Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Wimmsan

Kvinna ·

09 okt, 2017

Blir supernervös av bara tanken! Hoppas du blir supernöjd!
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

09 okt, 2017

Hej allihop! Nu ligger jag på mitt rum. Allt har gått bra. Smärtan är överkomlig än så länge, värre med illamåendet :( Orkar inte skriva så mycket nu, men kan uppdatera lite mer utförligt senare om det önskas. Tack för alla lyckoönskningar! Kramis
Gilla

dinadina

Kvinna ·

09 okt, 2017

Har precis vaknat upp, allt känns overkligt kan inte fatta att dom är på plats, operationen fick superbra och jag var inte alls nervös, nu i efterhand så känner jag lite smärta över bröstkorgen men det är hanterbart, det bästa jag gjort i hela mitt liv, påklädda för och efter bilder kommer upp nu, blev 400 cc
Gilla

skutte

Kvinna ·

10 okt, 2017

åh vilken känsla! gud vad härligt grattis! ska kolla dina bilder :)
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

10 okt, 2017

Åh dinadina, såg precis dina bilder. Vilken skillnad! Grattis, vad kul! Jag får se om jag också vågar mig på att lägga ut före-/efterbild sen. Nu sitter jag och väntar på min skjuts hem från kliniken! Har verkligen mått bättre än väntat ända sedan uppvaket. Smärtan har inte alls varit ett problem, lite öm bara men det är allt. Det värsta var helt klart illamåendet och yrseln jag hade hela dagen igår. Jag kunde inte vara mer nöjd med brösten heller. Av vad jag kan se nu så är de superfina. Det ena bröstet är dock betydligt mer svullet än det andra, men det är inget onormalt. Så nöjd med Proforma som klinik också, varenda en som jobbat här är helt underbara. Jag har blivit behandlad mer än väl.
Gilla

Novastar

Kvinna ·

10 okt, 2017

Hur var det nu med dusch efter op.? Det var olika från olika kliniker förstod jag det som. Men vad gäller för er som opas på Citadell?
Gilla

Bellie

Kvinna ·

10 okt, 2017

Tack allihopa tjejer <3 vilka är bättre än er att dela bröstglädje med liksom :-D Hur känns de nu för er? Jag har typ ont/ilningar i mitt högra bröst, undra om de för att jag är högerhänt o gör allt med den sidan .. vill minnas jag hade de ”problemet” förra gången oxå.
Gilla

dinadina

Kvinna ·

10 okt, 2017

Novastar skrev:

Hur var det nu med dusch efter op.? Det var olika från olika kliniker förstod jag det som.
Men vad gäller för er som opas på Citadell?

Jag får duscha redan idag om jag vill ska bara va lite försiktig med tejpen runt bröstvårtorna
Gilla

dinadina

Kvinna ·

10 okt, 2017

Vaneve skrev:

Åh dinadina, såg precis dina bilder. Vilken skillnad! Grattis, vad kul! Jag får se om jag också vågar mig på att lägga ut före-/efterbild sen.

Nu sitter jag och väntar på min skjuts hem från kliniken! Har verkligen mått bättre än väntat ända sedan uppvaket. Smärtan har inte alls varit ett problem, lite öm bara men det är allt. Det värsta var helt klart illamåendet och yrseln jag hade hela dagen igår.

Jag kunde inte vara mer nöjd med brösten heller. Av vad jag kan se nu så är de superfina. Det ena bröstet är dock betydligt mer svullet än det andra, men det är inget onormalt. Så nöjd med Proforma som klinik också, varenda en som jobbat här är helt underbara. Jag har blivit behandlad mer än väl.

Tack vaneve, känner mig supernöjd redan nu och då är dom ändå långt ifrån färdiga, skönt att det gick bra för dig! Hade vart kul o se bild på ditt resultat och jag hoppas att läkningen kommer gå bra för dig :)
Gilla

Lillafrur

Kvinna ·

10 okt, 2017

Novastar, dagen efter op var okej att duscha efter båda mina op! Se bara till att tejpen blir ordentligt torr och försiktig med tvär kring snitten :). Bellie, jag har inte kikat sedan i lördags men de känns bra. Gör lite småont ibland och de känns bekant, troligen från förra op. Hoppas bara de inte glider i sär i läkningen men det känns bra hittills! Lite paranoid att inte bli nöjd kanske.. återbesök imorgon!! Countess, hur gick det igår??
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

10 okt, 2017

dinadina skrev:

Vaneve skrev:

Åh dinadina, såg precis dina bilder. Vilken skillnad! Grattis, vad kul! Jag får se om jag också vågar mig på att lägga ut före-/efterbild sen.

Nu sitter jag och väntar på min skjuts hem från kliniken! Har verkligen mått bättre än väntat ända sedan uppvaket. Smärtan har inte alls varit ett problem, lite öm bara men det är allt. Det värsta var helt klart illamåendet och yrseln jag hade hela dagen igår.

Jag kunde inte vara mer nöjd med brösten heller. Av vad jag kan se nu så är de superfina. Det ena bröstet är dock betydligt mer svullet än det andra, men det är inget onormalt. Så nöjd med Proforma som klinik också, varenda en som jobbat här är helt underbara. Jag har blivit behandlad mer än väl.

Tack vaneve, känner mig supernöjd redan nu och då är dom ändå långt ifrån färdiga, skönt att det gick bra för dig!
Hade vart kul o se bild på ditt resultat och jag hoppas att läkningen kommer gå bra för dig :)

Härligt! Tack, hoppas på detsamma för dig. Ja jag har faktiskt lagt upp en bild nu, men i läknings-bhn.
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

10 okt, 2017

Jag har laddat upp en bild även i silvergalleriet nu. Kände att jag vågade mig på det, haha!
Gilla

dinadina

Kvinna ·

10 okt, 2017

Vaneve skrev:

Jag har laddat upp en bild även i silvergalleriet nu. Kände att jag vågade mig på det, haha!

Ser superbra ut! :D
Gilla

Novastar

Kvinna ·

10 okt, 2017

Dinadina & lillafrur - åh vad skönt! Har troligtvis tantröd på besök då, vill gärna duscha varje dag =). (För mycket information för er kanske haha) Använder dom sig av stygn som försvinner själv eller måste man plocka dom?
Gilla

Fritjof

Kvinna ·

10 okt, 2017

Precis en vecka kvar! Åh vad jag längtar efter mina nya boobisar ;)
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

10 okt, 2017

Tycker dom ser skitsnygga ut vaneve!! :D
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

10 okt, 2017

Någon här inne som vart utomlands strax innan op? Eller ver någon som har? Kommer hem från Egypten fyra dagar innan operationen (har pratat med kliniken och det ska inte va någon fara) hoppas bara inte att jag börjar flagna, lär ju se ut som en prickig korv då i några dagar eftersom jag inte får duscha efter op haha! Får se till att försöka skrubba av allt innan :D
Gilla

Vaneve

Kvinna ·

10 okt, 2017

Dinadina och Tuttlisaan: Tack :D Längtar sååå till att se ett mer läkt resultat.
Gilla

countess

Kvinna ·

10 okt, 2017

Vaneve och Dinadina, va fina bröst ni har fått, grattis!! Hur mår ni nu? :) Mitt återbesök gick bra! Jag behöver ha bröstband endast på natten nu, för att förhindra att de glider upp eller utåt, så skönt att slippa ha det på dagarna!! Ingen massage behövs för de är såpass rörliga, och mitt högra bröst glider inte lika långt ner längre, börjar sätta sig på plats! Tuve va inte orolig för att det inte skulle bli bra heller, han va nöjd med sitt arbete haha :D Jag hade inga synliga stygn som behövde tas och ärren är redan fina! Jag mår egentligen ganska så bra nu, är stel på morgonen och när jag suttit ner en längre stund. Har mest ont av min bh som sitter så förbannat hårt runt om, men tänkte köpa mer skavsårsplåster och sätta där den trycker som mest. Har börjat få tillbaka känseln i brösten nu med :)
Gilla

Wimmsan

Kvinna ·

10 okt, 2017

Nu ligger jag och tittar på tv och dricker Cola på rummet Opererades idag vid 10. Före efter bilder finns på min sida. Mår jättebra, men trött. Ont tidig eftermiddag men inget lite knark inte kunde råda bot påcheeky
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem