Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LT123

LT123

Kvinna ·

Operation i November 2017, någon mer?

Bröstförstoring

Ska opereras i november och letar efter andra som också ska göra det, så vi kanske kan dela tankar och peppa varandra lite! Ska opereras den 8 november på Reformkliniken av Tuve Mårtensson.

1185

Sortera efter

Joxie

Joxie

Kvinna ·

CMA skrev:

Någon men här som har ankarärr? Jag opades i slutet av november. Jag är lite trött på att det fortfarande gör ont i sidorna när jag ska försöka sova på sidan. Finns det någon som opades i början av november som kan säga hur det känns nu?

Jag svarade i andra tråden men jag svarar här också utifall det finns fler som undrar :) Jag op:ades (ankarlyft + implantat) den 1 november. Har inte alls ont längre, känner inte av ärren/snitten över huvud taget. Jag kan sova på sidan utan problem numera. Kommer byta tejp och fota imorgon tror jag, ska lägga ut nya bilder då.
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

Joxie. Läste ditt andra svar också. Ser fram emot bilder.
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie. Jag har tränar på ganska bra i tre veckor nu. Visst kan man inte gå på alla pass eller göra allt i gymet, men tycker de fungerar ändå.:) hoppas allt går bra för dig ! Kram
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

Mammatax skrev:

Joxie. Jag har tränar på ganska bra i tre veckor nu. Visst kan man inte gå på alla pass eller göra allt i gymet, men tycker de fungerar ändå.:) hoppas allt går bra för dig ! Kram

Det låter väldigt lovande! Jag (och alla barnen) har varit däckade av influensan hela jullovet men bara jag blir frisk hoppas jag att jag ska komma igång igen :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Mina blev 5 veckor igår och nu börjar det hända grejer, börjar verkligen se hur de droppat och kommit ner, Dock kan de ibland vara jätterunda och snygga för att nästa dag vara jättestrutiga igen, det är lite irriterande haha! Tänkte kolla hur era ärr ser ut? Sett många på sidan prata om att de är röda och bulliga men mina är inte alls det, bara 2 smala streck. Det ena fick jag till och med fokusera för att se igår vid tejpbytet. Funderar på om de antingen läker jättebra eller jättedåligt? Eftersom mina inte alls är röda eller så :/
Gilla
SilverXgirl

SilverXgirl

Kvinna ·

CarGirl: Mina är precis likadana. Jättetunna och superfina :)
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Gjorde mitt första träningspass ikväll. Provade nästan alla övningar jag vanligtvis kör o det kändes jättebra i brösten. Märker inte av nån påfrestning när jag gör plankan eller andra övningar där jag stödjer mig på armarna. Men hur gör ni andra med övningar där man hoppar. Kör en del sånt aom uppvärmning. Får hålla i brösten då för det känns konstigt att de skumpar. Kanske bara ovan för det gjorde inte ont. Kirurgen sa att han inte brukar avråda från sånt så länge det känns bra. Vad har ni andra fått för rekommendationer angående sånt?
Gilla
Pynner

Pynner

Kvinna ·

SS81 skrev:

Gjorde mitt första träningspass ikväll. Provade nästan alla övningar jag vanligtvis kör o det kändes jättebra i brösten. Märker inte av nån påfrestning när jag gör plankan eller andra övningar där jag stödjer mig på armarna. Men hur gör ni andra med övningar där man hoppar. Kör en del sånt aom uppvärmning. Får hålla i brösten då för det känns konstigt att de skumpar. Kanske bara ovan för det gjorde inte ont. Kirurgen sa att han inte brukar avråda från sånt så länge det känns bra. Vad har ni andra fått för rekommendationer angående sånt?

Min kirurg rekommenderade mig att avstå från allt som får brösten att guppa i 2 månader :)
Gilla
CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Hej tjejer! Hoppas verkligen att allting går bra för er, ingen som fått någon komplikation hoppas jag? Tänkte bara kolla hur duktiga ni är med bh osv, liksom om ni fuskar? För mig ser det ut såhär: Dagtid har jag Abecita Kimberly Sover i antingen abecitan eller läk-bh:n Vid enstaka tillfällen har jag använt en fin tunn spets-topp (t.ex. på en dejt och på nyår) Jag menar nån gång ibland måste man ju få visa upp sin investering ;)
Gilla
Joxie

Joxie

Kvinna ·

CarGirl: samma här! Kimberlyn dagtid, Proformas läkbh nattetid. Vid 2 tillfällen har jag haft en lite finare spetsbh men då har det handlat om ca 4 timmar per tillfälle.
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

CarGirl: Vilken tur du har med ärren! Jag har haft mycket problem med mina, finns många bilder på min sida... När det gäller bh-fusk så smsade jag min kirurg och frågade om det var OK att ha en mjuk topp istället för läkbhn då och då, och det var OK! Så på julfirande och nyår hade jag en mjuk topp, och ikväll när jag var på yoga och meditation hade jag en sport-bh.
Gilla
JosieJo

JosieJo

Kvinna ·

CMA skrev:

Någon men här som har ankarärr? Jag opades i slutet av november. Jag är lite trött på att det fortfarande gör ont i sidorna när jag ska försöka sova på sidan. Finns det någon som opades i början av november som kan säga hur det känns nu?

Jag opererades för snart 9 veckor sedan, ankarlyft och implantat. Jag kan fortfarande bara ligga korta stunder på sidan. Spänner och känns obehagligt. Funkar lite bättre med en kudde under och täcke emellan men känns inte riktigt bra ändå. Jag har provat både med och utan BH men det är ingen skillnad. Jag kan som tur är sova bra på rygg ändå så det får ta den tid det tar innan det känns bra.
Gilla
CMA

CMA

Kvinna ·

Tack JosieJo, För mig känns det faktiskt lite bättre nu. Det går ganska bra att sova på höger sida i all fall. Så jag märker ju att det går framåt. Och jag ser att mina sårskorpor är på väl att släppa, men jag får nog gedet en vecka till.
Gilla
SS81

SS81

Kvinna ·

Nu tror jag att svullnaden har lagt sig o jag saknar mina svullna bröst :). Tycker att de har krympt alldeles för mycket o jag går o funderar på om jag skulle klara av större. Helknasigt! Tror jag stannar kvar på den här storleken men jag saknar bamsetuttarna från efter operationen hahaha. Skönt att läsa att ingen verkar ha drabbats av komplikationer. Jag upplever att jag fortfarande är öm på insidan av högra bröstet. Framförallt efter natten men jag gissar att det är muskeln som inte vant sig än.
Gilla
LT123

LT123

Kvinna ·

SS81 skrev:

Nu tror jag att svullnaden har lagt sig o jag saknar mina svullna bröst :). Tycker att de har krympt alldeles för mycket o jag går o funderar på om jag skulle klara av större. Helknasigt! Tror jag stannar kvar på den här storleken men jag saknar bamsetuttarna från efter operationen hahaha.
Skönt att läsa att ingen verkar ha drabbats av komplikationer. Jag upplever att jag fortfarande är öm på insidan av högra bröstet. Framförallt efter natten men jag gissar att det är muskeln som inte vant sig än.

Oj, tycker du dom har blivit så mycket mindre? :( vad tråkigt att du känner så, men man blir ju också lätt storleksblind. Du kan ju alltid operera större i framtiden om det är så :) Jag har också lite ont ibland efter jag har sovit men tror som du säger att det är muskeln som inte har vant sig!
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Ja fich börja träna efter En månad, med sunt förnuft . Nu två månader exakt idag efter op kan ja göra de mesta , men vis hopp vid uppvärmning brukar jag hålla ena handen på, känns liksom tryggt :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Som sagt, exakt två månader sedan op idag. Mina implantat sitter Ff alldeles för högt upp, de har liksom inte ploppat ner i mina bröst. Mejlade min kirurg i går och fich svar idag att jag ska prova med att börja använda bröstbandet nattetid , hårt spänt, samt massera hårt nedåt, under fyra veckor, och återkomma sen. Känns sååå frustrerande , nu när allt läkt bra och man känner sug typ som vanligt igen. Skulle ja får korrigera är de inte jättejobbigt , men som sagt frustrerande nu när allt e läkt. Får blrja med hört bröstband nu ikväll då. Blääääääää. Nån mer som haft de sp här eller vet nån som haft så? Eller vet hue en ev korrigering går till och hur man mår efter en sådan ? Kram till er alla
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Hej tjejen :) Ja använder alltid bh dagtid; utan på natten. Älskar att ha bröst som sitter uppe. Gällande komplikation läs ovan, antar att man kan kalla det de?
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Cma: ja har ankarärr. Gör inte alls ont nu efter två mån när man ska sova. Men hade liksom du lite ont tidigare av det. Men de blir böttre snart :)
Gilla
Mammatax

Mammatax

Kvinna ·

Joxie : vinkevink , supersnygga bröst har du nu!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem