Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Lillafrur

Kvinna ·

07 okt, 2017

Jag har nyss tagit min andra dusch sedan op i tisdags. Jag har såå ont under vänstra bröstet, i revbenen typ att jag nästan gråter. Det är fruktansvärt. Och tröttheten. Toalettbesöken är igång men aptiten sämre. Jag upplever inte att min bh håller ihop så bra. Den sitter liksom inte märkvärt tight denna gången. Påpekade det för sköterskan innan hemgång i onsdags men hon sa att den satt bra. Ska ta upp detta på onsdag igen. I övrigt är jag nöjd med brösten. Vill inte att de ska glida i sär mer bara, tycker om klyftan jag har. Nya bilder nästa vecka!
Gilla

Novastar

Kvinna ·

07 okt, 2017

Nu är snart bara 2 veckor kvar :D!! ( • ) ( • ) Jag trodde att jag skulle bli mer nervös men känner tvärt om! Blir mer spänd för varje dag som går och ber mannen klämma så mycket han kan på brösten för snart är dessa fula bröst snart borta =). Men jag förstår när jag läser att man har ganska ont och att det spänner. Någon här som har fått göra kejsarsnitt? Jag fick akutsnitt med min 1 åring och det gjort skitont att resa sig ur sängen dom första 2 veckorna iaf. Är det något jag kan jämföra med i smärtgrad?
Gilla

countess

Kvinna ·

07 okt, 2017

Låter som att det går rätt så bra för dig med då Passionsfrukt! Mår ganska så bra jag med, har som mest ont på morgonen precis, men efter att jag tagit de förra tabletterna för dagen så är det lugnt sen. Nu har jag bara två antibiotikatabletter kvar att ta så jag hoppas att magen ska bli lite bättre efter det, är ju inte totalt förstoppad men är hård i magen. Funkar bra för mig med barnen med, på vardagarna går de på förskolan efter min sambos tider så jag behöver inte ta hand om dem själv nu när jag inte kan lyfta å sådär :)
Gilla

countess

Kvinna ·

07 okt, 2017

Bellie, så jäkla tråkigt att det blivit så! Förstår vad du menar, har haft någon sån dag med denna veckan :(( Lillafrur, jag har också haft ont i revbenen! Det har typ vart det värsta, det och blåmärkena jag har på undersidan av brösten. Men kan du inte skriva till din kirurg då och fråga om du är osäker över storleken på din bh? Första tiden är väl ändå ganska viktig, för att de ska läka rätt och sådär? Novastar, åh va spännande! :D hoppas att tiden går fort det sista nu då! Jag har med gjort ett akutsnitt, och jag tyckte att snittet va värre efteråt än detta. Jag kunde ju knappt använda magen över huvudtaget efter snittet, men det kan man ju göra nu. Så första dagarna fick jag fokusera på att bara använda magmusklerna och inte stötta på armarna, Så gick det bra :) nu kan jag hjälpa till lite med armarna utan att det gör ont!
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

07 okt, 2017

Spelar nog igen större roll. Får ju ingen annan bh eller så fören onsdag ändå sedan sa de ju att de såg bra ut. Kanske inte ens behöver mer stöd, har ju inget bröstband som tynger ner heller. Tror jag hypokondrar lite här ;)
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

07 okt, 2017

Bellie skrev:

Man får öppna o kika på dem :-) men den ska va på dygnet runt 2v till återbesöket o ingen dusch!

Jag var precis på min andra konsultation idag hos Patrik Höijer och han sa 1 vecka? Mitt återbesök kommer att vara efter en vecka. Hur kan du ha fått 2 veckor??
Gilla

countess

Kvinna ·

07 okt, 2017

Lillafrur, nej det har du ju rätt i faktiskt :) haha ja man gör nog lätt det!
Gilla

Bellie

Kvinna ·

07 okt, 2017

Sköterskan sa så åt mig. Återbesök den 16e, o jag opades den 3e!
Gilla

skutte

Kvinna ·

07 okt, 2017

Hej! Jag ska på konsultation hos riikka veltheim på onsdag. Jag hoppas på operation i oktober! men vi får se på onsdag hur lång väntetiden är. Behöver oxå ngn att snacka tuttar med då alla är lite less tror jag haha
Gilla

Koriander

Kvinna ·

07 okt, 2017

Boobietrap skrev:

Bellie skrev:

Man får öppna o kika på dem :-) men den ska va på dygnet runt 2v till återbesöket o ingen dusch!

Jag var precis på min andra konsultation idag hos Patrik Höijer och han sa 1 vecka? Mitt återbesök kommer att vara efter en vecka. Hur kan du ha fått 2 veckor??

Konstigt, 1 vecka låter ju kort eftersom stygnen ska bort på återbesöket. Jag hade mailkontakt med kliniken häromdagen och försökte få ett tidigare återbesök men hon menade att det är för tidigt att ta bort stygnen innan 10 dagar.
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

07 okt, 2017

Vi Plockar stygnen på återbesöket efter en vecka. Var samma förra op och stygnen i armhålan, har läkt fint! Konstigt så olika de kan vara..
Gilla

Koriander

Kvinna ·

07 okt, 2017

Ja.. förstår väl om det är olika kliniker (=olika metoder, riktlinjer och säkert olika sorters trådar dom syr med också) men man blir ju fundersam när det är samma klinik och kirurg.
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

07 okt, 2017

Jag ska plocka bort stygnens 9 dagar efter operation alltså redan på fredag!
Gilla

340ergonomix

Kvinna ·

07 okt, 2017

Jag ska egentligen opereras den 15e November men ska eventuellt flytta fram operationen till i slutet av Oktober! Är så längtansfull och bara vill få det överstökat. Operationen är betald men jag velar lite mellan storlek... Finns bilder på min sida från konsultationen hos Jörg Bohn på Citadellkliniken i Landskrona :)
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

08 okt, 2017

Koriander skrev:

Boobietrap skrev:

Bellie skrev:

Konstigt, 1 vecka låter ju kort eftersom stygnen ska bort på återbesöket. Jag hade mailkontakt med kliniken häromdagen och försökte få ett tidigare återbesök men hon menade att det är för tidigt att ta bort stygnen innan 10 dagar.

Jag frågade honom när jag fick duscha och han sa efter en vecka. Och jag frågade specifikt om han inte menade 10 dagar och han sa ”nej en vecka, efter återbesöket”. Men vi får väl se hur det blir, kommer i vilket fall som helst bli en pain in the ass att försöka duscha den delen man får duscha, haha
Gilla

Wimmsan

Kvinna ·

08 okt, 2017

340 cc tycker jag. Ser helt perfekt ut på dig!
Gilla

countess

Kvinna ·

08 okt, 2017

Välkommen Skutte! Va roligt! Har du någon aning om hur mycket du vill lägga in och vad för typ av implantat? :) Lycka till på onsdag!
Gilla

countess

Kvinna ·

08 okt, 2017

Imorgon ska jag tillbaka till Malmö och träffa Tuve, men jag har för mig att han använder sig av sån tråd som tas upp av kroppen, så man slipper plocka några stygn :) ska iallafall bli skönt att han ska titta på dem, så vet man om allt är normalt. Idag har nog vart min värsta dag på länge, är så fruktansvärt öm i revbenen där min bh sitter och gör ont runt om brösten med. Har bara en oxynormtablett kvar så den sparar jag till imorgon innan den långa bilresan. Har nog helt enkelt en dålig och känslig dag, trött på att ha ont och trött på att brösten är så hårda. 340ergonomix, om du menar att du väljer mellan det mindre och 340 cc så tycker jag absolut 340, skulle nog passa dig super! ♡
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

08 okt, 2017

Åh Countess! På onsdag är se min tur! Jag vet att de iaf kollar läkningen och plockar eventuella stygn. Kan ju vara annat på reform nu men på citadell iaf :) Smärtmässigt har jag haft min bästa dag! Men så trött. Jag har legat mesta dels hela dagen. Hoppas det vänder nu :)
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

08 okt, 2017

Hej tjejer! Den 17e är det dags för mig att göra op nr2. Jag visste från början att risken var stor att det skulle behövas två operationer eftersom jag hade så svårt utgångsläge så det känns inte alls jobbigt, tvärtom! LÄNGTAR!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem