Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

dinadina

Kvinna ·

08 okt, 2017

340ergonomix skrev:

Jag ska egentligen opereras den 15e November men ska eventuellt flytta fram operationen till i slutet av Oktober! Är så längtansfull och bara vill få det överstökat. Operationen är betald men jag velar lite mellan storlek... Finns bilder på min sida från konsultationen hos Jörg Bohn på Citadellkliniken i Landskrona :)

Tycker du ska välja sen större, ser superbra ut :)
Gilla

dinadina

Kvinna ·

08 okt, 2017

Någon mer som ska opereras denna veckan? Jag ska opereras imorgon, längtar!!
Gilla

countess

Kvinna ·

08 okt, 2017

Lillafrur, så kanske det är på reform med, jag vet inte riktigt :) Va skönt för dig! Vänder säkert nu då :D ja jag har med vart trött idag, somnade på soffan när min sambo badade barnen innan haha. Jag fick med min första bh hem (den som var lite för stor) så tog på den innan och duschade i, det gjorde susen lite granna. Satte också på lite mer skavsårsplåster på två ställen där bygeln skaver så det känns lite bättre :) Jag får hoppas på en bättre dag imorgon helt enkelt!
Gilla

Novastar

Kvinna ·

08 okt, 2017

countess skrev:

Novastar, åh va spännande! :D hoppas att tiden går fort det sista nu då!
Jag har med gjort ett akutsnitt, och jag tyckte att snittet va värre efteråt än detta. Jag kunde ju knappt använda magen över huvudtaget efter snittet, men det kan man ju göra nu. Så första dagarna fick jag fokusera på att bara använda magmusklerna och inte stötta på armarna, Så gick det bra :) nu kan jag hjälpa till lite med armarna utan att det gör ont!

Okej vad skönt att höra! Har varit så rädd hur jag ska komma upp ur sängen men antar att allt är 100ggr bättre än efter man är snitt. Och som du säger så kan man använda magmusklerna i början. Kunde jag vara ute och promenera över 2 km, 4 dagar efter snittet så ska jag väl överleva detta. Hoppas jag :(
Gilla

Novastar

Kvinna ·

08 okt, 2017

340ergonomix - jag personligen tyckte att demi, 340cc var snyggast. Men jag vet ju inte vad du är ute efter för resultat. Men alla jag pratar med (t.om Jörg ) har sagt att jag ska välja det större implantatet. Jag valde också mellan två olika en i Demi-profil och full-profil. Valde till slut 400 cc full efter min bröstvidd och ökade till 425cc för att få en tightare klyfta :) Kul att du också ska opas. av Jörg =)
Gilla

Bellie

Kvinna ·

08 okt, 2017

Tjejer, tjejer, tjejer!!! Inte för att låta som en skrytmåns eller så, kan vi inte bara ha en tyst minut för mitt mellanrum som blivit såååå mycket bättre av att byta implantat?!?! P Haha! Kolla min nya bild, helt sjukt :-) så glad. Hoppas verkligen det utvecklas i samma riktning o allt går bra nu för oss allihop :P
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

08 okt, 2017

Alltså bellie, tycker du ska va så grymt nöjd med dins nya tuttar! Dom är sjukt fina. Ser att vi hade samma strl innan och ungefär ska få samma strl snart då jag ska lägga i 700! Hoppas på att få lika snygga som dina! :D
Gilla

countess

Kvinna ·

08 okt, 2017

Novastar skrev:

countess skrev:

Novastar, åh va spännande! :D hoppas att tiden går fort det sista nu då!
Jag har med gjort ett akutsnitt, och jag tyckte att snittet va värre efteråt än detta. Jag kunde ju knappt använda magen över huvudtaget efter snittet, men det kan man ju göra nu. Så första dagarna fick jag fokusera på att bara använda magmusklerna och inte stötta på armarna, Så gick det bra :) nu kan jag hjälpa till lite med armarna utan att det gör ont!

Okej vad skönt att höra! Har varit så rädd hur jag ska komma upp ur sängen men antar att allt är 100ggr bättre än efter man är snitt. Och som du säger så kan man använda magmusklerna i början.
Kunde jag vara ute och promenera över 2 km, 4 dagar efter snittet så ska jag väl överleva detta. Hoppas jag :(

Ja men precis! Jag mådde sämre efter snitt än detta helt klart :) Om du lyckades vara ute och gå såpass tidigt så är nog detta ingen fara för dig, det tror jag inte! :D
Gilla

countess

Kvinna ·

08 okt, 2017

Bellie!! Fan va snygga bröst du har fått! Åh jag kan bara hoppas att jag kommer komma någorlunda i närheten av ditt resultat, verkligen superfint! :DD
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

08 okt, 2017

dinadina skrev:

Jag ska också opereras imorgon! Sååå nervös och förväntansfull. Vet inte ens om jag har förstått detta än? Just nu är jag mest rädd för smärtan efteråt. Eftersom jag inte gjort detta tidigare vet jag ju inte vad jag ska vänta mig. Allas upplevelser verkar också olika. Jag tänker nog bara föreställa mig det värsta, så kan det bara bli bättre, haha.
Gilla

dinadina

Kvinna ·

08 okt, 2017

Bellie skrev:

Tjejer, tjejer, tjejer!!! Inte för att låta som en skrytmåns eller så, kan vi inte bara ha en tyst minut för mitt mellanrum som blivit såååå mycket bättre av att byta implantat?!?! P Haha! Kolla min nya bild, helt sjukt :-) så glad.

Hoppas verkligen det utvecklas i samma riktning o allt går bra nu för oss allihop :P

Shit va snyggt det blev!!! Wow
Gilla

dinadina

Kvinna ·

08 okt, 2017

Vaneve skrev:

dinadina skrev:

Jag ska också opereras imorgon! Sååå nervös och förväntansfull. Vet inte ens om jag har förstått detta än? Just nu är jag mest rädd för smärtan efteråt. Eftersom jag inte gjort detta tidigare vet jag ju inte vad jag ska vänta mig. Allas upplevelser verkar också olika. Jag tänker nog bara föreställa mig det värsta, så kan det bara bli bättre, haha.

Åh va roligt, känner samma här känns helt overkligt! Är dock inte nervös över själva operationen den känner jag mig mer taggad för haha, ja är liiite nojjig över att det kanske inte blir ett så bra resultat som jag har tänkt mig, men som jag sagt innan det kan inte bli värre än vad det är nu, ska bli kul o få höra mer från dig o hur din op har gått!
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

08 okt, 2017

dinadina skrev:

Vaneve skrev:

dinadina skrev:

Åh va roligt, känner samma här känns helt overkligt! Är dock inte nervös över själva operationen den känner jag mig mer taggad för haha, ja är liiite nojjig över att det kanske inte blir ett så bra resultat som jag har tänkt mig, men som jag sagt innan det kan inte bli värre än vad det är nu, ska bli kul o få höra mer från dig o hur din op har gått!

Jag känner tvärt om jag! Nervös inför op, taggad för resultatet. Känner också att det knappast kan bli värre än vad jag har nu ändå. Detsamma! Jag opereras tidigt på morgonen, när har du operationstid? :)
Gilla

Tuttsara

Kvinna ·

08 okt, 2017

Vaneve skrev:

dinadina skrev:

Vaneve skrev:

dinadina skrev:

Jag känner tvärt om jag! Nervös inför op, taggad för resultatet. Känner också att det knappast kan bli värre än vad jag har nu ändå.
Detsamma! Jag opereras tidigt på morgonen, när har du operationstid? :)

Lycka till imorgon!! Det kommer säkert gå bra. uppdatera gärna hur det har gått för er
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

09 okt, 2017

Lycka till idag tjejer! Uppdatera oss gärna när ni orkar sen! Kram <3
Gilla

dinadina

Kvinna ·

09 okt, 2017

Opereras klockan 10, orkar inte vänta längre haha vill göra det nu, hoppas allt kommer gå bra för dig Vaneve <3
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

09 okt, 2017

Fritjof, välkommen! Bellie, WOW! Nu har ju inte jag samma förutsättningar som du men hej dröm! Jag får nöja mig bara den blir bättre än innan haha LYCKA TILL ni som har op idag. Glöm inte uppdatering :) Countess, lycka till du med <3
Gilla

340ergonomix

Kvinna ·

09 okt, 2017

Var först tänkt att jag (som sagt) skulle opereras i November (15e). Fick nyss mail av sköterskan att vi kunde flytta fram operationen till den 26/10, så det är bara lite mer än två veckor kvar!! Ska opereras av Jörg Bohn på Citadellkliniken i Landskrona. Åh vad jag längtar nu!! Samtidigt som jag är sjukt nervös.
Gilla

dinadina

Kvinna ·

09 okt, 2017

Nu ligger jag på kliniken och väntar på min tur, blir lite fördröjning så får inte opereras förens klockan 12, har fått testa bh och fått dropp, nu är det bara tuttarna som fattas haha!
Gilla

skutte

Kvinna ·

09 okt, 2017

Åh lycka till dinadina! Jag är så avis! snart har du dina tuttar!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem