Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Lillafrur

Kvinna ·

06 okt, 2017

Tror min mage snart kommer igång också. Känns så! Haha Ja relativt. Eller inatt är bäst hittills. Tog tabletter strax innan 22 och sovit tills nu. Kissa och alvedon sen hoppas jag på ett par timmar till :) Ni?
Gilla

Bellie

Kvinna ·

06 okt, 2017

Första natten va besvärlig då ja trodde ja ej fick ligga på sidan men de var inga problem om jag inte har ont. Men varvar me sidan o rygg o går bra :-) men är trött på dagarna o sover :p haha. Har inte heller varit på toa nått så ska koka kaffe snart o hoppas på de bästa ;-) hahaha.
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

06 okt, 2017

Jaha kan du ligga på sidan ? För mig Är det helt omöjligt jag kan knappt ligga på rygg utan att det känns som att mina bröst håller på att ryckas av
Gilla

Koriander

Kvinna ·

06 okt, 2017

Haha läser så mycket här och kollar bilder på bröst så nu har jag drömt om tuttar de tre senaste nätterna, lär ju ha tuttdrömmar fram till op nu..
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

06 okt, 2017

Bellie! Vad underbart. Jag vaknade av att jag låg på sidan i natt. Får inte det! Haha. Längtar faktiskt :) Ja kaffeboch frukostdags här!
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

06 okt, 2017

Efter jag gjorde min första op så minns jag att jag kunde somna hur som helst och när som helst. Så tror tabletterna gjorde susen på mig haha! Hoppas det går bra för er tjejer :* <3
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

06 okt, 2017

Hallå! Någon mer som har snitt i bröstvecket och bygelbh? Har en undran om "smärta"....
Gilla

Bellie

Kvinna ·

06 okt, 2017

Joo jag kan ligga på sidan, men de kunde jag ej såhär snabbt efter min första op haha :-) Eller hur Lillafrur!! Får du inte? Tänk så olika det är ändå :-) Hur känns de idag? Känns som brösten blir ”bättre” snabbare denna gång, känns redan lite mjukare
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

06 okt, 2017

Nej, efter en vecka får jag.. men de går fort :) Ja mycket fortare denna gången! Helt sjukt, haha. Jag har ont, bränner, svider, river, smärtar - svårt att sätta ord på - under vänstra snittet/ärret. Ner untevbenen typ. Är de vanligt? Någon?
Gilla

countess

Kvinna ·

06 okt, 2017

Jag måste ha kommit ganska lidrigt undan verkar det som! Jag brukar somna runt 23-24 och vaknar runt 10 på morgonen sen, vaknar klart till någon gång under natten och får rätta till kuddar och vaknar också av min sambos alarm, men tycker att jag sover bra annars! Är inte så trött på dagarna heller :) Lillafrur, jag har ju inte snitt i bröstvecket, men jag flyttade ju mitt bröstveck så jag har fått väldigt stora blåmärken ut med hela brösten. Det är typ de som gör mest ont på mig nu. Ömmar väldigt och kan bränna/sticka till ibland. Speciellt om jag har grejat lite med något. Hängde nyss upp och vek lite tvätt, och nu är jag öm. Får nog försöka låta bli och ta det lugnt, men börjar redan bli uttråkad haha! I mina papper står det att jag kan sova på sidan efter ungefär en vecka, men det beror väl också lite på hur det känns och sådär.
Gilla

Bellie

Kvinna ·

06 okt, 2017

Svider i mina snitt med, är typ de som känns mest :-)
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

06 okt, 2017

Hej! Hoppar in här då jag opererades på Nordiska Kliniken igår. Har läst lite i tråden innan, så bra att detta forum finns! Måste fråga er, ska man inte ta av läkbhn alls (för att titta) innan återbesöket eller är det ok att göra det ibland en kort stund?
Gilla

countess

Kvinna ·

06 okt, 2017

Hej Passionsfrukt! Va roligt! Hur mår du? :) Jag vet inte hur det funkar för dig, men jag fick duscha redan dagen efter op, vilket betyder att jag fick ta av bhn då med. Duschade 2 dagar efter, men tyckte att det var obehagligt bara egentligen haha, kändes som att brösten skulle trilla av ^^
Gilla

Bellie

Kvinna ·

06 okt, 2017

Man får öppna o kika på dem :-) men den ska va på dygnet runt 2v till återbesöket o ingen dusch!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

06 okt, 2017

Bellie, får ni inte duscha på två veckor?! :O
Gilla

Bellie

Kvinna ·

06 okt, 2017

Nej ingen dusch före återbesöket ;P man får duscha nedre delen så att säga Hahah (thank you lord) men inte överkroppen. Man får ta tvättlapp o tvätta då. Allt ska sitta på tills återbesöket. Imorgon ska min man få tvätta mitt råttbo till hår iaf ;-) haha
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

06 okt, 2017

Men TVÅ veckor?! Det är ju varken hygieniskt eller humant haha.. jag har mitt återbesök efter en vecka. Känns tryggt. Och duschat har jag redan gjort :)
Gilla

countess

Kvinna ·

06 okt, 2017

Oj, två veckor! Låter länge haha. Fast klart så länge man kan duscha hår och nederkroppen så kan det väl funka kan jag tro :) Får nog försöka mig på att göra så med nästa dusch, va så obehagligt när implantatet gled ner så jag vill inte ta av min bh mer nu innan återbesöket på måndag.
Gilla

Passionsfrukt

Kvinna ·

07 okt, 2017

Förstod inte riktigt hur man skulle göra för att citera men testar hihi. Jag mår förvånansvärt bra tack! Rädd för bakslag men har funkat helt ok med värktabletter (inte behövt ta den starkaste) Har mest varit rädd för att bli förstoppad haha då jag blev det efter kejsarsnitt och var typ det värsta jag varit med om..men laddat upp med katrinplommon. Har oxå varit nojjig hur det ska gå med småbarn men funkar bra än så länge. (Min man ska vara hemma en vecka och min mamma hjälper mig veckan efter det.) Ni med barn, hur funkar det för er? Får heller inte duscha på två veckor! Men kan ju duscha underkropp och få hjälp med håret/torrschampo. Hur går det för er andra med återhämtning?
countess skrev:

Hej Passionsfrukt!
Va roligt! Hur mår du? :)
Jag vet inte hur det funkar för dig, men jag fick duscha redan dagen efter op, vilket betyder att jag fick ta av bhn då med. Duschade 2 dagar efter, men tyckte att det var obehagligt bara egentligen haha, kändes som att brösten skulle trilla av ^^

Gilla

Bellie

Kvinna ·

07 okt, 2017

Bra men är förstoppad, fan de värsta jag vet. Var de ofta som gravid me sista barnet , fy fan va lessssss ja är idag. Känner mig ba äcklig ful o förstoppad o bläää gahh.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem