LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

LT123
Kvinna ·

Mammatax
Kvinna ·
Jag hade min OP i måndags. Jag kan sova och ligga lätt på sidan. Superskönt! Jag har inte haft jätte ont någon gång. Jag måste haft riktig tur. Jag ska dra ner på morfintabletterna nu och köra på alvedon. Jag mår nämligen illa och jag tror det är pga. Citadonen.
Hoppas ni andra mår bra. Kram
Jhej hej! Skönt att du inte haft så ont! Brösten känns in rör mig, eller klart de e ont och spänner , men ryggen e fan det värsta efter allt liggande på rygg. Hur mkt rör du dig hemma om dagarna? Tycker de e svårt att veta hur myvket man ska ligga o vila och hur mkt man ska gå runt för att blodet ska cirkulera. Gick ut fem min idag, en pensionär som ca ute med sin hund stannade för att titta på mig, haha. Han undrade nog vad det var för Scengångare som va ute :)
Jag försöker röra på mig en del i hemmet men som sagt jag mår illa om jag anstränger mig för mycket. Men smärta i brösten har jag inte. Visst känner jag om jag gör vissa rörelser med armarna. Men jag kan ligga lite på sidorna så det är skönt. Jag märker att man har kass cirkulation i kroppen då jag fryser så mycket.
Ligger och sover med strumpor och ett täcke + filt, haha. Men jag ska börja jobba på måndag och jag tror jag kommer fixa det utan problem (kontorsarbete).
Hoppas det går fint för dig att jobba måndag! Hade du gjort bröstlyft oxå? Kommer inte ihåg, så mkt tuttar överallt nuförtiden, Hahaha. Skönt du inte har o t. Ja känner av i bröstmuskeln när ja rör armarna lite för mkt åt nåt håll, men inte så jätte mkt smärta i själva brösten. Men den här jöbla bh-n som ska sitta i fyra veckor ... hm...
I morgon bli det en kort promenad runt husen här i vårt område, skönt att komma ut o få lite luft :)
Sov gott allihopa!
Haha jag vet det är svårt att hålla reda på alla bröst, haha. Men nej inget lyft för mig enbart förstoring. Jag har hört talas om den BHn att den inte alls ska vara skön. är det byglar i den?

Mammatax
Kvinna ·
Jag hade min OP i måndags. Jag kan sova och ligga lätt på sidan. Superskönt! Jag har inte haft jätte ont någon gång. Jag måste haft riktig tur. Jag ska dra ner på morfintabletterna nu och köra på alvedon. Jag mår nämligen illa och jag tror det är pga. Citadonen.
Hoppas ni andra mår bra. Kram
Jhej hej! Skönt att du inte haft så ont! Brösten känns in rör mig, eller klart de e ont och spänner , men ryggen e fan det värsta efter allt liggande på rygg. Hur mkt rör du dig hemma om dagarna? Tycker de e svårt att veta hur myvket man ska ligga o vila och hur mkt man ska gå runt för att blodet ska cirkulera. Gick ut fem min idag, en pensionär som ca ute med sin hund stannade för att titta på mig, haha. Han undrade nog vad det var för Scengångare som va ute :)
Jag försöker röra på mig en del i hemmet men som sagt jag mår illa om jag anstränger mig för mycket. Men smärta i brösten har jag inte. Visst känner jag om jag gör vissa rörelser med armarna. Men jag kan ligga lite på sidorna så det är skönt. Jag märker att man har kass cirkulation i kroppen då jag fryser så mycket.
Ligger och sover med strumpor och ett täcke + filt, haha. Men jag ska börja jobba på måndag och jag tror jag kommer fixa det utan problem (kontorsarbete).
Hoppas det går fint för dig att jobba måndag! Hade du gjort bröstlyft oxå? Kommer inte ihåg, så mkt tuttar överallt nuförtiden, Hahaha. Skönt du inte har o t. Ja känner av i bröstmuskeln när ja rör armarna lite för mkt åt nåt håll, men inte så jätte mkt smärta i själva brösten. Men den här jöbla bh-n som ska sitta i fyra veckor ... hm...
I morgon bli det en kort promenad runt husen här i vårt område, skönt att komma ut o få lite luft :)
Sov gott allihopa!
Haha jag vet det är svårt att hålla reda på alla bröst, haha. Men nej inget lyft för mig enbart förstoring. Jag har hört talas om den BHn att den inte alls ska vara skön. är det byglar i den?

Mammatax
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·

Boobso
Kvinna ·
Fy vad otäckt. Precis så hade jag igår några timmar. Det var läskigt men gick över sen tack och lov. Många nya känslor, såsom tryck över bröstet och sånt som man aldrig tidigare känt . Men ska man va fin får man lida pin. Tänk vad snygga vi alla är till sommaren :)

Ketlin
Kvinna ·

SS81
Kvinna ·
Har också en bygel bh och Fyfan vad den trycker! Hade en storlek större igår men innan jag åkte hem imorse så bestämde min kirurg att jag skulle gå ner en storlek för att den kommer töja sig...

Sandralk
Kvinna ·

Ketlin
Kvinna ·
I morgon kl.11 är de min tur :D en aning nervös nu!!

SS81
Kvinna ·
I morgon kl.11 är de min tur :D en aning nervös nu!!

Boobso
Kvinna ·

Ketlin
Kvinna ·
Jag upplever att mina bröst är väldigt stora nu.. lite till min besvikelse.. tyckte om storleken i början men känns som dom blir större och större?! Är det svullnad eller är det brösten som anpassat sig och kommer bli stora?

Boobso
Kvinna ·
Jag upplever att mina bröst är väldigt stora nu.. lite till min besvikelse.. tyckte om storleken i början men känns som dom blir större och större?! Är det svullnad eller är det brösten som anpassat sig och kommer bli stora?
På dina bilder ser dom fina och inte alls stora ut för din kropp. Enligt min läkare så tar det lång tid innan svullnaden går ner helt och man ser slutresultat efter 6 månader först.
Gäller nog bara att ha is i magen och vänta :)

Joxie
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Någon annan som också har tappat sin aptit helt? Känner mig så illamående...

Cillander
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

Boobso
Kvinna ·
Boobso: jag tyckte också det kändes som om brösten blev en aning mer svullna dag 3-4! Därefter vände det igen och dom har blivit liiiite mindre.
Jag har inte ens vågat kolla vilka kläder jag kan ha kvar. Tänker avvakta tills om ca 3-4 månader och prova då. Fram tills dess kommer jag ha oversizetröjor, haha :P
Idag/inatt vaknade jag av att jag hade svårt att andas.. det var faktist väldigt obehagligt. Kändes som att jag inte kunde ta djupa andetag :(
Känslan var nästan som att någon hade gröpt ur bröstkorgen på mig och lagt två stora stenar på bröstet. Hoppas det lättar snart men det håller i sig än.
Lycka till tjejer ni som opereras idag!