra och alla är så trevliga och snälla!! Är så lycklig :D

Va härligt att allt har gått bra för dig :). Här har också gått bra, min op tog längre tid pga lyft ocksåoch hade ont i början när jag vaknade men nu efter att ha sovit mycket och fått massa smärtstillande så känns bättre! Svårt med den tortyrbh bara ;)haha!

Vad kul att höra att allt gick bra för dig med! Har också sovit hela dagen i princip. Känt mig så utslagen och inte haft någon aptit dock är jag så jävla Kissig hela tiden. Någon annan som också är jätte Kissig? Fick också tortyren men än så länge känns det helt ok, gör den ont för dig? :)

Har inte varit så kissig, som vanligt eller mindre faktiskt :). Det gör inte så ont, mera tungt tryck över bröstet och väldigt svullen.
Hur känns det för dig idag?

Tror jag sprang på toaletten varannan timme igår men drack också väldigt mycket för var så himla torr i munnen! Har inte heller så ont, mer spänt så det funkar. Känner mig dock lite stel i kroppen och var ett träningspass att ta på sig byxor och strumpor imorse... åker hem om en halvtimme typ, när ska du hem idag? :)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Ketlin skrev:

Joxie skrev:

Ketlin skrev:

Joxie skrev:
Ketlin skrev:
LT123 skrev:

Åååh, fick du tortyren, Ketlin?
Är det för att skapa ett nytt bröstveck?

Har likadan som du har på på din bild, den är så hårt åt dragen att det är svårt andas och det är nog det som gör mest ont faktiskt. Hade du samma känsla?
Har lagt upp några bilder också under silver galleri. Det känns nästan jobbigare än när jag gjorde magen faktiskt, men det kanske för att haft 2 kejsarsnitt tidigare :).

Jaha, jag tycker den känns relativt mjuk faktiskt :)
Jag har läst att många tycker det är tungt att andas efter bröstoperation. Själv upplever jag det inte så eftersom jag har andningsproblem ändå i vardagen. För mig är det som vanligt.

Det som folk brukar benämna som ”tortyren” här är en bh med byglar och hål utskurna för bröstvårtorna. Tydligen brukar den tryck enormt hårt mot ärren och används vanligtvis för att skapa ett nytt bröstveck, så jag trodde det var en sån du hade :)

Nej tack och lov inte ett sån bh :). Men det känns ändå och tydligen fått mera uppsvullna bröst som är vanligt, har fått medicin mot det och alla har varit väldigt gulliga här och kollat hela tiden hur det går, idag så tyckte sköterskan att det inte verkar blivit värre iallafall. Hur har varit för dig med sårvätska, har det runnit ut mycket, jag har stora fläckar som kommit genom bh men hoppas dom byter idag innan jag går hem. :)

Jobbigt att vara väldigt svullen, jag tyckte det var illa nog med hur mina var och dom sa att jag jade tur eftersom jag hade haft väldigt lite blödning samt var bara lite svullen. Har inte haft någon sårvätska alls, ingenting syns på tejpen.
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

LT123 skrev:

Ketlin skrev:

LT123 skrev:

Ketlin skrev:
LT123 skrev:

Har inte varit så kissig, som vanligt eller mindre faktiskt :). Det gör inte så ont, mera tungt tryck över bröstet och väldigt svullen.

Tror jag sprang på toaletten varannan timme igår men drack också väldigt mycket för var så himla torr i munnen! Har inte heller så ont, mer spänt så det funkar. Känner mig dock lite stel i kroppen och var ett träningspass att ta på sig byxor och strumpor imorse... åker hem om en halvtimme typ, när ska du hem idag? :)

Ja stel känner mig också såklart, min kille fick hjälpa mig klä på faktiskt ;) haha. Ska hem om 30 min ungefär så snabbt jag har träffat läkaren och boka in återbesök.
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Joxie skrev:

Ketlin skrev:

Joxie skrev:

Ketlin skrev:
Joxie skrev:
Ketlin skrev:
LT123 skrev:

Åååh, fick du tortyren, Ketlin?
Är det för att skapa ett nytt bröstveck?

Har likadan som du har på på din bild, den är så hårt åt dragen att det är svårt andas och det är nog det som gör mest ont faktiskt. Hade du samma känsla?
Har lagt upp några bilder också under silver galleri. Det känns nästan jobbigare än när jag gjorde magen faktiskt, men det kanske för att haft 2 kejsarsnitt tidigare :).

Jaha, jag tycker den känns relativt mjuk faktiskt :)
Jag har läst att många tycker det är tungt att andas efter bröstoperation. Själv upplever jag det inte så eftersom jag har andningsproblem ändå i vardagen. För mig är det som vanligt.

Det som folk brukar benämna som ”tortyren” här är en bh med byglar och hål utskurna för bröstvårtorna. Tydligen brukar den tryck enormt hårt mot ärren och används vanligtvis för att skapa ett nytt bröstveck, så jag trodde det var en sån du hade :)

Nej tack och lov inte ett sån bh :). Men det känns ändå och tydligen fått mera uppsvullna bröst som är vanligt, har fått medicin mot det och alla har varit väldigt gulliga här och kollat hela tiden hur det går, idag så tyckte sköterskan att det inte verkar blivit värre iallafall. Hur har varit för dig med sårvätska, har det runnit ut mycket, jag har stora fläckar som kommit genom bh men hoppas dom byter idag innan jag går hem. :)

Jobbigt att vara väldigt svullen, jag tyckte det var illa nog med hur mina var och dom sa att jag jade tur eftersom jag hade haft väldigt lite blödning samt var bara lite svullen. Har inte haft någon sårvätska alls, ingenting syns på tejpen.

Ja det är inte kul men hoppas det lägger sig snart :). Ska träffa Daniel nu snart och får väl kanske se hur dom ser ut utan bh också, har ju inte sätt ännu.
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Ketlin skrev:

LT123 skrev:

Ketlin skrev:

LT123 skrev:
Ketlin skrev:
LT123 skrev:

Ja stel känner mig också såklart, min kille fick hjälpa mig klä på faktiskt ;) haha. Ska hem om 30 min ungefär så snabbt jag har träffat läkaren och boka in återbesök.

Ja alltså det här med att klä på sig har fått en helt ny innebörd, Hahha. Skönt du får komma hem snart :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

LT123 skrev:

Tack för alla lyckoönskningar idag! Så härligt med allt stöd och pepp, ni är underbara. Hopps natten blir hyfsat smärtfri, klockan 2 inatt kommer sjuksköterskan och ger mig mer smärtlindrande. Så överlever nog! :)

Hoppas du har kunnat sova inatt och känner dig ok idag :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie skrev:

Mammatax: hoppas du kunde somna om. Själv blev jag väckt kl 04 av vårt morgonpigga 2-åring *suck*

Tack, ja jag kunde somna om vid tre, och vaknade sen igen kl fem. Tur man e hemma idag så man kan vila :) jag följde barnen en bit till skolan på morgonen , skönt att få bort morgon stelhet och få lite lift. Helvete vad sakta det går, haha. När en är van med massa träning och PW, :D Oj så tidigt din som väckte dig. Han är på förskola nu va så du kan vila idag hoppas jag <3
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Proudmoore skrev:

Nu har jag gjort min sista dusch med hibiscrub så nu ska jag snart bege mig mot Stockholm! :D

Herregud så spännande, Wiho! Stort lycka till idag, hoppas allt går bra för dig! Hör av dig sen när du orkar :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Mammatax skrev:

LT123 skrev:

Tack för alla lyckoönskningar idag! Så härligt med allt stöd och pepp, ni är underbara. Hopps natten blir hyfsat smärtfri, klockan 2 inatt kommer sjuksköterskan och ger mig mer smärtlindrande. Så överlever nog! :)

Sov faktiskt helt ok, inte speciellt djupt men lite sömn fick jag iaf :) känns helt ok nu, spänner bara!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

LT123 skrev:

Mammatax skrev:

LT123

Sov faktiskt helt ok, inte speciellt djupt men lite sömn fick jag iaf :) känns helt ok nu, spänner bara!

Ja de e rätt spänt vid brösten, skönt du fått sova en del i alla fall. Bara fortsätta vila nu!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Joxie skrev:

Mammatax: hoppas du kunde somna om. Själv blev jag väckt kl 04 av vårt morgonpigga 2-åring *suck*

Tack, ja jag kunde somna om vid tre, och vaknade sen igen kl fem. Tur man e hemma idag så man kan vila :) jag följde barnen en bit till skolan på morgonen , skönt att få bort morgon stelhet och få lite lift. Helvete vad sakta det går, haha. När en är van med massa träning och PW, :D

Oj så tidigt din som väckte dig. Han är på förskola nu va så du kan vila idag hoppas jag

Ja alla våra tre har tyvärr varit väldigt morgonpigga. Det är standard att vakna före 5 här hos oss, men klockan 4 är fasen för tidigt :(
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Boobso skrev:

Mammatax skrev:

Boobso skrev:

Jag hade min OP i måndags. Jag kan sova och ligga lätt på sidan. Superskönt! Jag har inte haft jätte ont någon gång. Jag måste haft riktig tur. Jag ska dra ner på morfintabletterna nu och köra på alvedon. Jag mår nämligen illa och jag tror det är pga. Citadonen.

Hoppas ni andra mår bra. Kram

Jhej hej! Skönt att du inte haft så ont! Brösten känns in rör mig, eller klart de e ont och spänner , men ryggen e fan det värsta efter allt liggande på rygg. Hur mkt rör du dig hemma om dagarna? Tycker de e svårt att veta hur myvket man ska ligga o vila och hur mkt man ska gå runt för att blodet ska cirkulera. Gick ut fem min idag, en pensionär som ca ute med sin hund stannade för att titta på mig, haha. Han undrade nog vad det var för Scengångare som va ute :)

Jag försöker röra på mig en del i hemmet men som sagt jag mår illa om jag anstränger mig för mycket. Men smärta i brösten har jag inte. Visst känner jag om jag gör vissa rörelser med armarna. Men jag kan ligga lite på sidorna så det är skönt. Jag märker att man har kass cirkulation i kroppen då jag fryser så mycket.

Ligger och sover med strumpor och ett täcke + filt, haha. Men jag ska börja jobba på måndag och jag tror jag kommer fixa det utan problem (kontorsarbete).

Hoppas det går fint för dig att jobba måndag! Hade du gjort bröstlyft oxå? Kommer inte ihåg, så mkt tuttar överallt nuförtiden, Hahaha. Skönt du inte har o t. Ja känner av i bröstmuskeln när ja rör armarna lite för mkt åt nåt håll, men inte så jätte mkt smärta i själva brösten. Men den här jöbla bh-n som ska sitta i fyra veckor ... hm...

I morgon bli det en kort promenad runt husen här i vårt område, skönt att komma ut o få lite luft :)

Sov gott allihopa!

Haha jag vet det är svårt att hålla reda på alla bröst, haha. Men nej inget lyft för mig enbart förstoring. Jag har hört talas om den BHn att den inte alls ska vara skön. är det byglar i den?
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Idag/inatt vaknade jag av att jag hade svårt att andas.. det var faktist väldigt obehagligt. Kändes som att jag inte kunde ta djupa andetag :( Känslan var nästan som att någon hade gröpt ur bröstkorgen på mig och lagt två stora stenar på bröstet. Hoppas det lättar snart men det håller i sig än. Lycka till tjejer ni som opereras idag!
Gilla
Rabarber94

Rabarber94

Kvinna ·

Sitter i omklädningsrummet på NK och väntar nu. Skulle ha påbörjat min op. för 30 minuter sedan men Patrik är sen. Känner mig lugn faktiskt! Inte nervös alls, är så chockad över det! Haha
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Rabarber94 skrev:

Sitter i omklädningsrummet på NK och väntar nu. Skulle ha påbörjat min op. för 30 minuter sedan men Patrik är sen. Känner mig lugn faktiskt! Inte nervös alls, är så chockad över det! Haha

Så spännande! Lycka till :) snart har du dina fina nya bröst.
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Åh så typiskt. Tänkte tipsa er tjejer om den där sport bh-n som många pratar om att dom har efter man har läkt färdigt. Den heter Abecita-kimberly (finns på sportamore) och när jag köpte min igår så var den nedsatt från 500 till 349:- men idag kostar den 500 igen :( men den kanske kommer bli nedsänkt snart igen får vi väl hoppas! Hoppas ni som opades igår mår bra, och lycka till ni som opas idag :D
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Tuttlisaan skrev:

Åh så typiskt. Tänkte tipsa er tjejer om den där sport bh-n som många pratar om att dom har efter man har läkt färdigt. Den heter Abecita-kimberly (finns på sportamore) och när jag köpte min igår så var den nedsatt från 500 till 349:- men idag kostar den 500 igen :( men den kanske kommer bli nedsänkt snart igen får vi väl hoppas! Hoppas ni som opades igår mår bra, och lycka till ni som opas idag :D

kan ju hoppas vi kan fynda den (och andra snygga bhar) under Black friday som kommer snart! Hur vet man vilken storlek man ska ha? Är det samma som man får på läkningsbh:n? :)
Gilla
Tuttlisaan

Tuttlisaan

Kvinna ·

Ja det där med storleken tyckte jag va lite klurigt, är ju som vanliga bh storlekar. Men läste recensionerna och fick gissa mig fram. Är ju bara att skicka tillbaka om den inte passar :D
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

CarGirl skrev:

Tuttlisaan skrev:

kan ju hoppas vi kan fynda den (och andra snygga bhar) under Black friday som kommer snart! Hur vet man vilken storlek man ska ha? Är det samma som man får på läkningsbh:n? :)

Jag såg att den va på rea idag också, köpte ett. Mätte över bröstet och drog av några cm för det kommer ju bli mindre när svullnaden har lagt sig tror jag.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem