Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

LT123

LT123

Kvinna ·

Boobso skrev:

Idag/inatt vaknade jag av att jag hade svårt att andas.. det var faktist väldigt obehagligt. Kändes som att jag inte kunde ta djupa andetag :(
Känslan var nästan som att någon hade gröpt ur bröstkorgen på mig och lagt två stora stenar på bröstet. Hoppas det lättar snart men det håller i sig än.

Lycka till tjejer ni som opereras idag!

Usch vad jobbigt! :( hoppas det blir bättre snart! hur tar du dig ur sängen och soffan osv? Tycker det är det svåraste just nu...
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Boobso skrev:

Mammatax skrev:

Boobso skrev:

Mammatax skrev:
Boobso skrev:

Jag hade min OP i måndags. Jag kan sova och ligga lätt på sidan. Superskönt! Jag har inte haft jätte ont någon gång. Jag måste haft riktig tur. Jag ska dra ner på morfintabletterna nu och köra på alvedon. Jag mår nämligen illa och jag tror det är pga. Citadonen.

Hoppas ni andra mår bra. Kram

Jhej hej! Skönt att du inte haft så ont! Brösten känns in rör mig, eller klart de e ont och spänner , men ryggen e fan det värsta efter allt liggande på rygg. Hur mkt rör du dig hemma om dagarna? Tycker de e svårt att veta hur myvket man ska ligga o vila och hur mkt man ska gå runt för att blodet ska cirkulera. Gick ut fem min idag, en pensionär som ca ute med sin hund stannade för att titta på mig, haha. Han undrade nog vad det var för Scengångare som va ute :)

Jag försöker röra på mig en del i hemmet men som sagt jag mår illa om jag anstränger mig för mycket. Men smärta i brösten har jag inte. Visst känner jag om jag gör vissa rörelser med armarna. Men jag kan ligga lite på sidorna så det är skönt. Jag märker att man har kass cirkulation i kroppen då jag fryser så mycket.

Ligger och sover med strumpor och ett täcke + filt, haha. Men jag ska börja jobba på måndag och jag tror jag kommer fixa det utan problem (kontorsarbete).

Hoppas det går fint för dig att jobba måndag! Hade du gjort bröstlyft oxå? Kommer inte ihåg, så mkt tuttar överallt nuförtiden, Hahaha. Skönt du inte har o t. Ja känner av i bröstmuskeln när ja rör armarna lite för mkt åt nåt håll, men inte så jätte mkt smärta i själva brösten. Men den här jöbla bh-n som ska sitta i fyra veckor ... hm...

I morgon bli det en kort promenad runt husen här i vårt område, skönt att komma ut o få lite luft :)

Sov gott allihopa!

Haha jag vet det är svårt att hålla reda på alla bröst, haha. Men nej inget lyft för mig enbart förstoring. Jag har hört talas om den BHn att den inte alls ska vara skön. är det byglar i den?

Japp byglar o skafer som faaaaan , haha
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Boobso skrev:

Mammatax skrev:

Boobso skrev:

Mammatax skrev:
Boobso skrev:

Jag hade min OP i måndags. Jag kan sova och ligga lätt på sidan. Superskönt! Jag har inte haft jätte ont någon gång. Jag måste haft riktig tur. Jag ska dra ner på morfintabletterna nu och köra på alvedon. Jag mår nämligen illa och jag tror det är pga. Citadonen.

Hoppas ni andra mår bra. Kram

Jhej hej! Skönt att du inte haft så ont! Brösten känns in rör mig, eller klart de e ont och spänner , men ryggen e fan det värsta efter allt liggande på rygg. Hur mkt rör du dig hemma om dagarna? Tycker de e svårt att veta hur myvket man ska ligga o vila och hur mkt man ska gå runt för att blodet ska cirkulera. Gick ut fem min idag, en pensionär som ca ute med sin hund stannade för att titta på mig, haha. Han undrade nog vad det var för Scengångare som va ute :)

Jag försöker röra på mig en del i hemmet men som sagt jag mår illa om jag anstränger mig för mycket. Men smärta i brösten har jag inte. Visst känner jag om jag gör vissa rörelser med armarna. Men jag kan ligga lite på sidorna så det är skönt. Jag märker att man har kass cirkulation i kroppen då jag fryser så mycket.

Ligger och sover med strumpor och ett täcke + filt, haha. Men jag ska börja jobba på måndag och jag tror jag kommer fixa det utan problem (kontorsarbete).

Hoppas det går fint för dig att jobba måndag! Hade du gjort bröstlyft oxå? Kommer inte ihåg, så mkt tuttar överallt nuförtiden, Hahaha. Skönt du inte har o t. Ja känner av i bröstmuskeln när ja rör armarna lite för mkt åt nåt håll, men inte så jätte mkt smärta i själva brösten. Men den här jöbla bh-n som ska sitta i fyra veckor ... hm...

I morgon bli det en kort promenad runt husen här i vårt område, skönt att komma ut o få lite luft :)

Sov gott allihopa!

Haha jag vet det är svårt att hålla reda på alla bröst, haha. Men nej inget lyft för mig enbart förstoring. Jag har hört talas om den BHn att den inte alls ska vara skön. är det byglar i den?

Japp byglar, skaver och sitter hårt som faaaaan , haha
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Fy vad otäckt. Precis så hade jag igår några timmar. Det var läskigt men gick över sen tack och lov. Många nya känslor, såsom tryck över bröstet och sånt som man aldrig tidigare känt . Men ska man va fin får man lida pin. Tänk vad snygga vi alla är till sommaren :)
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Har också en bygel bh och Fyfan vad den trycker! Hade en storlek större igår men innan jag åkte hem imorse så bestämde min kirurg att jag skulle gå ner en storlek för att den kommer töja sig...
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Fy vad otäckt. Precis så hade jag igår några timmar. Det var läskigt men gick över sen tack och lov. Många nya känslor, såsom tryck över bröstet och sånt som man aldrig tidigare känt . Men ska man va fin får man lida pin. Tänk vad snygga vi alla är till sommaren :)

vi kommer vara så fina och äntligen kan man ha en fin bikini som sitter bra :)
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Precis så tänker jag också :), kommer vara jobbigt ett tag framöver men till sommaren har allting läkt och vi kommer ha fina tuttar ;)! Läkningen är säkert också väldigt individuellt, det känns bra och inte ont när jag ligger på soffan mem ska man resa sig upp så känns lite obehagligt och ont i början men det går över när man väl är uppe på bena.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

LT123 skrev:

Har också en bygel bh och Fyfan vad den trycker! Hade en storlek större igår men innan jag åkte hem imorse så bestämde min kirurg att jag skulle gå ner en storlek för att den kommer töja sig...

Jaha nåt att eventuellt se fram emot ;)
Gilla
Sandralk

Sandralk

Kvinna ·

I morgon kl.11 är de min tur :D en aning nervös nu!!
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Sandralk skrev:

Önskar dig lycka till imorgon! Jag va också lite nervös kvällen innan och på morgonen också men allting har ändå gått bra. Nu ligger hemma på soffan dagen efter och killen tar så bra hand om mig :). Har lite ont när jag ska resa mig upp från soffan men det är väl helt normalt antar jag.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Sandralk skrev:

Lycka till imorgon. Kommer gå hur bra som helst! :)
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Jag upplever att mina bröst är väldigt stora nu.. lite till min besvikelse.. tyckte om storleken i början men känns som dom blir större och större?! Är det svullnad eller är det brösten som anpassat sig och kommer bli stora?
Gilla
Ketlin

Ketlin

Kvinna ·

Boobso skrev:

Jag upplever att mina bröst är väldigt stora nu.. lite till min besvikelse.. tyckte om storleken i början men känns som dom blir större och större?! Är det svullnad eller är det brösten som anpassat sig och kommer bli stora?

På dina bilder ser dom fina och inte alls stora ut för din kropp. Enligt min läkare så tar det lång tid innan svullnaden går ner helt och man ser slutresultat efter 6 månader först. Gäller nog bara att ha is i magen och vänta :)
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Ketlin skrev:

Boobso skrev:

På dina bilder ser dom fina och inte alls stora ut för din kropp. Enligt min läkare så tar det lång tid innan svullnaden går ner helt och man ser slutresultat efter 6 månader först.
Gäller nog bara att ha is i magen och vänta :)

Tack snälla! Ja man måste väl ha lite is i magen men det är svårt, hehe. Vill helst se nu hur dom kommer se ut. Är idag inne på dag 4 med mina nya kompisar. Ska börja kolla igenom garderoben imorgon och se vad man kan ha på sig och vilka plagg som inte alls passar längre.
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Boobso: jag tyckte också det kändes som om brösten blev en aning mer svullna dag 3-4! Därefter vände det igen och dom har blivit liiiite mindre. Jag har inte ens vågat kolla vilka kläder jag kan ha kvar. Tänker avvakta tills om ca 3-4 månader och prova då. Fram tills dess kommer jag ha oversizetröjor, haha :P
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

Någon annan som också har tappat sin aptit helt? Känner mig så illamående...
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

LT123 skrev:

Någon annan som också har tappat sin aptit helt? Känner mig så illamående...

Äter du Citodon eller Tradolan/Tramadol? Alla är starka och kan orsaka aptitlöshet och illamående (och illamåendet blir värre om du inte äter). Håll dig till endast Alvedon om du kan :)
Gilla
Cillander

Cillander

Kvinna ·

Den här har ja missat! Jag gjorde ett bröstlyft-ankarlyft i strömstad igår efter 16 års väntan på att komma till målvikt. Är öm och väldigt svullen, men skillnaden Före/efter är enorm! Bild finns i mitt galleri. Jag längtar efter att få duscha, känner mig ofräsch som fasen... men söndag ska ja bli ren igen!
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Cillander: vad härligt, visst är det en underbar känsla? :) Haha, förstår att du längtar efter att duscha :P
Gilla
Boobso

Boobso

Kvinna ·

Joxie skrev:

Boobso: jag tyckte också det kändes som om brösten blev en aning mer svullna dag 3-4! Därefter vände det igen och dom har blivit liiiite mindre.
Jag har inte ens vågat kolla vilka kläder jag kan ha kvar. Tänker avvakta tills om ca 3-4 månader och prova då. Fram tills dess kommer jag ha oversizetröjor, haha :P

Åh tack Joxie! Du gav mig lite hopp :) det kan jag leva på ett tag. Haha jag ska tillbaka till kontoret på måndag så jag måste kolla ut vad jag kan ha på mig och att det ser vettigt ut. Vill inte att folk ska se direkt att ”oj hon har opererat brösten”, haha.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem