LT123
Kvinna ·
Operation i November 2017, någon mer?
Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.
Sortera efter

Ketlin
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·

340ergonomix
Kvinna ·

LT123
Kvinna ·
Jag börjar bli lite nojig.
Överallt på forumet läser jag om folk som verkar fått en mer genomgående konsultation än vad jag själv fått.
Tjejer som fått veta ungefär hur mycket egen vävnad dom har, det har diskuterats bröstbredd, man har pratat om slät kontra textuerad yta på inläggen osv.
Inget av ovanstående togs upp på min konsultation.
Örjan bara lät mig prova tre olika storlekar och sen var det bra med det. Mitt under konsultationen gick han dessutom ut (för att låta mig känna efter i fred sa han) och var borta ca 10 minuter av min totalt 30 minuter långa konsultation :/
Jag har ändå bara läst gott om honom här så jag misstro honom verkligen inte som kirurg. Känns bara så underligt att han inte diskuterade fler saker med mig. Lite får jag väl skylla mig själv eftersom jag inte frågade, men jag var så fokuserad på storleken så jag fick en blackout.

LT123
Kvinna ·
Jag opereras den 15e November av Jörg Bohn på Citadellkliniken, kan knappt vänta :D Har dock frågat efter en tidigare tid så kan hända att jag blir opererad i slutet av Oktober istället. Jag hoppas det, jobbigt att bara gå runt och vänta, man blir bara nervös och velig med storlek osv. Jag kommer iaf köra på motiva ergonomix demi 340 cc. Vad ska ni andra göra? :)

Joxie
Kvinna ·
Överallt på forumet läser jag om folk som verkar fått en mer genomgående konsultation än vad jag själv fått.
Tjejer som fått veta ungefär hur mycket egen vävnad dom har, det har diskuterats bröstbredd, man har pratat om slät kontra textuerad yta på inläggen osv.
Inget av ovanstående togs upp på min konsultation.Örjan bara lät mig prova tre olika storlekar och sen var det bra med det. Mitt under konsultationen gick han dessutom ut (för att låta mig känna efter i fred sa han) och var borta ca 10 minuter av min totalt 30 minuter långa konsultation :/
Jag har ändå bara läst gott om honom här så jag misstro honom verkligen inte som kirurg. Känns bara så underligt att han inte diskuterade fler saker med mig. Lite får jag väl skylla mig själv eftersom jag inte frågade, men jag var så fokuserad på storleken så jag fick en blackout.
Jag förstår din oro men om du undrar över något så maila eller ring din klinik. Jag var nöjd med min konsultation men hade den i augusti så har hunnit läsa och se så himla många bilder så blev osäker på storleksvalet och bokade därför in en konsultation till två veckor innan operationen. Lycka till!

Ketlin
Kvinna ·

Sandralk
Kvinna ·
Inget av ovanstående togs upp på min konsultation.Örjan bara lät mig prova tre olika storlekar och sen var det bra med det. Mitt under konsultationen gick han dessutom ut (för att låta mig känna efter i fred sa han) och var borta ca 10 minuter av min totalt 30 minuter långa konsultation :/
Jag förstår din oro men om du undrar över något så maila eller ring din klinik. Jag var nöjd med min konsultation men hade den i augusti så har hunnit läsa och se så himla många bilder så blev osäker på storleksvalet och bokade därför in en konsultation till två veckor innan operationen. Lycka till!
Ja jag har pratat med Örjan och han säger att vi kan ta en till konsultation på morgonen då jag ska opereras.
Hur har ni andra det på hemmafronten? Jag har 3 barn och de äldre två (8 och 10 år) är ju inga problem, men den yngsta som är 2 år är otroligt mammig och älskar att liksom kasta sig ner på mig mage när jag är i soffan, hon gosar rätt hårdhänt och är väldigt mycket för att bli buren av just mig.
Jag hoppas verkligen att jag inte kommer få skitont av operationen samt att jag återhämtar mig fort :/

Joxie
Kvinna ·
Ja jag har pratat med Örjan och han säger att vi kan ta en till konsultation på morgonen då jag ska opereras.
Hur har ni andra det på hemmafronten? Jag har 3 barn och de äldre två (8 och 10 år) är ju inga problem, men den yngsta som är 2 år är otroligt mammig och älskar att liksom kasta sig ner på mig mage när jag är i soffan, hon gosar rätt hårdhänt och är väldigt mycket för att bli buren av just mig.
Jag hoppas verkligen att jag inte kommer få skitont av operationen samt att jag återhämtar mig fort :/
Ska du sätta framför eller bakom muskeln? Sätter du bakom är läkningstiden längre då dom skär sönder muskeln. Så din sambo/man behöver nog vara hemma med dig minst 1 vecka. Hört att många med bakomplacering behöver vara hemma 2 veckor, men de beror ju lite på yrke och läkningstiden osv :)
Jag ska sätta framför och än så länge ska min man vara hemma i 9 dagar, sen får vi se om de behövs någon dag extra tänker jag. Jag 2 små barn hemma som är under 3 år och ingen av dom går på förskola. Jag har ställt in mig på att min man kommer få göra allt när de kommer till barnen och även hjälpa mig en hel del med att ta mig upp ur sängen/soffan osv.

Agata
Kvinna ·
Inget av ovanstående togs upp på min konsultation.
Örjan bara lät mig prova tre olika storlekar och sen var det bra med det. Mitt under konsultationen gick han dessutom ut (för att låta mig känna efter i fred sa han) och var borta ca 10 minuter av min totalt 30 minuter långa konsultation :/

Evolina
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Hej. Skriv alla frågor och funderingar, tar två eller tre bilder på din drömbröst. Och på bröst vilka du inte gillar alls. Och boka en till konsultation. Jag gjorde det, och det tar en timme minst. Så du kommer kommer känna mycket bättre!!!

Joxie
Kvinna ·

Tuttlisaan
Kvinna ·

Sandralk
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Joxie: det är sån liten skillnad och än mindre om du ska ha bakom muskeln. Men kan du prova på operationsdagen? De kan ju hjälpa dig att bestämma dig isåfall.
Jag har velat så mycket mellan 325 och 350, även fast jag lägger framför muskeln är de så liten skillnad. Men jag tänker liksom om de är de där lilla som kan vara avgörande för hur jag upplever dom (rädd för förstora). Men då pratade jag med min kirurg och han sa att jag kan prova på op dagen då alla finns på lager. Då slipper man den huvudvärken :)

AndreaC
Kvinna ·

Tuttlisaan
Kvinna ·

Joxie
Kvinna ·
Jag ska opereras i mitten av november på Citadellkliniken av Jörg. Velar fortfarande gällande storlek men måste ge definitivt svar snart, men jag tror att det blir 410 cc (annars 335 cc). Jag har knappt någon egen vävnad själv, använder i dag 70 A i BH.
Hur gör ni som jobbar? Jag vet att jag kan få sjukintyg men har valt att ta semester veckan jag opereras och hoppas på att jag är på benen efter en vecka och kanske kan jobba igen (jobbar administrativt framför en dator). Skulle det inte fungera får jag väl helt enkelt sjukanmäla mig i någon dag. Anledningen till detta är för att jag inte känner för att berätta det för min närmsta chef (som jobbar på annan ort och jag aldrig träffar).